Puur altruisme bestaat niet, toch? Maar wat is er mis met het helpen van andere mensen omdat je daar voldoening uit haalt?quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om je schuld gevoel af te kopen en om te zien hoe goed je het hebt
Vrijwilligerswerk: wil gewoon graag mijn steentje bijdragen en andere mensen helpen voor zover ik dat kan, en dit is dan toevallig 'mijn' manier. Heb dit altijd al eens willen doen en heb bijvoorbeeld ook grote interesse in de millenium development goals. De keuze van een favela is eigenlijk niet heel bewust gegaan, ik heb ook in bv Ecuador en Ghana gezocht. Ik wil graag met kinderen/jongeren werken en via deze organisatie kan dat, bovendien met subsidiequote:Op maandag 14 december 2009 20:30 schreef qwerty_x het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: hoezo vrijwilligerswerk en waarom een favela ?
Waarom geen stage of gewone baan als je zo tegen het tijdelijke opziet ?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een kinderhand is snel gevuld schijnbaar
Petje af !quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:35 schreef runaway het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk: wil gewoon graag mijn steentje bijdragen en andere mensen helpen voor zover ik dat kan, en dit is dan toevallig 'mijn' manier. Heb dit altijd al eens willen doen en heb bijvoorbeeld ook grote interesse in de millenium development goals. De keuze van een favela is eigenlijk niet heel bewust gegaan, ik heb ook in bv Ecuador en Ghana gezocht. Ik wil graag met kinderen/jongeren werken en via deze organisatie kan dat, bovendien met subsidie(financieel plaatje heeft me bv uit Ghana weg gehouden)
Stage in het buitenland heb ik al gedaan, vaste baan komt nu of na Brazilie (hangt er dus vanaf of ik ga ja of nee)
Gave plannen zeg! Al eerder vrijwilligerswerk gedaan? Via welke organisatie wil je gaan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:35 schreef runaway het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk: wil gewoon graag mijn steentje bijdragen en andere mensen helpen voor zover ik dat kan, en dit is dan toevallig 'mijn' manier. Heb dit altijd al eens willen doen en heb bijvoorbeeld ook grote interesse in de millenium development goals. De keuze van een favela is eigenlijk niet heel bewust gegaan, ik heb ook in bv Ecuador en Ghana gezocht. Ik wil graag met kinderen/jongeren werken en via deze organisatie kan dat, bovendien met subsidie(financieel plaatje heeft me bv uit Ghana weg gehouden)
Stage in het buitenland heb ik al gedaan, vaste baan komt nu of na Brazilie (hangt er dus vanaf of ik ga ja of nee)
Nee, en via Code X international. Je zou in september mee kunnenquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:57 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Gave plannen zeg! Al eerder vrijwilligerswerk gedaan? Via welke organisatie wil je gaan?
Klinkt gaaf, maar zie niet specifiek iets over dat project? En ik lees dat je max. 30 jaar mag zijn? Ik ben in sept. nl. 31quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:33 schreef runaway het volgende:
[..]
Nee, en via Code X international. Je zou in september mee kunnen. Gaan per half jaar 9 man (en vrouwen
) die kant uit.
wedden dat als je hier eenmaal bent, je nooit meer weg wilt ??quote:Op woensdag 16 december 2009 00:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
(..)
Bovendien weet ik niet of Brazilie wat dat betreft mijn land is, ik neig zelf meer naar Afrika of Azie... Ik wil nog zoveel![]()
(..)
yes, tm 30 jaar idd. Dus dan moet je snel zijn. Je kunt geloof ik in febr nog naar Uganda en China, met dezelfde organisatie. PM me even je emailadres, dan stuur ik je de nieuwsbrief door.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Klinkt gaaf, maar zie niet specifiek iets over dat project? En ik lees dat je max. 30 jaar mag zijn? Ik ben in sept. nl. 31En ik lees iets over subsidie-stops bij Xplore via Min.Bu.Za. (of is dat dan weer wat anders?).
Bovendien weet ik niet of Brazilie wat dat betreft mijn land is, ik neig zelf meer naar Afrika of Azie... Ik wil nog zoveel![]()
*mompelt iets over onrust enzo*
Dat heb ik zo'n beetje met elk land waar ik tot nu toe geweest ben...quote:Op woensdag 16 december 2009 02:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
wedden dat als je hier eenmaal bent, je nooit meer weg wilt ??
Ben je uberhaupt wel eens Nederland uitgeweest na je 8ste levensjaar? Of ben je nog niet zo oud? Dat Rio niet moeders mooiste is helaas waar (woon er al een jaar of 5), maar jij lijkt je informatie vooral uit vooroordelen van je moeder en wikipedia te halen. Iemand die hier een fatsoenlijke baan heeft, heeft namelijk een beter leven dan in Nederland: Geen wachtlijsten in de zorg, bijna altijd goed weer, elke dag uit eten (horeca is hier over het algemeen goedkoop), altijd naar het strand kunnen gaan, etc. Bij mij in de buurt zijn er geen favelas, geen schietpartijen of wat ook. Het stinkt hier overigens ook niet... En nee ik woon niet in een superdeluxe condominium in Barra o.i.d.quote:Op woensdag 16 december 2009 02:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Rio was het bij mij net andersom
Ja, wat wil je weten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:54 schreef JOHAN410 het volgende:
Iemand ervaringen met Hostels in Rio?
Hm nee, wel op Ilha Bella...quote:Op zondag 10 januari 2010 20:21 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wie is ook wel eens op Ilha Grande geweest?
Hoe beviel het en is het veilig?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:25 schreef RemCOW het volgende:
Ja, wat wil je weten?
Hm nee, wel op Ilha Bella...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |