abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25412356
quote:
Inspiratiebron voor het ontwerp van Antworks, is de technologie die door NASA werd gebruikt bij het bestuderen van leven in een gewichtloze omgeving. Antworks is, net als een aquarium, speciaal ontwikkeld als een leefomgeving, een habitat, voor mieren in de ruimte. Het ontwerp van Antworks stelt u in staat het gedrag van mieren te bestuderen in dit unieke 'mierarium'.

Het 'mierarium' is gevuld met een doorzichtige gel, die de in staat stelt hun nesten met kamers te bouwen. Tevens dient de gel als hun voeding en vocht. Het gebruik van de Antworks is dan ook heel eenvoudig, u zet de mieren uit in de containerbak en de mieren gaan aan de slag. Voor u is het nu slechts een kwestie van observeren en bestuderen.

Om het bestuderen van de ijverige diertjes nog interessanter te maken zijn er een vergrootglas en microlenzen inbegrepen. Met name de microlens vergroot het plezier van het observeren van de miertjes letterlijk! Daarnaast krijgt u gereedschap om de mieren te kunnen vangen; een gereedschapsset om de eerste aanleg voor het nest te maken (zeer eenvoudig, slechts vier gaten maken) en een instructieboekje met interessante wetenswaardigheden over de mier.
http://www.nonplusultra.n(...)D_/intProductID_9249

Lachen!! We hebben er net 1 binnen gekregen. Als het goed is krijgen we nu te zien hoe de mieren de gangen gaan graven. Dit is echt leuk!!
pi_25412536
een vriend van me heeft er ook een, lijkt me echt supergaaf. alleen hebben we nog geen mieren kunnen vinden. zelfs met cola konden we er geen lokken. heb jij de mieren erbij gekocht?
pi_25412578
Jep, de mieren zaten in een klein kokertje met een stront-achtig spul.
pi_25412649
Bizar!

Maar hoe lang kun je een 'kolonie' in zo'n bak houden?
En hoe zit het met schoonmaken of zoiets, of is het geheel onderhoudsvrij ?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_25412667
Is dit trouwens niet meer wat voor F&F ?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_25412671
klinkt lekker... ik denk dat me nog even moeten wachten tot het wat warmer wordt, dan vinden we er wel een paar.

als je mieren van verschillende kolonies erin zet gaan ze oorlog voeren!
pi_25412693
De mieren leven gemiddeld tussen de 60 en 120 dagen. Je moet 1 keer per week de deksel er even afhalen zodat ze lucht krijgen. Dode mieren worden door de andere mieren naar boven gebracht (om virussen/ziektes in de gangen te voorkomen) en die moet je ook verwijderen.
pi_25412815

Leuke gadget zeg. Beetje mieren observeren. Vooral dat oorlog voeren tussen mieren kolonies lijkt me vet
  maandag 7 maart 2005 @ 15:21:26 #9
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_25412942
Dat lijkt me best wel intressant om dat allemaal zo te zien.
feest
pi_25413093
Ziet er grappig uit!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25455852
Ziet er zeker koel uit, maar eigenlijk is het ook fucking nutteloos.
pi_25456458
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dat geldt voor zoveel dingen.
Cavia's bijvoorbeeld.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25456534
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
gad·get (het, de ~ (m.), ~s)
1 klein, min of meer nutteloos voorwerp => snuisterij
pi_25514567
Koel
pi_25519948
we hebben er 6 mieren in gegooid, maar ze doen al 3 dagen helemaal niks. we hebben wat gaatjes in de gel geprikt, waardoor ze zouden moeten gaan tunnelen, maar ze doen het niet. volgens mij hebben we een stel luie mieren gevonden.
pi_25520714
Bij ons doen ze ook nog steeds niks. Het kan wel een week of 2 duren voor ze gewend zijn aan hun nieuwe huisje..
pi_25525349
Nou ik ben benieuwd! Laat het horen redux. Ik neem trouwens aan dat als je mieren dood zijn na die 60 - 120 dagen dat je er wel nieuwe mieren in kan doen, hoe vaak zou je dat kunnen doen? dus totdat die gel op is/verrot raakt of iets dergelijks, staat dat toevallig in de gebruiksaanwijzing ofzo? Ben ook wel benieuwd. De prijs is in ieder geval goed te doen.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 22:41:56 #18
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_25525416
hè, humor, maar idd, is die gel los te koop/te recyclen o.i.d?
pi_25525901
Ja daar was ik ook een beetje naar op zoek: de gel. Want het schijnt 'speciale' gel te zijn van NASA, maar de speciaalheid zal wel meevallen. Ik zou namelijk anders best wel zelf een bak willen maken, want die 17 x 15 x 5 cm van die bakjes die worden verkocht is wel een beetje erg klein.
pi_25527058
die gel bestaat volgens mij uit suiker, water, gelatine, vitamines en antibiotica. alleen zie het zelf maar eens precies goed te krijgen, dat zal nog niet meevallen.
pi_25576009
is er al meer bekend over die gel?
is het na te bestellen?
Weer is wat anders...
pi_25576082
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:46 schreef IETE het volgende:
is er al meer bekend over die gel?
is het na te bestellen?
Anders kan je het na een paar weken weg gooien lijkt me idd.
pi_25576281
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:51 schreef yootje het volgende:

[..]

precies!

anders is het jammer,
is het te bestellen, dan schaf ik me zoiets aan voor in de zomer
Weer is wat anders...
pi_25576572
quote:
De Antworksgel is naast de habitat de voedingsbron voor de mieren. U vraagt zich wellicht af hoe lang de gel zal blijven 'bestaan'. Gezien de kleine eethoeveelheden van de mieren behoudt de gel lang zijn kracht. Het is zelfs zo dat het afval van de gel opgegraven door de mieren naar boven wordt gebracht en wederom als voedingsbron dient.
Aardig lang dus

Je krijgt trouwens een heuse "Tunnel Starter Tool" erbij
pi_25585112
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:51 schreef yootje het volgende:

[..]

nee hoor, het gaat erg lang mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')