hou jij er trouwens wel rekening mee dat het niet perse een objectieve wereld/dimensie hoeft te zijn?quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:31 schreef Stenny het volgende:
Juist die draad zorgt voor behouden terugkeer, je bent verbonden met je stoffelijke lichaam, in welke dimensie je ook bent. Iedereen treedt uit, maar het verschil zit hem in het al dan niet bewust beleven van de uittreding.
Ik wil niet flauw doen maar het elke dag opschrijven van je dromen, is inerdaad dé goede start om je geheugen wat betreft je nachtleven te trainen. Daarnaast alfa ritme bevorderen en zorgen dat je losjes in je lichaam zit, zodat je bewustzijn kan uittreden eventueel inclusief je gehele astraallichaam.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:21 schreef livEliveD het volgende:
Thnx voor het beantwoorden tot nu toen [afbeelding]
Heb je nog tips waar iemand moet beginnen als deze een keer bewust uit wil treden? Ik hoorde ooit dat je kunt beginnen met het opschrijven van dromen maar dat lijkt me wat vermoeiend
Voor mij staat het vast dat mijn astraallichaam geheel loskomt van mijn stoffeljike lichaam door middel van buitenlichamelijke waarnemingen en sensaties. Maar je hoeft dat niet van me aan te nemen hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:23 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
hou jij er trouwens wel rekening mee dat het niet perse een objectieve wereld/dimensie hoeft te zijn?
ik hou voor mezelf beide mogelijkheden open, en ik neig een beetje meer naar de wetenschappelijke kant ....dat het dus door je hersenen "gemaakt word....
mede door het feit dat het bestaan van een objectieve niet stoffelijke werkelijkheid waar 1 ieder zich in kan begeven met haar/zijn bewustzijn nog nooit bewezen is.
Voor mij heb je volkomen gelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:40 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Bewezen...
Ik vraag me nogsteeds af wat dit betekend... waarshijnlijk verschillend per persoon.
Ik bedoel, de een gelooft iets als hij het ziet, de ander moet en zal het eerst op een apparaat gemeten zijn. Wat maakt dit apperaat nou "beter" dan je zintuigen ??
Liefde heb ik ook nooit gemeten gezien... (nouja je kan zeggen hart gaat sneller kloppen etc, maar ik bedoel echt duidelijk op apperaat van ah kijk liefde!)
(ben zelf ook meer wetenschappelijk ingesteld, maaar mssn iets om over na te denken ? )
Heel apart. Ze heeft het je kennelijk laten weten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:07 schreef elfenvleugels het volgende:
ik herrinner me net iets van een aantal jaren geleden.
Mijn grootmoeder was net overleden - rond deze periode van het jaar zelfs. Ik was wakker geworden en liep naar beneden. In die tijd stond er nog een luie zetel met de rug naar de traphal gekeerd. En toen ik erlangs liep zat mijn grootmoeder erin.
Ik kan (nu) wel zeggen dat ik toen mijn ziel terug in mijn lijf geschrokken heb... Met knikkende knieen ben ik toen echt naar onder gelopen.
Hoi Stringer,quote:Op maandag 11 april 2005 08:22 schreef Stringer het volgende:
Hallo, ik wil graag even mn verhaal kwijt wat er afgelopen nacht (en weekend is gebeurd)
allereerst wil ik benadrukken dat de aard van mijn verhaal niet echt in de paranormale sfeer of uittreden ligt maar wellicht te maken het met de overgang van 'bewust' naar' onbewust' oftwel van wakker naar slaap. Misschien dat iemand daar zijn licht op wil laten schijnen,..
afgelopen weekend ben ik druk geweest en heb ik veel van mijn lichaam geeist. 2 dagen achter elkaar ben ik gaan stappen, en heb vervolgens zaterdag en zondag beide ochtenden 4 a 5 uur geslapen. Logischerwijs was ik vannacht nog erg moe toen ik naar bed ging. Toch kon ik de slaap niet vatten en heb ik lang gedraaid en getold. Op een gegeven moment leek ik enigzins weg te zakken tot ik vervolgens een lichte klik in mijn hoofd hoorde, precies tussen mijn oren, en ik was gelijk weer wakker. Ik sloeg er geen acht op omdat het in eerste instantie leek op het gevoel dat je wegvalt wat me meeste mensen wel kennen. Echter na een tijdje zakte ik weer weg waarna er vervolgens er een gigantische daverende klap plaatsvond in m'n hoofd. Een klap die ik werkelijk fysiek voelde, pijn deed en nog het meest te vergelijken is met het opblazen van een audiospeaker. Ik schoot ditmaal compleet wakker en totaal in paniek. Een uur later herhaalde het hele gebeuren zich; wederom een licht klik en na een half uur weer een knal, dit maal nog harder.
Ik ben nu op het internet aan het kijken en ik zag dat deze symptomen niet voor komen bij een hoorbeschadiging, wel kwam ik tegen dat bij een slaap uittreding oa de volgende dingen kunnen gebeuren:
* Je hoort knallen in je hersenen.
* Je hoort 'stemvork' geluiden in je hersenen.
Kan het gene wat ik er bij mij gebeurde (en hopelijk voor de laatste keer, want het is een doodeng gevoel en ik heb ook niet niet kunnen slapen erna) in enig opzicht in verband staan met de periode waarin het lichaam over gaat naar de 'slaapstand'? De knallen heb ik niet ingebeeld, mijn oren doen nu ik dit typ ook pijn en ik voel een lichte druk.
MvG,
Stringer
Ga je gang, Muusquote:Op maandag 11 april 2005 14:44 schreef MUUS het volgende:
Stenny, wat zie ik nu?!. Nu kom ik je op 23 of 24 april om 10:30u even lastig vallen, denk ik.
.
'quote:Op maandag 11 april 2005 17:44 schreef Stringer het volgende:
Stenny thx! ik heb vanmiddag inmiddels even lekker geslapen, en ben al een stuk rustiger. bedankt voor je antwoord!
Klein vraagje nog: als het zich voordoet tijdens de slaap dan moet ik proberen te blijven liggen tot ik werkelijk in slaap val? Want het is inderdaad iets wat je moet accepteren, want negeren kan nietnogmaals bedankt voor je antwoord!
Hoi CR,quote:Op maandag 11 april 2005 17:56 schreef cyber_rebel het volgende:
Stenny, hoe kijk jij tegen lucide dromen aan? Zijn dat ook uittredingen volgens jou of gewoon dromen waarin je bewust bent?
Nee, maar je post wel een link naar de site van het boek. Dat is een vorm van misleiding. Je snapt wel dat het slecht voor je karma is om mensen te misleiden?quote:Op maandag 7 maart 2005 10:27 schreef Stenny het volgende:
BTW Ik heb NIETS over mijn boek gezegd, dat doe jij.
Misleiding? Stevige woorden voor het eenmalig plaatsen van een link naar mijn web site. Ik zal het noooooiiiitt meer doen hoor.quote:Op maandag 11 april 2005 23:04 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Nee, maar je post wel een link naar de site van het boek. Dat is een vorm van misleiding. Je snapt wel dat het slecht voor je karma is om mensen te misleiden?
Sceptisch mag, maar houd een open mind, dat is sowieso het verstangiste, want times are a changing.quote:Op maandag 11 april 2005 18:37 schreef cyber_rebel het volgende:
Dan zou ik al vrij dicht bij het astrale zitten. Maar eerlijk gezegd blijf ik sceptisch.
Hier is trouwens een interessante site die de verschillende visies op oobe's belicht en bekritiseert. http://brain.web-us.com/oobe/oobe.htm
Kan me vinden in je reactie.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:00 schreef cyber_rebel het volgende:
Dat zal ik zeker, want mijn inziens kan je niet sceptisch zijn zonder een open mind te hebben. Juist omdat een scepticus geen waarheidsgehalte toekent aan een theorie zonder dat er bewijzen voor of tegen zijn.
Mensen die op voorhand het idee van een geest dat uittreed als onzin bestempelen vind ik dan ook geen goede sceptici. Al ben ik het evenmin ermee eens om die theorie als een feit te brengen ipv als een theorie.
Hoi Patrick,quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:38 schreef Blubberzwijn het volgende:
Halloik heb ook even een beginnetje gemaakt met al dit geneuzel.. lijkt me erg interessant om te kunnen..
Alleen toen ik begon voelde ik me steeds meer wegzakken ofzo en ineens "viel" ik naar achter ofzo (ik lag gewoon) maar zo voelde het.. ik schrok toen en was weer bij bewustzijndaarna was mn hele lichaam heel zwaar.. doe ik iets fout? of moet ik gewoon wat meer oefenen.. heb het nog nooit eerder geprobeerd namelijk.
Patrick is de naam van de zeester uit spongebob, ik heet Maartenquote:Op vrijdag 15 april 2005 11:53 schreef Stenny het volgende:
[..]
Hoi Patrick,
je doet het juist goed, je zakte waarschijnlijk astraal weg, en toen je dit merkte, kwam je met een schok terug in je lichaam; het bekende 'schrik- en val-effect'. Laat het meer gebeuren en probeer je emoties op zo'n moment te beheersen.
Succes,
Sten
quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:59 schreef Blubberzwijn het volgende:
[..]
Patrick is de naam van de zeester uit spongebob, ik heet Maarten
Bedankt voor je info, ik zal het deze week nog een paar keer proberen en laten weten hoe het gaat
Hoi Raz,quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:49 schreef razzorr het volgende:
Ik heb het ook geprobeerd gisteren en eergisteren.
Ik heb altijd al een beetje last van oorsuizingen maar deze werden luider van geluid toen ik me erg concentreerde. Vervolgens kreeg ik het gevoel dat ik linksom weg draaide. En kreeg een soort van warm gevoel in mijn buik (tenminste zo leekt het)..
Dat vond ik op de een of ander manier beangstigend… meer van wat er komen gaat, durfde ik niet echt verder en deed mijn ogen open. Alles was weg.
Is dit echt? of beeld ik het me maar in om dat ik de laatste tijd hier nogal mee bezig ben??
(sinds het vinden van deze thread)
btw. hoelang duurt nu zoiets?
Is dat een hele nacht? of maar een aantal minuten net als bij een droom?
of beter gezegd tijdens uittreding staat de fysieke tijd dan stil
Veel algemene vragen...quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:36 schreef FuifDuif het volgende:
Hoi Stenny, interessant allemaal, maar ik ben wat sceptisch. Als jij echt in staat bent tot een uittreding, dan is dat toch een enorme interessante ontdekking? Ik bedoel, wat zegt dat over het leven? Hoe ga jij er zelf mee om en welke overtuiging over het leven, het universum en het doel van dit alles geeft het jou?
Kun jij in verband hiermee trouwens iets zeggen over sterven en wat daarna gebeurt?
Die wereld is net zo objectief of subjectief als de wereld op aarde.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:39 schreef Marcel1984 het volgende:
Ik denk niet dat de wereld waarin je beland als je bent uitgetreden een objectieve is
dat is natuurlijk onzin , er is in de wereld op aarde een verifieerbare objectieve werkelijkheid. In tegenstelling tot de "planes"quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:30 schreef Stenny het volgende:
[..]
Die wereld is net zo objectief of subjectief als de wereld op aarde.![]()
Sten
Je eerste zin getuigt niet van respect of de behoefte eerst te vragen wat ik daarmee kan bedoelen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:39 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin , er is in de wereld op aarde een verifieerbare objectieve werkelijkheid. In tegenstelling tot de "planes"
probeer het maar eens, zoek iemand op die ook aan het projecteren is en vraag zijn telefoon nummer...om 1 of andere mysterieuze reden lukt dat niemand....ik heb het zelf ook geprobeerd zonder succes.
Het is natuurlijk heel mooi allemaal, maar het idee "oobe" is dood...en het idee "lucid dream" is very alive![]()
je moet niet ergens zo in geloven dat het je rationeel denken in de weg staat
Ik had het niet over mijn perceptie van de werkelijkheid...maar over een objectieve werkelijkheid. Geen enkel mens heeft een objectieve waarneming van onze werkelijkheid....maar uit de subjectieve waarnemingen van miljarden mensen valt wel een objectieve realiteit uit te destilerenquote:Op zaterdag 16 april 2005 18:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Je eerste zin getuigt niet van respect of de behoefte eerst te vragen wat ik daarmee kan bedoelen.
Als jij iemand op straat ziet lopen, zou het kunnen dat je een geest ziet maar jij denkt dat het een mens is. Hoe objectief is dan jouw waarheid?
Er is nog geen 100 % match tussen de stoffelijke en de astrale wereld; daarom is het ook moeilijk iets vanuit het astrale te bewijzen in het stoffelijke en andersom. Het astrale bewustzijn is niet hetzelfde als het stoffelijke bewustzijn.
Ik ben heel rationeel hoor en ik weet precies wat ik meemaak als ik voel dat ik het meemaak.
Sten
Jawel, dat is wel een argument, net zoals ik nu mijn vingers op het toetsenbord voel typen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:18 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
Dat je weet wat je meemaakt als je voelt wat je meemaakt is geen argument
je hebt het gevoel dat je geest zich los van je lichaam koppelt....dat heb ik ook als ik een oobe heb. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:19 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel een argument, net zoals ik nu mijn vingers op het toetsenbord voel typen.
Sten
Je zintuigelijke gevoel is op zo'n moment net zo waar als je zintuigelijke gevoel overdag.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:21 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
je hebt het gevoel dat je geest zich los van je lichaam koppelt....dat heb ik ook als ik een oobe heb. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Oke, het is een argument...maar als dat je enige is is het weinig overtuigend
Had jij trouwens in het begin ook last van kwaadaardige dingen/wezens die je telkens kwamen lastig vallen lees: aan je trekken, schoppen, in je oor fluisteren etc
Volgens mij blijf je in dat stadium zolang je nog niet weet wat er gebeurd, veel mensen die claimen dat ze ontvoerd worden door aliens of soms zelfs verkracht worden in hun slaap hebben sleepparalysis ....wat dus meestal vooraf gaat aan zon oobequote:Op zaterdag 16 april 2005 19:13 schreef Stenny het volgende:
[..]
Je zintuigelijke gevoel is op zo'n moment net zo waar als je zintuigelijke gevoel overdag.
En je vraag: ja. Kenmerk van onervarenheid met de astrale wereld in het beginstadium.
Sten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |