Ik heb dinsdag mijn mondeling over de boekenlijst van Nederlands, dus ik dacht vandaag even naar de bibliotheek te gaan om daar een aantal uittrekseltjes te halen.
Goed, ik kom daar dus binnen, ga achter de naslag computer zitten waar een mooi bord bij staat dat je er gratis uittreksels kan opzoeken. Ik dus een uittreksel opzoeken, maarja, en dan? Hoe krijg je dat ding dan thuis op je pc? Dr is geen internet op die pc's want daar heb je namelijk speciale internet pc's voor
Ik loop dus naar die help balie en vraag hoe ik die uittreksels thuis kan krijgen.
Bleek dat ik ze alleen kon uitprinten op die naslag pc's. Nou goed, zij uitleggen hoe dat werkt, ik probeer dat dus. Eerste uittreksel bleek 75 euro cent te kosten om uit te printen. Ja lekker is dat, ik moest dr 15 hebben. Ga ik niet allemaal uitprinten voor zoveel geld dan.
Ik vraag aan zo'n andere bieb muts of ik op die internet pc's de uittreksels misschien ook kon benaderen. Nou volgens haar kon dat wel dus. Ik 50 cent in die pc tiefen voor 15 minuten internet.
Ga ik naar dat adres --> acces denied. Wel vervloekt *(^%
![]()
Ik weer naar die muts toe. Begint ze te raaskallen dat de uittreksels eigenlijk niet op de internet pc's beschikbaar waren of dat ze het op dit moment niet deden
![]()
Dus ik vraag aan haar of je die uittreksels alleen kan gebruiken als je ze voor veel geld uitprint. Ja, daar kwam het dus wel op neer volgens haar.
Maar goed, ik had dus nog steeds geen uittreksels en om de ramp nog even compleet te maken wordt er omgeroepen dat de bieb gaat sluiten (om 16:00
![]()
???) Behoorlijk vervelend want de bieb is zondag en maandag ook dicht (Stel luie honden, doe dat ding maandag gewoon open ofzo)
Ben ik nog even naar de service balie gestapt om daar mijn beklag te doen over de gang van zaken. Nou daar konden ze me dus ook niet helpen, hoewel ze het wel me mee eens waren dat het inderdaad niet echt netjes was. Moest ik dus een brief naar de directie sturen. Ja... whatever...
(ps ik wil graag ook nog even die aardige mevrouw bedanken die snel achter mijn internet pc ging zitten waarvoor ik betaald had, toen ik verhaal ging halen over het feit dat de uittreksels niet beschikbaar waren op die pc.)