quote:
Denk het
![]()
, en ik aan de vissen die ik gekend heb en ken + leesvoer enzo.
quote:
Misschien overheersden hun ascedanten?
Dacht ik ook al aan, want is juist heel logisch wat dat betreft.
quote:
Het waren iig stuk voor stuk mensen die erg in een eigen wereldje leven, overheerst door hun gevoelens.
Ik denk idd ook dat vissen dat erg hebben of kunnen hebben, vooral qua dat overheerst kunnen worden door hun gevoelens, dat bedoelde ik al te zeggen met dat koudbloedige van buiten. Echter de vissen die ik ken zijn dus helemaal niet gesloten, maar juist (erg) open. Ook qua interesses. Dat ze moeilijk kunnen kiezen (soms), etc, yep typisch wel. Maar ook niet altijd. Vissenmeid met ascendant leeuw die ik ken is bijv. al jaren erg trouw met haar vriendje. Maar ben haar ook kwijtgeraakt en met uitgaan, en ze was echt zo'n zelfstandige meid, liep ze altijd achter hem wat aan, ook van horen zeggen. De vissenkant overheerste daarin misschien of heeft overheerst. En dan kunnen ze idd opeens al het andere vergeten ofzo of erg wars zijn.
quote:
En wanneer er iets voorkwam of duidelijk werd wat niet in hun wereldje past keerden ze zich er in alle macht aan af, zoals een diep christene zich bijv. af zou keren van een atheist. Eentje stak bijv letterlijk handen voor oren en ogen en zei 'lalala' wanneer er iets gezegd werd over een negatieve eigenschap van die persoon (en ze was 18).
![]()
Opzich vind ik die laatste nou niet echt zo'n slechte eigenschap.
quote:
Weer een ander wilde bijv totaal niks weten van het paranormale, dus wanneer het in de kroeg toevallig daarover ging, negeerde hij iedereen en zei die niks net zo lang totdat het onderwerp veranderd was naar iets wat hij wel accepteerd.e.
Strange. Vissen staan naar mijn mening (ervaring) juist meer open of kunnen meer open staan voor het paranormale. Ook heb ik het idee dat ze dus één van de gevoeligste sterrenbeelden kunnen zijn, gezien ze minder met hun voeten op de grond kunnen staan. En ik denk daardoor ook dat bijv. bepaalde aandoeningen, zoals astma, gevoelige reacties, hooikoorts, etc etc meer bij de vissen kunnen voorkomen. Het zenuwenstelsel.
quote:
Iets anders is dat ze stuk voor stuk niet konden kiezen, iets wat jij ookal opnoemde.
Hm hm.
quote:
Dan ging je er bijv mee winkelen, ging het van 'kom we gaan daarheen, kom zullen we daarheen gaan?" en ipv zelf het initiatief te nemen of te kiezen wanneer gevraagd werd waarheen te gaan, werd er bij thuiskomst gezegd 'maar eigenlijk wilde ik daar en daar heen en het is jouw schuld dat we er niet heen geweest zijn!".
Hm, das wel vreemd, maar zou goed kunnen.
Al ken ik ook visjes die juist het voortouw kunnen nemen. Ligt ook misschien aan de ascendant
![]()
quote:
Dat soort dingen is wat me vooral heel, heel erg irriteert aan de Vissen die ik tot nu toe tegen gekomen ben, maar als het geen algemene eigenschap is van Vissen,
Eerlijk gezegd is dat ook hetgene waarvan ik ook zoiets bij een vissen had van 'hm'. Maar toch is het natuurlijk wel wat uitgebreider. En het kon ook zijn omdat ik gewoon weer andere elementen, karaktereigenschappen had/heb, die bij diegene, vissen, zoiets hadden van 'no no'.
quote:
mischien hadden ze dan allemaal wel dezelfde Ascedant ofzo.
Ja haha. Lijkt me stug, gewoon toeval
![]()
Nee maar, er zullen en zijn zeker een paar punten die kenmerkend kunnen zijn. Misschien is onze beleving daarin gewoon net wat anders. Maja, jij bent dan ook een tweeling en ik een steenbok
![]()
+ jij een mannetje en ik een vrouwtje.
quote:
Hmm ik denk niet dat tweelingen van de vele gezichten zijn. Wel van de vele kanten idd, de vele facetten.
Nou gezichten ook wel hoor
![]()
quote:
Elke facet is in meerdere of mindere mate 'waar' (niks is nep), maar ze worden nooit allemaal tegelijk uitgebeeld. Ze zullen ook practisch niet verdwijnen, er zullen alleen maarm eer bijkomen, een Tweeling zal ook altijd bijv. een kinderlijk facet houden.
Yep, mee eens, had ik ook al gemerkt.
Watermannen dito (vaak).
quote:
Een vis kan je meeslepen, maar dat is alleen als je op een lijn ligt qua belevingswerelden. Wanneer dat niet zo is, zal het ook heel erg botsen omdat een vis je zal proberen mee te trekken, maar omdat je je niet binnen die boundaries wil behouden zal je die proberen te verbreden, wat de vis niet zal waarderen, of zal je je erbuiten willen begeven waardoor het makkelijk stuk valt.
![]()
Ik weet niet of dat zo is, maar misschien komt dat omdat ik dan toch wat te beschermend ben en ook niet al teveel wil generaliseren. Maar moet zeggen dat ik er wel wat in zie, zeker. Een paar voorbeelden schieten me namelijk wel te binnen aan de hand van jouw voorbeelden.
En er zullen vast meerdere mensen zijn met wat vis-elementen in hun horoscoop. Bijv. maan in vissen, dan kan dat ook wel wat voor bepaalde (waar het over hadden) dingen zorgen. Zelf heb ik venus in vissen, oh oh
![]()
. Nee maar, 'voel', jaja, dat dat best eens zo nu en dan tevoorschijn komt of kan komen. Hij staat ook nog eens in mijn 1e huis, het ascendantgebied
![]()
, maar volgens is dat juist niet een slecht iets * winkt met haar lange wimpers en onschuldig gezichtje.
Overigens zijn mijn beide oma's ook vissen, als ik het goed heb. En de één, in het buitenland, is een wandelende filotropische instelling, doet en wil alles voor de buren doen, wat zeg ik, de hele buurt, voor iedereen, doen. Geld lenen etc, tot op het stiekeme soms af 'niets tegen opa zeggen he', of gaat ze weer iedereen bellen (ook stiekem) hoe het gaat etc en wat en/of ze wat kan doen. De heilige Maria van de buurt dus. Ze onderhoudt ook gewoon stiekem een aantal mensen, ex van mijn moeders zus bijvoorbeeld nog steeds. Gaan we stiekem op visite en de rest mag er (liefst) niks van afweten. De dingen die wij aan haar geven, zoals kleding, geld soms zelfs, ed geeft ze ook gewoon weg aan anderen en vandaar dat ze het waarschijnlijk ook allemaal maar wat stiekem doet. Het lijkt wel haar (wat stiekeme, want mijn opa en soms ook mijn ouders mag en mogen het niet allemaal weten, is wat nuchterder, ook al is het ook net een klein kind soms, echt een onwijs toffe opa) levensmissie. Naja, heel verhaal weer, maar soms erg hilarisch allemaal.
Plus is ze soms ook nog eens een beetje maf of moet ik zeggen zo gek als een deur
![]()
en eigenwijs (dat wel ja, wat jij ook aanhaalde). Ze is al over de 70 maar ging midden in de nacht nog even oefeningen doen omdat ze zichzelf wat verstijfd voelde. En dan zie je een lenig vrouwtje met ontploft haar (kwam uit bed) die even rek- en strekoefeningen doet in haar nachtjapon. Nou je kon mij oprapen van het lachen, prachtig om te zien was het. En dan nog wat ondeugend kijken van: 'hee, dit is normaal, weet niet van welke planeet jullie komen'. Mijn vader noemt haar ook weleens heksje
![]()
. Ze is idd heel lief voor iedereen enzo en doet alles, maar als je haar tegenspreekt of niet doet wat zij wil en/of in haar hoofd heeft, dan oei
![]()
.
En dus juist wel open naar andere dingen toe: koffiediklezen, erg met de natuur (opa ook), bepaalde dingen doen (had ik haar op betrapt, maar ik betrap wel vaker toevallig mensen
![]()
) om mensen te beschermen. Ging ze midden in de nacht, wij zouden die ochtend weer vertrekken, soort stickertjes op de koffers en tassen plakken en ik heb het idee dat ze dat deed om ons te beschermen voor een goede behouden reis of iets dergelijks.
Die andere oma (en beiden hebben of hadden ze een erg lief gezichtje), was gedurende haar leven iets kouder geworden, maar mede door ervaringen denk ik, wat harder geworden, pantser gekregen. Die brak op het eind en toen zag je haar ware gezicht of kwam haar echte zachte (vissen)kant helemaal naar boven.
Over de tweeling nog even, reactie van Twin1983, idd
![]()
.
Want zet een paar tweelingen bij elkaar, of praat met een tweeling, en wat mij opvalt is dat hun mond (zowat) nooit stilstaat. De echte babbelkousen van het dierenriem zijn het, vind ik. Echt alle tweelingen die ik ken, van jongs af aan, tweelingvriendje die me vaak kwam ophalen, hadden en hebben altijd wat om over te praten, ook al ging of gaat het nergens over, toch (willen) praten. Bij datzelfde vriendje, was jaar of 16, had ik zelfs een keer zoiets van: 'wanneer hou je nou eens je kop, ik wil zoenen'. Maar nee hoor, kennelijk vond hij communiceren of gewoon praten van groter belang of opwinderder
![]()
. Bij een tweeling zit volgens mij dus ook veel in het hoofd
![]()
.
Planeet Mercurius is niet voor niets het tweelingplaneet natuurlijk, planeet van de communicatie.
[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 26-03-2005 13:22:17 ]