Voorbeeldje
Back 2 the future 2 ( is het geloof ik) het eindigd met to be continuid....Ja, waar slaat dat op. O.K. dat ik terug kom maar wil ik dat met zo'n eind wel??
Het einde kan ook gewoon snel in elkaar geflanst zijn of door een happy end te geven terwijl je als kijker liever het tragische einde had willen zien.
Welke films hebben echt een eind waarvan je zegt, heb ik hiervoor 2 uur stil gezeten? Ik had toch wel wat spectaculairders verwacht! Of dat was zo voor de hand liggend....
Vertel het mij!!!
Gegroet,
Djeez
Het is werkelijk een van de beste films allertijden. De hele film zit vol met prachtige dialogen, setings, acteerprestaties, het plot is subliem. Dan eindigd het met een hollywoodeinde, je-weet-wel; zo'n happy end.
Echt zonde!
Bij message in a bottle precies hetzelfde.
The game. Blijkt dat je vanaf het begin er in getrapt bent met je grote platvoeten!!! Maar eigenlijk ook slim bedacht.
De Devil's advocate. Ik vond het al niet een bijster goeie film, maar mijn God wat een verschrikkelijk naar einde! Ik ben gewoon pissed weggelopen bij dat einde en dat daarna moeten ontgelden omdat hij zogenaamd toch nog kewl werd... jaja... gewoon naar dus.
From Dusk till Dawn. Alle vampieren zijn dood en dan gaan ze maar weer weg... Het is helemaal een wazig verhaal, maar opeens, als ze in die bar zijn, is er geen verhaal meer en dat wodrt nog eens geillustreerd door het eind. Wel een leuke film overigens, maar het ging nergens meer over...
Seven blijft ook disputabel... De een vindt het een briljant einden, voor de ander verneukt het de film. Ik vond het briljant...
diverse Star Trek films. Waar begint het verhaal en waar eindigt het? Ze zijn meestal een beetje slecht in afgewerkte verhalen schrijven en je kan ze ook niet los zien om het verhaal volledig te begrijpen. Voor The Voyage home en First Contact toch een van de betere, frustreerden mij enorm door dat tijdreisgezeur. Want dan eindigt het nooit!
The Usual suspects was een briljante film, maar hij bleek dus nergens over te gaan. Of misschien ook weer wel, maar goed, ik zag hem al heel ver van te voren aan komen en ik had me een einde voorgesteld en dat gebeurde ook. Wel jammer, maar tevens een hele stoere film.
Desperado. Robert Rodriguez heeft de klok horen luiden, maar daar houdt het ook mee op. Het begint vrij vet allemaal, mooie openingsscene met Steve Buscemi, maar het wordt hoe langer hoe banaler. Natuurlijk gaat iedereen dood. *zucht* Vooral een scene waarin 2 vrienden van de hoofdrolspeler met hun gitaarkisten gaan schieten op een open terrein en overhoop geschoten worden, vond ik een beetje triest. De zogenaamde bikkels worden in no time neergeknald, omdat ze lomp zijn. En de uiteindelijke 'ontknoping' wordt ook nog eens helemaal niet overtuigend gebracht... naarmate die film vorderde, kreeg ik steeds meer spijt dat ik zo'n Tarantino fan ben. (hij speelde ook een rolletje)
Wild Things!!! Die hield maar niet op!
En ik hou nu wel op, ik kan er vast nog wel meer verzinnen, maar ik zag al wel weer dat ik veel te kritisch ben voor films die eigenlijk gewoon stoer zijn. Alhoewel, niets aan te merken op Vargo, die was briljant!
quote:
"Back 2 the future 2 ( is het geloof ik) het eindigd met to be continuid....Ja, waar slaat dat op. O.K. dat ik terug kom maar wil ik dat met zo'n eind wel??"
ho ho ho ho ho, je kraakt nu wel even mijn #1 favo film allertijden af. Wat is er nou mis mee? Voor de echte fan (zoals ik) is dat een prima einde: er komt dus NOG zo'n fantastische film.
quote:
"Welke films hebben echt een eind waarvan je zegt, heb ik hiervoor 2 uur stil gezeten?"
The Rich Man's Wife met (de beeldschone) Halle Berry. Zat een zogenaamde verrassend wending aan het eind, maar er klopte werkelijk geen ene reet van.
Vond ik echt een mooie film, todat die beesten in beeld kwamen. WAT een afknapper.
quote:
op 01-30-2000 om 03:26 PM schreef Arcee het volgende:
back to the future etc.....
volgens Ludo bestaat deel III al weer een tijdje, hoewel deel III van het kentekenbewijs afgeschaft is.
quote:Juist die sfeer TOT die beesten komen is echt geweldig,
Op maandag 31 januari 2000 13:50 schreef Gellarboy het volgende:
The Langoliers.<P>Vond ik echt een mooie film, todat die beesten in beeld kwamen. WAT een afknapper.
je zit echt zo WTF is er aan de hand, en dan komen ineens zo'n gare met de computer in elkaar geflansde gedrochten in beeld die de hele film verpesten
quote:Zoals Arcee al zei: Geweldig toch dat er na zo'n geweldige film er nog zo'n geweldige film voor je wordt gemaakt?
Op vrijdag 28 januari 2000 17:42 schreef jooltje het volgende:
Back 2 the future 2 ( is het geloof ik) het eindigd met to be continuid....Ja, waar slaat dat op. O.K. dat ik terug kom maar wil ik dat met zo'n eind wel??
En ook mijn stem voor de grootste anticlimax gaat naar The Langoliers. Ik zag 'em voor het eerst als miniserie: met die surrealistische sfeer en onderhuidse spanning heb ik met een ongezonde obsessie al die delen stuk voor stuk gevolgd, zo'n 4 weken lang dacht ik. En toen die godvergeten digitale nepdingen! verschrikkelijk...!
LOTR1 gaat gewoon nog verder logisch dat het een beetje abrupt einde is en logisch dat er bij BTTF to be continued in beeld komt: het verhaal is nog niet afgelopen...
quote:Ja is dat niet het hele idee achter een trilogie? Dat er na deel 1 en 2 To be continued komt te staan...
Op dinsdag 04 juni 2002 22:40 schreef Bolderbast het volgende:
om nu te gaan zeggen van LOTR of BTTF of Star Wars heeft een lomp einde vind ik een beetje dom....dan kun je al die films wel opnoemen die een deel van een geheel vormen
Verschrikkelijke film, maar dan het einde....wordt er door een helikopter met bloemetjes gestrooid die blijken te werken ofzo en dus komt alles goed.....afschuwelijk!
quote:Staat er bij deel 1 ook " to be continued" ? Dat is er dan later toch wel bij geplakt, bij de videoversies, toen deel 2 al uit was.
Op dinsdag 04 juni 2002 21:36 schreef SODA het volgende:En BTTFpart2 eindigt trouwens met: To be conluded, dus waarschijnlijk heb je het over deel één. (en ook daarvoor geldt bovenstaande!)
Ik ben nog een film tegengekomen: Volgens mij is het begin van The others tevens het einde.
( Ik weet het niet meer precies, want ik ben in slaap gevallen tijdens deze film)
quote:La Pianiste. Dat is toch wel zo'n klote kut film unbelievable.
Op vrijdag 28 januari 2000 17:42 schreef jooltje het volgende:heb ik hiervoor 2 uur stil gezeten? Ik had toch wel wat spectaculairders verwacht! Of dat was zo voor de hand liggend....<P>Vertel het mij!!!
quote:Dat vind ik nou juist zo sterk aan die film, eerst een geniaal en ziek stuk, en dan heel onverwachts het horrorgedeelte. Die overgang vind ik juist erg origineel!
Op zondag 30 januari 2000 13:39 schreef GEeR+ het volgende:
From Dusk till Dawn. Alle vampieren zijn dood en dan gaan ze maar weer weg... Het is helemaal een wazig verhaal, maar opeens, als ze in die bar zijn, is er geen verhaal meer en dat wodrt nog eens geillustreerd door het eind. Wel een leuke film overigens, maar het ging nergens meer over...<P
Ikzelf blijf er trouwens bij dat de film IT van Stephen King echt een van de ergste kuteinde's heeft. De eerste uren is het gewoon vet spannend, en dan op het eind een afgeraffeld, kort einde met zo'n lelijke spin wat een anticlimax zeg!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |