abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25514995

Game one
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25515031
Bedoel je niet op naar de halve finale?
That's all folks!
pi_25515059
Forza PSV.

Over de eventuele komst van VD Vaart. Ik zie een overgang niet zitten. Ik weet het niet, maar ik denk gewoon niet dat hij in Eindhoven zal presteren. Hij zal in ieder geval niet met open armen worden ontvangen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_25515061
Lijkt me wel ja...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_25515103
quote:
Waarom Rafael van der Vaart en Gerald Vanenburg zoveel op elkaar lijken

Te vroeg gepiekt?

Door Christiaan Ruesink

Als jeugdspeler was er geen betere dan Gerald Vanenburg. Bij Ajax wist iedereen dat de frêle middenvelder ooit een wereldtopper zou worden. Geraldinho, zoals zijn bijnaam luidde, kon alles met een bal. Op 5 april 1981 - hij was exact 17 jaar en één maand oud - maakte hij zijn debuut in het eerste elftal. Ajax won in de Meer met 2-0 van FC Den Haag. De start was zo verpletterend dat hij de rest van het seizoen ook speelde.

Ajax moest bijna 20 jaar wachten op een talent vergelijkbaar met Gerald Vanenburg. Toen Rafael van der Vaart excelleerde in de jeugd, zeiden de trainers op de Toekomst trots: 'We hebben er weer eentje'. Een aanstaande wereldtopper, bedoelden ze. In de tussenliggende periode waren ze blij geweest met Clarence Seedorf en Patrick Kluivert, maar zij hadden niet dat 'speciale' van een typische Ajax-speler. Die zijn klein. Verfijnd voetenwerk. Lef zonder grote bek.

Op 19 april 2000 - hij was exact 17 jaar en twee maanden oud - maakte Rafael van der Vaart zijn debuut in het eerste elftal. Ajax speelde in Den Bosch met 1-1 gelijk. De kleine middenvelder maakte indruk. De supporters, verzot op spelers uit de eigen opleiding, durfden weer te hopen. Het ging niet best met Ajax. De ploeg zou dat seizoen op de vijfde plaats eindigen, ver achter kampioen PSV.

Zo was het in 1981 ook. Toen was AZ ongenaakbaar en strompelde Ajax door het seizoen. Johan Cruijff was adviseur en nadat hij van de tribune was gedaald om trainer Leo Beenhakker van advies te voorzien, was het kwaad geschied. Op 20 maart 1981 nam Beenhakker ontslag. Assistent Aad de Mos nam het tijdelijk over. Hij liet Gerald Vanenburg debuteren, alsof hij daarmee zijn bestaan voor eeuwig in de boeken zou krijgen. Wie populair wil worden als trainer van Ajax geeft een jeugdspeler de kans, wist De Mos. Hans Westerhof deed 19 jaar later precies hetzelfde.

Het is bijna onwerkelijk te zien hoe de geschiedenis zich heeft herhaald. Op 21 maart 2000 kreeg Jan Wouters ontslag en nam Westerhof, hoofd jeugdopleidingen, het over. Door Van der Vaart te laten debuteren, won de interim-trainer aan sympathie bij de achterban. In die zin zijn Vanenburg en Van der Vaart met dezelfde gedachte aan het publiek gepresenteerd. Maar de parallellen in hun carrière gaan verder.

Beiden maakten deel uit van een unieke generatie talentrijke voetballers. Over de lichting-Vanenburg, waartoe ook Been, Van Basten, Van 't Schip en Menzo behoorden, zeiden de kenners dat ze tot de wereldtop kon doorgroeien. Woorden van gelijke strekking klonken toen de lichting-Van der Vaart doorbrak, met ploeggenoten als Robben, Heitinga en Huntelaar. Zowel Vanenburg als Van der Vaart gold als de vaandeldrager. Zo gingen ze ook naar een jeugd-WK. In 1983 in Mexico en in 2001 in Argentinië.

Op dat podium bleek voor het eerst hun zwakte: ze gingen ten onder aan het hoge verwachtingspatroon. Mexico werd niet het toernooi van Vanenburg, zoals Argentinië niet het WK van Van der Vaart werd. Anderen vielen op. Van Basten bijvoorbeeld. En Robben. De gedroomde uitblinkers verlieten met het schaamrood op de kaken het toernooi. Vanenburg kreeg de rode kaart in het slotduel met Argentinië, terwijl de scheidsrechter Van der Vaart in de laatste wedstrijd tegen Egypte uit het veld stuurde. Terug bij hun clubs groeiden ze echter door in een tempo dat deed vermoeden dat de voorspellingen van de jeugdtrainers weldra zouden worden waargemaakt.

Tot het moment dat de hoofdcoach kritiek gaf. Cruijff prikkelde Vanenburg voortdurend; het was voor het eerst dat het talent daarmee moest leren omgaan. Hij ging er niet beter van voetballen. Zoals Van der Vaart de eeuwige kritiek van Koeman - nota bene een leerling van Cruijff - niet op prijs stelde. Cruijff liet Vanenburg aan het einde van het seizoen vertrekken naar PSV. Ondanks de protesten van de aanhang, die de publiekslieveling liever in Amsterdam zag blijven.

Van der Vaart bevindt zich in de situatie zoals Vanenburg die 19 jaar geleden meemaakte. Hij is 22 jaar, international, publiekslieveling en voormalig talent. Zoals Van Basten zijn leeftijdgenoot inmiddels was voorbijgestreefd, heeft Robben dat ook gedaan. Van der Vaart staat op een kruispunt in zijn carrière. Zal hij uiteindelijk, zoals Vanenburg, beter tot zijn recht komen in een meer dienende rol? Of blijft hij hopen op een rol als spelverdeler? Welke stap zal Van der Vaart zetten? De verwachting is dat hij Ajax verlaat, maar waar naar toe?

Misschien moest hij maar eens langs bij Vanenburg.

Bij PSV.
Ach Vanenburg werd dat ook en hij was een paar jaar de beste speler van Nederland toen PSV het land domineerde (Zoals ook al in dit millenium)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25515144
Bij Ajax staan ze open voor een vertrek van VDV naar PSV

God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25515164
PSV
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25515174
Hoeft hij voortaan niet meer alleen met een gebaartje het uitvak het zwijgen op te leggen na een gewonnen wedstrijd maar heel de ArenA
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25515215
Laat vd vaart a.u.b. in amsterdam blijven zeg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2005 @ 00:39:12 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25515239
laat maar komen, hij hoeft niet de populairste speler te worden maar zolang hij normaal ontvangen wordt. Ik dank dat Guus hem wel kan laten opbloeien.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 maart 2005 @ 02:05:54 #11
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_25516262
Jullie denken toch niet werkelijk dat hij komt .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2005 @ 02:08:04 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25516277
zolang er maar geen jongens gaan rondlopen met Van der Vaart op hun shirt terwijl hij er nog niet is
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25516294
Vaart kom niet, maar Yakubu schijnt serieus bij PSV in de belangstelling te staan...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2005 @ 02:12:07 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25516314
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:10 schreef cultheld het volgende:
Vaart kom niet, maar Yakubu schijnt serieus bij PSV in de belangstelling te staan...
welke? K hoef eigenlijk geen van alle.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_25516347
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

welke? K hoef eigenlijk geen van alle.
Die van Vitesse.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 maart 2005 @ 02:24:37 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25516394
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 02:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die van Vitesse.
brrrrrrr
DeLuna vindt me dik ;(
pi_25516764
De betere versie van Obodai, koop maar over hoor.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  dinsdag 15 maart 2005 @ 08:28:41 #18
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25517158
Zo tvp
Om eerlijk te zijn, ik zou het ook niet erg vinden als vdv naar PSV komt... hij heeft echt wel talent alleen dat komt er bij Ajax nu helemaal niet uit... en onder Hiddink kan die gast echt nog groeien!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 08:31:42 #19
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_25517180
Vd Vaart mag wel
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  dinsdag 15 maart 2005 @ 08:33:22 #20
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25517195
quote:
14/3/2005 - Ajax hoopt op schokeffect voor duel tegen PSV
(Van onze verslaggever RvN)

Een paar dagen voor de topper tegen PSV heeft Ajax besloten toch per direct een nieuwe coach aan te stellen. De in de eigen club al beschikbare Dany Blind werd aangesteld als coach voor de komende twee seizoenen. Met het aanstellen van Blind hoopt de club uit de negatieve reeks te komen, te beginnen zondag met de voor Ajax voor een Champions League plaats cruciale wedstrijd tegen PSV.
bron: psv netwerk

Nou ik denk dat wij echt wel gaan winnen van ajax....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:04:56 #21
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25518686
Waarom zijn jullie zo overtuigd dat Hiddink VDV aan het voetballen zou kunnen krijgen?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:14:51 #22
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_25518822
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef The_Hives het volgende:
Waarom zijn jullie zo overtuigd dat Hiddink VDV aan het voetballen zou kunnen krijgen?
Ik vind dat ook geen logische gedachte hoor. Het is niet zo dat VDV 'eventjes' in een dipje zit, hij speelt al twee jaar gewoonweg middelmatig. Als er echt iets in hem zit van wereldklasse was dat er wel uitgekomen, denk ik. Komt bij dat Ajax hem echt niet laat gaan voor een paar miljoen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_25518861
Ik denk niet dat VDV een succes zal worden bij PSV. Een te groot ego pas niet in de selectie van PSV. En ik hoop eerlijk gezegd, dat ie fijn naar een andere club gaat uitkijken
Keep the faith!!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:49:13 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_25519170
Dit is wat het Eindhovens Dagblad erover te melden had vanochtend:
quote:
Interesse Van der Vaart in PSV

Dinsdag 15 maart 2005 - EINDHOVEN – Als PSV serieus werk wil maken van de komst van Rafael van der Vaart is de middenvelder van Ajax bereid om met de Eindhovense club in gesprek te gaan. Dat heeft Van der Vaart in kleine kring laten weten. Zoals deze krant gisteren publiceerde, is technisch-directeur Guus Hiddink gecharmeerd van Van der Vaart.

De 22-jarige Ajacied zou, in een iets ander concept, op het middenveld de vervanger kunnen worden van Johann Vogel. Van der Vaart raakte dit seizoen uit de gratie bij Ajax. Hij verloor onder interim-trainer Ruud Krol zijn basisplaats. Eerder ontnam diens voorganger Ronald Koeman hem de aanvoerdersband. Ook had Van der Vaart te lijden onder het feit dat hij zoveel verschillende posities binnen het elftal moest bekleden.

Met het oog op het WK van 2006 wil Van der Vaart vaste grond onder zijn voeten. De keuze voor een buitenlands avontuur lijkt logisch, maar een vaste basisplaats is hem ook veel waard.

Het contract Van der Vaart loopt over ruim een jaar af. De club kan dus een transfersom voor hem bedingen, maar gezien de resterende contractduur zal die niet al te hoog zijn. Saillant is dat Van der Vaart zijn zaken laat behartigen door Sören Lerby. De Deen belandde in 1987 als speler bij PSV.

bron: Eindhovens Dagblad
pi_25519491
Ik zie de komst van VDV wel zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')