abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25440673
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:15 schreef Ymke het volgende:
Xboxer had gestemd op eten en drinken, juist omdat we afgelopen zondag naar de japanner zijn geweest. Hij zag het al helemaal voor zich , fotos van veel vuur enzo. Toen het portret werd was hij een beetje teleurgesteld , hij nam mijn cameraatje dan ook niet mee zondag.

Ik durf hem nu niet te zeggen dat het nu toch eten en drinken is geworden
En het leermoment is: Altijd je cameraatje meenemen, niet alleen voor wedstrijden
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  woensdag 9 maart 2005 @ 15:56:23 #52
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25442366
Eten en drinken

Hierbij mijn eerste eten&drinken fotootjes uit mijn eigen gebouwde ministudiootje.

Ik ben nog niet echt onverdeeld positief, maar het is een begin.

Om de een of andere reden zijn sommige foto's een beetje blauw uigeslagen, ik denk dat ie toen op de F2.6 mode stond) kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik het licht in moet laten vallen. Iemand suggesties voor compositie/lichtval enz.?

(oh ja en een half opgegeten appel... ik lust het helemaal niet... )
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_25442470
Leuke serie Astridj0h. Ik vind vooral de laatste leuk . Die heeft een mooie ruime kadering. Het enige wat me daar opvalt is dat-ie niet helemaal scherp is (oa. de streepjescode). Zo te zien heb je gefocussed op het pakje appelsap en dan ergens in het midden?

Wat je zou kunnen proberen is daar een kleiner diafragma (grotere F-waarde) gebruiken om meer scherptediepte te creeeren. Wel heb je dan denk ik een statiefje nodig.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 9 maart 2005 @ 16:15:40 #54
78150 Astridj0h
pi_25442518
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
Leuke serie Astridj0h. Ik vind vooral de laatste leuk . Die heeft een mooie ruime kadering. Het enige wat me daar opvalt is dat-ie niet helemaal scherp is (oa. de streepjescode). Zo te zien heb je gefocussed op het pakje appelsap en dan ergens in het midden?

Wat je zou kunnen proberen is daar een kleiner diafragma (grotere F-waarde) gebruiken om meer scherptediepte te creeeren. Wel heb je dan denk ik een statiefje nodig.
Klopt heb op het midden gefocust. Ik kan op mijn camera slechts twee F-waardes instellen 2.6 en 4.9 dus ik weet niet of dat verder nog een verbetering gaat opleveren (denk dat die laatste al gemaakt is op F4.9)

Zou ik misschien beter op het punt focussen wat het dichtsbij is? (in dit geval dus de streepjescode)
Foto's
pi_25442733
huh? eten en drinken... ik heb wat gemist geloof ik
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:43:00 #56
79550 Ymke
your ghost
pi_25443195
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:40 schreef dubbellu het volgende:

[..]

En het leermoment is: Altijd je cameraatje meenemen, niet alleen voor wedstrijden [afbeelding]
Hij gebruikt de mijne en die mag hij het liefst nergens mee naar toe nemen , kinderen zijn nog niet zo bewust en zuinig met de spullen.

Maar goed , ik kan natuurlijk ook niks zeggen

@puckzzz ga in iig een end naar achteren met je camera als de kok de boel in de hens steekt , tis erg warm
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_25443716
Ja hoor.. de organisatie laat ondanks alle kritieken niks van zich horen en iedereen gaat heel gewillig aan het 'eten en drinken'. Nou sorry maar ik bedank voor dat schapengedrag hier.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:32:22 #58
78150 Astridj0h
pi_25443829
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja hoor.. de organisatie laat ondanks alle kritieken niks van zich horen en iedereen gaat heel gewillig aan het 'eten en drinken'. Nou sorry maar ik bedank voor dat schapengedrag hier.
Bèèèèèhhhhh (Schaaps voor DOEI)

Heb trouwens nog ideetje om eten en drinken te verweven met portret, maar moet nog ff een gewillig model vinden
Foto's
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:54:26 #59
79550 Ymke
your ghost
pi_25444224
quote:
Shoarma?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_25444470

-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_25445021
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:54 schreef Ymke het volgende:

[..]

Shoarma?
Lekker , maar dan wel met de knoflooksaus van nonixje aub
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25448316
*mompel* zie ik nu pas dat "portret" foetsie is *mompel*
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_25449033
Ja en de wedstrijdleiding is zo beduusd van alle kritiek op hun beslissing dat ze al een dag of 2 niet durven te reageren..

Gelukkig scoort het portret wat ik had ingezonden een ruime 8 in het DPZ-album en ben ik inmiddels benaderd door een internationaal concern die gebruik wil maken van de foto. Heb ik er toch nog 'iets' aan gehad.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25449423
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:43 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja en de wedstrijdleiding is zo beduusd van alle kritiek op hun beslissing dat ze al een dag of 2 niet durven te reageren..
Wat betreft Ouwesok: die kan nou eenmaal niet omgaan met kritiek. Bekritiseer hem en de reactie zal zijn in de orde van 'als het zo moet bekijken jullie het verder maar, want ik trek mijn handen er van af'. Zo is het namelijk al vaker gegaan.

Ik ben wel benieuwd waarom Rewimo niks meer van zich laat horen hier.
pi_25449902
Als ze nou gewoon het onderwerp na die kritiek weer op 'portret' hadden gezet, was er niks aan de hand geweest. Maar nee, ze laten niks van zich horen, en nou weet eigenlijk niemand waar ie aan toe is. Een stuk of 5 tot 10 mensen waren al met portretten bezig. Minstens 2 hadden al iets ingezonden. Nu zie je opeens wat twijfelachtige eten-en-drinken-plaatjes verschijnen. En daar doe ik dus niet aan mee.
Overigens heb ik mijn oorspronkelijke inzending nu ingestuurd voor de tweakers-wedstrijd, en nog een andere internationale wedstrijd. Hopelijk doet hij 't daar goed (vooral bij die laatste want een Olympus E1 erbij is altijd leuk ).
  donderdag 10 maart 2005 @ 07:40:35 #66
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25452321
Eerste probeerseltje: ik kan niet wachten tot zaterdag, dus maar ff hiermee gestoeid

[ Bericht 7% gewijzigd door Puckzzz op 10-03-2005 10:54:52 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25452342
mooi puckzzz
ben jij smorgens vroeg al druk aan het fotograferen zeg
  donderdag 10 maart 2005 @ 07:44:27 #68
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_25452347
Dat is geen onverdienstelijke poging Puckzzz! Ik heb wel het idee dat het licht in het onderste deel van de plaat iets te veel 'verbrand'. Iets te licht dus.
Life is what you make it.
  donderdag 10 maart 2005 @ 07:51:17 #69
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25452376
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 07:43 schreef Bowiefan het volgende:
mooi puckzzz
ben jij smorgens vroeg al druk aan het fotograferen zeg
Erg he? Ik ben om 5 uur met mijn vriend opgestaan om de zolder op te duiken. Ik heb anders echt geen tijd want ik heb het huis behoorlijk laten verslonzen doordat ik zo met mijn rijopleiding bezig was Ik liep dus om 5.30 al met een dikke laag make-up en knalrode lippenstift door het huis

@Schanulleke: dat kan kloppen maar dat was een beetje de bedoeling, het glas staat nl op een melkwitte plexiglasplaat met een looplamp eronder, vandaar wanneer ik de sluitertijd korter zou maken vond ik de bovenste helft weer te donker, ik wou dus een hele felle lichtval van onderen laten komen. Het probleem was om mijn gezicht ook nog fatsoenlijk te belichten, ik sta dus helemaal voorover gebogen (het hele gebeuren stond op de strijkplank) met in mijn linkerhand een lamp naast mijn gezicht, en dan ook nog dat rietje fatsoenlijk proberen vast te houden het zal wel heel raar geleken hebben
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25452730

warm vlees!!!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:45:08 #71
78150 Astridj0h
pi_25453485
quote:

Gelukkig scoort het portret wat ik had ingezonden een ruime 8 in het DPZ-album en ben ik inmiddels benaderd door een internationaal concern die gebruik wil maken van de foto. Heb ik er toch nog 'iets' aan gehad.
Gefeliciteerd! (en dat meen ik serieus...) Dat laat zien dat je een goede fotograaf bent en het lijkt mij leuk als je die waardering krijgt.

Maar toch maar terug naar deze wedstrijd..

Ik ben het met je eens dat de wijziging van het onderwerp "nogal ongelukkig" is/was. Maar het zou nu minstens zo vervelend zijn als het onderwerp weer terug werd veranderd, omdat er nu ook mensen zijn die zich in het onderwerp eten&drinken hebben verdiept. Het feit dat de modjes niet reageren is misschien niet handig, maar aan de andere kant: Wat ze ook zouden zeggen, jij en K-man houden er ongetwijfeld een andere mening op na...

Eigenlijk maakt het niet uit: de Fok!fotowedstrijd is (mijnsinziens) voor amateur fotografen die het leuk vinden een beetje te experimenteren met hun camera. Het maakt dan niet zo heel veel uit wat het onderwerp is, want je kunt van alles wat leren.

Ik denk dat deze fotowedstrijd dus minder aan jou besteedt is, dat is je goed recht. Wat mij betreft mag je inzenden en meedoen wat je wilt, maar laat de andere "schaapjes" hier in hun waarde... Dat zij wel mee gaan met het nieuwe onderwerp ligt waarschijnlijk aan het schaap gedrag, als er een over de dam is...

Doe ook lekker mee met de "grote" wedstrijden en hou ons op de hoogte van je overwinningen!! (en ik vind het wel leuk als je je winnende foto post...)

Nou dat was het wel weer...
Foto's
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:48:13 #72
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25453546
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 15:56 schreef Astridj0h het volgende:
Eten en drinken

Hierbij mijn eerste eten&drinken fotootjes uit mijn eigen gebouwde ministudiootje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben nog niet echt onverdeeld positief, maar het is een begin.

Om de een of andere reden zijn sommige foto's een beetje blauw uigeslagen, ik denk dat ie toen op de F2.6 mode stond) kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik het licht in moet laten vallen. Iemand suggesties voor compositie/lichtval enz.?

(oh ja en een half opgegeten appel... ik lust het helemaal niet... )
Ze zijn niet helemaal scherp, ziet er uit als bewegingsonscherpte
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:50:14 #73
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25453575
quote:
Ja hoor.. de organisatie laat ondanks alle kritieken niks van zich horen
Ja dat vind ik toch ook wel een beetje raar?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 10 maart 2005 @ 10:40:18 #74
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25454272
quote:
Durfen reageren is één. Willen reageren is twee.

Ik zit een beetje spaarzaam in de tijd die ik voor dit forum kan vrijmaken, en die tijd wens ik niet te besteden aan iemand die slechts gezeik op zijn agenda heeft staan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_25454533
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:40 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Durfen reageren is één. Willen reageren is twee.

Ik zit een beetje spaarzaam in de tijd die ik voor dit forum kan vrijmaken, en die tijd wens ik niet te besteden aan iemand die slechts gezeik op zijn agenda heeft staan.
Gelukkig kun je nog wel de tijd vinden om af en toe het onderwerp van de fotowedstrijd radicaal om te gooien, ook al heb je geen tijd voor de berg van kritiek die je vervolgens daarop krijgt (ook van de mensen die niet 'slechts zeik op hun agenda hebben staan') te verwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')