abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2005 @ 12:08:50 #51
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_33391506
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

de LP van Brazilie is prima, ik zie dat er dit jaar ook een nieuwe is uitgekomen (editie 2005) die van mij was uit 2003 en op sommige punten wat gedateerd. Verder had ik ook een Trotter bij me (was wat recenter dan mijn LP) , die beviel me ook uitstekend.

http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2658&affil=lpdp
thank BHFH, ik heb je reisverslag ook al eens gelezen
raar om zo'n serieus topic van jou te lezen
pi_33391513
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:04 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

dat topic heb ik al uitgecheckt
Nog wat wijzer geworden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 25 december 2005 @ 12:12:02 #53
59332 Little_Meanie
pi_33391591
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nog wat wijzer geworden?
ik ga niet naar Brazilië om sex te hebben maar het kan nooit kwaad de ogen de kost te geven
  maandag 26 december 2005 @ 10:33:40 #54
59332 Little_Meanie
pi_33409528
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:01 schreef Little_Meanie het volgende:
Ik ga eind januari naar Brazilië. Het is een reis die ik aangeboden kreeg, ik weet wel nog niet waar we juist heengaan, het is ook maar voor 1 week maar alles is inbegrepen.

Enkele vraagjes:

1. EInd januari is midden in de zomer dus met het weer zal alles wel OK zijn, ik weet dat er grote verschillen zijn in Brazilie zelf maar ik denk dat we toch naar een bekend oord zullen gaan (Rio?)
2. Wat kosten sigaretten daar?
3. Ik neem aan dat ze dezelfde stopcontacten gebruiken als in de Verenigde Staten (2 platte pinnetjes)
4. Zijn daar echt mooie gewillige vrouwen te vinden of is dat weer zo'n fabeltje?

Dat is het zo wat voor nu, alvast bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
niemand die mijn vraagjes kan beantwoorden?
  maandag 26 december 2005 @ 11:53:39 #55
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_33410832
1. EInd januari is midden in de zomer dus met het weer zal alles wel OK zijn, ik weet dat er grote verschillen zijn in Brazilie zelf maar ik denk dat we toch naar een bekend oord zullen gaan (Rio?)
het is inderdaad warm rond die tijd van het jaar; in Rio minstens 35 graden

dat ligt aan het merk; een pakje Marlboro kost R$ 2,75 (1 Euro), en de rest is goedkoper

3. Ik neem aan dat ze dezelfde stopcontacten gebruiken als in de Verenigde Staten (2 platte pinnetjes)
de stopcontacten hier zijn tricky: niet alleen ligt het aan de stad of je 110V of 220V hebt, ook de stopcontacten zelf kunnen verschillen. De meest gebruikelijke vorm lijkt inderdaad op die in de US maar is toch anders. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid een wereldstekker meenemen

4. Zijn daar echt mooie gewillige vrouwen te vinden of is dat weer zo'n fabeltje?
zoals altijd ligt de waarheid in het midden en net als in elk ander land ter wereld: het ligt er maar net aan waar je bent en waar je naar op zoek bent ....

[ Bericht 4% gewijzigd door qwerty_x op 26-12-2005 12:38:38 ]
zonnig Brasil
  maandag 26 december 2005 @ 18:23:36 #56
59332 Little_Meanie
pi_33418992
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:53 schreef qwerty_x het volgende:

dat ligt aan het merk; een pakje Marlboro kost R$ 2,75 (1 Euro), en de rest is goedkoper
weet je soms of ze deze sigaretten hebben?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:09:02 #57
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_33436907
in de grote steden: ongetwijfeld
maar vraag me niet wat ze kosten, al zal het een heel stuk goedkoper zijn dan in NL
zonnig Brasil
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:45:59 #58
59332 Little_Meanie
pi_33438025
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:09 schreef qwerty_x het volgende:
in de grote steden: ongetwijfeld
maar vraag me niet wat ze kosten, al zal het een heel stuk goedkoper zijn dan in NL
OK thanks qwerty_x
  woensdag 28 december 2005 @ 14:30:38 #59
59332 Little_Meanie
pi_33470110
zijn vaccinaties nodig voor 1 week brazilie (hoofdzakelijk hotel en wat errond)
ben niet zo te vinden voor vaccinaties, laatste keer toen ik die kreeg was ik paar dagen echt doodziek
pi_33495948
Als je niet de Amazone ingaat dan zou ik geen vaccinaties nemen....

Je kunt ook navragen of de vaccinaties die je eerder hebt gehad nog "geldig" zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 29 december 2005 @ 09:07:51 #61
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33496517
Voor andere delen van Brazilië zou ik óók vaccinaties nemen (geen malaria, dat alleen voor de Amazone). Als je daarentegen in een resort blijft zitten is het zonde om dat hele takke-eind naar prachtig Brazilië te vliegen kun je volstaan met je aspirientjes.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 29 december 2005 @ 15:13:10 #62
59332 Little_Meanie
pi_33506472
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:07 schreef Hik het volgende:
Voor andere delen van Brazilië zou ik óók vaccinaties nemen (geen malaria, dat alleen voor de Amazone). Als je daarentegen in een resort blijft zitten is het zonde om dat hele takke-eind naar prachtig Brazilië te vliegen kun je volstaan met je aspirientjes.
nou heb ik gehoord dat als je Brazilië binnenkomt je moet kunnen aantonen dat je ingeënt bent tegen de gele koorts door middel van een vaccinatieboekje

malariapillen neem ik zowiezo niet, die kosten meer dan 100 ¤
pi_33523072
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:13 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

nou heb ik gehoord dat als je Brazilië binnenkomt je moet kunnen aantonen dat je ingeënt bent tegen de gele koorts door middel van een vaccinatieboekje
Of het verplicht is hangt af of je in andere landen bent geweest. Of het verstandig is hangt af van de regio waar je naar toe gaat. Neem ff contact op met de GGD voordat je gaat reizen.
pi_33523181
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:07 schreef Hik het volgende:
Aspirientjes moet je juist niet nemen in Brasil! Die verdunnen je bloed. Als je een an sich onschadelijke dengue besmetting hebt, kan dat in combinatie met aspirine tot dodelijke interne bloedingen leiden. Gebruik een pijnstiller die het bloed niet verdunt.
pi_33528508
Mij hebben ze nog nooit naar mijn gele paspoort gevraagd.

Het zal wel loslopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33532856
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:13 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

malariapillen neem ik zowiezo niet, die kosten meer dan 100 ¤
Dat is niet waar. Zonder die inenting kun je daar echt wel naar binnen. Malariapillen zou ik ook niet zo snel nemen.

Niet vanwege de kosten, maar omdat je ze niet nodig hebt als je niet naar de Amazone gaat.
pi_33533423
Ik zou er zowiezo niet zo bang voor zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 23 januari 2006 @ 15:15:52 #68
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_34379129
Alleen vanaf bepaalde bestemmingen wordt in Brazilie naar je gele boekje gevraagd: in principe de zuidamerikaanse bestemmingen in het noorden. En zonder boekje heb je dan een probleem (een keer na terugkomst uit Caracas erachter gekomen dat ik m'n boekje thuis had laten liggen; dat wil ik niet nog eens meemaken)
Maar voor alleen Brazilie: als ik jou was zou ik de vaccinaties laten voor wat ze zijn en gewoon zónder gaan.
zonnig Brasil
  maandag 23 januari 2006 @ 19:55:56 #69
59332 Little_Meanie
pi_34388861
hoelang duurt een vlucht van Lissabon naar Rio eigenlijk?
  maandag 23 januari 2006 @ 22:02:47 #70
5673 heijx
Qui que boue
pi_34394300
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:55 schreef Little_Meanie het volgende:
hoelang duurt een vlucht van Lissabon naar Rio eigenlijk?
Iets korter dan Amsterdam - Săo Paulo lijkt me. Dat was 11 uur van de zomer.
Het tijdsverschil nu is drie uur, in onze zomer vijf uur.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:02:29 #71
59332 Little_Meanie
pi_34734613
juist terug van Rio, wat een wonderlijke stad
en wat een lekkere vrouwen daar, vooral in Discotheek HELP
ik ben helemaal depressief nou, zo'n dingen vindt je niet in Europa
pi_34784316
Ik wil misschien samen met een vriend van me een rondreis van een dag of 15 maken door Brazilie.

Iemand nog tips hiervoor. Kan je het beter zelf organiseren of toch beter met een groepsreis? Deze reizen zijn meestal wel prijzig maar het lijkt me wel eens gaaf zoiets mee te maken.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 6 februari 2006 @ 07:54:28 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34785307
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:02 schreef Little_Meanie het volgende:
juist terug van Rio, wat een wonderlijke stad
en wat een lekkere vrouwen daar, vooral in Discotheek HELP
ik ben helemaal depressief nou, zo\'n dingen vindt je niet in Europa
Help is afschuwlijk!! Constant word je daar aangeklampt door hoeren en als je ze geen dure drankjes wilt geven en aangeeft niet met ze mee te willen word je behandeld als rotte vis. Je kan beter naar een zon feest gaan met live muziek, daar komen tenminste ook normale Brazilianen en kun je zelf bepalen met wie je contact maakt. (zonder dat dat ooit moeilijk is)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 6 februari 2006 @ 08:26:43 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34785474
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Help is afschuwlijk!! Constant word je daar aangeklampt door hoeren en als je ze geen dure drankjes wilt geven en aangeeft niet met ze mee te willen word je behandeld als rotte vis. Je kan beter naar een zon feest gaan met live muziek, daar komen tenminste ook normale Brazilianen en kun je zelf bepalen met wie je contact maakt. (zonder dat dat ooit moeilijk is)
In Help zijn 95% van de vrouwen hoer en de meesten komen niet uit Rio maar uit andere staten van Brazilie. Dit was toch wel algemeen bekend dacht ik.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:11:31 #75
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_34790112
quote:
Op maandag 6 februari 2006 08:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Help zijn 95% van de vrouwen hoer en de meesten komen niet uit Rio maar uit andere staten van Brazilie. Dit was toch wel algemeen bekend dacht ik.
en van die 95% is 50% ex-man of bezig ex te worden !
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')