quote:sex dient alleen maar toch voor voortplanting? dan denk ik niet dat god hiermee instemt
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:17 schreef RaininGirl het volgende:
Ik ben zelluv heel gelovig ensow maar sinds kort hebn ik ook een relatie. We doen niet aan sex voor het huwelijk (overtuiging) maar we hebben wel elkaar al bevredigt. Nu is mijn vraag: mag je van God eigenliojk wel klaarkomen? En staat daarover iets in de Bijbel?
(ps. ben ongelovige, ben geen kenner)
quote:Maar staat dat echt zo in de Bijbel? Want de Katolieken hebben wel meer vertelt maar dat bleek achteraf gewoon een verdraaing van wat in de Bijbel stond.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:18 schreef ToBe het volgende:
sex dient alleen maar toch voor voortplanting?
quote:Bedankt!!!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:20 schreef Herald het volgende:
Ik ben in 4havo ofzo eens naar een klooster geweest. Mochten we met een groepje aan tafel zitten en dan kaartjes trekken met vragen/stellingen erop en dan die beantwoorden. Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde. Dus klaarkomen mag wel.
quote:No offence maar hoe oud ben je echt?
Ik ben zelluv heel gelovig ensow maar sinds kort hebn ik ook een relatie. We doen niet aan sex voor het huwelijk (overtuiging) maar we hebben wel elkaar al bevredigt. Nu is mijn vraag: mag je van God eigenliojk wel klaarkomen? En staat daarover iets in de Bijbel?
quote:Misschien deed hij het wel stiekum?
Ik ben in 4havo ofzo eens naar een klooster geweest. Mochten we met een groepje aan tafel zitten en dan kaartjes trekken met vragen/stellingen erop en dan die beantwoorden. Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde. Dus klaarkomen mag wel.
quote:En toen ging-ie jullie masturberen, onder het mom van "dit is geen seks"?
Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde.
quote:26
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:22 schreef DuchessX het volgende:
No offence maar hoe oud ben je echt?27?
maar als god niet wou dat je mastrubeerde had hij er wel voor gezorgd dat mensen niet kunnen mastruberen
quote:eh ja misschien wel, maar het ging hier over klaarkomen, als je jezelf bevredigt dan kom je klaar. En de bewuste broeder die hanteerde weleens de handkar.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef DuchessX het volgende:
Misschien deed hij het wel stiekum?
Of gewoon snel trouwen.
quote:LOL
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef Ringo het volgende:[..]
En toen ging-ie jullie masturberen, onder het mom van "dit is geen seks"?
Als je nou gelooft dat je klaarkomt ipv het werkelijk doen.
on-topic:
Zit er geen verschil in denkwijze hierover tussen de verschillende stromingen?
quote:echt gaaf als je als volwassen mensen normaal over dit soort onderwerpen kunt praten zonder dat je van die geilbakken er tussen hebt!
mooi antwoord
quote:De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:26 schreef Juup© het volgende:
Lees de bijbel zou ik zeggen en zoek daar jouw antwoorden in.
quote:Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
Of vraag het anders aan meneer pastoor of aan een priester?
quote:Dan weten we nog niet of zelfbevreidiging wel toegestaan is.
Of gewoon snel trouwen.
quote:Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor. Ben beetje verbaasd, niet vanwege de inhoud van de vraag die je stelde maar omdat ik dacht uit je schrijfstijl op te maken dat jij veel jonger was.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef RaininGirl het volgende:[..]
26
niet iedereen is er even vroeg bij
quote:Dat denk ik wel ja, vandaar dat ik ook het advies gaf een pastoor of een priester aan te spreken.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:26 schreef nipeng het volgende:[..]
LOL
Als je nou gelooft dat je klaarkomt ipv het werkelijk doen.
on-topic:
Zit er geen verschil in denkwijze hierover tussen de verschillende stromingen?
quote:Dan moet je het gewoon doen.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:[..]
De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
[..]Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
[..]Dan weten we nog niet of zelfbevreidiging wel toegestaan is.
quote:je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:
Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
quote:Of hier op Fok!.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:30 schreef Herald het volgende:[..]
je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
quote:maar zoveel geestelijken zitten hier niet
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:31 schreef Juup© het volgende:
Of hier op Fok!.
quote:Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:30 schreef Herald het volgende:[..]
je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
quote:Ja maar de bijbel zou jou wel het juiste antwoord kunnen verschaffen in tegenstelling tot wat mensen die tot diep in de nacht op een Forum zitten...
De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
En de bijbel kennen hoort toch bij je geloof?
quote:is een biechthokje niet standaard uitrusting in een kerk?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:32 schreef RaininGirl het volgende:
Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
quote:oh, woon je in hardinxveld-giessendam dan?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:32 schreef RaininGirl het volgende:[..]
Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
quote:Nee, ik doelde er op dat het niet zo anoniem was. Je hebt altijd nog de stem om iemand aan te herkennen en ik ben ook altijd bang dat er iemand mee luistert of zo (stomstom)
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:33 schreef Herald het volgende:[..]
is een biechthokje niet standaard uitrusting in een kerk?
quote:ROFLOL!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:33 schreef Herald het volgende:[..]
is een biechthokje niet standaard uitrusting in een kerk?
quote:Bestaat er geen kerkelijk forum o.i.d.?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:36 schreef RaininGirl het volgende:[..]
Nee, ik doelde er op dat het niet zo anoniem was. Je hebt altijd nog de stem om iemand aan te herkennen en ik ben ook altijd bang dat er iemand mee luistert of zo (stomstom)
En anders zit er toch niets anders op dan het aan een geestelijke te vragen. Het is toch juist eerlijk dat je het vraagt, dan het zomaar te doen zonder dat je weet of het mag?
quote:Ik zal morgen meteen kijken, bedankt voor de tip!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:38 schreef DuchessX het volgende:
Bestaat er geen kerkelijk forum o.i.d.?Of misschien hebben ze zoiets wel op de site van de EO?
quote:Ja heb je gelijk in. Wij realiseerde ons pas later dat het misschien helemaal niet mocht wat wij deden (ook al bekenden we elkaar niet) en nu zijn we er ook voorlopig meegestopt. Maar dat vinden we wel heel jammer.
En anders zit er toch niets anders op dan het aan een geestelijke te vragen. Het is toch juist eerlijk dat je het vraagt, dan het zomaar te doen zonder dat je weet of het mag?
http://www.geocities.com/CapitolHill/Senate/2680/index.html
deze
hierop staat dat zelfbevreding slecht is en wat er allemaal tegen gedaan kan worden.
(personal note site is in mijn ogen volslagen belachelijk, maar de maker ervan beweert dat het gods woord is.)
quote:Mag je van God ademen?, ook een lichamelijke functie
Nu is mijn vraag: mag je van God eigenliojk wel klaarkomen?
quote:De bijbel is een aaneenschakeling van sages en leugens, en de God zoals jij die ziet bestaat niet. Meid neuk er lustig op los, voor wie zou je je inhouden?, voor een verzinsel, kom nou!!!!
En staat daarover iets in de Bijbel?
quote:Nounou, R@b. Rustig een beetje zeg. Das wel het laatste wat ze wil horen.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:59 schreef R@b het volgende:[..]
Mag je van God ademen?, ook een lichamelijke functie
[..]De bijbel is een aaneenschakeling van sages en leugens, en de God zoals jij die ziet bestaat niet. Meid neuk er lustig op los, voor wie zou je je inhouden?, voor een verzinsel, kom nou!!!!
Psst.....
Als je het ECHT weten wilt, lees dan eens wat boekjes van de auteur F. Nietschze. Die kan op heel spannende wijze uitleggen hoe dat zit met dat klaarkomen en God.
quote:Ik zit hier niet om te vertellen wat mensen willen horen. Dan verhuizen ze maar naar een EO forum.
Op dinsdag 02 oktober 2001 03:11 schreef Berserker het volgende:[..]
Nounou, R@b. Rustig een beetje zeg. Das wel het laatste wat ze wil horen.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het wel goed zal komen met Rainingirl!
I DID NOT HAVE SEX WITH THAT WOMAN, MONICA LEWINSKI
[/bill clinton mode]
als ik bill dus goed begrepen heb, is masturberen/oraal bevredigen/klaarkomen geen sex, en zou het dus mogen (geen sex voor het huwelijk )
quote:Sorry maar is het niet belangrijker dat je doet wat je zelf wilt? Daar wordt je toch veel gelukkiger van... Ik bedoel er zijn op deze wereld zoveel mensen die pretenderen gods woord te volgen... Toch zie je bij stellingname dat ze af en toe lijnrecht tegenoverelkaar staan...
Op dinsdag 02 oktober 2001 07:39 schreef RaisinGirl het volgende:![]()
![]()
* pmponer lijdt een goddeloos geloof
I'm a Roman Catholic
And have been since before I was born
And the one thing they say about Catholics is
They'll take you as soon as you're warm
You don't have to be a six footer
You don't have to have a great brain
You don't have to have any clothes on
You're a Catholic the moment Dad came, because
{Refrain 1}
Every sperm is sacred
Every sperm is great
If a sperm is wasted
God gets quite irate
{Refrain 1}
Let the heathen spill theirs
On the dusty ground
God shall make them pay for
Each sperm that can't be found
{Refrain 2}
Every sperm is wanted
Every sperm is good
Every sperm is needed
In your neighborhood
Hindu, Taoist, Morman
Spill theirs just anywhere
But God loves those who treat their
Semen with more care
{Refrain 1}
{Refrain 2}
Every sperm is useful
Every sperm is fine
God needs everybody's
Mine, and mine, and mine
Let the pagans spill theirs
O'er mountain, hill and plain
God shall strike them down for
Each sperm that's spilt in vain
{Refrain 2}
{Refrain 1}
Vampier
Maar laten we even wel zijn, klaarkomen e.d. is iets heel natuurlijks en dus door God zelf "ontwikkelt".
Mijn mening, doe gewoon wat jezelf denkt dat bij jouw overtuiging pas. Iedereen heeft een eigen opvatting, dus doe wat binnen jouw opvatting van het geloof valt.
Dat ding is al 1000x verandert etc.. en dan nog alles letterlijk nemen..
En 26, OMG. Dat dat nog bestaat in Nederland
Mijn idee: Doe waar je ZELF zin in hebt, en waar je JEZELF goed bij voelt..
(Neuken dus.. )
quote:Okee, neem maar van mij aan dat sommige nonnen, priesters e.d. echt niet te preuts zijn om daarover te praten.
Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
En zover ik weet mag het wel, zolang je "de daad" maar niet doet.
quote:Hij werd gedood!
Er staat een stuk in de bijbel waar iemand 'zijn zaad verspilde' in de woestijn, hij werd hiervoor gestraft door god..
Ik heb er nu geen bevredigend (??? ) antwoord op, maar zal, als je wilt, hier binnen enkele weken/maanden op terugkomen. Dan bespreken we dit nl.
quote:Van wie is die kloon?
Op dinsdag 02 oktober 2001 07:39 schreef RaisinGirl het volgende:![]()
![]()
quote:Onder welke steen hebben ze jou vandaan getrokken??
quote:Ik zat er al een beetje lacherig tegen aan te kijken hoor
Op dinsdag 02 oktober 2001 09:38 schreef speknek het volgende:
hallo het is een kloon
Sterker nog, er staat niet eens letterlijk in de bijbel dat je geen seks mag hebben voor het huwelijk. De tekst die het vaakst daarvoor gebruikt wordt, is iets als (uit m'n hoofd) "Man en vrouw zullen hun ouders verlaten en samen één vlees zijn." Dat wordt dan uitgelegd als: pas één vlees zijn (seks hebben) op het moment dat ze bij hun ouders weg zijn (dat was toen vaak tegelijk met het trouwen) en dus getrouwd zijn. Verder staan er alleen wat algemene verboden en waarschuwingen in de bijbel: geen overspel, je lichaam in ere houden, niet onzedelijk bezig zijn, etc. En in die zelfde lijn is dan ook de mening gegroeid dat seks voor het huwelijk verkeerd zou zijn. "Je moet jezelf bewaren voor die ene Ware" etc etc.
Verder, het verhaal van Onan, die inderdaad zijn 'zaad spilde', gaat eigenlijk om iets anders. Volgens mij was 't zo dat de broer van Onan overleden was, en dat z'n schoonzus dus weduwe was, kinderloos ook. En nou staat ergens in de Joodse wetten geloof ik, dat in dat geval een broer van de overledene de plicht heeft om de weduwe te trouwen (?) en zwanger te maken, dus van kinderen te voorzien (en zo dus op termijn van een oudedagsvoorziening (=kinderen)). Onan had daar niet zo'n zin in, en in plaats van z'n kwakje in schoonzuslief terecht te laten komen, mikte hij 't op de grond. Dat ging dus in tégen die Joodse wet, en daarom werd ie gestraft. Een reden die op dít moment vaak wordt gebruikt tegen masturberen, is dat je tijdens masturbatie alleen met jezelf bezig bent, egocentrisch, op jezelf gericht, met je eigen fantasiën. En dat seks eigenlijk bedoeld zou zijn om met iemand anders te hebben, op de ander gericht zijn dus. Dat masturbatie 'eenzaam' zou zijn, en niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van een goed seksleven. (Beweren sommigen dus.)
Bij mijn weten staat er dus nérgens in de bijbel dat seks voor het huwelijk niet zou mogen, en dat masturberen niet zou mogen. Het is meer een mening die zo gegroeid is in de kerk vroeger, gebaseerd op enkele onduidelijke teksten. Uiteindelijk is het denk ik meer de bedoeling, en de gedachte achter de bijbel dat je voor jezelf juist omgaat met seks. En niet sletterig met de ene na de ander naar bed gaat. Seks niet ziet als gebruiksartikel, maar als uiting van liefde.
In hoeverre je het eens bent met die 'boodschap' en je je daar altijd aan wil houden, is natuurlijk een tweede.
quote:tsk. en dat noemt zich gelovige. je laat je leven dus (deels) leiden door een boek dat je niet eens kent, niet eens gelezen hebt!
[..]
nouja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou toch echt willen weten wat in het boek zou staan waar ik naar zou 'moeten' leven...(je 'keuze'?)
-edit-
ah. het is dus een kloon ik dacht al: wat een idi
t.
beschouw mijn opmerking dan maar algemeen
[Dit bericht is gewijzigd door Lord_spawn op 02-10-2001 10:19]
quote:R@B mag alles dat weet je toch.
Op dinsdag 02 oktober 2001 03:11 schreef Berserker het volgende:[..]
Nounou, R@b. Rustig een beetje zeg. Das wel het laatste wat ze wil horen.
[Dit bericht is gewijzigd door Svart Rose op 02-10-2001 11:19]
quote:[mierenneukmode]
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:25 schreef Wisp het volgende:
maar als god niet wou dat je mastrubeerde had hij er wel voor gezorgd dat mensen niet kunnen mastruberen
masturberen-masturbeerde-gemasturbeerd
[/mierenneukmode]
Tevens ziet God het inderdaad zo dat wanneer jij met iemand één wordt (neuken voor simpele zielen onder ons) jij getrouwd met diegene bent. Dus naar mijn mening mag je WEL seks voor het huwelijk hebben als het maar om echte liefde gaat.
quote:Joh! Je meent 't!
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:17 schreef Woutaaaah het volgende:
Dat de bijbel verzonnen is is mijn mening, de gene die het schreef wou gewoon niet hebben dat zijn toekomstige vrouw al met een ander geneukt zou hebben ofzo...(btwik ben ongelovig als dat nog niet opgevallen was
)
(Overigens heeft de bijbel tientallen verschillende schrijvers, die wel duizenden jaren na elkaar leefden (hoogstwaarschijnlijk).
Trouwens wel een interessant punt (voor een apart topic dan), dat het meestal belangrijker was dat de vróuw maagd was, dan dat de man dat was. (En nog steeds, in veel culturen.) Een man mag erop los neuken, en een vrouw moet braaf zitten wachten op de Ware.
Ik vind het zwaar onbeschoft van diegene die iemand minachten om zijn of haar geloof. Ik dacht dat we tegenwoordig iedereen in zijn waarde moesten laten? Dat geldt blijkbaar alleen als je communist of moslim bent. Respect hebben voor een christen is schijnbaar onnodig.
Iets waarin iemand gelooft valt altijd af te kraken. het is namelijk GELOVEN en niet zeker weten.
Ik wil je trouwens nog wel een spannend geheimpje verklappen: God is helemaal geen enge strenge meneer met baard, maar eigenlijk een heel lieve, bijzonder knappe, breedgeschouderde en aardige man (sommige mensen
denken zelfs dat Hij stiekum een vrouw is, maar ik geef de voorkeur aan mijn versie van de waarheid).
rozijnenmeisje
Geniet gewoon van je lichaam dat God je gegeven hebt, en daar hoort sex ook bij. Ik ben ook gelovig, en als je hier regelmatig komt, dan weet je ook hoe wij (miss Sakura in ik) in het leven staan.
quote:Ik denk niet dat Rainingirl op een dergelijk antwoord zit te wachten. Valt me een beetje van je tegen R@b.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:59 schreef R@b het volgende:[..]
Mag je van God ademen?, ook een lichamelijke functie
[..]De bijbel is een aaneenschakeling van sages en leugens, en de God zoals jij die ziet bestaat niet. Meid neuk er lustig op los, voor wie zou je je inhouden?, voor een verzinsel, kom nou!!!!
quote:Jesus, wat een site! Die gast pleit voor vrouwenbesnijdenis! Guh... Ik ga kijken of ik die site kan laten verwijderen
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:52 schreef ToBe het volgende:
hmm ik kreeg pas een rare site onder ogen.http://www.geocities.com/CapitolHill/Senate/2680/index.html
deze
hierop staat dat zelfbevreding slecht is en wat er allemaal tegen gedaan kan worden.(personal note site is in mijn ogen volslagen belachelijk, maar de maker ervan beweert dat het gods woord is.)
[edit]
En hoewel het ondertussen duidelijk is dat het een 'joke' site lijkt te zijn, is en blijft het compleet ongepast en ranzig.
[/edit]
quote:Ojee zo een van het B.K.L.F. (Bonzai Kitten Liberation Front).
Op woensdag 03 oktober 2001 01:52 schreef voh het volgende:[..]
Jesus, wat een site! Die gast pleit voor vrouwenbesnijdenis! Guh... Ik ga kijken of ik die site kan laten verwijderen
[edit]
En hoewel het ondertussen duidelijk is dat het een 'joke' site lijkt te zijn, is en blijft het compleet ongepast en ranzig.
[/edit]
Tevens heeft nog nooit een mens God gezien, laat staan gevraagd wat hij van de bijbel vond, en hoe vaak hij met Mevrouw God van leer trekt.
doe toch normaal, de bijbel is een leuk verhaal waar je veel van kunt leren, maar het moet je leven niet dicteren.!
Nog eventjes over die man die zijn zaad verspilde: Dat heeft niets met masturberen te maken. Volgens de Joodse wetten is( of was in de Bijbel iig) het zo dat als een getrouwde man kwam te overlijden, zijn jongere broer zou trouwen met de weduwe. Dit was oa om het nageslacht te garanderen. Een van die broers was het in dat verhaal niet mee eens en verspilde zijn zaad op de grond (en dus niet in de woestijn). De straf die hij kreeg was hem gegeven, niet omdat hij masturbeerde (deed hij niet, hij ging voor het zingen de 'kerk' uit), maar omdat hij op die manier het nageslacht van zijn broer in gevaar bracht.
RainingGirl, als jij echt meer wilt weten over dit soort zaken: lees de Bijbel, en ga niet over telefoonboeken mekkeren. Anders ga je maar iets anders geloven, niemand die jou veplicht in God te geloven. Dat is iets dat van jezelf moet komen.
-edit- Ik zie dat ik hier en daar dingen dubbel sta te posten -
Het blijft natuurlijk een ingewikkelde doch evenzeer vermakelijke kwestie.
quote:Dat je er zo serieus mee bezig bent, kan ik me wel voorstellen. Het is net zoiets als geen condooms/pil gebruiken. Ook al zo'n discutabel iets.
Je bent en blijft een mens. Elk mens heeft zijn driften, angsten en gevoelens.
Ik denk dat je niet alles zo zwart/wit moet zien. De intentie waarmee je het doet is belangrijk. De interpretaties van de bijbel zijn vaak uitersten.
Als je ervan overtuigd bent dat je met de ware bent, waarom dan moeilijk doen?
De intentie waarmee je het doet is belangrijk, vind ik.
Trouwens, wel grappig, onnodige zaadlozing zou zaadverspilling zijn, terwijl er maar 1 van de miljarden tot een vrucht leidt? Dan vind ik "geen sex" ei-verspilling
quote:Die site is echt dikke bullshit!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:52 schreef ToBe het volgende:
hmm ik kreeg pas een rare site onder ogen.http://www.geocities.com/CapitolHill/Senate/2680/index.html
deze
hierop staat dat zelfbevreding slecht is en wat er allemaal tegen gedaan kan worden.(personal note site is in mijn ogen volslagen belachelijk, maar de maker ervan beweert dat het gods woord is.)
quote:is ZO uit zijn verband gerukt! (nee geen woordspeling
Read your Bible. God was so offended when Onan spilled his seed upon the ground that God struck Onan dead! It is true that Onan wasn't Masturbating, but the point is that God hates it when men waste sperm, no matter what the reason.
Ik ben van mening, dat wanneer 2 mensen samen zijn, en zij sexuele aantrekking tot elkaar voelen, je er heel goed bij stil moet staan wat de persoonlijke consequenties zijn.
dat je niet opeens raar naar mekaar gaat kijken. Het moet bespreekbaar zijn. En dat zeg ik ook uit een christelijke overtuiging. Het enige fundamentele wat er in de bijbel over sex staat, is wanneer je sex hebt gehad met iemand, dat je voor Gods ogen getrouwd bent, dus daar moet je gewoon heel voorzichtig mee omgaan.
quote:Daarbij de volgende oud-testamentische regel in ogenschouw genomen:
Toen zeide Juda tot Onan: Ga tot uws broeders vrouw, sluit met haar het zwagerhuwelijk en verwek voor uw broeder nakroost.Maar Onan wist, dat het nakroost hem niet zou toebehoren, daarom, zo vaak hij tot de vrouw van zijn broeder kwam, verspilde hij het zaad op de grond, om aan zijn broeder geen nakroost te geven.
En hetgeen hij gedaan had, was kwaad in de ogen des Heren, en Hij doodde ook hem.
quote:En wie zegt dat de bijbel geen lachen regels bevat
Wanneer broeders tezamen wonen, en een van hen sterft zonder een zoon na te laten, dan zal de vrouw van de gestorvene niet buiten de familie de vrouw van een vreemde man mogen worden; haar zwager zal gemeenschap met haar hebben, haar tot vrouw nemen en zo het zwagerhuwelijk met haar sluiten.En de eerstgeborene, die zij baren zal, zal op naam van de gestorven broeder staan, opdat diens naam uit Israel niet uitgewist worde.
Maar indien die man geen lust heeft zijn schoonzuster te nemen, dan zal zijn schoonzuster naar de poort, tot de oudsten, gaan en zeggen: Mijn zwager weigert de naam van zijn broeder in Israel in stand te houden, hij wil het zwagerhuwelijk met mij niet sluiten.
Dan zullen de oudsten van zijn stad hem roepen en met hem spreken. Blijft hij daarbij en zegt hij: Ik heb geen lust haar te nemen.
Dan zal zijn schoonzuster voor de ogen der oudsten bij hem gaan staan, hem zijn schoen van de voet trekken, hem in het gelaat spuwen en aldus betuigen: Zo zal men de man doen, die het huis van zijn broeder niet bouwt.
Maar daar moeten die Amerikaanse fundamentalisten eens mee kappen, al die teksten uit hun verband te rukken!
Ik heb nog nooit ergens kunnen vinden wat nu precies volgens de bijbel de definitie van sex is. Is het alleen de penetratie zelf of ook mastrubatie of een ander bevredigen?
Over masturbatie e.d. wordt niets in de bijbel gezegd.
Afijn, kort en krachtig, je bent nu toch al over de scheef gegaan, dus je kunt nu net zo goed doorzetten.
Succes!!!
quote:Ik heb een zeer streng gelovige collega, die heel open is over dit soort dingen. In zijn stroming mag zelfbevrediging niet en ook bevrediging van elkaar niet en geslachtsgemeenschap ook niet, omdat seks alleen voor de voortplanting is. Maar volgens mij is dit niet bij alle stromingen zo en zijn er ook wel groepen die geen seks hanteren, of alleen vrijen boven de gordel. Ik denk dat als je wilt weten wat er in jouw stroming mag je dat aan mensen van je kerk moet vragen, misschien een leeftijdgenoot waar je goed mee op kunt schieten of zo? Maar misschien is het belangrijkste dat je bedenkt wat voor jou de grens is en dat met je vriend samen afspreekt. Als jouw geweten zuiver is en je een goed gevoel houdt naar God toe dat is toch het belangrijkste, lijkt mij.
Indien je écht gelooft:
"hel & verdoemenis kome over je, en laat het nooit weer gebeuren"
Get A Life!
quote:zou je dat niet lekker zelf bepalen????
doe gewoon wat je zelf fijn vind. Of die bijbel er nou wel of niet mee in strijd is.
Daarom ben ik zeker totaal ongelovig
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 18:12 schreef DarkIce het volgende:
Als klaarkomen niet mag, dan had god je lichaam toch wel zonder clitoris in elkaar gezet?
quote:Nou ehm.... nee...
Op donderdag 11 oktober 2001 18:12 schreef DarkIce het volgende:
Als klaarkomen niet mag, dan had god je lichaam toch wel zonder clitoris in elkaar gezet?
Klaarkomen vervult namelijk aan beide kanten een biologische functie die bij de voortplanting nodig is.
Bij de man zorgen de samentrekkingen ervoor dat het sperma met kracht naar binnen gespoten wordt en bij de vrouw zorgen de samentrekkingen van de vagina er weer voor dat het extra richting baarmoeder gestuwd wordt.
quote:Maar het blijft lekker.
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:30 schreef TheMarco het volgende:
Klaarkomen vervult namelijk aan beide kanten een biologische functie die bij de voortplanting nodig is.Bij de man zorgen de samentrekkingen ervoor dat het sperma met kracht naar binnen gespoten wordt en bij de vrouw zorgen de samentrekkingen van de vagina er weer voor dat het extra richting baarmoeder gestuwd wordt.
quote:Lieverd, er is ook een Bijbel op CDRom waar je op trefwoord kan zoeken.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
Maar als antwoord op je vraag:Tja, ik geloof ook en denk dat beide kunnen voor het huwelijk, dus ook "volledige" sex.
quote:ken mensen die het gepresteerd hebben; geen sex voor het huwlijk en tevens niet voor hun zestiende zijn getrouwd. de man in kwestie vertelde me wel eens dat hij af en toe onder het vozen toch echt zijn vriendin de deur uit moest schoppen, of vice versa, want anders zou het geheit misgaan. hoewel ik geen hol van de motivatie snapte, had ik toch wel medelij.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:09 schreef RaisinGirl het volgende:
Jaja, Het Geloof.Het blijft natuurlijk een ingewikkelde doch evenzeer vermakelijke kwestie.
quote:En dan te bedenken dat lang niet alle vrouwen klaarkomen tijdens de daad.
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:30 schreef TheMarco het volgende:[..]
Nou ehm.... nee...
Klaarkomen vervult namelijk aan beide kanten een biologische functie die bij de voortplanting nodig is.
Bij de man zorgen de samentrekkingen ervoor dat het sperma met kracht naar binnen gespoten wordt en bij de vrouw zorgen de samentrekkingen van de vagina er weer voor dat het extra richting baarmoeder gestuwd wordt.
Overigens moet ik ineens denken aan mijn tante, die nadat ze de liefde bedreef met haar man altijd meteen ging bidden. Dat vertelde mijn moeder mij, zelf zou ze dat natuurlijk nooit hebben verteld. Mijn tante voelde zich na de geslachtelijke liefde altijd zó zondig dat ze de rest van de nacht wakker lag om al biddend tot reinheid te komen. Het kwam totaal niet in haar op om even een vaginale douche te nemen. Dat mocht ook niet want onder de gordel werd er niet gespoeld.
Sneu eigenlijk, dat mensen zich nog altijd zó laten leiden door de aan hen opgelegde beperkingen. Ik zeg altijd maar: geniet van het leven, maak er wat van! Wie o wie bepaalt voor jou wat wel en niet mag? Wil jij klaarkomen, dan doe je dat toch lekker? Je kunt nóg zo gelovig zijn maar ik kan me niet voorstellen dat jij je zoiets goddelijks als een orgasme laat afnemen. Kom nou toch, waar praten we over? Oude geschriften mogen interessant zijn om te lezen, maar om nog steeds te leven naar normen en waarden die vooral zijn ingegeven door onbegrip, onwetendheid en onvermogen vind ik raar.
En dan te bedenken dat het geloof (met name het katholieke geloof) vooral bedoeld is om mensen kort te houden zodat ze maar genoeg loon of have afstonden aan de gemeente. De echte zonde zit hem in het feit dat mensen nog altijd geloven in dit soort flauwekul. Niet dat ik vind dat iedereen volledig atheïst moet zijn, maar zodra het je vrije leven gaat belemmeren is er iets drastisch mis.
God is toch liefde? Consuméér die liefde dan ook!!!
Liefs,
Helga
Als jongetje... kom ik weleeens klaar...
dan lig ik in mijn bedje... en droom ik fijn...
Als ik dan wakker word... voel ik mij slecht
Ik weet dat ik dan gezondigd heb...
want mijn pyama broekje is helemaal vies....
Maar nu.. heb ik dan eindelijk de oplossing aangereikt gekregen van onze lieve heer...
elke zondag na de mis, ga ik met de priester (?) mee naar achter het altaar... en dan kom ik klaar.. de priester bevrijd mij dan van mijn zonde...
en dan hoef ik ook niet meer als ik in mijn bedje lig te dromen
ZO.
Dat is m.i. de reden dat de mens klaarkomt, anders zouden we blijven doorneuken.
Stel nu dat een persoon niet weet hoe het voelt om klaar te komen, dan zou die eerste neukpartij wel eens erg lang kunnen gaan duren... (andere fysieke aspecten even niet in acht genomen).
Als het 'geen seks (=all the way) voor het huwelijk' belangrijk is, zou iedereen toch eigenlijk verplicht moeten worden om al voor het huwelijk minimaal éénmaal klaar te komen. Dit zal dan moeten zijn door masturbatie. En zoals met zoveel zaken, is dat toch weer leuker om dat met z'n tweeën te doen.
Maar omdat het een fijn gevoel is, blijven we het vaker doen, en daar steekt, ook religieus gezien, volgens mij geen kwaad in. Eigenlijk is het zeer gezond, omdat je daarmee je lichaam als het ware traint in het klaarkomen. Je moet er als man toch niet aan denken dat er geen kracht meer zit in je ejaculatie...
Er schijnen in de natuur toch maar twee diersoorten te zijn die neuken voor de lol. Alle andere soorten doen het puur en alleen voor de voortplanting.
Die twee soorten zijn de homo sapiens (ja, de mens dus, oftewel wij met z'n allen) en de baviaan.
Nu zegt men dat de mens een verre afstammeling is van de apen, dus ik vindt het niet zo opzienbarend dat nu juist een apensoort ook het plezier van seks heeft ontdekt.
(Of de baviaan ook masturbeert, weet ik niet...)
Al met al lijkt het mij helemaal geen probleem om te masturberen/je te laten masturberen voordat je getrouwd bent. Ergo, het is waarschijnlijk, voor het aangezicht Gods, niet eens een probleem als je voor het huwelijk geneukt hebt. Doe dat dan wel met degene waar je mee gaat trouwen, zodat je in elk geval weet wat je in bed aan gaat treffen.
Ik woon inmiddels ruim 6 jaar samen met mijn vriendin, en k heb nog geen signalen ontvangen dat Hij het niet mee eens is.
En als het alleen voor de voortplanting geweest zou zijn, dan zou het ook zo gefunctioneerd hebben.
Dat is het dus niet, dus geniet er maar van, maar laat je door niemand over je grens drukken. Ga zover als je zelf wilt. Het enige wat onze Schepper een beetje is vergeten, is een mogelijkheid om de vruchtbaarheid uit te schakelen. Dat moet nu dus met hulpmiddelen gebeuren. Tja, ook een god maakt foutjes. Het zou een mens kunnen zijn...
Have fun!
Haleeluu...
HaleluuJAAAAAAAAAhhhhhh...
geloven & klaarkomen
Dat zou betekenen dat je alles mag doen behalve penetreren.
Da's ook niet echt de bedoeling denk ik.
Geldt alleen voor katholieken overigens..
quote:
There are jews in the world...
there are buddhist...
there are hindus and mormons and then..
there are those that follow mohammed but..
I've never been one of them.I'm a roman catholic..
and have been since before I were born...
and the one thing they say about catholics is...
they'll take you as soon as you're warmYou don't have to be a six-footer..
you don't have to have a great brain...
you don't have to have a great brain on ya...
a catholic the moment dad came...because..
every sperm is sacred..
every sperm is great...
if a sperm is wasted...
god gets quite irade..etc... etc...
quote:word het geen tijd dat je eerst wat vraagtekens gaat zetten bij je geloofs overtuiging
[..]Dan weten we nog niet of zelfbevreidiging wel toegestaan is.
je bent prima in staat zelf je normen en waarden vast te stellen
als je er van uit gaat dat een pastoor je mogelijk niet de waarheid kan vertellen is het mischien handig om je eens in je eigen geloof te verdiepen om te ontdekken of dit voor jou persoonlijk wel de waarheid is
mischien kom je er achter dat het ontwikkelen van eigen normen en waarden veel belangerijker is dan de regeltjes die je van bovenaf krijgt opgelegt
quote:Ben ik blij dat ik me nergens voor schaam
Op woensdag 14 november 2001 14:00 schreef Mr_x007 het volgende:
nee mag nie dr staat ergens in de Bijbel "gij zult elkaars schaamte niet ontdekken" ofzo iets
Overigens vind ik het wel zonde om niet klaar te komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |