De overheid gaat slechts ontsporing als gevolg van een ontverantwoord lamentabele houding van sommige opvoeders tegen. In en intriest dat het kennelijk al zover moet komen om de kinderen die ermee kennismaken gezonde kansen in de nederlandse samenleving te kunnen bieden en hen niet door toe'doen' (lees: laksigheid en gemakzucht) van hun ouders op onoverbrugbare achterstanden te laten komen.quote:
Stel jij zou kinderen hebben. Zou jij het dan verantwoord vinden jouw kinderen voor dag en dauw de straat op te sturen? Zou jij geen goede thuisbasis, opvoeding en zorg voor jouw kroost willen? Ik bedoel je kunt alles wel bagatelliseren maar daar koop je niets voor. Het lijkt wel dat jij in jouw gelijkheidsdrang, en mateloze tolerantie bent doorgeschoten naar het beleid van Wouter Bos; d.w.z. er voor te kiezen niet te kiezen.quote:Op maandag 28 maart 2005 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Staat er in de wet hoe laat kinderen op bed mogen liggen of is er een avondklok inenen? Mij niets van bekend...
Op grond waarvan denk jij dat een aanpak met 'de harde hand' de juiste oplossing is?quote:Op maandag 28 maart 2005 08:30 schreef -Famke- het volgende:
Dat is al 30 jaar op de groen links wijze geprobeerd en dat heeft geleid tot de problemen nu: die gasten lachen keihard om die gl-knuffelmethode. Nu is het tijd voor de harde hand, die begrijpen ze wel.
Het falen vd knuffelmethodiek de laatste 30 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2005 12:59 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Op grond waarvan denk jij dat een aanpak met 'de harde hand' de juiste oplossing is?
Dat zijn allemaal geen redenen waarom een harde aanpak wél werkt.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:12 schreef -Famke- het volgende:
Het falen vd knuffelmethodiek de laatste 30 jaar.
Het ronduit uitlachen wat men doet als men 'aangepakt' wordt via de knuffelmethodiek.
Het toegeven dat men NLers slappelingen vind en daarom maar doet wat men wil.
M.b.t. 1e: met als verliespunt ondermeer het in de kast blijven van, zich opgejaagd voelende, homo's/lesbo's.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:12 schreef -Famke- het volgende:
[..]
1e: Het falen vd knuffelmethodiek de laatste 30 jaar.
2e: Het ronduit uitlachen wat men doet als men 'aangepakt' wordt via de knuffelmethodiek.
3e: Het toegeven dat men NLers slappelingen vind en daarom maar doet wat men wil.
Nee, maar je hoeft geen profeet te zijn om te onderkennen dat de opvoeding van veel kinderen (met name jongens) in (allochtone) probleemwijken verbetering en ondersteuning behoeft. Dat wil niet zeggen dat de betreffende ouders ontvoogd moeten worden, of hun kroost in internaten geplaatst, maar ze mogen best door de gemeenschap (niet door de "politiek") geholpen worden, of gewezen op de fouten die ze maken. Bovendien (daarom vind ik jouw opmerking veel te wegwuiverig & struisvogelachtig) geven veel allochtone (m.n. Marokkaanse) ouders zelf al aan dat ze de weg in hun opvoeding volledig zijn kwijtgeraakt, dat hun zoons zijn ontspoord, en zouden ze heel erg blij zijn als de Nederlandse samenleving ein-de-lijk eens een beetje strenger zou zijn t.a.v. overlastveroorzakers.quote:
In het land van herkomst werkt die harde aanpak anders prima.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:20 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal geen redenen waarom een harde aanpak wél werkt.
Dat een harde aanpak in een ander land werkt is geen enkele garantie dat het hier wel werkt. Het is ook onzinnig om voor een bepaalde aanpak te kiezen omdat deze succesvol is in een ander land, zonder eerst stil te staan bij de vraag of er sprake is van een gelijksoortige situatie.quote:Op maandag 28 maart 2005 14:20 schreef -Famke- het volgende:
In het land van herkomst werkt die harde aanpak anders prima.
En aangezien de softe aanpak TOTAAL, maar dan ook echt TOTAAL gefaalt heeft, is de harde de juiste oplossing.
Tenzij je nog 30 jaar wil knuffelen en weer totaal niets daarmee wilt bereiken.
Je geilt jezelf wel op he met het gebruik van al die 'moeilijke' woorden ?quote:Op maandag 28 maart 2005 11:52 schreef sjun het volgende:
Culuurrelativisme dat omslaat in een ronduit nihilistische houding met betrekking tot opvoeding en scholing van een deel van de nederlandse ingezetenen die sociale achterstanden verder doet oplopen kan ik slecht menswaardige politiek noemen. Wellicht ben ik daarvoor niet links-progressief genoeg?
Intussen verneem ik dat ook Wouter Bos een pleidooi houdt voor eerlijke politiek. Dat lijkt me iets heel anders dan maatschappelijke problematiek bagatelliseren en wegkijken, mogelijk insinuerend dat overheidsoptreden (in)direct leidt tot totalitaire beleidsvoering.
Je neemt FOK! nogal serieus hè?quote:Op maandag 28 maart 2005 15:08 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je geilt jezelf wel op he met het gebruik van al die 'moeilijke' woorden ?
Hij is wellicht alleen maar blij dat je nu het woord 'bagatelliseren' onder de knie hebt, sjuuun...quote:
quote:Op maandag 28 maart 2005 16:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij is wellicht alleen maar blij dat je nu het woord 'bagatelliseren' onder de knie hebt, sjuuun...
'Jan' had vast beter aan Vazili's geloof geraaktquote:Op maandag 28 maart 2005 16:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn naam is haas hoor, wat Vazili betreft.
Wel, de zelfverklaarde petemoei is nooit ver weg/quote:Op maandag 28 maart 2005 16:40 schreef sjun het volgende:
[..]
'Jan' had vast beter aan Vazili's geloof geraakt
Eens zien hoe we nu weer bij juffrouw Halszaak uit gaan komen.
Weggemoffeld door een allochtoon vakkenvullertje?quote:Op maandag 28 maart 2005 17:18 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Naar verluid is Femke zaterdag gegijzeld in de Edah in de Jan Pieter Heyestraat
Krijgt Balkenende al de schuld?quote:Op maandag 28 maart 2005 17:18 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Naar verluid is Femke zaterdag gegijzeld in de Edah in de Jan Pieter Heyestraat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |