abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25435540
Het fenomeen 'voorselectie' is wel een slimme toevoeging, maar zegt totnutoe niet echt veel, is meer stimulans-middel. Onder andere trainers werd altijd zo geheimzinnig gedaan, Marco laat voordurend met die voorselectie proefballontjes op en peilt zodoende de stemming in het land.

Je ziet daarna elke keer weer de discussie en controverse, en dat wil ie juist. Zo komt ie tevens niet voor al te grote verrassingen qua media-tegenstand. Maduro zal wel weer afvallen. Babel zal er bij zijn denk ik, zeker omdat Makaay al afvalt. Babel is dan een van de weinige die Jong Oranje overslaat en rechtstreeks Oranje haalt (mede ook omdat Jong Oranje al ruim zit met goeie aanvallersHuntelaar, John, van Persie, de Ridder etc.). Op zich wel terecht, want Ruudje heeft wederom bewezen dat ie geen topper is tegen Milan, in een wedstrijd waarin de tegenstand hoog is. Ook al wordt ie gehaald als linksbuiten, op termijn wordt ie toch de spits.

Vind het nu wel een goed moment om VdV af te laten vallen. En PSV'ers en F'ndrs moeten niet zo zeuren op Marco, maar op hun eigen club die alleen maar kopen en niks opleiden/door laten stromen. Hofs had er bijgekund maar heeft de pech dat Landzaat en van Bommel voor hem staan. Verderest is de hele voorselectie logisch. Met name natuurlijk de Cler, die hard nodig is op linksback.
  woensdag 9 maart 2005 @ 02:13:23 #52
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_25435600
Ik denk dat Marco van Basten de nieuwe trainer wordt van Ajax!

Ajax wordt wereldkampioen
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2005 @ 09:23:31 #53
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25437532
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:31 schreef ferrarifreak het volgende:
En waarom is Hofs dan niet geselecteerd? Beetje vreemd dat als je bij Ajax speelt je binnen 3 wedstrijden in de voorselectie zit, en bij Feyenoord of PSV moet je je blijkbaar eerst wel bewijzen
Oh, daarom heeft-ie Seedorf ook niet eens in de voor-selectie zitten, omdat het een oud-PSV-er,oh nee een oud-F'noorder is, of eh, whatever ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2005 @ 09:26:42 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25437567
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:10 schreef Stpan het volgende:
ONTSLAAN! ONTSLAAN! ONTSLAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maduro in de voorselectie. Opsode(ziektewens, ziektewens, ziektewens) met deze droeftoeter. Trainer onwaardig, laat staan bondscoach waardig. ONTSLAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!

Ik weet wel 100 spelers in de HCE op te noemen die eerder in aanmerking komen voor een voorselectie. Marco van Basten, als je niet durven te ontslaan bij de KNVB omdat je het kontelikkertje van Cruijff bent, mag ik lijen dat......................dat................dingen die ik maar beter niet kan opschrijven. San Marco, ik haat je, en ik ga dadelijk naar mijn ouders bellen of die poster van je nog ergens onder mijn oude bed ligt. Dan ga ik er uitgebreid op zitten schijten.

Kom Marco, er loopt vast nog een talentje bij de A1 voor de voorselectie.

Volgens mij doet SanMarco dit gewoon omdat-ie ook dit soort Fora leest

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:38:03 #55
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_25437712
Tja, Marco heeft zich al veel eerder ongeloofwaardig gemaakt met z'n selectiebeleid, ik schrik er niet eens meer van dat er nu weer nieuwe onervaren spelers zijn opgeroepen. De enige manier om het voordeel van de twijfel terug te winnen is door Oranje goed te laten spelen en te laten winnen. Ik hoop dat het hem lukt, hoewel ik daar mijn twijfels bij heb.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_25438032
Hij heeft niemand opgeroepen, hij heeft voor-geselecteerd. Dat is zijn psychologisch spel.

Hij is de bondscoach die door velen uitgelachen werd toen hij Boularouz selecteerde. Toen hij Kromkamp erbij haalde. Toen hij Mathijsen erbij haalde. Toen hij Sneijder bleef opstellen. In alle gevallen heeft het gewoon goed gezien of heeft het goed uitgepakt.

Dat ie spelers als v.d. Bergh, Bobson en Denneboom eerst selecteert en een kans geeft, en vervolgens niet meer erbij haalt geeft ook al aan dat ie zijn conclusie's heeft getrokken over die spelers. Als ie die spelers nou voordurend erbij zou halen was ie ongeloofwaardig, totnutoe is ie doorgaans begrijpelijk bezig op een uitzondering na. Maar als hij vind dat Bommel niet helemaal geschikt is voor de centrale-mid rol dan is dat zijn goed recht.

Misschien ziet ie het met Maduro net zo scherp als met Boularouz. Babel is in ieder geval terecht, want die is nu al van hoger niveau dan v.d. Bergh en Bobson, en kan Robben vervangen zonder het heilige systeem om te gooien of mislukkingen zoals Makaay/Kuyt op LB te proberen.
pi_25438322
quote:
Hij is de bondscoach die door velen uitgelachen werd toen hij Boularouz selecteerde. Toen hij Kromkamp erbij haalde. Toen hij Mathijsen erbij haalde. Toen hij Sneijder bleef opstellen. In alle gevallen heeft het gewoon goed gezien of heeft het goed uitgepakt.

Dat ie spelers als v.d. Bergh, Bobson en Denneboom eerst selecteert en een kans geeft, en vervolgens niet meer erbij haalt geeft ook al aan dat ie zijn conclusie's heeft getrokken over die spelers. Als ie die spelers nou voordurend erbij zou halen was ie ongeloofwaardig, totnutoe is ie doorgaans begrijpelijk bezig op een uitzondering na. Maar als hij vind dat Bommel niet helemaal geschikt is voor de centrale-mid rol dan is dat zijn goed recht.

Misschien ziet ie het met Maduro net zo scherp als met Boularouz. Babel is in ieder geval terecht, want die is nu al van hoger niveau dan v.d. Bergh en Bobson, en kan Robben vervangen zonder het heilige systeem om te gooien of mislukkingen zoals Makaay/Kuyt op LB te proberen.
Precies. Men reageert veel te overdreven. Laten we eerst maar afwachten hoe het loopt en dan pas gaan we oordelen. Stel dat Maduro 3x scoort tegen Roemenië, dan is ie meteen de held .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_25439698
'Is het Van Basten naar zijn hoofd gestegen?'

9/3/2005 11:32

Ryan Babel en Hedwiges Maduro in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Normaal gesproken neem ik deze groslijst met een korrel zout, simpelweg vanwege het feit dat we niet precies weten welke en hoeveel Nederlandse voetballers allemaal mogen hopen op een uitnodiging. Maar de namen van het Ajax-talenten deden me toch even stoeien met de vraag: is het Marco van Basten naar zijn hoofd gestegen?
Ook al is de precieze invulling van de lijst niet bekend, toch valt er met de berichtgeving van verschillende clubs een en ander te reconstrueren. Waarom staan bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar en Nick Hofs niet op de voorlopige lijst? Ik vind dat deze jongemannen de laatste weken het nodige hebben laten zien om een preselectie te verdienen. Romano Denneboom en Kevin Bobson kregen voor minder een uitnodiging, en vierden later zelfs hun debuut.

Met in het achterhoofd het optreden van Denneboom en Bobson sinds hun uitverkiezing kan ik de keuze voor Ryan Babel prima behapstukken. Het aantal potentiële Oranje-klanten dat op de vleugels uit de voeten kan is op de vingers van één hand te tellen.

Maar over Maduro brak ik mijn hoofd. Slechts 185 minuten in de hoofdmacht van Ajax en dan al in beeld bij het Nederlands elftal? Hoe valt dat te rijmen met het laten vallen van bijvoorbeeld Edgar Davids vanwege een gebrek aan speeltijd? Ter vergelijking: Davids speelde in 2005 in totaal 304 minuten voor Internazionale.

Mijn duistere gedachten dat Van Basten onder invloed was bij het samenstellen van de huidige groslijst heb ik na enige overpeinzingen toch maar naar de achtergrond geschoven. Het gaat niet om de namen, maar om de posities.

Van Basten worstelt met de invulling van de positie verdedigende middenvelder. Na de vriendschappelijke interland tegen Engeland was dát de kern van de discussie over de onverwachte reservebeurt van Mark van Bommel.

Ik kan me goed voorstellen dat je de PSV'er niet als meest verdedigende man op het middenveld wil posteren. Maar om John Heitinga daar uit te proberen ging me te ver. Hoeveel wedstrijden had de geboren verdediger als controleur achter de rug bij Ajax?

Het kiezen voor Heitinga was voer voor de criticasters die Van Basten cum suis verwijten vooral oog te hebben voor Amsterdam en omstreken. Die verdenking krijgt met het voorselecteren van Maduro opnieuw een voedingsbodem.

Laten we dat vermeende Amsterdamse voortrekken even vergeten. Maar als Maduro zich daadwerkelijk mag melden in Huis Ter Duin in Noordwijk zal ik me opnieuw de vraag stellen: is het Van Basten naar zijn hoofd gestegen?

Maar misschien moet ik na de kwalificatiewedstrijden tegen Roemenië en Armenië de conclusie trekken dat de Oranje-keuzeheer gewoon geniaal is en al na 185 minuten kan zien dat Hedwiges Maduro een hele grote is. Als controlerende middenvelder.

Lars Ulrich
pi_25439843
Het is toch wat, een voorselectie.
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:44:22 #60
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25440723
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:48 schreef gras het volgende:
Het is toch wat, een voorselectie.
Zeker, je geeft daarmee aan uit welke potentiele lijst je zal proberen het WK te behalen. Ik wil nooit meer 2002 meemaken namelijk.
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:52:51 #61
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25440817
Is het al gezegd dat Marco zich weer eens belachelijk maakt?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:06:18 #62
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25440966
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:41 schreef Luni het volgende:
'

Maar misschien moet ik na de kwalificatiewedstrijden tegen Roemenië en Armenië de conclusie trekken dat de Oranje-keuzeheer gewoon geniaal is en al na 185 minuten kan zien dat Hedwiges Maduro een hele grote is. Als controlerende middenvelder.

Lars Ulrich
Misschien moet Lars eens beter z'n huiswerk doen. .
Van Basten heeft bij Ajax al een tijdje met Maduro gewerkt.
-
pi_25441679
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:44 schreef Stpan het volgende:

[..]

Zeker, je geeft daarmee aan uit welke potentiele lijst je zal proberen het WK te behalen. Ik wil nooit meer 2002 meemaken namelijk.
Nouja, voorlopig zijn de resultaten gewoon goed en liggen we goed op schema om het WK te halen. En dat ondanks allerlei rare fratsen.
pi_25441690
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:52 schreef DutchGooner het volgende:
Is het al gezegd dat Marco zich weer eens belachelijk maakt?
Ik vond het al belachelijk toen hij Kromkamp en Castelen voor het eerst selecteerde.
  woensdag 9 maart 2005 @ 14:21:40 #65
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25441852
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:07 schreef gras het volgende:

[..]

Ik vond het al belachelijk toen hij Kromkamp en Castelen voor het eerst selecteerde.
Vergeet Lucius niet.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_25441857
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 13:06 schreef Dr.Daggla het volgende:

Van Basten heeft bij Ajax al een tijdje met Maduro gewerkt.
Dus omdat hij met hem in de jeugd heeft gewerkt kan hij na 90 minuten eredivisievoetbal ook zeggen hoe het hem op het hoogste niveau afgaat?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 9 maart 2005 @ 14:31:41 #67
73305 Stpan
pi_25441946
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:06 schreef gras het volgende:
Nouja, voorlopig zijn de resultaten gewoon goed en liggen we goed op schema om het WK te halen. En dat ondanks allerlei rare fratsen.
Scorebordjournalistiek, en nog slechte scorebordjournalistiek ook.

Tegen Tjechie hadden we de scheidsrechter en 20 engeltjes op de lat nodig om te kunnen winnen. Tegen Macedonie werd een beschamend gelijkspel gespeeld.
  woensdag 9 maart 2005 @ 16:18:30 #68
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25442532
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus omdat hij met hem in de jeugd heeft gewerkt kan hij na 90 minuten eredivisievoetbal ook zeggen hoe het hem op het hoogste niveau afgaat?
Nee, maar hij weet wel wat ie in z'n mars heeft.
-
pi_25442874
Ik verwacht binnenkort ook Johan Sturrus, Kwong-Wah Steinraht en Erwin Looms wel bij de selectie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:32:08 #70
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_25443083
"Sorry, ik ben 2 weken op vakantie geweest, kan iemand me vertellen wie Maduro is?", zei Chivu tegen de interviewer.......
pi_25443332
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:32 schreef The_M het volgende:
"Sorry, ik ben 2 weken op vakantie geweest, kan iemand me vertellen wie Maduro is?", zei Chivu tegen de interviewer.......
Is dit serieus?
pi_25444260
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:41 schreef Luni het volgende:
'Is het Van Basten naar zijn hoofd gestegen?'

-knip-

Lars Ulrich
Als de drummer van Metallica zich al zorgen maakt om Oranje en onze selectie zijn we echt wereldomvattend-indrukwekkend bezig.
pi_25444389
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 16:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, maar hij weet wel wat ie in z'n mars heeft.

pi_25453863
Na gisteravond kunnen we toch ook wel concluderen dat Van Basten het gewoon goed gezien heeft om Van Bommel niet op de plek van verdedigende middenvelder te laten spelen. Ongelofelijk hoe vaak die z'n man laat lopen ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:23:02 #75
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25564675
ben benieuwd hoe dit afloopt
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:42:55 #76
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25569458
Ach ja,nu weet ie tenminste dat ie bankzitters heeft die hun bek niet open trekken.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_25571737
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:32 schreef The_M het volgende:
Chivu speelde 1,5 jaar geleden bij Ajax. Lijkt me dat hij nog wel weet wie er in de jeugd speelden?
Of wist je toen bijv. niet wie Sneijder, de Jong en Babel waren .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:21:38 #78
73305 Stpan
pi_25590547
Ja, ja, blunder blunder

[ Bericht 83% gewijzigd door Stpan op 19-03-2005 18:19:38 ]
pi_25590608
Ik ben vorig jaar niet op vakantie geweest, Stpan.
www.thuisuiteten.nl
pi_25590638
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:21 schreef Stpan het volgende:
Marco van Basten is triest bezig. Zeg, welke vakantiebestemming zonder televisieontvangst gaan jullie boeken in de zomer van 2004?
Toen zat ik in de Dominicaanse Republiek naar het voetbal te kijken, vreselijk. De halve finale kijken met allemaal Portugezen
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:31:10 #81
73305 Stpan
pi_25590747
Hylarisch wat een domme fout!

schaamt zich diep

En de zomer van 2006?
pi_25590794
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:31 schreef Stpan het volgende:
Hylarisch wat een domme fout!

schaamt zich diep

En de zomer van 2006?
Dan ben ik student, dus dan kan ik niet op vakantie
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:36:06 #83
73305 Stpan
pi_25590841
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:33 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dan ben ik student, dus dan kan ik niet op vakantie
Ik ben als student toch bijna ieder jaar op vakantie gegaan. Het IBG, daar betaal je vakanties mee! (en werken ook ja )
pi_25591545
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:21 schreef Stpan het volgende:
Marco van Basten is triest bezig. Zeg, welke vakantiebestemming zonder televisieontvangst gaan jullie boeken in de zomer van 2004?
.
slettebak [@] gmail.com
pi_25591559
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:31 schreef Stpan het volgende:
En de zomer van 2006?
Naar Duitsland .
En nog ergens naar de zon .
slettebak [@] gmail.com
pi_25592745
De nieuwe tactiek onder Marco van Basten:
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:14:06 #87
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_25592963
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_25593480
Dan worden we zeker wereldkampioen.
slettebak [@] gmail.com
pi_25593605
Ja want gelukkig domineert Ajax al jaren de MickeyMouse league en doen oud neuzen zoals Melchiot, Davids, Van der Sar, Bobson, Kluivert, Van den Bergh, Mandy het geweldig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25593713
En dan nog zeggen die PSV'ertjes niet gefrustreerd te zijn...
www.thuisuiteten.nl
pi_25593883
Kijk naar de bron kneus
pi_25593901
Ik bedoel je post, aardig ventje. Niet je plaatje.
www.thuisuiteten.nl
pi_25593923
Wat klopt er precies niet aan die post?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 19:51:03 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25593937
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk naar de bron kneus
ff dimmen, he?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25593941
Dat het zo'n lekker gefrustreerd PSV-aanhangerspostje is, dat vond ik wel schattig.
www.thuisuiteten.nl
pi_25593954
Op Van der Sar na is er geen neus die in Oranje hoort
pi_25593963
Marco
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25593980
Frits is fan, dat kan niet missen.

En alle neuzen staan nu wel dezelfde kant op!
www.thuisuiteten.nl
pi_25593985
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op Van der Sar na is er geen neus die in Oranje hoort
STFU!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25594013
Van der Sar
Van Bronckhorst
Boularouz
Mathijssen
Krompkamp
Cocu
Van Bommel
Landzaat
Robben
Van Nistelrooy
Kuyt

Bank:

Timmer
Bouma
Ooyer
Sneijder
Makaay
Castelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')