abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25408250
Hallo,

naar aanleiding van een vraag van LivELiveD open ik een nieuwe topic over uittredingen (uit je stoffelijke lichaam). Niet over uittredingen uit de kerk; die komen ook steeds frequenter en bewuster voor, maar daar hebben we het hier niet over.
Zelf had ik mijn eerste uittreding als kind van 7 toen ik onder narcose werd gebracht voor een keelamandeloperatie. Ik zag de hele operatie vanaf een afstandje. Vanaf mijn 18e maak ik bewust uittredingen mee. Als het dromen waren geweest, had ik ze dromen genoemd, maar dat zijn het niet. Je voelt echt hoe je uit en in je lichaam gaat en je hoort ook suizingen (niet te verwarren met oorsuizingen) direct voor en na de uittreding. Er zijn allerlei bijkomende sensaties als suizingen horen, allerlei geluiden en soms zelfs knallen horen, vibraties in je lichaam, je heel licht voelen, en bijvoorbeeld bij terugkomst een gevoel niet te weten waar je bent (kan, hoeft niet).

Zelf heb ik al sinds 1998 een website hierover, http://www.doorhetraam.nl en ik was ook degene die 9 oktober 2004 bij Kopspijkers het thema 'astrale erotiek' introduceerde bij het Nederlandse volk (ik bedoel: er waren vast mensen die het wel kenden, maar ik denk dat de Nederlandse bevolking nog heel wat te ontdekken heeft ;-) ).

Astrale erotiek is een bijkomend fenomeen tijdens uittredingen en verwante geestestoestanden. Het betekent: astrale (=sterk energetische) liefde en energie mee te maken, erotische en/of seksuele uitwisselingen hebben met geesten en energieėn. Aan de andere kant hebben ze ook gevoel en alles streeft naar eenheid, het zijn als polen die elkaar aantrekken. Op Door het Raam kun je een pagina vinden over astrale erotiek en ik heb ook een aparte website daarover gemaakt: http://www.eroos.nl . Daar vind je bijvoorbeeld ook echt hele mooie afbeeldingen om het 'gevoel' te illustreren.

Ik ben in ieder geval blij dat het 2005 is, en niet 1350, anders was ik als heks allang op de brandstapel beland. Ben zeker gereļncarneerd om 'ze' een poepie te laten ruiken , in 2005 mag je zeggen wat je wil, in ieder geval in Nederland. Christenen vinden deze materie niet leuk, de dogmatische christenen en fundamentalisten dus. Ze kunnen alleen maar uit angst reageren, de angst die het instituut kerk verspreid heeft. De waarheid is dat je in het spirituele ook de variatie hebt van uittredingen en astrale erotiek en dat dit mooie wegen van de spirituele evolutie zijn.
Seksualiteit kun je ook beleven op het 'hoogste' astrale niveau en er is werkelijk niets verkeerds aan. Vergeet de dogma's van de kerk, en durf eens met open vizier te leven en te kijken naar wat je overkomt en wat je daarmee kunt.

Groetjes,

Sten

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 07-03-2005 09:59:05 ]
pi_25408754
Leuk, wat is het doel van dit topic? Behalve je site en je boek propageren, dan..
pi_25408841
Ik dacht dat mensen wel vragen wilden stellen of zo, of discussiėren, maar laat maar hoor als je meteen negatief reageert. BTW Ik heb NIETS over mijn boek gezegd, dat doe jij.

Sten
  maandag 7 maart 2005 @ 10:32:56 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25408920
Hej me naam . Die ervaring op je 7de levensjaar: Maakte je dat direct mee of herinnerde je de operatie achteraf? Lijkt me wel apart om te hebben alhoewel je als kind van 7 van minder dingen op zult kijken als een volwassenen. Is uittreden eigenlijk altijd in de bestaande wereld of kom je in een soort schijnwereld terecht (bv een soort walhalla)? Gebeurd het eigenlijk vaak?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25409014
Hoi LED.

Ja, dat maakte ik direct mee, ze zetten zo'n zwart rubberen kapje op mijn neus en toen zakte mijn bewustzijn weg. Echter: het kwam terug vrijwel direct daarna. Vanaf dat moment zag ik alles wat gebeurde hoewel wel een beetje in stippelijntjes. Ik werd aan mijn amandelen geopereerd terwijl ik op een stoel zat. Ik zag dat ze een soort lepel gebruikten met een scherpe rand, daarmee gingen ze in mijn keel, en ze kwamen eruit met naar wat ik kon zien behoorlijk wat bloed dat ze in een 'pan' deden die ze er vlakbij hadden gezet. De operatie duurde niet zo lang, en mijn bewustzijn zakte weer weg. Het kwam uren daarna pas weer terug toen ik ontwaakte met een pijnlijke keel. Als kind besefte ik niet dat het 'raar' was wat ik gezien had en volgens mij heb ik er niet eens over gesproken. Ik was daar kennelijk te jong voor.
Je kunt tijdens uittredingen in deze wereld (=deze dimensie) terecht komen, maar je kunt ook in allerlei andere dimensies terecht komen, die zou ik zeker niet als 'fantastie' definiėren omdat je ook overgegane mensen (= overleden mensen) kunt ontmoeten. Soms lijk je inderdaad wel eens in een 'symbolische wereld' te belanden, dus waar je iets van kan leren, zonder dat je weet of andere mensen ook in dit 'gebied' kunnen komen.

Sten
  maandag 7 maart 2005 @ 10:45:36 #6
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25409101
Ik heb nooit geweten hoe ze die dingen eruit halen dus een kind van 7 zal dat al helemaal niet kunnen weten lijkt me. Althans, de kans lijkt me erg klein. Kun je ook bestaande mensen ontmoeten dat je zeg maar op een vaste plek afspreekt? Kun je überhaupt sturen waar je naartoe gaat? En, voor de straks arriverende sceptische personen ( ), als je kunt afspreken kun je dan ook info aan mekaar vertellen die je later kunt controleren?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 7 maart 2005 @ 10:51:41 #7
84524 Morwen
I got life
pi_25409197
Mooie site, Stenny, ik heb er al het 1 en ander op zitten lezen

Mijn eerste uittreding had ik op mijn 9e. Ik lag gewoon op bed en vlak voordat ik in slaap viel voelde ik mezelf uit mijn lichaam "draaien" (heb er geen ander woord voor). Ik zweefde naar de deur van mijn kamertje en bleef daar een tijdje naar mezelf kijken. Geen idee waarom, dat gebeurde gewoon. Daarna kwam ik in een soort spiraal en kwakte letterlijk terug mijn lichaam in.

De ervaring op zich voelde heel normaal aan, de vragen kwamen pas toen ik terug in mijn lichaam was. Ik heb het nooit aan mijn ouders durven vertellen en heb daar zelf een soort vrede mee gekregen. Daarna heb ik dat nooit meer meegemaakt.

Wel andere ervaringen, zoals inderdaad erotische encounters met andere energien of misschien wel met mijn eigen energie. Dat valt ook niet echt te onderscheiden, denk ik. Tenminste, ik denk dat iedereen verbonden is.......Goh, wat een feest als ik het niet goed uit kan leggen. It's just a feeling, laten we het daar maar op houden

*benieuwd is naar mensen met dezelfde ervaringen
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25409294
Inderdaad, ik heb al wat sceptici ontmoet die beweren dat je zulke dingen ergens gehoord of gelezen hebt, maar dat lijkt me wel erg stug voor een kind van 7 dat in de jaren 70 leeft waar ze nog niet alles op TV lieten zien.

Je kunt wel met mensen afspreken, buiten je aardse lichaam cq. buiten je aardse bewustzijn, maar dan moet je dat natuurlijk wel goed afspreken en beide moeten er wel enige 'handigheid' in hebben. Ik heb dit toe nu toe niet echt gedaan, hoewel ik wel eens dingen beleef met mensen die ik van de aarde ken. Vaak weten zij dat niet (meer), veel mensen verliezen de herinnering. Soms lijkt het zich ook af te spelen in een tijdloze dimensie wat ook zou kunnen verklaren dat sommige mensen er nu geen bewuste herinnering aan hebben. Sommige informatie is best te controleren maar voor een scepticus is het nooit genoeg. Die zijn als de dood hun eigen wereldbeeld te moeten opgeven, en die accepteren alleen de meest absurd doorgevoerde bewijsvoering die nauwelijks te halen is, namelijk: onder 'laboratoriumomstandigheden' het experiment tig keer herhalen. Probeer jij maar eens op een hard bedje met 3 camera's op je snufferd, 20 electroden op je lichaam en hoofd, en de energie van 20 jakhalzen (sceptici) in je nek een ontspannen en gecontroleerde uittreding te beleven. Beter kunnen ze de menselijke geest onderzoeken in plaats van die controletesten uit te voeren ('hoeveel vingers stak Jopie op?), want er zijn allerlei ostandigheden tijdens uittredingen die de zaak kunnen beļnvloeden.
Robert Monroe heeft trouwens wel degelijk bewijzen geleverd zoals je in zijn boeken kunt lezen, want hij slaagde erin zich kenbaar te maken aan kennissen terwijl zij niet precies wisten wanneer hij zijn experiment ging doen. Hij kneep zelfs een vrouw (haha) en zij bleek de dag erna daar een blauwe plek te hebben.
Groetjes,

Sten

pi_25409323
Er is hier op 't net heel wat informatie over te vinden. Iets wat misschien leuk is om doro te lezen is: Begin hier met meditatie deel 5 Hier gaat het eigenlijk om hetzelfde.

Een erg boeiend onderwerp naar mijn mening! Anyway kga eens wat werk zoeken hiero zit weer eens zonder
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
pi_25409350
Heee, mooi, Morwen: leuk dat je het astraal-erotische element ook kent. Het zou me niets verbazen als dit veel wijder verspreid is dan we aannemen.

Sten
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:51 schreef Morwen het volgende:
Mooie site, Stenny, ik heb er al het 1 en ander op zitten lezen

Mijn eerste uittreding had ik op mijn 9e. Ik lag gewoon op bed en vlak voordat ik in slaap viel voelde ik mezelf uit mijn lichaam "draaien" (heb er geen ander woord voor). Ik zweefde naar de deur van mijn kamertje en bleef daar een tijdje naar mezelf kijken. Geen idee waarom, dat gebeurde gewoon. Daarna kwam ik in een soort spiraal en kwakte letterlijk terug mijn lichaam in.

De ervaring op zich voelde heel normaal aan, de vragen kwamen pas toen ik terug in mijn lichaam was. Ik heb het nooit aan mijn ouders durven vertellen en heb daar zelf een soort vrede mee gekregen. Daarna heb ik dat nooit meer meegemaakt.

Wel andere ervaringen, zoals inderdaad erotische encounters met andere energien of misschien wel met mijn eigen energie. Dat valt ook niet echt te onderscheiden, denk ik. Tenminste, ik denk dat iedereen verbonden is.......Goh, wat een feest als ik het niet goed uit kan leggen. It's just a feeling, laten we het daar maar op houden

*benieuwd is naar mensen met dezelfde ervaringen
pi_25409407
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:00 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Er is hier op 't net heel wat informatie over te vinden. Iets wat misschien leuk is om doro te lezen is: Begin hier met meditatie deel 5 Hier gaat het eigenlijk om hetzelfde.

Een erg boeiend onderwerp naar mijn mening! Anyway kga eens wat werk zoeken hiero zit weer eens zonder
Complimenten, ik heb hier nog heel wat in te halen.
pi_25409585
Kijk ook eens op www.astralpulse.com Daar staat ook heel wat informatie. Tevens zal een search op Google heel wat info opleveren Er is hedendaags zeer veel info over te vinden zowel op 't net als in boekvorm!

Nu moet ik nog de gelezen info gaan toepassen... Zit vaak te lezen erover dan zelf een poging doen tot meditatie, etc...

Mocht ik eraan denken zal ik thuis eens kijken wat ik nogmeer aan links heb staan, mocht iemand geinterreseerd zijn.
Tell a man there are 300 billion stars in the universe and he'll believe you. Tell him a bench has wet paint on it and he'll have to touch it to be sure.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:43:47 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25410038
Beschouwen jullie het eigenlijk niet als gevaarlijk? Stel dat je niet terug kunt komen enzo. En gaat het altijd spontaan of kun je letterlijk een avond prikken om uit te treden? Ja ik kan heel veel vragen
pi_25410092
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:27 schreef Stenny het volgende:
Ik dacht dat mensen wel vragen wilden stellen of zo, of discussiėren, maar laat maar hoor als je meteen negatief reageert. BTW Ik heb NIETS over mijn boek gezegd, dat doe jij.

Sten
Oh, ik dacht dat je alleen maar je boek (waar je het niet over hebt, maar waar je wel op zinspeelt) en je site wilde promoten. Dat komt ook omdat niet zegt dat je wilde discussieren ofzo.

Als ik er naast zat, mijn excuses! Ik ben nogal zwartgallig van aard, maar voor de rest wel aardig hoor, soms
pi_25410202
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je alleen maar je boek (waar je het niet over hebt, maar waar je wel op zinspeelt) en je site wilde promoten. Dat komt ook omdat niet zegt dat je wilde discussieren ofzo.

Als ik er naast zat, mijn excuses! Ik ben nogal zwartgallig van aard, maar voor de rest wel aardig hoor, soms
Okay!
pi_25410293
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef livEliveD het volgende:
Beschouwen jullie het eigenlijk niet als gevaarlijk? Stel dat je niet terug kunt komen enzo. En gaat het altijd spontaan of kun je letterlijk een avond prikken om uit te treden? Ja ik kan heel veel vragen
Het is gevaarlijk als je drugs gaat gebruiken of om de verkeerde redenen wilt uittreden (sensatie, terwijl je depri bent, wraak willen nemen op iemand enz.), maar meestal lukt het alleen als je eraan toe bent en als je zuiver bent. Je kunt daarnaast altijd om bescherming vragen aan je beschermengelen en je kunt jezelf ook doelbewust beschermen voor vervelende energieėn. Maar net als in het dagelijkse leven hoort er ook een regenbui in het leven naast 'de zonnige dag'. Van de wat moeiljike ervaringen kun je ook leren en het geeft diepgang. Verhalen over bezetenen zijn vaak erg overdreven en mensen die in een inrichting zitten en last hebben van geesten, zijn niet in balans en ergens is daar iets mis gegaan. Maar dat zou ik zeker niet aan uittredingen willen wijten.

Sten
pi_25410307
quote:
Ik heb zelf nog niet veel ėrvaren" (van wat ik weet, meestal raak je je herinneringen ervan kwijt)
Maar voor zover ik weet kan je ALTIJD terug komen! En zelfs als je dit niet zelf lukt, laat jezelf dan gewoon gaan in de gebeurtenis, je valt vanzelf inslaap en word gewoon weer wakker uit een droom!
Als je een OBE krijgt tijdens bv meditatie, of gewoon in diepe trance zit, en je zou hier uit willen moet je gewoon proberen je grote teen te bewegen (deze schijnt het makkelijkste te bewegen zijn ofzow... )
Zosnel dit gelukt is komt de rest van je slaapende lichaam achter je teen aan. en voor je het weet ben je weer "terug"

Hoop dat ik 't zo goed verwoord heb
pi_25410373

Ik was laatst op zolder aan het grasduinen, en ik kwam een boek over het onderwerp tegen.. 'Uittredingen' van Robert Monroe uit 1977. Ken je het en is het een goed boek? Of is het bij elkaar verzonnen?
pi_25410401
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:56 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het is gevaarlijk als je drugs gaat gebruiken of om de verkeerde redenen wilt uittreden (sensatie, terwijl je depri bent, wraak willen nemen op iemand enz.), maar meestal lukt het alleen als je eraan toe bent en als je zuiver bent. Je kunt daarnaast altijd om bescherming vragen aan je beschermengelen en je kunt jezelf ook doelbewust beschermen voor vervelende energieėn. Maar net als in het dagelijkse leven hoort er ook een regenbui in het leven naast 'de zonnige dag'. Van de wat moeiljike ervaringen kun je ook leren en het geeft diepgang. Verhalen over bezetenen zijn vaak erg overdreven en mensen die in een inrichting zitten en last hebben van geesten, zijn niet in balans en ergens is daar iets mis gegaan. Maar dat zou ik zeker niet aan uittredingen willen wijten.

Sten
Hier wou ik even op reageren.

Wie bepaald er nou wat een goede of verkeerde reden is ? Dit is per persoon relatief... (verhaal dat de duivel god juist slecht zal vinden zeg maar )

Tevens zal je niet zosnel bezeten worden aangezien je bewustzijn in je lichaam achterblijft. Er word eerder een soort Kopie van je bewustzijn gemaakt, hierdoor ook dat herinneren van dit soort ervaringen lastiger is omdat de kopie wat verder van je lichaam afstaat, dan je "orgineel"... Maargoed hierover zijn heel veel verdeelde meningen dus wie zal het zeggen
blijft zo dat dit vaak heel erg overdreven word, puur uit angst.

Verder ben ik 't er wel mee eens moet ik zeggen.
pi_25410405
quote:
Uittreden zie ik niet als gevaarlijk, maar juist heel natuurlijk. Ik denk dat iedereen om de zoveel tijd een uittreding heeft, maar dat niet bewust meemaakt, en het weer vergeten is als die persoon "wakker" wordt.
pi_25410433
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik was laatst op zolder aan het grasduinen, en ik kwam een boek over het onderwerp tegen.. 'Uittredingen' van Robert Monroe uit 1977. Ken je het en is het een goed boek? Of is het bij elkaar verzonnen?
Dit boek heb ik ook gelezen, een echte aanrader!!!
pi_25410446
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:57 schreef Denubis_Tarinius het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog niet veel ėrvaren" (van wat ik weet, meestal raak je je herinneringen ervan kwijt)
Maar voor zover ik weet kan je ALTIJD terug komen! En zelfs als je dit niet zelf lukt, laat jezelf dan gewoon gaan in de gebeurtenis, je valt vanzelf inslaap en word gewoon weer wakker uit een droom!
Als je een OBE krijgt tijdens bv meditatie, of gewoon in diepe trance zit, en je zou hier uit willen moet je gewoon proberen je grote teen te bewegen (deze schijnt het makkelijkste te bewegen zijn ofzow... )
Zosnel dit gelukt is komt de rest van je slaapende lichaam achter je teen aan. en voor je het weet ben je weer "terug"

Hoop dat ik 't zo goed verwoord heb
Ja, dit zijn hele goede tips en zo is het inderdaad wat mij betreft.
pi_25410468
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef visvogel het volgende:

[..]

Uittreden zie ik niet als gevaarlijk, maar juist heel natuurlijk. Ik denk dat iedereen om de zoveel tijd een uittreding heeft, maar dat niet bewust meemaakt, en het weer vergeten is als die persoon "wakker" wordt.
Van wat ik heb gelezen heb je elke keer dat je gaat slapen een soort van uittreding. Alleen is het zo dat je geest dan in "dromenland" is, om het zo maar te zeggen. Een ookal ben je wel wakker, word dit vaak vergeten. Ook heb je gelijk dat het heel natuurlijk is

Maarja dit is net als een geloof, iedereen heeft er zijn eigen idee'n en ervaringen mee
pi_25410479
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef Denubis_Tarinius het volgende:

[..]

Hier wou ik even op reageren.

Wie bepaald er nou wat een goede of verkeerde reden is ? Dit is per persoon relatief... (verhaal dat de duivel god juist slecht zal vinden zeg maar )

Tevens zal je niet zosnel bezeten worden aangezien je bewustzijn in je lichaam achterblijft. Er word eerder een soort Kopie van je bewustzijn gemaakt, hierdoor ook dat herinneren van dit soort ervaringen lastiger is omdat de kopie wat verder van je lichaam afstaat, dan je "orgineel"... Maargoed hierover zijn heel veel verdeelde meningen dus wie zal het zeggen
blijft zo dat dit vaak heel erg overdreven word, puur uit angst.

Verder ben ik 't er wel mee eens moet ik zeggen.
Ja, klopt, mensen reageren vaak in eerste instantie uit hun onderbuik als ze negatief reageren op het fenomeen uittredingen, angst is een slechte raadgever.
pi_25410501
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Een absolute aanrader, Robert is dé pionier geweest in uittredingen, vooral zijn eerste boek is een openbaring voor mensen die het ook meemaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')