Ai, net de reportage op internet gekeken. Die studenten van select studies hebben een advocaat ingeschakeld...quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja een beetje tussenin heb ik het idee.
Die drie jaar spreekt me erg aan.
Wellicht dat het bij de select studies beter is geregeld. Ik heb nog even de tijd om te orienteren.
Ik was er ook!quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Hee ik was er ook, ben ook net terug...
Heb alleen de algemene lezing aangehoord, tijdschriften ging me te lang duren, moet over een half uur werken...
Verder wel aardig indd
Idd, of als je de loting wil ontlopen volgens mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Die 21+ toets, die was toch alleen voor als je niet een havo/mbo diploma hebt maar wel boven de 21 bent?
ik ben 21+ maar heb wel een MBO niveau 4 diploma (niet aansluitend op journalistiek). Nou ja, ik vraag het maandag wel allemaal. Vragende mensen kunnen geholpen worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Die 21+ toets, die was toch alleen voor als je niet een havo/mbo diploma hebt maar wel boven de 21 bent?
Dat is niet waar. Ik heb gehoord dat er ook in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet gaan worden i.v.m. teveel aanmeldingen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:07 schreef jmac het volgende:
Idd, alleen voor Utrecht kan het er om hangen
True!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:
Ik ehhhh zit al een tijdje in Z.
De opleiding is in mijn ogen puur voor het verbeteren en verbreden van je algemene ontwikkeling. Dat kan een dooddoener zijn idd, het is echt een eitje om te doen. Echter zat ik de eerste twee jaar in een behoorlijke "persoonlijke ontwikkeling", waardoor ik dus in de shit kwam. Heb nu nog bérgen achterstanden weg te werken, omdat ik niet bepaald van de orde en structuur ben.
Echter vind ik journalistiek een geweldig vak, constant nieuwe indrukken, je leert áltijd wel wat, en het is eigenlijk écht leuk als de mens in het algemeen je ook boeit. Ik ben al die tijd al correspondent. Als ik niet al werkzaam was in de journalistiek was ik wel gekapt. Maar ik vind het echt gigantisch leuk mensen te spreken over hetgeen ze mee bezig zijn. Je staat midden in de maatschappij, terwijl je het van een afstand bekijkt.
Als je echt een "drive" voelt om journalist te worden, knap dan niet af op de opleiding. Weet waar je het voor doet!
En doe dan ook alleen de opleiding, als je het écht wilt. In mijn klas zaten mensen die boekenschrijver wilden worden, linkse filosofen die bij een underground-clubje van de middelbare school hoorden. En zelfs een meisje dat bloedserieus journalistiek ging studeren, omdat ze bij TMF wilde presenteren. Dat is behoorlijk kansloos. Als je denkt of voelt dat het in je bloed zit, moet je het zeker doen!
Communicatie is totaal anders. Ik heb na het behalen van m'n propedeuse in de eerste nog wel even getwijfeld om te switchen naar communicatie, maar ik ben blij dat ik op deze opleiding ben gebleven. Je moet gewoon de eerste twee jaar doorkomen, als je dat lukt dan zijn de derde en vierde helemaal geweldigquote:Op zaterdag 19 maart 2005 10:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach, zo heeft iedereen weer zijn of haar eigen interpretatie van de opleiding. Zo heb ik vorig jaar een poging gewaagd communicatie te studeren omdat dat in mijn eigen stad was en op journalistiek leek, wisten ze me te vertellen. Mooi niet dus. Ik denk dat als je het inderdaad echt wil het gewoon leuk zal zijn.
Je had gelijk!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:29 schreef jmac het volgende:
Fratsman. Het maakt niet uit of t aansluit op journa als t maar mbo4 isEr zijn maar weinig mbo's die iets te maken hebben met journalistiek.
Welke decaan heb je gesproken?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:47 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik ga ook in september beginnen met Journalistiek, in Zwolle.
Is dat zo dat in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet worden? De decaan aldaar vertelde me dat er 99% kans is dat je wordt ingeloot.
Weistra...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:02 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Welke decaan heb je gesproken?
Hij is cool he!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:25 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Weistra...
Ik zou eerst in februari instromen, maar heb later toch besloten liever in september te willen beginnen, dus toen een heel gesprek met die man gehad.
Sorry.... Gerrit.quote:
Ik snap je niet helemaal, heet hij nou Harm of Gerrit? Harm Weistra was ooit ook docent op Windesheim namelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2005 00:21 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Sorry.... Gerrit..
Maar hij is erg goed! Of ja, in zijn professie dan he.... (mho op een ander lopend topic maar even gedetailleerd uitleggen)
Gerrit. En zo goed vond ik hem niet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal, heet hij nou Harm of Gerrit? Harm Weistra was ooit ook docent op Windesheim namelijk.
Cappuccino met een zoetje en maak de prullenmand even leeg.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman heeft z'n stageplek alvast geregeld
Ik ken alleen Harm, die was ook niet goed.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Gerrit. En zo goed vond ik hem niet.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 00:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het volgende:
Ik gavolgend jaar in Nijmegen Engelse Taal & Cultuur gaan studeren, na het eerste jaar dan doorgaan met Amerikanistiek met uiteindelijke doel Journalistiek. Moet ik dan na mijn master Amerikanistiek nog de opleiding Journalistiek gaan volgen .. ??
In Zeeland?quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
* Da_Sandman heeft z'n stageplek alvast geregeld
Gewoon laten merkenquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:47 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik overweeg steeds serieuzer om m'n stage maar af te kappen ofzo, of in elk geval echt een zeer goed gesprek aan te vragen.
Zit hier nu 3 weken, en ben nog steeds met het 1e artikel niet klaar. Ik vind de stijl die bij dit katern wordt gebruikt erg lastig, en probeer die aan te leren. Maar het werkt niet super motiverend als een nieuwe versie pas na anderhalve dag na veel zeuren wordt bekeken door je chef, waardoor je in de tussentijd vrij weinig kan.
Krijg niet echt het gevoel heel serieus genomen te worden, en dat is nogal jammer, want dat werkt echt onwijs demotiverend.
Je kan niet eens normaal Nederlands, man.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:02 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Gewoon laten merkenIk moet nog op stage, maar heb al wel aardig wat redactie-ervaring en bij mij is het dan net als een klein kind achter in de auto: heeft het niks te doen dan word'ie druk en lastig, gooi wat speelgoed achterin en hij is stil
En als het bij iets regionaals/lokaals is, dingen bedenken! Nieuws halen uit de gekste dingen.....
Maargoed, ik heb een keer een chef/hoofdred. uit Z. gezien waarvan ik dacht, een week met hem werken, en we hebben enorm ruzie
Niet als ik Fok nee.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:16 schreef SanyoSoft het volgende:
[..]
Je kan niet eens normaal Nederlands, man.![]()
Idd, kan ik me voorstellen.... Ik baal er echt van dat je zelf weinig tot geen invloed hebt op waar je geplaatst wordt. Ik ben ook al jaren correspondent, maar degenen die alles in één keer halen, krijgen de betere stageplekken. Tja.....quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:31 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik heb al stage gelopen bij een regionaal dagblad, en dat ging erg goed, kwam zelf ook met veel ideeën en heb er echt de tijd van m'n leven gehad. Mocht zelfs blijven als medewerker voor voornamelijk de weekenden
Nu schrijf ik voor het Volkskrantkatern De Verleiding, misschien ken je het, maar dat is totaal niet mijn ding. Helaas geen vrije keus geweest, maar nu wil ik er wel het beste van zien te maken. Dan valt zo'n houding van collega's niet mee.
dat is mij ook verteld op de voorlichtingsdag vorige week. door een of andere geert nogwat ( voor de geinteresseerden )quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:47 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik ga ook in september beginnen met Journalistiek, in Zwolle.
Is dat zo dat in Zwolle dit jaar zwaar geloot moet worden? De decaan aldaar vertelde me dat er 99% kans is dat je wordt ingeloot.
Ja, Jan Leferink zit er inderdaad nog steeds. Willem en Paul zeggen me niets, maar ik ben halverwege m'n tweede jaar gestopt, dus misschien ben ik ze gewoon niet tegengekomen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik zat rond 1988 op Windesheim, ben wel benieuwd of er nog docenten over zijn uit die tijd.
Ik vermoed Jan Leferink, die kan niks anders. En ene Willem die geschreven pers doceerde en Paul nog wat die geschiedenis gaf?
Jan Leeferinkquote:Op donderdag 24 maart 2005 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik zat rond 1988 op Windesheim, ben wel benieuwd of er nog docenten over zijn uit die tijd.
Ik vermoed Jan Leferink, die kan niks anders. En ene Willem die geschreven pers doceerde en Paul nog wat die geschiedenis gaf?
Klopt als een bus!quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:26 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Jan Leeferink
Willem Bekius
Paul Werkman
Jos Visscher
Hylke v/d Zee
Evert van Voorst
Hans Invernizzi
Nico Drok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |