quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef Sylvana het volgende:
Ik ken ook geen andere Christan dan het zoontje van Rewimo
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:39 schreef Anitra het volgende:
Maar wel genoten van het zonnetje vanmorgen met Djulian. Lekker ff in de zon gezeten en de deur open. Dat was ff heel lekker.
hier nog zo een die er zo over denktquote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:47 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijk he, dat zonnetje![]()
Ik hoop dat de lente nu echt begint, ik hou van de lente![]()
![]()
Wij maakten vroeger ook palmpasenstokken en die gaven we dan aan de patiënten in het ziekenhuis naast de school.quote:Bij de intocht van Jezus in Jeruzalem vereerden omstanders hem met palmtakken. Deze intocht werd later nagebootst met de palmpaasoptocht.
Kinderen liepen in optocht met versierde stokken. Daaraan hingen vlaggetjes, eieren, appels en slingers. Bovenop de stok geprikt zat een haantje van brood.
Na afloop was het de bedoeling dat de stokken werden weggegeven aan arme of zieke kinderen.
Er is nog een oud katholiek gebruik om op Palmzondag gewijde buxus-takjes van de kerk mee naar huis te nemen en achter het kruisbeeld of wijwaterbakje te steken. Het palmtakje van het vorig jaar wordt die dag in de kachel verbrand. Zo’n palmtakje moet bescherming geven aan het huis en zijn bewoners, vooral tegen onweer en blikseminslag.
heerlijk die zon serissa stond vanmorgen al met n zomerjurk in dr handen want t werd lekker weerquote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:47 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijk he, dat zonnetje![]()
Ik hoop dat de lente nu echt begint, ik hou van de lente![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |