Shit, ik zie het nu echt ff niet meer zitten, ik kom er niet meer uit!
Ik ben al vier jaar zeer gelukkig met mijn vrouw Ingrid, en we wonen al ruim drie en half jaar samen. Sinds een jaar zijn we geregistreerde partners, voor de wet hetzelfde als een huwelijk, alleen bij een eventueel kind moet de man het kind erkennen.
En dat kind, daar gaat het nu juist om. We zijn al bijna een jaar bezig een kind te verwekken, want een kind zou de bekroning zijn op onze relatie. Toentertijd had Ingrid ook een parttime baan, die kreeg ze omdat ze toen goed bevriend was met een meisje dat daar werkte en ze per direct iemand nodig hadden. Na een jaar werd ze de laan uit gestuurd, vervangen door een jong en gewillig meisje.
Hierna kreeg ze een half jaar een WW-uitkering. Die uitkering krijgt ze deze maand voor het laatst. Vandaag ging ze naar het CWI, om te vragen of ze beroep kan doen op de bijstand. Helaas, aangezien ik maar liefst tachtig Euro meer verdien dan het bijstandsniveau, heeft ze geen recht op een bijstandsuikering. Ons leven stort nu ineen.
Werk is hier in het Noorden eenvoudigweg niet te vinden. Zelfs voor een schoonmaakbaantje heb je al HBO nodig. En dat terwijl ze alleen een MAVO-diploma heeft. Nu weet ze niet of ze alsnog wil verder leren. Ze is al 23, een opleiding zal enkele jaren in beslag nemen, en dan is het nog maar de vraag of er werk te vinden is. En een opleiding volgen zou tevens inhouden dat we voorlopig moeten stoppen met een kind te plannen in ons leven. Alhoewel dat kind ook nog niet echt wil vlotten. Na een miskraam in december is er nog geen kind in zicht.
De pil weer slikken zou haar hele lichaam in de war schoppen, aangezien het heel wat maanden heeft geduurd eer haar cyclus op gang kwam, dus dat is geen optie. Ze kan ook niet weer bij haar ouders wonen, want we zijn nu geregistreerde partners dus moet er een rechtszaak komen terwijl we elkaar niet kwijt willen. Ik zit er nu over te denken mijn werk, dat ik al ruim zes jaar doe, gedag te zeggen. Voor die tachtig Euro in de maand, heb ik echt geen zin om te werken. Ik zou dan thuis een thuisstudie kunnen doen, om dan werk te kunnen doen wat ik echt leuk vind. En als er een kindje komt, kan ik wel huisman zijn, terwijl ze de hele dag op school zit. Alhoewel mijn baan opzeggen mij wel geen respect zal opleveren denk ik. Maar mijn auto zou dan weg kunnen, die heb ik nu dagelijks nodig om op mijn werk te kunnen komen.
Ingrid gaat morgen naar maatschappelijk werk toe om te haar hart te luchten en de opties door te nemen. Wat zouden de Fokkers doen in deze situatie ? We zitten echt met de handen in ons haar! Ohja, alleen serieuze reacties graag!
PS:Of ik alle reacties kan lezen is nog onzeker. Fok is zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen.
Tuinbeeld kopen?