Mik-xa:
Telfort is goedkoop zowel binnen als buiten je bundel, nadeel is alleen dat je niet de nieuwste diensten hebt, minder netwerkdekking en minder service mogelijkheden...
Vodafone kan goedkoper zijn dan Telfort zelfs maar dan moet je wel goed op je gebruik letten, dus juiste bundels nemen en indien nodig later aanpassen zodat je geen dure buiten de bundel tarief gebruikt. Of gewoon een minder krappe bundel nemen. Stel je gebruikt ongeveer rond 200, neem dan een 230 bundel want dan spaar je elke maand een beetje op voor een drukke maand, zo heb je nooit dure minuten of smsjes. Voordeel van Vodafone tov Telfort is dat je wel een goed netwerk hebt en de nieuwste diensten.
T-mobile zijn veel mensen erg negatief over, ik vind het persoonlijk meevallen maar t-mobile heeft wel heel erg koppige houding en kan klanten heel erg iriteren bij conflicten. Telfort geeft ongeveer zelfde dekking en is goedkoper dus zou eerder telfort dan t-mobile kiezen.
KPN heeft goeie dekking maar loopt achter op vodafone qua nieuwste diensten zoals umts. Meeste abovormen van kpn zijn duur, webbundels zijn wel beter geprijst.
Orange is gewoon duur en loopt achter qua diensten en heeft matig bereik. Er zijn zeker mooie unieke voordelen zoals onbeperkt houdbaar tegoed en dat alles uit je tegoed gaat maar voor veruit de meeste mensen betekent het wel dat ze op jaarbasis gewoon meer kwijt zijn bij orange.
Ik zou adviseren Telfort of Vodafone (en dan moet je ook even kijken naar wie meer gratis maanden weggeeft en eventueel andere extratjes en of je toestel gratis is)
Orange 30 euro verbellen tegen 20 cent is ongeveer 150 minuten. Dus..
Telfort 100 (15 euro) met 90 sms (8 euro)
of eventueel telfort 200 ( 25 euro) met 90 sms (8 euro)
Of als je Vodafone neemt:
Vodafone umts 25 (200 min of 400 sms) dus als je 150 minuten verbelt heb je nog 100 smsjes over. Precies jouw gebruik.
Dit lijkt goedkoper dan beide telfort opties maar er zijn ook nadelen:
- Als je over je bundel heen gaat betaal je bij telfort zelfde tarief en bij vodafone 25 cent (=duur!)
- Je hebt geen starttarieven maar gesprekken korter dan 1 minuut worden afgerond naar 1 minuut dus daardoor verlies je vaak zo een 10 minuten per maand.
Voordelen zijn er ook: Beter netwerk, nieuwste diensten, goedkoper bellen in buitenland en voordeel dat je bellen en smsen uit zelfde bundel gaat.
Oh en dan moet je wel een UMTS toestel kiezen, k750i is not one of em...Als je perse die wil dan moet je een vodafone 27,50 abo nemen met smsvoordeel; totaal 29,50 per maand voor 200 min of 400 sms.. net als in bovenstaand voorbeeld.
En over overstappen met nummerbehoud; zoals ik het geschetst heb gaat het in ieder geval bij overstap naar vodafone. Bij sommige andere providers krijg je meteen een tijdelijk nummer en betaal je een paar maanden dus dubbel maar ik geloof dat het tegenwoordig bij andere providers ook mag zoals ik het geschetst heb en anders sowieso bij vodafone.
TimmyASD:
Vodafone regels:
- bij nummerportering aanvraag van Vodafone prepaid krijgt klant meteen toestel mee en wordt nummer binnen 48 uur geactiveerd
- bij nummerportering van andere provider krijgt klant niet meteen toestel mee maar moet er ongeveer een weekje gewacht worden tot er een goedkeuring is. Vodafone moet zeker weten dat jij inderdaad contractsvrij bent per opgegeven datum en dat je inderdaad klant bent bij die andere provider zoals je claimt en dat je geen achterstallige rekening bij die provider hebt. Zodra die goedkeuring er is (meestal een weekje) mag je alvast je nieuwe toestel ophalen.
Let wel op: sommige toestellen zijn gelocked!! zoals alle UMTS toestellen dus als je die neemt krijg je m wel al na een week maar kan je m niet gebruiken in de tussentijd met je ornage. Maar k750i is simlockvrij dus das geen probleem dan.
[ Bericht 19% gewijzigd door spooky1234 op 03-06-2005 02:14:48 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!