abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25455070
Ik val vaak sneller in slaap of ik beeld me leuke dingen in als ik met mijn ogen dicht naar de radio luister.

Ohja Sten is
pi_25455123
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:27 schreef Stenny het volgende:
Ik dacht dat mensen wel vragen wilden stellen of zo, of discussiėren, maar laat maar hoor als je meteen negatief reageert. BTW Ik heb NIETS over mijn boek gezegd, dat doe jij.

Sten
ik vind het wel heeeel erg interresant eigenlijk.....
ooit iets over gelezen als kind zijnde (de meester van de zwarte molen)

kun je zoiets ook zelf voor elkaar krijgen!?
pi_25455195
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:37 schreef DeKeuv het volgende:
Ik val vaak sneller in slaap of ik beeld me leuke dingen in als ik met mijn ogen dicht naar de radio luister.

Ohja Sten is
Muziek kan echt helpen, maar als je moe bent, kan het er inderdaad voor zorgen dat je des te sneller slaapt. Probeer eens als je wakker ligt of helemaal niet zo moe bent, doelbewust naar muziek te gaan luisteren (bij voorkeur geen hardrock ) , het kan je hersenen prikkelen in een bepaalde staat te raken.
En dank je DeKeuv, ik vind jou ook
pi_25455235
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:40 schreef pacandor_ het volgende:

[..]

ik vind het wel heeeel erg interresant eigenlijk.....
ooit iets over gelezen als kind zijnde (de meester van de zwarte molen)

kun je zoiets ook zelf voor elkaar krijgen!?
Sterker: jij doet het ook al, ik denk namelijk dat iedereen uittreedt 's nachts, alleen je hebt er (nog) geen bewuste herinnering aan; heb je wel eens dat je lijkt te vallen in je eigen bed gedurende de nacht?
pi_25455277
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:47 schreef Stenny het volgende:

[..]

Sterker: jij doet het ook al, ik denk namelijk dat iedereen uittreedt 's nachts, alleen je hebt er (nog) geen bewuste herinnering aan; heb je wel eens dat je lijkt te vallen in je eigen bed gedurende de nacht?
dat gevoel ken ik idd wel..... heb ik dagelijks zowat...
pi_25455369
Dat je valt, dat heb ik meestal als ik net lig te slapen eigenlijk... dan schokt mijn lichaam ineens en word ik wakker. Als ik de hand van mijn vriendin vasthoud, dan heeft ze wel eens trekjes... dan beweegt ze schokkerig... ik heb dat ook en onze hond af en toe... lijkt mij dat het er ook mee te maken kan hebben... ?

En de muziek die ik meestal luister is hele lekkere Trance van Johan Gielen... die maakt ook eel zweverige muziek, vind ik!
pi_25455414
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:51 schreef pacandor_ het volgende:

[..]

dat gevoel ken ik idd wel..... heb ik dagelijks zowat...
Grote kans dat je je astraallichaam in je stoffelijke lichaam terug voelt vallen.
pi_25455440
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:57 schreef DeKeuv het volgende:
Dat je valt, dat heb ik meestal als ik net lig te slapen eigenlijk... dan schokt mijn lichaam ineens en word ik wakker. Als ik de hand van mijn vriendin vasthoud, dan heeft ze wel eens trekjes... dan beweegt ze schokkerig... ik heb dat ook en onze hond af en toe... lijkt mij dat het er ook mee te maken kan hebben... ?

En de muziek die ik meestal luister is hele lekkere Trance van Johan Gielen... die maakt ook eel zweverige muziek, vind ik!
Ja, op zulke momenten gaat je astraallichaam er al bijna uit, dat veroorzaakt de schokjes, schokken en bij terugkeer: de valsensatie. Ow ja, dieren treden ook uit, kun je hier plaatjes plaatsen? (heb ik mooie plaatjes van, natuurlijk geen foto's, wel goed bewerkte foto's...)
pi_25455553
JA je kan hier plaatjes plaatsen, maar dan moet je ze wel eerst ergens hosten... dat wil ik best voor je doen... moet je ze mailen naar robkeuvelaar@gmail.com

En tja... hopelijk kom ik verder dan die aanzetten alleen he!
pi_25455711

Gelukt!

[ Bericht 32% gewijzigd door Stenny op 10-03-2005 12:31:28 ]
pi_25455801

pi_25455811
quote:
Haha over astrale verdubbeling gesproken!
pi_25456191
Haha

Jij was m al aan aan het passen terwijl ik t postte... hmmm
Sten, is het mogelijk dat mensen die uittreden, anderen helpen uit te treden of is dat onmogelijk. Ik bedoel dat ze vanuit de andere kant je begeleiden?
pi_25456249
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:56 schreef DeKeuv het volgende:
Haha

Jij was m al aan aan het passen terwijl ik t postte... hmmm
Sten, is het mogelijk dat mensen die uittreden, anderen helpen uit te treden of is dat onmogelijk. Ik bedoel dat ze vanuit de andere kant je begeleiden?
Ja, dat is naar wat ik gemerkt heb zeker mogelijk. Ik ben zelf ook geholpen door de andere kant en ze deden dat heel consequent. En een mens op aarde kan zich ook astraal op een ander concentreren, maar je kunt geen direct succes garanderen, het moet wel passen bij iemands geesttoestand op dat moment.
pi_25456279
Tja, dat is bij mij wel ingewikkeld, en misschien te persoonlijk om op Fok! te posten...

Ik wil graag andere dingen ervaren. Heb geduld maar blijf toch met veel vragen zitten
pi_25456406
Wie geen vragen meer heeft, is een 'dood' mens dus: wie denkt dat hij/zij er is, uhhmmmm is (en dood bestaat alleen als symboliek ) Vragen hebben is altijd goed, De Keuv!
"Alleen een dode vis zwemt met de stroom mee" nog zo'n leuke.
pi_25456464
ehh ... ik ben een vis
Leef nog wel, dus moet ik wel vragen hebben!

Iemand zin om over msn ook hierover te praten? Of geen behoefte aan?
pi_25456656
Ben ook een Vis van ascendant en we hebben hier ook twee reuze Chinese Sluierstaart goudvissen.
pi_25456702
Vissen zijn

Ik zie hier trouwens op Fok! heel veel topics met "Alleen voor de Ram" of "Alleen toegankelijk voor Watermannen" maar ik zie er geen enkele voor de Vis... is de Vis dan in mindere mate spiritueel bezig ofzo?

En Sten, als ik niet op Fok! kan he, kan ik je dan nog vragen stellen via mail ofzo... of doe je daar niet aan?
pi_25456855
Dekeuv, ben niet vaak online laatset tijd, maar over dit onderwerp praten is altijd wel boeiend, kunnen we maybe zelfs groupchat doen keer
anyway ik stuur je me msn wel toe vanavond *mits ik eraan denk*

en betwijvel of het uitmaakt van welk sterrebeeld je bent tot hoe erg je spiritueel bezig bent... zal meer van jezelf afhangen, zo redeneer ik iig
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_25456915
DeKeuv, je kunt me wel aanspreken op de MSN... voeg me maar toe op stenoomen@hotmail.com onder een naam waarmee ik je herken (DeKeuv?). Probeer dan wel korte gerichte vragen te stellen, dan kan ik ook kort en gericht antwoord geven.
pi_25477105
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik vind het wel heel interessant. Ik dacht eigenlijk dat ik nog nooit een uittreding had meegemaakt maar bedenk me net dat is wel een terugkerende droom had dat ik uit mijn kamer en van de trap af vloog, heel rustig, het voelde niet lichamelijk aan, maar zodra ik beneden was, leek het alsof ik heel snel was gevallen terwijl ik rustig boven de treden zweefde, en als ik dan de grond raakte, wat voelde als een klap, zat ik terug in mijn lichaam en werd ik kort daarna wakker. Schrikkend meestal. Misschien was het alleen een droom, tot nu toe dacht ik eigenlijk van wel. Had ook 'iets anders' kunnen zijn.

Ik ga nu nog even teruglezen in het topic, ik had nog een vraag maar hoogst waarschijnlijk is 'ie al gesteld en beantwoord, dus ik ga even spitten
pi_25477462
Heeft iemand het al eens gehad over de gelijkenis tussen ketamine-ervaringen (en andere narcose-middelen) en uittredingen?

[ Bericht 5% gewijzigd door joshus_cat op 11-03-2005 19:39:04 ]
pi_25485573
Gisterenavond probeerde ik het eens anders, ik deed mijn ogen dicht en dacht gewoon aan niks... en liet alles gewoon gebeuren, wel een heel gecontroleerde ademhaling enzovoorts.

Ik droomde (?) dat ik de trap af ging, het licht bovenaan de trap was nog gewoon aan. Beneden wilde ik het licht aandoen maar het ging niet aan terwijl ik de schakelaar indrukte. En zo ook in de huiskamer, toen vond ik het een beetje vreemd. En ineens dacht ik eraan.. maar dit kan niet echt zijn, ik slaap... waarna ik dus bewust wakker werd leek het.
pi_25485831
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 07:26 schreef DeKeuv het volgende:
Gisterenavond probeerde ik het eens anders, ik deed mijn ogen dicht en dacht gewoon aan niks... en liet alles gewoon gebeuren, wel een heel gecontroleerde ademhaling enzovoorts.

Ik droomde (?) dat ik de trap af ging, het licht bovenaan de trap was nog gewoon aan. Beneden wilde ik het licht aandoen maar het ging niet aan terwijl ik de schakelaar indrukte. En zo ook in de huiskamer, toen vond ik het een beetje vreemd. En ineens dacht ik eraan.. maar dit kan niet echt zijn, ik slaap... waarna ik dus bewust wakker werd leek het.
Hmm, dat begint al op een lucide droom te lijken! Kunst is om dan bewust te blijven in je droom en niet meteen wakker te worden zodra je merkt dat het een droom is.
pi_25485837
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:30 schreef joshus_cat het volgende:
Heeft iemand het al eens gehad over de gelijkenis tussen ketamine-ervaringen (en andere narcose-middelen) en uittredingen?
Volgens mij ligt dat enorm dicht bij elkaar, of is het zelfs hetzelfde!
pi_25486629
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 07:26 schreef DeKeuv het volgende:

Zo DeKeuv, dit begint toch verdacht veel op een uittreding te lijken. Het lichtknopje reageerde niet? Is niet zo vreemd als je er fijnstoffelijk op drukt en het lichtknopje zwaarstoffelijk is.
De volgende keer: kijk bewust naar je astraallichaam, je hand, je benen, loop/zweef ergens heen waar je op dat moment heen wilt. Als dat lukt, is het zeker astraal.
Hoe gaat het met je X verhaal?
pi_25486650
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 09:02 schreef visvogel het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat enorm dicht bij elkaar, of is het zelfs hetzelfde!
Ow, mijn Man,

is dat zo?

Sten
pi_25486735
quote:
Zo DeKeuv, dit begint toch verdacht veel op een uittreding te lijken. Het lichtknopje reageerde niet? Is niet zo vreemd als je er fijnstoffelijk op drukt en het lichtknopje zwaarstoffelijk is.
De volgende keer: kijk bewust naar je astraallichaam, je hand, je benen, loop/zweef ergens heen waar je op dat moment heen wilt. Als dat lukt, is het zeker astraal.
Hoe gaat het met je X verhaal?
Dus ik maak vorderingen
Het is wel zo, dat als ik dit allemaal probeer, dat ik dan makkelijker of sneller in slaap kom dan dat ik maar gewoon ga liggen, had nogal moeite met in slaap komen soms.

Ik zal eens proberen wat je zegt Sten, als ik weer een kans krijg!
Met het verhaal gaat het opzich wel goed, ben nog niet ver, heb misschien anderhalf a4tje... maar ik denk dat het toch even moet wennen. Maar dat gaat zeker goed komen!

Goeiemorgen trouwens allemaal ben weer eens op mijn werk *gaap*
pi_25486775
DeKeuv, ik vind je naam leuk, ik zou dit als schrijversnaam gebruiken, het heeft wat.
Ga lekker schrijven nu, en niet te veel prijs geven he hier, houd ze maar in spanning.
En 's avonds in het astrale komen...
pi_25486817
Ik geef niks prijs dalijk loopt iemand met mijn bestseller weg haha *grapje hoor*
En ik ga zeker even verder met schrijven,

Mijn naam leuk? DeKeuv?
Zou die ook Astraal geladen/beladen zijn

Een vader van een vriend van me noemde mij altijd De Keuv omdat ik Keuvelaar heet en tja, ik kon altijd gek doen, en niemand van zijn vrienden had ie een speciale naam voor maar mij noemde hij altijd De Keuv!
Sinds hij onverwachts overleed ben ik eigenlijk altijd zo genoemd,

en het is inderdaad leuk
pi_25487003
Ik vind het een bijzonder goede naam, DeKeuv, registreer anders je domeinnaam even... :-) De Keuv doet me ook denken aan Kevin Bacon, geen idee waarom, maar die heeft ook zoiets oorspronkelijks en fris'.
pi_25487084
Dat is lief om te zeggen

Morgen is er trouwens een sieraden/paranormaalbeurs in de Jan Massinkhal in Nijmegen, dat zei mijn vriendin tenminste... wie kent deze beurs?
pi_25499579
Wie gaan er eigenlijk allemaal naar de Elffantasyfair? Ik zag op hun site dat Sten ook komt Idee voor een meeting, aldaar?
  maandag 14 maart 2005 @ 06:39:08 #185
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_25511250
Ik heb een keer gehad dat ik (half) aan het slapen was. Ik was in mijn kamer, ik ging naar de gang, zweefde de trap af, de huiskamer in en op de bank zat "iets" waarvan ik nogal schrok. Toen schrok ik wakker.

Ik heb ook regelmatig gehad dat ik ook weer half aan het slapen was of zoiets, ik lag in mijn bed en had mijn ogen gesloten, maar ik kon gewoon door mijn oogleden heen de kamer inkijken. Na een gegeven moment kreeg ik door dat ik aan het dromen was en kon ik wakker worden wanneer ik dat wou.. Dat heb ik meestal ook vrij snel gedaan want ik vond het maar eng.

Zijn dit uittredingen geweest?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik deze dingen heb meegemaakt in een donkere periode in m'n leven. Ik sliep wekenlang maar een uurtje per dag, was enorm depressief en had last van hallucinaties en wanen.

Sinds ik niet meer depressief en psychotisch ben heb ik ook nooit meer zulke dingen meegemaakt.
pi_25511412
Dat door je ogen heen kijken heet astral (real-time?) - sight
is niet echt uittreden, maar je kan zeg maar wel op dat moment in die Dimensie kijken. (ookal zijn je ogen dicht).

[ Bericht 7% gewijzigd door Denubis_Tarinius op 14-03-2005 07:49:55 ]
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_25511673
Zo herinner ik me weer iets wat ik altijd al vreemd heb gevonden,
Ik was gevallen met de fiets en had een hersenschudding, was bewusteloos en werd opgehaald door een ambulance... ik zag mijn moeder over mij heen gebukt en terwijl ik in de ambu lag keek ik daar eigenlijk doorheen... ik kon dus door de ambulance heen kijken... kan natuurlijk ook een droom geweest zijn...
pi_25512085
quote:
Op maandag 14 maart 2005 06:39 schreef zwareshag het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik (half) aan het slapen was. Ik was in mijn kamer, ik ging naar de gang, zweefde de trap af, de huiskamer in en op de bank zat "iets" waarvan ik nogal schrok. Toen schrok ik wakker.

Ik heb ook regelmatig gehad dat ik ook weer half aan het slapen was of zoiets, ik lag in mijn bed en had mijn ogen gesloten, maar ik kon gewoon door mijn oogleden heen de kamer inkijken. Na een gegeven moment kreeg ik door dat ik aan het dromen was en kon ik wakker worden wanneer ik dat wou.. Dat heb ik meestal ook vrij snel gedaan want ik vond het maar eng.

Zijn dit uittredingen geweest?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik deze dingen heb meegemaakt in een donkere periode in m'n leven. Ik sliep wekenlang maar een uurtje per dag, was enorm depressief en had last van hallucinaties en wanen.

Sinds ik niet meer depressief en psychotisch ben heb ik ook nooit meer zulke dingen meegemaakt.
Hoi ZwareShag,

het klinkt als uittredingen en verwant, inderdaad. Het kan kloppen dat je in moeiljikere tijden extra gevoelig bent voor 'negatief'-astrale indrukken, je geest stelde zich kennelijk extra open wat het makkelijker maakte in te tunen op fijnstoffelijke dimensies. Maar zelfs de 'vervelende' ervaringen met het astrale zijn een verrijking van je leven, vind ik althans. Mijn idee is dus als je het interessant vindt, stel je dan ook open voor de absoluut geweldige kant van de astrale wereld,

groetjes,

Sten
pi_25512124
quote:
Op maandag 14 maart 2005 08:41 schreef DeKeuv het volgende:
Zo herinner ik me weer iets wat ik altijd al vreemd heb gevonden,
Ik was gevallen met de fiets en had een hersenschudding, was bewusteloos en werd opgehaald door een ambulance... ik zag mijn moeder over mij heen gebukt en terwijl ik in de ambu lag keek ik daar eigenlijk doorheen... ik kon dus door de ambulance heen kijken... kan natuurlijk ook een droom geweest zijn...
Hoi DeKeuv,

mooi!, werk aan je verhaal, want dit soort dingen kun je er ook in verwerken.

Doen!

Sten
pi_25514867
Hallo,

Er overkomt me de laatste tijd wel eens iets vaags wanneer ik ga slapen waarvan ik me wel eens van afvraag wat het nou precies is. Misschien dat iemand me hier antwoord kan geven?

Het overkomt het me meestal op het moment dat ik net zo'n beetje in slaap val/ begin te dromen. Precies op dat moment word ik soms opeens met een grote 'schok' weer klaar wakker. En dan bedoel ik niet alleen een (mentale) schok in mijn hoofd, maar ook een echte schok door mijn hele (fysieke) lichaam... Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar hierna ben ik altijd klaar wakker en kost het me toch zeker weer een kwartiertje voordat ik weer wat slaperig begin te worden.

Weet iemand toevallig hoe dit komt?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_25517794
Dat heb ik ook, maar dan "val" ik eigenlijk... ik val/struikel in mijn droom en word met een schok wakker...

Alleen heb ik niet zo lang nodig om weer in slaap te komen.
pi_25518366
quote:
Op maandag 14 maart 2005 23:12 schreef -Jay-20- het volgende:
Hallo,

Er overkomt me de laatste tijd wel eens iets vaags wanneer ik ga slapen waarvan ik me wel eens van afvraag wat het nou precies is. Misschien dat iemand me hier antwoord kan geven?

Het overkomt het me meestal op het moment dat ik net zo'n beetje in slaap val/ begin te dromen. Precies op dat moment word ik soms opeens met een grote 'schok' weer klaar wakker. En dan bedoel ik niet alleen een (mentale) schok in mijn hoofd, maar ook een echte schok door mijn hele (fysieke) lichaam... Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar hierna ben ik altijd klaar wakker en kost het me toch zeker weer een kwartiertje voordat ik weer wat slaperig begin te worden.

Weet iemand toevallig hoe dit komt?
Hallo,

je stond op het punt uit je lichaam te treden, en deed dat al een beetje, maar iets maakte je weer wakker en je viel terug in je stoffelijke lichaam (met je astraallichaam dus); dit kan een grote schok veroorzaken,

Sten
pi_25521116
HI Sten, ben het topic al een paar dagen aan het volgen...
het grappige was dat ik net de dag voor ik het de eerste keer zag aan het denken was aan dit soort onderwerpen. Op het moment kom ik niet ver, ik val telkens in slaap. Maar ja oefening baart kunst zullen we maar denken he
Thanx voor het leuke topic en je leuke website...
What to think or what not to think... THAT's the question
pi_25524240
Als ik wil uittreden is het altijd knokken met de overbuurvrouw, een heel vreemde entiteit. Wat kan ik daaraan doen?
pi_25525535
voor zover ik weet is astrale erotiek zoals het hiet genoemd word, erg moeilijk....je moet namelijk rustig blijven anders ben je zo weer wakker
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_25525558
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 18:48 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Als ik wil uittreden is het altijd knokken met de overbuurvrouw, een heel vreemde entiteit. Wat kan ik daaraan doen?
1, lief tegen haar doen, zeggen dat ze mooi is oid

2, haar in elkaar slaan , of uitlachen

ik doe meestal punt 2
pi_25525589
het hoeft trouwens geen autonome entiteit te zijn, ik neem aan dat je daar wel rekening mee houd....dat occulte gebeuren is slechts 1 theorie om het phenomeen te verklaren

misschien is het wel een thought-form
pi_25526116
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:41 schreef elfenvleugels het volgende:
HI Sten, ben het topic al een paar dagen aan het volgen...
het grappige was dat ik net de dag voor ik het de eerste keer zag aan het denken was aan dit soort onderwerpen. Op het moment kom ik niet ver, ik val telkens in slaap. Maar ja oefening baart kunst zullen we maar denken he
Thanx voor het leuke topic en je leuke website...
Leuke synchroniteit idd,

groetjes & succes,

Sten
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:53:16 #199
81237 releaze
best of both worlds
pi_25529968
is het eigenlijk wel handig om uittredingen zo iedere nacht te "forceren"?
pi_25531801
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:53 schreef releaze het volgende:
is het eigenlijk wel handig om uittredingen zo iedere nacht te "forceren"?
Hoi Releaze,

de meeste van mijn uittredingen en verwante geestestoestanden doen zich nog steeds spontaan voor, dus in ieder geval voor mij geldt dat het echt niet zo geforceerd is. Maar goed: als je elke dag gaat trainen en joggen, dan 'forceer' je je lichaam ook om zichzelf in iets te bekwamen en vind jij dat dan ook 'kwalijk'? Het is een keuze die je maakt voor spierballen of voor een verzakt lichaam.

Sten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')