abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25430178
Naar aanleiding van een Signature
quote:

Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
Aanvankelijk wou ik zelf het één en ander verzamelen naar aanleiding van deze opmerkelijk foute stelling. Maar waarom zou ik de pret niet met mijn medefokkers delen? en zelf, opnieuw, het een en ander leren.
Waar ik wel even op wil attenderen is de wijze waarop een creationist de link probeert te leggen tussen de Evolutietheorie cq Darwin en het Nazisme/Communisme en alle misdaden gepleegd ten tijde van deze ideologieën en op deze manier probeert, zonder terzake doende argumenten, de Evolutietheorie in diskrediet te brengen.

Mijn eigen aanzet:
in 1939 beschouwde +/- 1,5% van de Duitse bevolking zichzelf als atheïst.

The Great Scandal: Christianity's Role in the Rise of the Nazis

Tot mijn verdriet lees ik dat Ernst Mayer op 4 februari overleden is, al is 100 jaar natuurlijk een zeer respectabele leeftijd.
Ernst Mayer was overigens Duitser en was in de jaren dertig genoodzaakt te vluchten voor de Nazi's

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 08-03-2005 23:56:23 ]
pi_25430213
First Post
Geloof dat er iets mis ging met de titel.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:00:21 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25430437
TT aangepast.

Ik hoop overigens dat het wat wordt deze topic, maar heb er zo mijn twijfels over.
pi_25430787
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:00 schreef Alicey het volgende:
TT aangepast.

Ik hoop overigens dat het wat wordt deze topic, maar heb er zo mijn twijfels over.
Jammer dan, als het niks wordt lazeren we hem er gewoon uit. Ben alleen benieuwd of anderen iets met deze Signature kunnen, het bleef bij mij in mijn gedachten hangen. Maar mischien is het te voor de hand liggend.

Heb ook niet zoveel benul hoe het een en ander werkt met nieuwe topics, had ik eerst even moeten overleggen?
pi_25430843
Tja, die signature getuigt van een hele dikke plaat. Zoiets neem ik sowieso niet serieus. Maar je site is erg interessant ! Conclusie van een hele vluchtige blik. En nee, je hoeft niet te overleggen voor een nieuw topic. Als wij het niks vinden, gooien we em vanzelf weer dicht. Muhahaha!
pi_25431086
Die tekst is volgens mij afkomstig van ene Harun Yahya, deze schijnt het onder jonge moslims echter nogal goed te doen. Er staan op www.freethinker.nl wat interessante info over hem. Dat figuur heeft inderdaad nogal wat plaatwerk voor zn hoofd
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution. (Theodosius
Dobzhansky 1900-1975).
pi_25431863
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:33 schreef ice_age het volgende:
Die tekst is volgens mij afkomstig van ene Harun Yahya, deze schijnt het onder jonge moslims echter nogal goed te doen. Er staan op www.freethinker.nl wat interessante info over hem. Dat figuur heeft inderdaad nogal wat plaatwerk voor zn hoofd
Super en zo wordt je weer een stapje vooruit geholpen, bedankt voor de link!
Ik krijg echt de riebels van dit soort schaamteloze leugens die deze man blijkbaar verspreidt, het is ook zo respectloos ten opzichte van die miljoenen slachtoffers.
pi_25431973
Wat is het verband tussen communisme en darwinisme?
Het link ervan zie ik niet.
pi_25432271
sorry, maar deze stelling slaat helemaal nergens op, gaat echt veels en veels te ver!

van wie had je die signature, godslasteraar?
pi_25432290
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:41 schreef Lega-Nord het volgende:
Wat is het verband tussen communisme en darwinisme?
Het link ervan zie ik niet.
Het verband is mij ook niet duidelijk, wat er nu precies darwinistisch moet zijn aan het communisme???
Afgezien dat het communisme het in de ''survival of idea's'' het onderspit heeft moeten delven tegen de liberale democratie.
Het Communisme heeft miljoenen mensenlevens op zijn geweten, is een ideologie die het bestaan van een God ontkent. Daarmee wordt het blijkbaar interessant voor creationisten de miljoenen slachtoffers van het Communisme te gebruiken in de kruistocht tegen de Evo-theorie en atheïsme
Terwijl het communisme zoveel overeenkomsten heeft met religies, eigenlijk een religie is maar dan zonder een God.
Ttja, logica van gelovigen
pi_25432796
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het verband is mij ook niet duidelijk, wat er nu precies darwinistisch moet zijn aan het communisme???
Afgezien dat het communisme het in de ''survival of idea's'' het onderspit heeft moeten delven tegen de liberale democratie.
Het Communisme heeft miljoenen mensenlevens op zijn geweten, is een ideologie die het bestaan van een God ontkent. Daarmee wordt het blijkbaar interessant voor creationisten de miljoenen slachtoffers van het Communisme te gebruiken in de kruistocht tegen de Evo-theorie en atheïsme
Terwijl het communisme zoveel overeenkomsten heeft met religies, eigenlijk een religie is maar dan zonder een God.
Ttja, logica van gelovigen
dat is dan toch een zeer slap argument, bijna elke oorlog in de geschiedenis heeft
toch als reden het geloof
pi_25432873
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:54 schreef Aegir het volgende:
sorry, maar deze stelling slaat helemaal nergens op, gaat echt veels en veels te ver!

van wie had je die signature, godslasteraar?
Mischien laat ie zich hier nog zien. Heb zijn naam bewust weg gelaten, mischien komt ie nog uit zichzelf tot inkeer.
pi_25433265
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 23:21 schreef Aegir het volgende:

[..]

dat is dan toch een zeer slap argument, bijna elke oorlog in de geschiedenis heeft
toch als reden het geloof
Geloof is in ieder geval bijna altijd de belangrijkste scheidslijn tussen verschillende groepen mensen. De afstand tussen moslim - christen is groter dan de afstand tussen een blanke christen en een zwarte christen. Dat idee heb ik tenmiste.

De post van Ice_Age en zijn link was wat betreft de Signature zeer interessant.
pi_25433418
Als de gehele Aarde vernietigd wordt door kernwapens, wie is dan de schuldige, Einstein omdat hij de kernsplitsing heeft ontdekt?

Als er zoveel slechtheid wordt veroorzaakt door een wetenschappelijke theorie, is die theorie dan opeens minder waar?

Sinds wanneer is menselijke slechtheid een geldige falsificatiemethode voor wetenschappelijke theorien?
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_25433452
Oftewel, dit topic stoelt op bullshit wat je geeneens kunt bewijzen.

Ik ga toch ook geen topic openen met dat Paus protestants is.
pi_25433511
Vandaar ook dat darwinisten zichzelf verwant zien met de mensapen... dan kom je automatisch tot de conclusie dat joden iets GEHEEL anders zijn!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_25433602
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 23:52 schreef Lega-Nord het volgende:
Oftewel, dit topic stoelt op bullshit wat je geeneens kunt bewijzen.

Ik ga toch ook geen topic openen met dat Paus protestants is.
Voor alle duidelijkheid, ik gruw van deze Signature/Quote. Het bleef me bezig houden en als therapie heb ik deze topic geopend in de hoop dat mensen mij gerust stellen dat niet iedereen stapelgek is
pi_25434126
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 00:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, ik gruw van deze Signature/Quote. Het bleef me bezig houden en als therapie heb ik deze topic geopend in de hoop dat mensen mij gerust stellen dat niet iedereen stapelgek is
Dan moet ik je teleurstellen, mensen zijn nóg debieler dan in je meest krankzinnige fantasieën.

Soms moet je niet verder kijken dan jezelf...
  woensdag 9 maart 2005 @ 07:41:51 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25436615
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 23:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Geloof is in ieder geval bijna altijd de belangrijkste scheidslijn tussen verschillende groepen mensen. De afstand tussen moslim - christen is groter dan de afstand tussen een blanke christen en een zwarte christen. Dat idee heb ik tenmiste.
Dat is meer tegenwoordig zo. Enkele tientallen jaren geleden was dat ook nog wel anders..
  woensdag 9 maart 2005 @ 11:31:19 #20
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25439511
Ik vind het op zich wel een goed topic. Moeilijk om het op het rechte pad te houden, maar
'Nuff said
pi_25444544
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 07:41 schreef Alicey het volgende:
Dat is meer tegenwoordig zo. Enkele tientallen jaren geleden was dat ook nog wel anders..
Ik denk dat bv slaven aan hun gedwongen bekering tot het christendom, hoe wrang het ook mag klinken, een zekere bescherming konden ontlenen. Verder wordt er wel gezegd dat slaven, door de katholieke wetgeving wat betreft slavernij, in Zuid Amerika beter af waren dan in het protestantse Noord Amerika.
Maar ben het wel met je eens.
Persoonlijk vind ik dat zelfisolement van moslims opvallend. (uitzonderingen daargelaten) die Harun Yahya is wat dat betreft echt een kind van zijn tijd.
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:31 schreef Doffy het volgende:
Ik vind het op zich wel een goed topic. Moeilijk om het op het rechte pad te houden, maar
En zo blijf je oefenen , en ik heb weer wat geleerd:Harun Yahya in http://www.freethinker.nl/
Met dank aan Ice_Age
  donderdag 10 maart 2005 @ 00:09:01 #22
110589 Haener
Ik wil ook een ondertitel...
pi_25449639
Persoonlijk word ik echt dood- en doodziek van al die idioten die het atheisme de schuld geven van de gruwelen van WW II. Waar ik ook doodziek van wordt is de continue constatering dat Hitler en de NSDAP atheistisch zouden zijn.
quote:
And as leaders of the nation and the national Government we vow to God, to our conscience, and to our people that we will faithfully and resolutely fulfill the task conferred upon us.
quote:
The National Government will regard it as its first and foremost duty to revive in the nation the spirit of unity and co-operation. It will preserve and defend those basic principles on which our nation has been built. It regards Christianity as the foundation of our national morality, and the family as the basis of national life....
- Adolf Hitler, 1 feb. 1933. (link)

Het bovenstaande is slechts ter illustratie, er zijn vele bronnen waaruit blijkt dat Hitler en de NSDAP christelijk waren.

Stalin was waarschijnlijk wel atheist maar hij was toch vooral een enorme paardelul en zijn gruwelijkheden hebben niets te maken met zijn geloof of de absentie daarvan.
- My name is Haener and I approve this message -
pi_25452528
Projectie.

Een christen denkt: "Hee, die en die is ook christen, dat is een goed persoon (eventueel tot het tegendeel bewezen is)".
Een moslim denkt: "Hee, die en die is ook moslim, dat is een goed persoon (eventueel tot het tegendeel bewezen is)".

Dit gedachtebeeld projecteren deze gelovigen ook op ongelovigen. Alsof ongelovigen ook denken: "Hee, die en die is ook atheist, dat is een goed persoon (eventueel tot het tegendeel bewezen is)". Omdat ze hun eigen geloofsgenoten generaliseren, doen ze dat ook met anders- en nietgelovigen en gaan ze ze zelfs als met elkaar samenzwerende groepen zien. Zie de opmerkingen over "de darwinisten" of "het zondige westen".
En weer een stukje onzinnige proza.
  donderdag 10 maart 2005 @ 08:25:30 #24
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_25452567
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 00:09 schreef Haener het volgende:
- Adolf Hitler, 1 feb. 1933. (link)

Het bovenstaande is slechts ter illustratie, er zijn vele bronnen waaruit blijkt dat Hitler en de NSDAP christelijk waren.
Meer dat heel Duitsland christelijk was, en Hitler inzag dat je met een paar goedgeplaatste referenties aan het Opperwezen een hoop aan populariteit won. Zelf was Hitler geen belijdend christen, hoewel hij katholiek gedoopt is.
Ook de NSDAP was niet gebaseerd op christelijke dinges. Meer oude Germaanse sagen enzo.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_25452593
Wat hebben sommige gelovigen toch een krom wereldbeeld. Maar ja, God is nu eenmaal net Bush: "If you're not with Me, you're against Me"...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')