abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:12:37 #1
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25494801
Hier weer verder.

Mijn sluitpost uit het vorige deel:
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar wat is jouw gevoel? Word je er kwaad om? Verdrietig? Opstandig?
Geen van die allen denk ik.. Ik weet dat dat deel van mijn familie mij nooit zal laten vallen. Ik vind het evenwel erg jammer dat zij zichzelf zo in de weg laten zitten door een geloof. Bij mijzelf is dat echter ook niet zomaar gestopt.
quote:
Of laat je het gewoon voor wat het is?
Ik laat het gewoon voor wat het is.
quote:
Ga je in discussie?
Nee, discussie daarover wordt als aanval gezien, en er worden vervolgens allerlei andere dingen bijgesleept. Blijkbaar ligt dat erg gevoelig.
quote:
Vraag je hen naar hun echte gevoelens?
Dit is hun antwoord op die vraag..
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:14:07 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25494833
En sticky..
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:15:23 #3
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25494868
en tvp!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25494880
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:12 schreef Alicey het volgende:
Geen van die allen denk ik.. Ik weet dat dat deel van mijn familie mij nooit zal laten vallen. Ik vind het evenwel erg jammer dat zij zichzelf zo in de weg laten zitten door een geloof. Bij mijzelf is dat echter ook niet zomaar gestopt.
Nee, dat is wel herkenbaar.
quote:
Ik laat het gewoon voor wat het is.
Zou ik dus niet kunnen. Ik ben daarin erg rigoureus, zou waarschijnlijk het contact verbreken.
quote:
Nee, discussie daarover wordt als aanval gezien, en er worden vervolgens allerlei andere dingen bijgesleept. Blijkbaar ligt dat erg gevoelig.
Voelt de relatie dan niet als enigszins krampachtig? Kun je wel jezelf zijn, zeg maar?
pi_25494965
SingleCoil:
quote:
Het is natuurlijk maar wat je een geloofsdogma noemt. Mijn vader spreekt vanuit zijn Bhoeddistische wereldbeeld, en bij ons aan de eetkamertafel bekeken we foto's van vietnamese priesters die zichzelf verbranden uit protest tegen de amerikaanse wreedheden in hun land. 'Geweldloze weerbaarheid' noemde men dat, hoewel ik zelfdoding altijd als een gewelddadige oplossing heb ervaren.
In zekere zin zijn dit vrij onschuldige geloofsdogma's, maar het punt is gewoon dat ik eigenlijk tegen alle vormen van indoctrinatie (op het gebied van geloof of levensbeschouwing) ben, ook als het gaat om leuke, lieve of vriendelijke ideeën. Je dringt een andere volwassene toch ook geen ideeën op over hoe ze zouden moeten leven of denken? Waarom zou je dat recht ineens wel hebben als het om een kind gaat? Omdat het bij een kind zo lekker makkelijk is?
quote:
Maar ik begrijp net dat priester niet deugen, dus deze waarschijnlijk ook niet.
Dat was niet mijn uitspraak, dus daar heb ik verder weinig op te zeggen.
pi_25494984
Aaah ben mijn antwoord op SingleCoil kwijt

en nee ik ben nooit misbruikt, zo wel had ik persoonlijk verhaal gehaald op de gene in kwestie.
Ben absoluut niet iemand van ''geweldloze weerbaarheid' en 'absolute tolerantie''
Ik ben dat soort mensen wel eens tegengekomen in de trein, toen werd er een meisje door 3 marrokanen slemielen lastig gevallen, ze gingen er helaas vandoor toen ik er aan kwam, het meisje was mij erg dankbaar en aan dat andere echtpaar in de coupé hebben we géén ene zier gehad.
Sympathiek hoor, dat meen ik oprecht, maar onrealistisch in een wereld als deze.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:22:53 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25495018
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zou ik dus niet kunnen. Ik ben daarin erg rigoureus, zou waarschijnlijk het contact verbreken.
Ik weet niet precies wie of wat ik daar zelf ben. Ik ben op zich geduldig, alles heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik denk dat zij een vrouwelijke partner zouden accepteren, en allicht dat zo'n directe confrontatie ook een flink deel van hun vooroordelen doet wegnemen.

Ik ben zelf soms ook erg radicaal, en bereid om ergens voor te vechten. De afgelopen tijd heb ik echter veel gevochten, vooral voor mezelf. Hierbij heb ik progressie gemaakt, maar het heeft me ergens ook wel moe gemaakt. Momenteel ben ik voor een groot deel tevreden genoeg over hoe e.e.a. gaat, en staat mijn radicale ikje op een wat lager pitje. Ik laat momenteel vooral veel over me heen komen, en waai met alle winden mee. Dat verandert wel weer wanneer de tijd of de drang daar is.
quote:
[..]

Voelt de relatie dan niet als enigszins krampachtig? Kun je wel jezelf zijn, zeg maar?
Voor het grootste deel wel. Het is alleen jammer dat er levensbeschouwelijk weinig te praten of discussieren valt wanneer alles als aanval wordt gezien of wordt afgedaan als "Lekker makkelijk om zonder geloof te leven, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen".
pi_25495080
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:22 schreef Alicey het volgende:
Ik weet niet precies wie of wat ik daar zelf ben. Ik ben op zich geduldig, alles heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik denk dat zij een vrouwelijke partner zouden accepteren, en allicht dat zo'n directe confrontatie ook een flink deel van hun vooroordelen doet wegnemen.

Ik ben zelf soms ook erg radicaal, en bereid om ergens voor te vechten. De afgelopen tijd heb ik echter veel gevochten, vooral voor mezelf. Hierbij heb ik progressie gemaakt, maar het heeft me ergens ook wel moe gemaakt. Momenteel ben ik voor een groot deel tevreden genoeg over hoe e.e.a. gaat, en staat mijn radicale ikje op een wat lager pitje. Ik laat momenteel vooral veel over me heen komen, en waai met alle winden mee. Dat verandert wel weer wanneer de tijd of de drang daar is.
Sinds wanneer ben je dan eigenlijk van je geloof gevallen? Is dat pas recent gebeurd? Als ik te nieuwsgierig ben, moet je het zeggen hoor. Antwoorden is niet verplicht.
quote:
Voor het grootste deel wel. Het is alleen jammer dat er levensbeschouwelijk weinig te praten of discussieren valt wanneer alles als aanval wordt gezien of wordt afgedaan als "Lekker makkelijk om zonder geloof te leven, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen".
Dat is wel heel typerend. Misschien moet je antwoorden: "Zou jij ook eens moeten proberen, het is een enorme bevrijding!"
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:30:40 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25495157
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben je dan eigenlijk van je geloof gevallen? Is dat pas recent gebeurd? Als ik te nieuwsgierig ben, moet je het zeggen hoor. Antwoorden is niet verplicht.
Niet zo heel erg lang geleden, een paar jaar misschien. Als je goed in WFL speurt, kun je mijn oude ikje onder mijn vorige username nog het geloof zien verdedigen.

Waar ik het overigens over had in die post, had direct niet zo heel erg veel te maken met geloven of er van af vallen.. Dat is meer een bijkomstigheid geweest.
quote:
[..]

Dat is wel heel typerend. Misschien moet je antwoorden: "Zou jij ook eens moeten proberen, het is een enorme bevrijding!"
Dat zijn discussies die nergens op uitkomen.
pi_25495207
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
Niet zo heel erg lang geleden, een paar jaar misschien. Als je goed in WFL speurt, kun je mijn oude ikje onder mijn vorige username nog het geloof zien verdedigen.
Maar ik weet niet wat je oude username is. Mailtje?
quote:
Waar ik het overigens over had in die post, had direct niet zo heel erg veel te maken met geloven of er van af vallen.. Dat is meer een bijkomstigheid geweest.
Snap ik, maar ik vroeg het me ineens af.
quote:
Dat zijn discussies die nergens op uitkomen.
Don't I know it...
pi_25495209
SingleCoil
En inderdaad, priesters die zichzelf in de brand steken zijn niet goed bij hun hoofd, al is het wel een verbetering na eeuwen van priesters die (vooral vrouwen overigens) anderen in de brand staken.

Én, er zijn goede priesters en slechte priesters.
Een slechte priester is een priester die leeft.
Een goede priester is een dode priester

heb ik soms een gevoelige snaar geraakt? Mijn afkeer van religie en priesters is niet veroorzaakt door jeugdtrauma's, handtastelijkheden, of wat dan ook.
Daar is maar één oorzaak voor, ik kwam, ik zag, en ik trok mijn conclusies.
pi_25495241
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
SingleCoil:
[..]

In zekere zin zijn dit vrij onschuldige geloofsdogma's, maar het punt is gewoon dat ik eigenlijk tegen alle vormen van indoctrinatie (op het gebied van geloof of levensbeschouwing) ben, ook als het gaat om leuke, lieve of vriendelijke ideeën. Je dringt een andere volwassene toch ook geen ideeën op over hoe ze zouden moeten leven of denken? Waarom zou je dat recht ineens wel hebben als het om een kind gaat? Omdat het bij een kind zo lekker makkelijk is?
Dat is een wel een beetje raar, ik weet zeker dat ik er denkbeelden op na houd die door onze samenleving niet geaccepteerd worden (en daarom houd ik ze doorgaans maar voor me). En dat zijn geen denkbeelden die ik van mijn ouders opgedringen heb gekregen. Toch zou ik bang zijn ze te uiten. Ik mag dus concluderen dat ik geindoctrineerd ben in de vrijheid van mijn denken. Ik weet vrij zeker dat jij het met 'de samenleving' eens bent en bepaalde vormen van indoctrintie prima vind, je lijkt me zelfs iemand die niet erg tolerant tegenover denkbeeld staat die ver van de jouwe liggen.
Indoctrinatie...je laat het klinken alsof het per definitie slecht is...
Mu!
pi_25495249
Ik vind dat je het wel een beetje overdrijft, Godslasteraar. Niet alle priesters zijn 'slecht'. Het zijn gewoon mensen.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:35:30 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25495255
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar ik weet niet wat je oude username is. Mailtje?
Hoeveel tijd heb je? Anders probeer ik wel even een wat completer verhaal te vertellen ofzo.
quote:
Snap ik, maar ik vroeg het me ineens af.
Ok.
quote:
[..]

Don't I know it...
pi_25495266
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
SingleCoil
Én, er zijn goede priesters en slechte priesters.
Een slechte priester is een priester die leeft.
Een goede priester is een dode priester
Dat kun je toch niet menen ?
Mu!
pi_25495327
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:34 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is een wel een beetje raar, ik weet zeker dat ik er denkbeelden op na houd die door onze samenleving niet geaccepteerd worden (en daarom houd ik ze doorgaans maar voor me).
Die denkbeelden heb ik ook. Ik houd ze alleen niet altijd voor me. En dat wordt me niet in dank afgenomen, maar ik pas ervoor om me te conformeren aan het politiek correcte denken.
quote:
Toch zou ik bang zijn ze te uiten. Ik mag dus concluderen dat ik geindoctrineerd ben in de vrijheid van mijn denken.
Wat heeft dat met indoctrinatie te maken? Je hebt die meningen gewoon, je besluit alleen om ze niet te uiten. Niemand houdt je tegen, alleen jijzelf en je gedachten over de mogelijke gevolgen.
quote:
Ik weet vrij zeker dat jij het met 'de samenleving' eens bent en bepaalde vormen van indoctrintie prima vind,
Oh?
quote:
je lijkt me zelfs iemand die niet erg tolerant tegenover denkbeeld staat die ver van de jouwe liggen.
Oh? Mensen mogen van mij alles denken wat ze willen. Maar mijn tolerantie houdt op daar waar zij trachten andermans vrijheid in te perken, op welke manier dan ook.
quote:
Indoctrinatie...je laat het klinken alsof het per definitie slecht is...
Dat is het wat mij betreft ook. In ieder geval als het gaat om levensbeschouwing.
pi_25495354
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:35 schreef Alicey het volgende:
Hoeveel tijd heb je? Anders probeer ik wel even een wat completer verhaal te vertellen ofzo.
Iemand heeft me eens verteld wat jouw oude username was, maar ik ben het weer vergeten... Maar schrijf gerust je volledige, geautoriseerde autobiografie op.
pi_25495358
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:

.............
Alicey

Let wel, ik loop wel te kankeren op religies, ken natuurlijk genoeg gelovige mensen waar ik wel degelijk dol op ben en het zijn fantastische mensen. (ze verdragen mij ) Waaronder mijn grote onbereikbare liefde .
In hun gezelschap ben ik één en al religieuze tolerantie, godsdienstvrijheid, flowerpower en bloemetjes en bijtjes. Ik zelf ooit wel eens een (nl hervormde)priester een hand gegeven, en dat was géén kwaaie kerel.
pi_25495451
ik heb een tijdje bij de EO gewerkt, dat waren helemaal geen enge mensen of zo, nou ja er zaten er bij...maar dat is bij de VPRO ook...
Mu!
pi_25495547
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:36 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Dat kun je toch niet menen ?
Eigenlijk wel.
Een opvatting die mischien niet getolereerd wordt, maar kan mij het schelen.
Moet ook denken wat Nietzsche over priesters schreef

Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar de mensheid zou zonder priesters beter af zijn, zonder meer.
pi_25495575
Als we het dan toch over Nietzsche hebben:

Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.
-- Friedrich Nietzsche
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:57:38 #22
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25495706
dit gaat veel te snel voor een SlowChat topic
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_25495715
Ach, dat geldt bijvoorbeeld ook voor Marokkanen in Nederland, mongolen, Joden op de Westbank, blanken in zuidafrika en overspannen huisvrouwen. Maar dan hoeven ze toch niet gelijk dood ? Hoewel, het kan jou allemaal niks schelen natuurlijk, stoere meid hoor !
Mu!
pi_25495742
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:57 schreef qu63 het volgende:
dit gaat veel te snel voor een SlowChat topic
O...h...,...s...o...r...r...y...!...
pi_25495746
Nietsche was toch zelf krankzinnig geworden door een verwaarloosde syfilis ? Weer een uitspraak voor met een korreltje zout...
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')