Minder radicaal dan je dacht? Waar dacht je dan aan?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 07:43 schreef Buck_Turgidson het volgende:
Eerlijk gezegd is het programma minder radicaal dan ik had verwacht. Zitten inderdaad duidelijke invloeden in van de burke-stichting. Wanneer wilders het voor elkaar krijgt om een goede lijst op te stellen en zijn programma ietwat bij te stellen krijgt hij mijn stem waarschijnlijk.
Sommige van de belachelijkere punten zitten er natuurlijk in met de gedachte: ik kom in het kabinet en dan moet ik concessies doen. nou dan toch geen herintroductie van de gulden.
Het is in elk geval duidelijk welke kant hij op wil gaan.
ik bedoelde eigenlijk minder islam-gericht (was nog niet helemaal wakker).quote:Op dinsdag 15 maart 2005 07:55 schreef Libris het volgende:
[..]
Minder radicaal dan je dacht? Waar dacht je dan aan?
no flame, just interested
Niemand dus. Het lijkt mij essentieel om te weten. Zijn maatregelen hebben volgens mij vergaande consequenties voor de samenleving en de economie.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:00 schreef Toad het volgende:
Hoe ziet Wilders Nederland over 20 jaar.
Kan iemand mij dat duidelijk maken?
En binnen no time hebben we hier een elitemaatschappij met extreem rijken en een grote bevolking van extreem armen. Een vlaktaks en het handhaven van de hypotheekrenteaftrek is duidelijk een kadootje aan zijn vriendjes in Wassenaar en Bloemendaal, terwijl hij dit graag financiert ten koste van de allerarmsten (Waar de subsidies die hij wil afschaffen, over het algemeen naar toe gaan, de ontwikkelingshulp die ook voor de allerarmsten bestemt is en de kinderbijslag die wederom vooral voor de bijstandsmoedertjes van groot belang zijn).quote:Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:
Een samenvatting van de belangrijkste voorstellen:Een kleinere overheid:
- Lagere belastingen tot een vlaktaks.
- Afschaffing Ministerie van Economische Zaken.
- Afschaffing van Ministerie van Onderwijs.
- Afschaffing Minister voor Ontwikkelingssamenwerking, budget terugbrengen van 0,8% van het BNP naar 0,1%, alleen gebruiken voor noodhulp.
- Veel subsidies afschaffen; hypotheekrenteaftrek behouden.
- Beperking kinderbijslag.
- Regelgeving en aantal ambtenaren met 50% verminderen; voor elke nieuwe regel twee regels afschaffen.
m.a.w. Werknemers mogen weer voor een hongerloontje (In Den Haag ook wel een inkomen onder de armoedegrens geheten) of zelfs voor niets gaan werken? Een goede manier om de welvaart terug te brengen naar het niveau van de 19e eeuw.quote:Een sterkere economie:
- Afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
- Werklozen maatschappelijk werk laten verrichten.
- Afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
Briljant! Niet alleen wil hij de innovatie economie om zeep helpen, ook ziet hij de oerhollandse Nederlandse handelsgeest liever begraven. Nog ff en we moeten weer visa gaan aanvragen voor een ritje naar Antwerpen of Keulen.quote:Minder invloed vanuit Brussel
- Alle verdragen herevalueren en eventueel opzeggen.
- Verwerpen van de Europese Grondwet.
- Herinvoering gulden heroverwegen.
- Bijdrage aan de EU met 90% verminderen.
Het enige waar hij de spijker (gedeeltelijk) eens raakt. Het leger de straten in sturen en mensen grondrechten ontnemen gaat mij te ver, maar ja, er moet wel eens strenger tegen de criminaliteit worden opgetreden.quote:Meer veiligheid:
- Three strikes and your out: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
- Algemene verhoging en verzwaring van straffen en invoering minimumstraffen.
- Invoering opvoedingskampen.
- Uitzetten van criminelen met dubbele nationaliteit.
- Eventueel leger inzetten voor ordehandhaving.
- Grondrechten van radicalen ontnemen
Nutteloos en belachelijk en dan heb ik het nog niet eens over de hele rits aan mensenrechten die Wilders hiermee zonder pardon wil overtreden. Harteloos en met vooroordelen doorspekte ideeën, die tegenwoordig helaas een gewillig oor vinden in het menselijke zondebokken denken.quote:Minder immigratie:
- Grenzen dicht voor huwelijksmigratie en politieke vluchtelingen.
- Naturalisatie pas na tien jaar ipv de huidige vijf jaar.
Wilders heeft ook nagedacht over de kosten van een juryrechtspraak, bindende referenda en een gekozen burgemeester? We lopen dan meer naar de stembus dan naar ons werk! Laat die lui die we kiezen gewoon het werk doen. Afschaffen van wachtgeldregelingen is het enige punt hier waar ik me wel in kan vinden.quote:Bestuurlijjke vernieuwing:
- Introductie van juryrechtsspraak
- Bindende referenda invoeren
- Zetels in parlement van 150 naar 100 terugbrengen, en minder subsidie voor partijen
- Door de kiezer gekozen burgemeester
- Publieke omroep tot 1 net reduceren; alleen de NOS subsidieren.
- Wachtgeldregelingen voor ex-politici afschaffen.
Conservatief liberaal? Dit is gewoon ondoordacht extreem rechts.quote:Ieder onderwerp apart bespreken in dit topic is niet handig, maar het gaat mij om het hele plaatje: zal dit Geert Wilders op de kaart zetten als een stabiele conservatief-libertarische beweging?
Het groeiend potentieel baart mij grote zorgen, als je er een beetje meer bij nadenkt, kan je niet tot een andere conclusie komen. Zijn economische ideeën worden door elke econoom keihard de grond in geboord en dan heb ik het nog niet eens over zijn gegeneraliseerde zondebokkengedachte over migranten.quote:Ik zie wel een groeiend potentieel voor dit soort radicale standpunten, en sommige onderdelen vind ik zo slecht nog niet.
Puur elitair gedachtegoed, Sidekick. Hij wil natuurlijk wel de hypotheek van z'n riante huisje kunnen blijven aftrekken, terwijl zijn kids rustig naar de elitaire protestanse kostschool kunnen blijven gaan.quote:Wat erg jammer is dat hij wel de hypotheekrenteaftrek wil behouden, ondanks de vlaktaks en het snijden in allerlei subsidies. Lijkt me toch krampachtig kiezers willen paaien, terwijl het niet past in zijn filosofie die uit dit programma naar boven komt. Een tweede merkwaardigheid is dat er niet wordt gesproken over afschaffing van de vrijheid van onderwijs in de grondwet, maar wel voor een verbod op Islamitische scholen.
Huiliequote:Op maandag 14 maart 2005 23:36 schreef op_dreef het volgende:
Wat werd het programma van Wilders trouwens weer sarcastisch benaderd door de (linkse) media: in 2 vandaag gingen men op bezoek bij PvdA-wethouder Rehwinkel die vervolgens met een camera-ploeg ambtenaren ging opzoeken en continue de vraag stelde wie van de twee weg zou moeten.
Ook het gejammer van Dik Pels en Inge Diepman was weer hilarisch. Operatie "veeg Wilders van de kaart" is weer begonnen hoor.
idd .. daarom wil Wouter zijn concept niet veranderen en beslist niet samenwerken met Groen Linksquote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:10 schreef SCH het volgende:
Demagogischer dan dit kan bijna niet. Zal wel aanslaan want mensen zijn dol op populisme.
Idd, volgens mij was dat de aftrap van de nieuwe haat-hetze 'vernietig rechts deel 2'...quote:Op maandag 14 maart 2005 23:36 schreef op_dreef het volgende:
Wat werd het programma van Wilders trouwens weer sarcastisch benaderd door de (linkse) media: in 2 vandaag gingen men op bezoek bij PvdA-wethouder Rehwinkel die vervolgens met een camera-ploeg ambtenaren ging opzoeken en continue de vraag stelde wie van de twee weg zou moeten.
Mensen in het nauw zoals jij slaan wel vaker ongenuanceerd om zich heen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:10 schreef SCH het volgende:
Demagogischer dan dit kan bijna niet. Zal wel aanslaan want mensen zijn dol op populisme.
Ja elk lullig plannetje van Bos (als die eindelijk weer iets bedacht heeft) wordt uitvergroot en gepresenteerd alsof het geweldig is.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:36 schreef op_dreef het volgende:
Ook het gejammer van Dik Pels en Inge Diepman was weer hilarisch. Operatie "veeg Wilders van de kaart" is weer begonnen hoor.
Kuch...slachtofferrol...kuchquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Idd, volgens mij was dat de aftrap van de nieuwe haat-hetze 'vernietig rechts deel 2'...
In het nauw?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Mensen in het nauw zoals jij slaan wel vaker ongenuanceerd om zich heen.
Pot verwijt de ketel..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Mensen in het nauw zoals jij slaan wel vaker ongenuanceerd om zich heen.
Alles wat niet louter pro-Islam afdoen als ultra-rechts is te zielig voor woorden.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:14 schreef VijfdeColonne het volgende:
Lijkt verdacht veel op een program van een willekeurige ultra-rechtse partij.
Met als kernpunt "Verboden voor moslims"
Leg eens uit beste Mutant, ik ben benieuwd!quote:
We hebben het hier niet over een niet louter pro-Islam persoon, we hebben het hier over een persoon die louter anti-Islam is. Dat jij nu ultra-rechts zit te verdedigen, zegt wel veel over jou.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Alles wat niet louter pro-Islam afdoen als ultra-rechts is te zielig voor woorden.
Niet louter pro islam? Noem je alles wat radicaal anti is, "niet louter pro". Ik weet niet, het lijkt of je probeert zijn punten te bagetalliseren van ach...het zijn (in dit geval) toch maar moslimscholen? Er wordt hier een onderscheid gemaakt op religie, iets wat ingaat tegen een aantal grondwettelijke zaken zoals vrijheid van onderwijs en verbod van discriminatie op geloof. Die zaken staan niet voor niets in de Grondwet. In die zin is zijn punt extreem-rechts, nu is het zijn goed recht om extreem-rechts te zijn, maar dan moet je niet janken als er parralellen worden getrokken.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Alles wat niet louter pro-Islam afdoen als ultra-rechts is te zielig voor woorden.
Als ik je zo hoor had je zelfs Hitler nog een kans gegeven. De standpunten van Wilders zijn duidelijk. De standpunten van Janmaat waren ook duidelijk. De standpunten van Kusters zijn ook duidelijk. Ook maar een eerlijke kans geven allemaal? Nee, zij hebben hun kansen allang verspeeld sinds WO2. Extreem-rechts, maar ook extreem-links, dient nooit meer een kans te krijgen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Leg eens uit beste Mutant, ik ben benieuwd!
ik doelde erop dat men de huid al verkocht heeft voordat de beer geschoten is.
De haren gaan blijkbaar al omhoog staan in de nek als de naam Wilders ter sprake komt, geef die man toch een eerlijke kans, dan kan hij altijd afgerekend worden op uitspraken die hij nu doet, is wel zo eerlijk.
Ik ben ook geen fan van geert, maar ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en zijn streven om tegen de stroom in te zwemmen, een frisse kijk is nooit op voorhand slecht, maar laat hem die kijk eerst eens toelichten en zie dan in de praktijk waar het toe leidt.
Mocht Wilders zijn uitspraken niet na kunnen komen door toedoen van zichzelf of onderschatting zal ik hem daar ook op afrekenen hoor.
Ik heb alleen geen zin in een Fortuyn 2, die op voorhand al afgelsacht werd voordat hij de kans kreeg, waar zijn die gevestigde partijen toch zo bang voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |