quote:
Stel nou dat ik hier mijn mening neer zet, wat ik in andere topics vaak genoeg gedaan heb, wat heb jij daaraan? Jij leest het, pakt je eigen informatie en interpretatie erbij en neemt een deel van mijn mening over of laat het links liggen. Je weet dan nog niks meer behalve mijn mening over bepaalde zaken.
Als ik alleen mijn mening post doet waarschijnlijk niemand daar wat mee. Voor mensen die nooit andere denkwijzes en invloeden hebben dan wat de krant of tv hen voorschoteld zal mijn mening al snel als fauwekul afgedaan worden zodat men weer lekker achterover kan zakken in de stoel en verder zappen. Een mening heeft weinig waarde, feiten en alternatieve bronnen van informatie echter veel.
De mens is dom en makkelijk beinvloedbaar. Hier wordt dan ook dankbaar gebruik van gemaakt door de elite in de wereld om de gedachten van mensen te sturen. Als je ontwikkelingen in de wereld bekijkt over de afgelopen 5 jaar dan zie je heel veel power politics, geopolitiek en geostrategie. De spanningen in het midden oosten, de oorlogen in Afghanistan en Iraq, de regime wisselingen in voormalige landen van de sovjet unie, de spanningen en strategische vormen van handelsverdragen tussen de landen rond Rusland, China, Iran en Syrie, de strategische plaatsing van troepen in het midden oosten, de oprakende grondstoffen, het installeren van westers gezinde regeringen in o.a. Afghanistan, Iraq, Palesteins gebied en Ukraine, het terrorisme, de vernieteging van privacy in ruil voor scheinveiligheid in de naam van terrorisme, de invloed van de geheime diensten, het opzetten van grote databanken, micro-chips, digitale paspoorten etc...
Maar hier al deze gebeurtenissen staan op zichzelf en hebbn totaal geen verband met elkaar... so dream on...
Het meeste van dit nieuws bereikt echter nooit het volk en zeker niet uitgebreid uitgelegd met de verbanden tussen de ontwikkelingen. Zolang iedereen zich laat inslapen en men geen behoefte heeft om te weten in wat voor wereld men leeft en hoe de wereld werkt en alleen zorgen maakt om het inkomen en materiele bezittingen is het misschien maar goed ook dat de elite de wereld stuurt en het volk manipuleert.
quote:
"it does not matter if the war is not real. For when it is, victory is not possible. The war is not meant to be won, but it is meant to be continuous."
"A hierarchical society is only possible on the basis of poverty and ignorance, this new version is the past and no different past can ever have existed.
In principle the war effort is always planned to keep society on the brink of starvation. the war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or east Asia but to keep the very structure of society in tact."
"But by the fourth decade of the twentieth century all the main currents of political thought were authoritarian. The earthly paradise had been discredited at exactly the moment when it became realizable. Every new political theory, by whatever name it called itself, led back to hierarchy and regimentation. And in the general hardening of outlook that set in round about 1930, practices which had been long abandoned, in some cases for hundreds of years -- imprisonment without trial, the use of war prisoners as slaves, public executions, torture to extract confessions, the use of hostages, and the deportation of whole populations -- not only became common again, but were tolerated and even defended by people who considered themselves enlightened and progressive.
- George Orwell
1984
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."