quote:Op maandag 7 maart 2005 10:51 schreef Morwen het volgende:
Mooie site, Stenny, ik heb er al het 1 en ander op zitten lezen![]()
Mijn eerste uittreding had ik op mijn 9e. Ik lag gewoon op bed en vlak voordat ik in slaap viel voelde ik mezelf uit mijn lichaam "draaien" (heb er geen ander woord voor). Ik zweefde naar de deur van mijn kamertje en bleef daar een tijdje naar mezelf kijken. Geen idee waarom, dat gebeurde gewoon. Daarna kwam ik in een soort spiraal en kwakte letterlijk terug mijn lichaam in.
De ervaring op zich voelde heel normaal aan, de vragen kwamen pas toen ik terug in mijn lichaam was. Ik heb het nooit aan mijn ouders durven vertellen en heb daar zelf een soort vrede mee gekregen. Daarna heb ik dat nooit meer meegemaakt.
Wel andere ervaringen, zoals inderdaad erotische encounters met andere energien of misschien wel met mijn eigen energie. Dat valt ook niet echt te onderscheiden, denk ik. Tenminste, ik denk dat iedereen verbonden is.......Goh, wat een feest als ik het niet goed uit kan leggen. It's just a feeling, laten we het daar maar op houden![]()
*benieuwd is naar mensen met dezelfde ervaringen![]()
Complimenten, ik heb hier nog heel wat in te halen.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:00 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Er is hier op 't net heel wat informatie over te vinden. Iets wat misschien leuk is om doro te lezen is: Begin hier met meditatie deel 5 Hier gaat het eigenlijk om hetzelfde.
Een erg boeiend onderwerp naar mijn mening! Anyway kga eens wat werk zoeken hiero zit weer eens zonder![]()
Oh, ik dacht dat je alleen maar je boek (waar je het niet over hebt, maar waar je wel op zinspeelt) en je site wilde promoten. Dat komt ook omdat niet zegt dat je wilde discussieren ofzo.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:27 schreef Stenny het volgende:
Ik dacht dat mensen wel vragen wilden stellen of zo, of discussiėren, maar laat maar hoor als je meteen negatief reageert. BTW Ik heb NIETS over mijn boek gezegd, dat doe jij.
Sten
Okay!quote:Op maandag 7 maart 2005 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je alleen maar je boek (waar je het niet over hebt, maar waar je wel op zinspeelt) en je site wilde promoten. Dat komt ook omdat niet zegt dat je wilde discussieren ofzo.
Als ik er naast zat, mijn excuses! Ik ben nogal zwartgallig van aard, maar voor de rest wel aardig hoor, soms
Het is gevaarlijk als je drugs gaat gebruiken of om de verkeerde redenen wilt uittreden (sensatie, terwijl je depri bent, wraak willen nemen op iemand enz.), maar meestal lukt het alleen als je eraan toe bent en als je zuiver bent. Je kunt daarnaast altijd om bescherming vragen aan je beschermengelen en je kunt jezelf ook doelbewust beschermen voor vervelende energieėn. Maar net als in het dagelijkse leven hoort er ook een regenbui in het leven naast 'de zonnige dag'. Van de wat moeiljike ervaringen kun je ook leren en het geeft diepgang. Verhalen over bezetenen zijn vaak erg overdreven en mensen die in een inrichting zitten en last hebben van geesten, zijn niet in balans en ergens is daar iets mis gegaan. Maar dat zou ik zeker niet aan uittredingen willen wijten.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef livEliveD het volgende:
Beschouwen jullie het eigenlijk niet als gevaarlijk? Stel dat je niet terug kunt komen enzo. En gaat het altijd spontaan of kun je letterlijk een avond prikken om uit te treden? Ja ik kan heel veel vragen![]()
Ik heb zelf nog niet veel ėrvaren" (van wat ik weet, meestal raak je je herinneringen ervan kwijt)quote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef livEliveD het volgende:
Beschouwen jullie het eigenlijk niet als gevaarlijk? Stel dat je niet terug kunt komen enzo. En gaat het altijd spontaan of kun je letterlijk een avond prikken om uit te treden? Ja ik kan heel veel vragen![]()
Hier wou ik even op reageren.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk als je drugs gaat gebruiken of om de verkeerde redenen wilt uittreden (sensatie, terwijl je depri bent, wraak willen nemen op iemand enz.), maar meestal lukt het alleen als je eraan toe bent en als je zuiver bent. Je kunt daarnaast altijd om bescherming vragen aan je beschermengelen en je kunt jezelf ook doelbewust beschermen voor vervelende energieėn. Maar net als in het dagelijkse leven hoort er ook een regenbui in het leven naast 'de zonnige dag'. Van de wat moeiljike ervaringen kun je ook leren en het geeft diepgang. Verhalen over bezetenen zijn vaak erg overdreven en mensen die in een inrichting zitten en last hebben van geesten, zijn niet in balans en ergens is daar iets mis gegaan. Maar dat zou ik zeker niet aan uittredingen willen wijten.
Sten
Uittreden zie ik niet als gevaarlijk, maar juist heel natuurlijk. Ik denk dat iedereen om de zoveel tijd een uittreding heeft, maar dat niet bewust meemaakt, en het weer vergeten is als die persoon "wakker" wordt.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef livEliveD het volgende:
Dit boek heb ik ook gelezen, een echte aanrader!!!quote:Op maandag 7 maart 2005 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
![]()
Ik was laatst op zolder aan het grasduinen, en ik kwam een boek over het onderwerp tegen.. 'Uittredingen' van Robert Monroe uit 1977. Ken je het en is het een goed boek? Of is het bij elkaar verzonnen?
Ja, dit zijn hele goede tips en zo is het inderdaad wat mij betreft.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:57 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog niet veel ėrvaren" (van wat ik weet, meestal raak je je herinneringen ervan kwijt)
Maar voor zover ik weet kan je ALTIJD terug komen! En zelfs als je dit niet zelf lukt, laat jezelf dan gewoon gaan in de gebeurtenis, je valt vanzelf inslaap en word gewoon weer wakker uit een droom!
Als je een OBE krijgt tijdens bv meditatie, of gewoon in diepe trance zit, en je zou hier uit willen moet je gewoon proberen je grote teen te bewegen (deze schijnt het makkelijkste te bewegen zijn ofzow... )
Zosnel dit gelukt is komt de rest van je slaapende lichaam achter je teen aan. en voor je het weet ben je weer "terug"![]()
Hoop dat ik 't zo goed verwoord heb![]()
Van wat ik heb gelezen heb je elke keer dat je gaat slapen een soort van uittreding. Alleen is het zo dat je geest dan in "dromenland" is, om het zo maar te zeggen. Een ookal ben je wel wakker, word dit vaak vergeten. Ook heb je gelijk dat het heel natuurlijk isquote:Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef visvogel het volgende:
[..]
Uittreden zie ik niet als gevaarlijk, maar juist heel natuurlijk. Ik denk dat iedereen om de zoveel tijd een uittreding heeft, maar dat niet bewust meemaakt, en het weer vergeten is als die persoon "wakker" wordt.
Ja, klopt, mensen reageren vaak in eerste instantie uit hun onderbuik als ze negatief reageren op het fenomeen uittredingen, angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
[..]
Hier wou ik even op reageren.
Wie bepaald er nou wat een goede of verkeerde reden is ? Dit is per persoon relatief... (verhaal dat de duivel god juist slecht zal vinden zeg maar)
Tevens zal je niet zosnel bezeten worden aangezien je bewustzijn in je lichaam achterblijft. Er word eerder een soort Kopie van je bewustzijn gemaakt, hierdoor ook dat herinneren van dit soort ervaringen lastiger is omdat de kopie wat verder van je lichaam afstaat, dan je "orgineel"... Maargoed hierover zijn heel veel verdeelde meningen dus wie zal het zeggen![]()
blijft zo dat dit vaak heel erg overdreven word, puur uit angst.
Verder ben ik 't er wel mee eens moet ik zeggen.![]()
Een absolute aanrader, Robert is dé pionier geweest in uittredingen, vooral zijn eerste boek is een openbaring voor mensen die het ook meemaken.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
![]()
Ik was laatst op zolder aan het grasduinen, en ik kwam een boek over het onderwerp tegen.. 'Uittredingen' van Robert Monroe uit 1977. Ken je het en is het een goed boek? Of is het bij elkaar verzonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |