abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25391235
Op zich ben ik een redelijk atheïstische linkserd, maar er zijn momenten dat ik het gevoel heb dat ik geloof. Wat dat betreft heb ik één geloof. Ik geloof namelijk dat onze maatschappij uiteindelijk zover zal komen dat het als het ware een regelrechte politiestaat is.

Geloven ís geloven. Daar is geen, maar nu doe ik christelijke geloofswetenschappers te kort, geen onderbouwing voor nodig. Het is het simpelweg aannemen dat er íéts zal gebeuren, hoezeer de feiten ook eventueel tegen jouw mening zijn.

Maar ik denk dat de politiestaat niet slechts geloven is. Ík denk dat de menselijke neiging om technologiën intensief te gebruiken, in combinatie met het opwekken van een (kunstmatige?) vijand en in samenwerking met de diep menselijke psychologie, ervoor zorgt dat wij, Nederlanders en Europeanen, uiteindelijk in een politiestaat gaan leven.

Echter, ik geloof niet dat het een complot is. Het zijn eigenlijk puur en alleen de menselijke neigingen die ervoor zorgen dat deze nachtmerrie werkelijkheid wordt. Geen Illuminati, geen neo-cons, geen Zionisten. Neen, de mens zelf!

Ik gelóóf daarin.
  zondag 6 maart 2005 @ 02:46:56 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25391256
ja ik snap je geloof. ik heb ook het idee dat het steeds meer die kant op zal gaan. aan de andere kant probeer ik toch een beetje positief te blijven (dus niet direct naïef) door te hopen dat een bepaalde homogeniteit straks voor minder problemen zal zorgen en er derhalve minder 'blauw' in onze samenleving nodig is. maar ik deel je zorg.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 6 maart 2005 @ 02:53:41 #3
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25391305
Ja, je kan niet eens meer iemand op z'n bek meppen of de politie staat er weer om de zooi uit elkaar te halen; maar als er wapens worden getrokken of er worden echte criminele activiteiten ontplooit, is de politie opeens nergens te bekennen.

Het wordt zeer zeker een politiestaat, maar dan alleen voor de normale rechtschapen burger.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_25391318
quote:
Op zondag 6 maart 2005 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof bla bla bla
Ik geloof dat je een driekwarter bent
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 6 maart 2005 @ 02:56:12 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25391325
quote:
Op zondag 6 maart 2005 02:53 schreef Nickthedick het volgende:
Ja, je kan niet eens meer iemand op z'n bek meppen of de politie staat er weer om de zooi uit elkaar te halen; maar als er wapens worden getrokken of er worden echte criminele activiteiten ontplooit, is de politie opeens nergens te bekennen.

Het wordt zeer zeker een politiestaat, maar dan alleen voor de normale rechtschapen burger.
lijkt me logisch dat je niet zomaar kan toelaten dat mensen elkaar "op hun bek meppen". waar ik me idd aan erger is het beleid dat een boete meer oplevert dan een oude vrouw die door een tasjesrover sterft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25392273
En die politiestaat komt er alleen maar na de opgefokte terreurangst.

Ze maken van NL een politiestaat omdat er zogezegd plannen voor terrorisme zouden zijn lol

In de US moesten ze het nog echt uitvoeren, hier zijn woorden voldoende ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_25392292
Ja, ik zie het ook steeds meer gebeuren, maar vooralsnog neemt het geen problematische vormen aan. Niet heel erg; identificatieplicht en allerlei chips, internetlogs, nagaan van bankpasjes en mobiel bellen zijn ook niet zo prettig... maar het kan er mee door zolang het niet misbruikt wordt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 6 maart 2005 @ 10:39:06 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25392953
Ik ben 't helemaal met je eens Monidique, daar ik niet geloof in het kwaad, maar wel geloof in fouten.

Samenzweringen bestaan wel, maar worden wellicht door samenzweerders niet als zodanig beschouwd, het enige waar men aan denkt is het vormen van de wereld naar hun idealen (die kunnen goed of fout zijn, maar in de ogen van de samenzweerder altijd goed), dan wel het verrijken van de portemonnee.

Tevens kunnen bepaalde goede afspraken expres in het geheim worden gemaakt, de onderbuikgevoelens van het publiek maken ook goede beslissingen soms onmogelijk, omdat soms ook goede beslissingen op het eerste gezicht foute beslissingen lijken.

As usual it's all about balance, en ik denk niet dat we die compleet kwijt zullen raken, zolang ze maar van de grondwet afblijven, right? Dan kunnen we in iedergeval nog met pamfletten de straat op
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_25404566
De Komende politiestaat , ik loop al in mijn eigenland met een paspoort.
  maandag 7 maart 2005 @ 18:52:17 #10
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_25415108
quote:
[b]Op zondag 6 maart 2005 10:39
As usual it's all about balance, en ik denk niet dat we die compleet kwijt zullen raken, zolang ze maar van de grondwet afblijven, right? Dan kunnen we in iedergeval nog met pamfletten de straat op
Jezus: And there will be a war, and the meek shall inherit the earth.

Rothschild: You americans will feel what it's like, when u really have no rights!
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  maandag 7 maart 2005 @ 20:19:20 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25416005
Waarom zet Rothschild niet gewoon een fijne CD op en doet ie een leuk dansje met z'n vrouw of met de hond, reuze leuk, deed ik vroeger ook wel eens (met de hond, niet met m'n vrouw, ik ben niet getrouwd namelijk)

Meneer Rothschild moet gewoon eens lekker geknuffeld worden
pi_25419260
quote:
Ik geloof namelijk dat onze maatschappij uiteindelijk zover zal komen dat het als het ware een regelrechte politiestaat is.
Als je daarin gelooft, en denkt dat de komst van zo'n staat onafwendbaar is, dan heb je al verloren.
pi_25421945
^with joshus_cat

ga es ode lezen voor wat optimisme hier en daar
Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
pi_25421953
quote:
ik loop al in mijn eigenland met een paspoort
Staan er inmiddels al hekken om Nederland en zijn al mensen zonder Nederlands paspoort er al uit geknikkerd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25422423
Nog niet gelukkig

Voorlopig sluiten ze je enkel maar op als je zonder paspoort rondloopt ...

Goe bezig !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_25424440
quote:
Voorlopig sluiten ze je enkel maar op als je zonder paspoort rondloopt ...
Nee dan geven ze een verbaal, net zoals ze dat in vrijwel heel de wereld doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25424731
Ow

En al die nieuwsberichten hier op Fok ivm die opsluitingen omdat ze geen paspoort bijhadden ?
pi_25424804
Ik denk dat het een golfbeweging is. Nu lijkt het erop dat we inderdaad richting een politiestaat gaan maar ik geloof dat de mens zo verandelijk van aard is dat dit van korte duur is of het er net niet helemaal van komt. ik geloof ook dat er "binnenkort" wel weer een periode zal zijn die doet denken aan de flower-power zoals in de jaren 60 en later nog kortstondig eind jaren 80 begin 90.
pi_25425419
L' histoire se répète ?

Maar of de flower-power terug zal komen ... heb ik mijn twijfels bij, zou wel leuk zijn hoor.
pi_25425553
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:39 schreef UncleScorp het volgende:
L' histoire se répète ?

Maar of de flower-power terug zal komen ... heb ik mijn twijfels bij, zou wel leuk zijn hoor.
Niet exact natuurlijk maar eind jaren 80 was dezelfde sfeer ook weer een beetje terug door toedoen van house, acid en XTC, ook zag je een vergelijkbare sfeer in de jaren 20.

De geschiedenis herhaalt zich niet, alleen zie je bepaalde elementen en denkwijzen steeds weer terug komen. Dit zie je bijvoorbeeld ook met roken, nu is roken "not done" maar wat velen vergeten is dat roken sinds het hier bekend is in bijna elke eeuw een periode "not done" was, alleen zal de reden in die tijd(en) niet het gezondheidsaspect zijn geweest. Voor roken verwacht ik ook wel weer een opleving
  dinsdag 8 maart 2005 @ 12:58:04 #21
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25425650
Als Donner nog lang op het pluche mag zitten zie ik het inderdaad heel somber in voor Nederland.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 8 maart 2005 @ 19:12:39 #22
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_25429152
quote:
Echter, ik geloof niet dat het een complot is. Het zijn eigenlijk puur en alleen de menselijke neigingen die ervoor zorgen dat deze nachtmerrie werkelijkheid wordt. Geen Illuminati, geen neo-cons, geen Zionisten. Neen, de mens zelf!
Een complot is wanneer 2 of meer mensen in vereniging een foute danwel criminele daad plannen.
die specifieke vereniging kun je vervolgens identificeren met gebruik van een naam, zij het een zelfgekozen danwel één die hun ideologie danwel plannen typeerd.

Het creeren van een politie staat is zo'n foute actie dat enkelt bewerkstelligt kan worden door het werken in vereniging van mensen met slechte intenties.

Degene die oogluikend de kruipende sovietisering ( qua repressie van het volk ) van hun land toestaan wil ik er graag aan herinneren wat er voor nodig is om het terug te draaien.
maar gezien het succes van China vrees ik dat het misschien niet eens meer mogelijk zal zijn.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:33:14 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25444705
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:39 schreef UncleScorp het volgende:
L' histoire se répète ?

Well, it's up to you and your friends, maar ik doe mee hoor !
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:44:00 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25444840
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 19:12 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Een complot is wanneer 2 of meer mensen in vereniging een foute danwel criminele daad plannen.
die specifieke vereniging kun je vervolgens identificeren met gebruik van een naam, zij het een zelfgekozen danwel één die hun ideologie danwel plannen typeerd.

Het creeren van een politie staat is zo'n foute actie dat enkelt bewerkstelligt kan worden door het werken in vereniging van mensen met slechte intenties.

Degene die oogluikend de kruipende sovietisering ( qua repressie van het volk ) van hun land toestaan wil ik er graag aan herinneren wat er voor nodig is om het terug te draaien.
maar gezien het succes van China vrees ik dat het misschien niet eens meer mogelijk zal zijn.
En die complotten vinden dus plaats op ieder niveau van een samenleving, broer & zus versus de ouders, buurman en buurman versus de rest van de straat, dan wel de gemeente, Friesland, Groningen en Drente wanneer ze willen afscheiden van Nederland, de board members van de diverse grote multinationals doen het, politici doen het, maar jij en ik doen 't ook dikwijls.

Het is niet kwaad, het is gewoon kinderachtig. Jammer alleen dat hoe machtiger de personen in kwestie zijn, hoe meer kwaad het kan wanneer de zaken die ze proberen door te duwen negatieve gevolgen kunnen hebben.
  donderdag 10 maart 2005 @ 02:21:50 #25
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_25451636
DOWNLOAD hier de nieuwe Alex Jones film MARTIAL LAW 911: Rise Of The Police State

http://radio.indymedia.or(...)law_911__1_of_3_.wmv
http://radio.indymedia.or(...)law_911__2_of_3_.wmv
http://radio.indymedia.org/uploads/martial_law_p03_bb.wmv

ExtremeKnowledge, je weet het he
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')