Hmmm... denk dat ik even wat dingetjes moet verduidelijken die misschien niet helemaal goed uit de verf zijn gekomen. Even kort chronologisch overzichtje:
december 2002: laptop gekocht
september 2004: klacht toetsenbord treedt op, ik naar Dynabyte. Zij zeggen: doen geen Compaq meer. A-com kan het repareren. Kunt daarvoor laptop bij Vobis inleveren. Ingeleverd, en terug gekregen met vervangen keyboard.
medio november 2004: probleem was nog af en toe merkbaar, maar begint nu echt heel snel frequenter op te treden. Opnieuw ingeleverd. Wat er toen aan gedaan is, ik heb geen idee.
10 februari 2005: nog opnieuw frequent terugkerende kuren, nu hardnekkiger dan ooit. Voor derde keer ingeleverd.
26 februari: laptop opgehaald, getest en 15 minuten later voor vierde keer ingeleverd. Keyboard opnieuw vervangen, maar probleem nog niet verholpen.
10 maart: telefoontje van TCI (tweede repair center). Hebben beter op het probleem gestudeerd en komen tot de conclusie dat het mainboard vervangen moet worden. Prijs bijna 400 euro, want buiten garantie, maar met aftrek kosten vorige keyboard. Ik niet akkoord, zij zouden uitzoeken wat ze konden doen.
23 maart: Na bijna een week er achter aan gebeld te hebben belt TCI me terug. Zelfde verhaal als 10 maart. Mag kiezen: repareren en betalen of ongerepareerd terug (wel kosten keyboard terug). Vooralsnog het laatste maar gedaan, totdat ik mijn rechtspositie beter ken.
Opmerkingen:
* Ik twijfel of Vobis wat te verwijten valt. Zij waren slechts een doorgeefluik, aangezien ik ook (althans de eerste twee keer nog) direct bij A-Com m'n laptop kon inleveren (ook 1 keer gedaan).
edit: het is wel zo dat sind de derde keer de laptop niet meer direct bij het repaircenter kan worden afgeleverd. Dit moet nu wel via Vobis gebeuren.
* A-Com's reparatiecentrum moet ergens in januari over de kop zijn gegaan, gezien de overstap van reparatiecentra tussen de derde en vierde keer.
* Vobis heeft mij erg netjes behandeld en hebben qua afsturen naar repaircenter en repaircenter achter de vodden aanzitten meer gedaan dan ik expliciet om vroeg. Is alleen wel wat jammer dat door deze hele toestand Vobis Groningen mij nu bij voornaam kent...
![]()
* het probleem is pas na 1 jaar en 9 maanden opgetreden (wat gelukkig nog onder een 2 jarige garantie viel), dus niet na 6 maanden zoals hierboven stond vermeld. De 6 maanden slaat op de periode dat ik nu al met dat probleem kamp.
TCI had vanmiddag ook inzage in de eerste twee reparaties, wat bij mij sterk doet vermoeden dat zij de reparatiewerkzaamheden en het klantenbestand hebben overgenomen. Dan is het toch juist zo dat ze niet alleen de lusten maar ook de lasten (mijn garantiegeval dus) moeten dragen? Ik zal morgen ook eens even bij de rechtswinkel informeren, want ik heb eigenlijk geen idee wie nu de eindverantwoordelijke in dit verhaal is.