abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2005 @ 22:54:56 #1
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25514540
Ik zal zelf beginnen:

Na zelf 6 jaar lang actief deelgenomen te hebben aan diverse (wintersport) jongerenreizen, heb ik een paar weken geleden de knoop doorgehakt en besloten mezelf op te geven als reisleider bij Vinea.
Na een uitgebreid vragenformulier ingevuld en opgestuurd te hebben, ontving ik een erg enthousiaste uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Dat verliep erg vlot en ik werd ook eigenlijk gelijk aangenomen.

Nu ga ik van 6 tot 9 maart een aantal trainingen doorlopen, en daarna ben ik 'officieel' reisleider. Waarschijnlijk ga ik van de zomer een aantal reizen voor kinderen/jongeren van 7 tot 16 jaar begeleiden. Als dat vlot verloopt kan ik ook aanstaande winter gaan doen wat ik het liefste wil doen; een wintersportreis begeleiden.

Nu was ik benieuwd of er hier meer mensen met ervaring op dit gebied rondfokken, om ervaringen en de do's / don'ts van het reisleiden te kunnen bespreken.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_25516645
Ik was afgelopen zomer met een jongeren reis mee en de vuistregel was: "Ontmoeten: Niets moet, alles mag".
Dat vond ik zelf wel een hele coole uitgangspunt, we gingen namelijk veel dingen samen doen, maar niemand voelde zich verplicht om mee te doen (ook minder leuke dingen). Daardoor was de sfeer echt relax.
Dus tip; hamer niet teveel op het "moeten".

Verder zou ik het zelf ook weleens cool vinden om reisleider te worden!! Of een paar maanden op een camping in Frankrijk zitten oid!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:08:01 #3
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25518723
Ja, dat is inprincipe ook mijn uitgangspunt altijd, maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan de leeftijdsgroep. Als je tot 15 doet, moet je gewoon heel erg opletten met drankgebruik bijvoorbeeld. Kijk ik ben de slechtste niet en een biertje voor de gezelligheid kan geen kwaad, maar als ik mensen lam uit de bosjes moet gaan vissen, dan is het natuurlijk een ander verhaal
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_25524101
Tip: gebruik de search.
pi_25524144
De ervaringen van een user als reisleider: Vogue on the road!
Algemeen: Reisleider (m/v)
pi_25524660
Zie de links van k_man, graag daar verder.

Slotje.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')