abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25547907
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:00 schreef Toad het volgende:

[..]

Ja een beetje tussenin heb ik het idee.
Die drie jaar spreekt me erg aan.
Wellicht dat het bij de select studies beter is geregeld. Ik heb nog even de tijd om te orienteren.
Ai, net de reportage op internet gekeken. Die studenten van select studies hebben een advocaat ingeschakeld...
pi_25560899
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Hee ik was er ook, ben ook net terug...
Heb alleen de algemene lezing aangehoord, tijdschriften ging me te lang duren, moet over een half uur werken...

Verder wel aardig indd
Ik was er ook!

Heb ook de algemene lezing bijgewoond en de lezing over schrijvende pers. Meeste wat ik gehoord heb, had ik al viavia gehoord, maar toch interessant om het aan te horen, en je kunt dan tenminste zelf vragen stellen.

Pluspunt vind ik toch wel, dat je zelf verantwoordelijk bent voor je werk, en dat je dus niet dag in dag uit in de schoolbanken hangt om een of andere saaie leraar aan te horen, en daar aantekeningen over maken.

Minpunt vond ik een beetje dat er bij radio en televisie weinig te zien/doen was. Nou ja, 4 april heb ik meeloopdag, dus dat kan nog positief uitpakken.

Nou nog maandag contact opnemen inzake de 21+ toets....
pi_25564691
Die 21+ toets, die was toch alleen voor als je niet een havo/mbo diploma hebt maar wel boven de 21 bent?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25565572
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Die 21+ toets, die was toch alleen voor als je niet een havo/mbo diploma hebt maar wel boven de 21 bent?
Idd, of als je de loting wil ontlopen volgens mij.
pi_25565621
Gisteren werd me verteld dat de kans op loting in Tilburg tussen de 0 en de 1 % ligt, dus daar hoeven we ons al niet meer druk om te maken...

Meeloopdag laat ik schieten, ik ga het sowieso wel doen... Met meerdere Fokkers zo te lezen
In Southern Sun
pi_25565685
Idd, alleen voor Utrecht kan het er om hangen
pi_25567498
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
ik ben 21+ maar heb wel een MBO niveau 4 diploma (niet aansluitend op journalistiek). Nou ja, ik vraag het maandag wel allemaal. Vragende mensen kunnen geholpen worden.
pi_25567817
Fratsman. Het maakt niet uit of t aansluit op journa als t maar mbo4 is Er zijn maar weinig mbo's die iets te maken hebben met journalistiek.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:45:19 #59
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_25577387
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:07 schreef jmac het volgende:
Idd, alleen voor Utrecht kan het er om hangen
Dat is niet waar. Ik heb gehoord dat er ook in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet gaan worden i.v.m. teveel aanmeldingen.
Let's go fucking Mental.
pi_25577828
Ik ehhhh zit al een tijdje in Z.

De opleiding is in mijn ogen puur voor het verbeteren en verbreden van je algemene ontwikkeling. Dat kan een dooddoener zijn idd, het is echt een eitje om te doen. Echter zat ik de eerste twee jaar in een behoorlijke "persoonlijke ontwikkeling", waardoor ik dus in de shit kwam. Heb nu nog bérgen achterstanden weg te werken, omdat ik niet bepaald van de orde en structuur ben.

Echter vind ik journalistiek een geweldig vak, constant nieuwe indrukken, je leert áltijd wel wat, en het is eigenlijk écht leuk als de mens in het algemeen je ook boeit. Ik ben al die tijd al correspondent. Als ik niet al werkzaam was in de journalistiek was ik wel gekapt. Maar ik vind het echt gigantisch leuk mensen te spreken over hetgeen ze mee bezig zijn. Je staat midden in de maatschappij, terwijl je het van een afstand bekijkt.

Als je echt een "drive" voelt om journalist te worden, knap dan niet af op de opleiding. Weet waar je het voor doet!

En doe dan ook alleen de opleiding, als je het écht wilt. In mijn klas zaten mensen die boekenschrijver wilden worden, linkse filosofen die bij een underground-clubje van de middelbare school hoorden. En zelfs een meisje dat bloedserieus journalistiek ging studeren, omdat ze bij TMF wilde presenteren. Dat is behoorlijk kansloos. Als je denkt of voelt dat het in je bloed zit, moet je het zeker doen!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 00:09:45 #61
113712 Freshthinking
pi_25578053
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:
Ik ehhhh zit al een tijdje in Z.

De opleiding is in mijn ogen puur voor het verbeteren en verbreden van je algemene ontwikkeling. Dat kan een dooddoener zijn idd, het is echt een eitje om te doen. Echter zat ik de eerste twee jaar in een behoorlijke "persoonlijke ontwikkeling", waardoor ik dus in de shit kwam. Heb nu nog bérgen achterstanden weg te werken, omdat ik niet bepaald van de orde en structuur ben.

Echter vind ik journalistiek een geweldig vak, constant nieuwe indrukken, je leert áltijd wel wat, en het is eigenlijk écht leuk als de mens in het algemeen je ook boeit. Ik ben al die tijd al correspondent. Als ik niet al werkzaam was in de journalistiek was ik wel gekapt. Maar ik vind het echt gigantisch leuk mensen te spreken over hetgeen ze mee bezig zijn. Je staat midden in de maatschappij, terwijl je het van een afstand bekijkt.

Als je echt een "drive" voelt om journalist te worden, knap dan niet af op de opleiding. Weet waar je het voor doet!

En doe dan ook alleen de opleiding, als je het écht wilt. In mijn klas zaten mensen die boekenschrijver wilden worden, linkse filosofen die bij een underground-clubje van de middelbare school hoorden. En zelfs een meisje dat bloedserieus journalistiek ging studeren, omdat ze bij TMF wilde presenteren. Dat is behoorlijk kansloos. Als je denkt of voelt dat het in je bloed zit, moet je het zeker doen!
True!

Je moet het alleen gaan doen als je het echt wilt. Anders loop je tegen de lamp en knap je gigantisch af.
Let's go fucking Mental.
pi_25582170
Ach, zo heeft iedereen weer zijn of haar eigen interpretatie van de opleiding. Zo heb ik vorig jaar een poging gewaagd communicatie te studeren omdat dat in mijn eigen stad was en op journalistiek leek, wisten ze me te vertellen. Mooi niet dus. Ik denk dat als je het inderdaad echt wil het gewoon leuk zal zijn.

In Southern Sun
  zaterdag 19 maart 2005 @ 10:22:56 #63
113712 Freshthinking
pi_25582314
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach, zo heeft iedereen weer zijn of haar eigen interpretatie van de opleiding. Zo heb ik vorig jaar een poging gewaagd communicatie te studeren omdat dat in mijn eigen stad was en op journalistiek leek, wisten ze me te vertellen. Mooi niet dus. Ik denk dat als je het inderdaad echt wil het gewoon leuk zal zijn.

Communicatie is totaal anders. Ik heb na het behalen van m'n propedeuse in de eerste nog wel even getwijfeld om te switchen naar communicatie, maar ik ben blij dat ik op deze opleiding ben gebleven. Je moet gewoon de eerste twee jaar doorkomen, als je dat lukt dan zijn de derde en vierde helemaal geweldig
Let's go fucking Mental.
pi_25586597
Ik ontving trouwens vandaag de uitnodiging voor de selectietoets op 2 april. (nu nog zien hoeveel mensen zich zullen verslapen die dag...)
pi_25586684
Communicatie is idd heel anders veel meer beroepsgericht.... Ook leuk hoor, ik had het gedaan als ik niet was ingeloot!

Oh trouwens Toen ik begon, was de opleiding journ. in Zwolle net uitgeroepen tot de slechtste HBO-opleiding van Nederland, en toen schreven maar 150 mensen zich in de eerste instantie in Zwolle in. En in Utrecht bijna 1000, dus eigenlijk heb ik (godzijdank) nóg geluk gehad. . Maar dat is al jaaaaaaren niet meer relevant, die titel, geloof dat het nu wel goed aangeschreven staat.
pi_25657190
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:29 schreef jmac het volgende:
Fratsman. Het maakt niet uit of t aansluit op journa als t maar mbo4 is Er zijn maar weinig mbo's die iets te maken hebben met journalistiek.
Je had gelijk! * fratsman hoeft geen 21+toets te maken!
pi_25670080
Ik ga ook in september beginnen met Journalistiek, in Zwolle.
Is dat zo dat in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet worden? De decaan aldaar vertelde me dat er 99% kans is dat je wordt ingeloot.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:02:48 #68
113712 Freshthinking
pi_25670593
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:47 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik ga ook in september beginnen met Journalistiek, in Zwolle.
Is dat zo dat in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet worden? De decaan aldaar vertelde me dat er 99% kans is dat je wordt ingeloot.
Welke decaan heb je gesproken?
Let's go fucking Mental.
pi_25671239
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:02 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Welke decaan heb je gesproken?
Weistra...
Ik zou eerst in februari instromen, maar heb later toch besloten liever in september te willen beginnen, dus toen een heel gesprek met die man gehad.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_25674592
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het volgende:

Ik gavolgend jaar in Nijmegen Engelse Taal & Cultuur gaan studeren, na het eerste jaar dan doorgaan met Amerikanistiek met uiteindelijke doel Journalistiek. Moet ik dan na mijn master Amerikanistiek nog de opleiding Journalistiek gaan volgen .. ??
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_25674627
tvp - heb veel te maken met stagiaires van de opleiding, momenteel een Tilburger.
pi_25674678
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:25 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Weistra...
Ik zou eerst in februari instromen, maar heb later toch besloten liever in september te willen beginnen, dus toen een heel gesprek met die man gehad.
Hij is cool he!
pi_25674833
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:25 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Weistra...
Harm?
pi_25674867
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 00:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Harm?