abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 8 maart 2005 @ 19:37:56 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_25429384
Shit, ik zie het nu echt ff niet meer zitten, ik kom er niet meer uit!

Ik ben al vier jaar zeer gelukkig met mijn vrouw Ingrid, en we wonen al ruim drie en half jaar samen. Sinds een jaar zijn we geregistreerde partners, voor de wet hetzelfde als een huwelijk, alleen bij een eventueel kind moet de man het kind erkennen.
En dat kind, daar gaat het nu juist om. We zijn al bijna een jaar bezig een kind te verwekken, want een kind zou de bekroning zijn op onze relatie. Toentertijd had Ingrid ook een parttime baan, die kreeg ze omdat ze toen goed bevriend was met een meisje dat daar werkte en ze per direct iemand nodig hadden. Na een jaar werd ze de laan uit gestuurd, vervangen door een jong en gewillig meisje.
Hierna kreeg ze een half jaar een WW-uitkering. Die uitkering krijgt ze deze maand voor het laatst. Vandaag ging ze naar het CWI, om te vragen of ze beroep kan doen op de bijstand. Helaas, aangezien ik maar liefst tachtig Euro meer verdien dan het bijstandsniveau, heeft ze geen recht op een bijstandsuikering. Ons leven stort nu ineen.
Werk is hier in het Noorden eenvoudigweg niet te vinden. Zelfs voor een schoonmaakbaantje heb je al HBO nodig. En dat terwijl ze alleen een MAVO-diploma heeft. Nu weet ze niet of ze alsnog wil verder leren. Ze is al 23, een opleiding zal enkele jaren in beslag nemen, en dan is het nog maar de vraag of er werk te vinden is. En een opleiding volgen zou tevens inhouden dat we voorlopig moeten stoppen met een kind te plannen in ons leven. Alhoewel dat kind ook nog niet echt wil vlotten. Na een miskraam in december is er nog geen kind in zicht.
De pil weer slikken zou haar hele lichaam in de war schoppen, aangezien het heel wat maanden heeft geduurd eer haar cyclus op gang kwam, dus dat is geen optie. Ze kan ook niet weer bij haar ouders wonen, want we zijn nu geregistreerde partners dus moet er een rechtszaak komen terwijl we elkaar niet kwijt willen. Ik zit er nu over te denken mijn werk, dat ik al ruim zes jaar doe, gedag te zeggen. Voor die tachtig Euro in de maand, heb ik echt geen zin om te werken. Ik zou dan thuis een thuisstudie kunnen doen, om dan werk te kunnen doen wat ik echt leuk vind. En als er een kindje komt, kan ik wel huisman zijn, terwijl ze de hele dag op school zit. Alhoewel mijn baan opzeggen mij wel geen respect zal opleveren denk ik. Maar mijn auto zou dan weg kunnen, die heb ik nu dagelijks nodig om op mijn werk te kunnen komen.
Ingrid gaat morgen naar maatschappelijk werk toe om te haar hart te luchten en de opties door te nemen. Wat zouden de Fokkers doen in deze situatie ? We zitten echt met de handen in ons haar! Ohja, alleen serieuze reacties graag!

PS:Of ik alle reacties kan lezen is nog onzeker. Fok is zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_25429497
Geen idee of het kan en mag...maar als jij nou iets minder zou gaan werken...daarnaast is er dan een mogelijkheid voor studie...en zij krijgt dan een uitkering (misschien) ...zolang ze nog geen baantje heeft gevonden...
Ook zou ze bij het CWI kunnen informeren voor studie of hulp bij het zoeken naar een baan, heeft ze misschien al gedaan...en anders open sollicitatiebrieven sturen maar vaak loopt dat uit op niets...maar je kan alles proberen. Of kijk eens via internet genoeg banen sites of inschrijven bij uitzendbureau's.

Sterkte ermee...
  dinsdag 8 maart 2005 @ 19:58:33 #3
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_25429528
Djeez, verschrikkelijke rot situatie waar je in zit. Ookal zou je je baan opzeggen, van mij zou je zeker respect krijgen. Je laat hiermee echt zien dat je van je vrouw houdt en wat je er voor over hebt. Voor zover mijn respect wat waard is...

Hoe ik je kan helpen weet ik niet. Zou je niet aan je baas kunnen vragen of je minder kunt verdienen? tja t is krom, maar daarmee verdienen jullie samen uiteindelijk wel genoeg om bij elkaar te blijven...

ik weet t niet, wil je in ieder geval veel sterkte wensen..
OJAAJOH?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 19:58:47 #4
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_25429536
Het lijkt mij geen optie om te stoppen met werken als ik jou was. Dit betekend dat je de maatschappij laat opdraaien voor jou problemen !!! (uitkering trekken noemen veel mensen het)

Het gooit je trouwens ook in een isolement waar je echt niet in terecht wil raken, neem dat maar van mij aan, mijn moeder is ook bijstandsmoeder geweest en ikzelf ben al meer dan 5 jaar de deur uit !!!

Ze weet nog steeds niet hoe ze invulling moet geven aan haar leven, omdat ze niks meer heeft om voor te zorgen

Het zou beter zijn als je op zoek gaat naar een baan die wel de financiele zekerheid kan bieden op een beter leven voor jou je vrouw en je aanstaande kind (hoop ik voor je)

Succes !!!
pi_25429537
Probeer met je ouders te praten
pi_25429607
Volgens mij heb je niet eens recht op een uitkering als je zelf ontslag neemt.

Je vriendin kan bijvoorbeeld krantenwijken lopen of gastouder worden (ook handig als ze zelf een kind heeft) om jullie inkomsten aan te vullen.
pi_25429627
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 19:58 schreef Diego27 het volgende:
Het gooit je trouwens ook in een isolement waar je echt niet in terecht wil raken
Dat vrees ik ook....weet je, jullie zijn allebei nog hartstikke jong. Denk ik te praktisch als ik denk: laat dat kind nog effe wachten, probeer eerst voor jezelf je financien meer op orde te krijgen, laat Ingrid lekker die opleiding doen, kijk zelf welke richting je op wilt qua werk, en ga dan over een jaar of vijf (of tien) als de basis steviger is opnieuw denken over een kind?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:06:07 #8
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_25429634
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:04 schreef Xennia het volgende:
Volgens mij heb je niet eens recht op een uitkering als je zelf ontslag neemt.

Je vriendin kan bijvoorbeeld krantenwijken lopen of gastouder worden (ook handig als ze zelf een kind heeft) om jullie inkomsten aan te vullen.
ze is ontslagen..
OJAAJOH?
pi_25429660
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:06 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ze is ontslagen..
Ik heb het over zijn briljante plan om zijn baan op te zeggen
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:11:39 #10
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_25429698
Ik denk dat je uitkeringsprobleem is opgelost als jij vier dagen gaat werken.

Veel sterkte.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:13:36 #11
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_25429719
je zou eventueel zelf ook avond opleidingen kunnen doen om zelf in een hoger salaris niveau te komen, of je vrouw avond opleiding laten doen zodat jij in de avond op de kleine kan passen. (die 80 euro inhouden op loon is ook een optie en eventueel die op een andere mannier uitbetaald krijgen buiten de belasting om misschien.

sterkte verder.
good boobs bounce
pi_25429734
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja, echt een vetpot die bijstand, om daar nu je baan voor op te zeggen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25429784
Ja gewoon een paar uur minder per week werken zodat jij 81 euro minder verdient.........simpel

Je baas zal het wel begrijpen of hij zal die 81 euro voor zichzelf houden en je wel het zelfde aantal uur blijft werken, zo simpel, praat met je baas over!!! Die wil je liever 81 euro inhouden op je loon dan dat je weggaat!!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:18:44 #14
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_25429805
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:17 schreef Nijntjes het volgende:
Die wil je liever 81 euro inhouden op je loon dan dat je weggaat!!
hoop je
good boobs bounce
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:19:23 #15
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_25429818
Je vrouw zou een deeltijdstudie/opleiding kunnen volgen, dan hoeft ze maar één a twee dagen in de week naar school, en houdt ze tijd over om te werken. Als zij zicht meldt bij het CWI, doen ze er in de regel alles aan om mensen weer aan het werk te zetten.
En wat dat kind betreft, ze is pas 23, dus het is niet zo dat haar biologische klok al begint te tikken. Je kunt beter eerst je zaakjes goed voor elkaar hebben, voordat er een kleine bij komt kijken lijkt mij.
Ook denk ik dat de instelling 'voor die 80 euro heb ik geen zin om te werken' totaal niet gepast is. Als je wilt studeren, werken en een gezinnetje wilt stichten, is een beetje doorzettingsvermogen wel op zijn plaats.
Succes!
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:21:21 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25429849
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:17 schreef Nijntjes het volgende:
Ja gewoon een paar uur minder per week werken zodat jij 81 euro minder verdient.........simpel

Je baas zal het wel begrijpen of hij zal die 81 euro voor zichzelf houden en je wel het zelfde aantal uur blijft werken, zo simpel, praat met je baas over!!! Die wil je liever 81 euro inhouden op je loon dan dat je weggaat!!
en dan?
Dan zit hij op bijstandsnivo.. En dus krijgt Ingrid nog steeds geen uitkering.
Pas als de een onder bijstandsnivo zit, krijgt de ander een uitkering die aanvult tot bijstandsnivo. Samen kom je dan dus niet boven bijstandsnivo uit.

Verder klinkt dit verhaal me weer erg bekend in de oren. Ik geloof dat we zo'n jaar of 2 a 3 geleden ongeveer hetzelfde hebben gehoord en allerlei adviezen hebben gegeven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25429917
Ik zou persoonlijk ook niet stoppen met werken. Als het echt op salaris hangt zou je met je personeelsmanager kunnen praten of je minder mag verdienen (ik zie zelf geen bezwaar ) en/of een deel van je bruto salaris in een spaarplan mag stoppen.
Alternatief: Vraag je baas om een renteloze lening van een bepaald bedrag, en betaal dat in een jaar terug (met het geld dat je leent). Zorg dat het bedrag wat je terugbetaald ongeveer uitkomt op och, zeg eens wat, 80 euro. Jij blij, CWI blij, het is maar een idee.
Overigens is het leren misschien geen slecht plan, maar ik zou er mijn baan niet voor opgeven. Ik denk namelijk dat het je relatie geen goed gaat doen als jij de hele dag met een rotgevoel thuis zit...

[edit]
Lees net de reactie van E.T. Damn. Plannetje gaat dus niet op.
[/edit]
pi_25429933
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:08 schreef Xennia het volgende:
Precies ja, dat dacht ik ook.

-edit-
laat maar, blijkt niet te kloppen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_25429959
Waarom zo'n haast met kinderen? Neem een huisdier als je ergens voor wilt zorgen..

Als ik jou was zou ik eerst ervoor zorgen dat jullie een stabiel bestaan hebben opgebouwd, alvorens aan iets ingrijpends als een kind te beginnen..
Big dick.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:41:36 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25430139
Snap best dat het een kutsituatie is, maar:
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 19:37 schreef Djeez het volgende:
Werk is hier in het Noorden eenvoudigweg niet te vinden. Zelfs voor een schoonmaakbaantje heb je al HBO nodig. En dat terwijl ze alleen een MAVO-diploma heeft. Nu weet ze niet of ze alsnog wil verder leren.
dit is natuurlijk onzin. Voor schoonmaakwerk heb je helemaal geen HBO nodig en dat weet je best. Ze is 23 en gezond en dus zal er best een baantje te vinden zijn. Misschien kost het even tijd, maar het moet te doen zijn. Dat jij wilt stoppen met je baan is belachelijk en eigenlijk een grof schandaal. Je kunt werken en dus moet je dat doen! Die grens moet ergens liggen en toevallig zit jij daar net boven. Jammer voor jou, maar niet meer dan terecht.

Daarnaast had je vrouw natuurlijk al eerder aan die opleiding kunnen beginnen, want op je 23e niet verder gekomen zijn dan de MAVO schept biij mij niet echt een beeld van een gemotiveerd persoon dat er alles aan gedaan heeft om een baan te vinden (tenzij ze echt niet beter kan, dan is het wat anders, maar dat lijkt me niet aan de orde in haar geval). Het is voor een groot deel dan ook haar eigen schuld. Triest, zeker, maar jullie hadden het aan kunnen zien komen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_25430267
Ik zou eigenlijk eerst het financiele plaatje op orde krijgen voordat je aan kinderen begint. Gezien de leeftijd kan dat altijd nog En verder zou ik niet stoppen met je baan, hoewel ik niet weet wat je baan is Thuis zitten lijkt me al helemaal niets, ik heb een halfjaartje thuisgezeten en ben heel blij dat ik nu wat doe! Ondertussen zou het handig zijn als je vrouw een opleiding gaat volgen. Je kan me echt niet wijsmaken dat er helemaal geen werk te vinden is. Hoe dan ook, met een opleiding kom je verder. Daar was je zelf geloof ik ook wel achter.
en verder... succes
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:20:34 #22
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25430856
vraag je baas 81 euro minder te betalen, iedereen blij toch
Where's my fear???
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:25:35 #23
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_25430958
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:20 schreef jagermaster het volgende:
vraag je baas 81 euro minder te betalen, iedereen blij toch
Zucht.......

Als je minder verdient dan het bijstandsniveau, kan je aanvulling krijgen tot aan het bijstandsniveau. Da's dus 1 euro per maand.....

En dan moet TS wel kunnen aantonen dat hij voor de uren die hij minder is gaan werken ontslag heeft GEKREGEN.

Hoe komen die mensen die denken dat je geld voor niets krijgt toch aan die simplistische instelling?
pi_25431935
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Je vrouw zou een deeltijdstudie/opleiding kunnen volgen, dan hoeft ze maar één a twee dagen in de week naar school, en houdt ze tijd over om te werken. Als zij zicht meldt bij het CWI, doen ze er in de regel alles aan om mensen weer aan het werk te zetten.
En wat dat kind betreft, ze is pas 23, dus het is niet zo dat haar biologische klok al begint te tikken. Je kunt beter eerst je zaakjes goed voor elkaar hebben, voordat er een kleine bij komt kijken lijkt mij.
Ook denk ik dat de instelling 'voor die 80 euro heb ik geen zin om te werken' totaal niet gepast is. Als je wilt studeren, werken en een gezinnetje wilt stichten, is een beetje doorzettingsvermogen wel op zijn plaats.
Succes!
Stomme vraag ws, maar wat houdt een deeltijdstudie in? Doe je er dan 10x zo lang over? CWI helpt verder niet.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:44:13 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25432048
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Ingrid19 het volgende:

CWI helpt verder niet.
Dat is dus ook niet waar, CWI helpt wel degelijk. Mits je maar wilt en ik krijg steeds meer de indruk dat jij eigenlijk niet zo'n zin hebt om te gaan werken. Prima, mag best, maar dan ook geen uitkering!
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')