abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:35:18 #176
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25443877
Ze doet de ontvoering ook wel af als een politieke statement tegen "de kapitalistische honden blabla"
Maar volgens mij was het ze gewoon om het geld te doen, ordinaire misdaad ala de ontvoering van Heineken.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25443878
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja, ze rijden daar zo'n beetje standaard in (gepantserde!) witte Toyota Landcruiser SUV's.
Klopt deze foto wel?
nu ja, het is sowieso vreemd, dat er "maar" 1 iemand dodelijk gewond is als : "there was no bright light, no signal, and at a certain point, from one side, a firestorm erupted." (Sgrena's verhaal)
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:38:30 #178
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25443945
quote:
Het laatste verhaal kan wat mij betreft direct de prullenbak in.. want waarom niet stoppen bij die checkpoint omdat "US Soldiers shoot reporters" maar wel bij de voorgaande checkpoints? Eerste verhaal lees ik zo even, nu geen tijd
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:42:19 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25444017
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is geen sceptisch commentaar, dat is haast kritiekloos aannemen dat de Amerikanen gelijk hebben. Wat natuurlijk altijd nog kan zijn, hoewel zij nu eenmaal onbetrouwbaar zijn, zoals Giuliana "Amerikanen zijn het grootste gevaar voor de mensheid" Sgrena dat ook wel een beetje lijkt te zijn.
Precies, bovendien zijn enkele gegevens nu al achterhaalt. Zo heeft de Amerikaanse regering bekent dat de auto niet te hard reed.
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:43:16 #180
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25444039
quote:
Iraq Islamic Army: We Refused Ransom for Italian Journalist

Members of the Iraq Islamic Army who abducted the Italian journalist Giuliana Sgrena state that they refused the ransom money offered for the journalist's release.

In the videocassette containing the image of Sgrena and the hostage takers that was broadcast earlier today, the two gunmen standing behind Sgrena read out the following statement: "After some research, we have decided to release her without accepting any of the ransom money that was offered. This is not one of the principles of the resistance."

Sgrena was released last week after being detained as a hostage for a month, following her release, she was shot and injured after the car in which she was traveling was opened fire on by US troops, unfortunately an Italian intelligence agent responsible for her release lost her life in the incident.
http://www.zaman.com/?bl=hotnews&alt=&trh=20050308&hn=17287

Uhuh.
pi_25444049
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is geen sceptisch commentaar, dat is haast kritiekloos aannemen dat de Amerikanen gelijk hebben. Wat natuurlijk altijd nog kan zijn, hoewel zij nu eenmaal onbetrouwbaar zijn, zoals Giuliana "Amerikanen zijn het grootste gevaar voor de mensheid" Sgrena dat ook wel een beetje lijkt te zijn.
ach whatever ..sceptisch was dan ook wat tongue in cheek bedoeld door mij..

ik heb gewoon mijn vraagtekens bij haar verhaal, en dan niet die shooting, maar meer de ontvoering eigenlijk... dit is voor beide partijen een win win situatie, de (vermeende???) ontvoerders hebben hun poen, zij heeft én de VS én Berlusconi in erstige verlegenheid gebracht.
Ze zou een en ander in scene hebben kunnen zetten, maar goed, ik baseer dat puur op een gevoel dat ik krijg als ik haar (tegenstrijdige) en iets wat te gretige verhaal lees.

Die beschieting heeft plaast gevonden natuurlijk, maar als zij dood had gemoeten, was ze gewoon dood geweest en iedereen in die auto, lijkt mij.
Dit zou wel een enorm klunsige manier van iemand uit de weg ruimen zijn...

Ik vind het gewoon erg onwaarschijnlijk dat het gegaan is allemaal zoals zij zei, en dat is gewoon een gevoel, er klopt iets niet.
pi_25444103
Ja, het is in ieder geval een ráár verhaal. Kijk, trigger-happy Yankees zijn eerder regel dan uitzondering, linkse journalisten die wat overdrijven, goed, dat kan, maar dat in combinatie met onbaatzuchtige gijzelnemers. Het is een raar verhaal, dat zeker.
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:49:27 #183
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25444146
Zou het gewoon allemaal een stunt van Berlusconi zijn om 15 miljoen van de belasting te kunnen aftrekken?
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:49:28 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25444147
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:46 schreef Monidique het volgende:
Ja, het is in ieder geval een ráár verhaal. Kijk, trigger-happy Yankees zijn eerder regel dan uitzondering, linkse journalisten die wat overdrijven, goed, dat kan, maar dat in combinatie met onbaatzuchtige gijzelnemers. Het is een raar verhaal, dat zeker.
Het is een cliché maar dit keer vast weer waar. De uiteindelijk waarheid zal vast in het midden liggen.
pi_25444161
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het laatste verhaal kan wat mij betreft direct de prullenbak in.. want waarom niet stoppen bij die checkpoint omdat "US Soldiers shoot reporters" maar wel bij de voorgaande checkpoints? Eerste verhaal lees ik zo even, nu geen tijd
Die linkjes waren dan ook niet gepost als bevestiging van wat dan ook, ikw a sop zoek naar foto's en kwam die sites tegen, en nee, het is nie tbepaald waterdicht

Dat staat verder los bij het vage gevoel dat ik heb bij het hele verhaal van deze dame, wiens verhaal ik evenmin geloofwaardig vind
pi_25444195
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het is een cliché maar dit keer vast weer waar. De uiteindelijk waarheid zal vast in het midden liggen.
Don't, don't believe what you see
Don't, don't believe what you read
pi_25444419
Hm zou die foto niet de auto zijn waarin ze reed toen ze ontvoerd werd ?

Door hoeveel kogels is die Italiaanse man geraakt eigenlijk?
zoals je in een kogelregen zou verwachten door tig?
Ik las ergens dat hij door 1 kogel in het hoofd geraakt is?
Of is dat helemaal niet bekend nog?
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:14:13 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25444472
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:10 schreef milagro het volgende:
Hm zou die foto niet de auto zijn waarin ze reed toen ze ontvoerd werd ?

Door hoeveel kogels is die Italiaanse man geraakt eigenlijk?
zoals je in een kogelregen zou verwachten door tig?
Ik las ergens dat hij door 1 kogel in het hoofd geraakt is?
Of is dat helemaal niet bekend nog?
ja dat zou kunnen. maar zoals ik al in het begin aangaf stinkt het zaakje enorm, van ontvoering, vermeend losgeld/'vrijlating', tot de controlepost.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:18:25 #189
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25444520
Sowieso zou die auto doorboord moeten zijn als hij echt door een tank was beschoten. Zo'n boordcanon schiet toch met een behoorlijk caliber. Ik vermoed dat een amerikaanse soldaat in paniek is geraakt toen hij die auto op zich af zag komen en toen geschoten heeft. Dat die "journaliste" nu zit te overdrijven om haar eigen vooroordelen ten opzichte van de VS te bevestigen is natuurlijk diep triest. Maar goed, anti-VS geblaat valt nu eenmaal lekker in die kringen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_25444691
http://www.repubblica.it/(...)ca/autosgrena/1.html
nog wat meer foto's van de beschoten auto ...

oh en
quote:
Meanwhile, an autopsy performed on the agent who died trying to save Giuliana Sgrena reportedly showed he was struck in the temple by a single round and died instantly as the car carrying Sgrena sped to the Baghdad airport.
Sgrena en de doodgeschoten man zaten achter in, zij dook weg, hij lag half over haar heen om haar te beschermen tegen de kogelregen toch?
En dan is hij door 1 kogel in de slaap geraakt dus en zij door 1 in de schouder.
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:36:34 #191
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25444749
dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door DionysuZ op 09-03-2005 19:43:14 ]
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:40:37 #192
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25444798
hier zie ik bijv. een heel andere auto.

maar goed, deze auto is het ook weer niet (staat erbij: Seems that the car pictured here is not the car that the GIs shot at; according to a more recent Reuters description, this is the car that Sgrena was originally kidnapped from)

ik zou eens foto's willen zien van die auto van een goede bron, iets als cnn of washington post of nos ofzo. Die auto lijkt me toch aardig belangrijk bewijsmateriaal wat wijst in de richting van welk verhaal geloofwaardiger is
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:45:10 #193
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25444860
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:32 schreef milagro het volgende:
http://www.repubblica.it/(...)ca/autosgrena/1.html
nog wat meer foto's van de beschoten auto ...

oh en
[..]

Sgrena en de doodgeschoten man zaten achter in, zij dook weg, hij lag half over haar heen om haar te beschermen tegen de kogelregen toch?
En dan is hij door 1 kogel in de slaap geraakt dus en zij door 1 in de schouder.
ok tnx!! het is dus toch die auto.. dit is voor mij n bron die goed genoeg is
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:34:06 #194
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25445098
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:18 schreef Strolie75 het volgende:
Sowieso zou die auto doorboord moeten zijn als hij echt door een tank was beschoten. Zo'n boordcanon schiet toch met een behoorlijk caliber. Ik vermoed dat een amerikaanse soldaat in paniek is geraakt toen hij die auto op zich af zag komen en toen geschoten heeft. Dat die "journaliste" nu zit te overdrijven om haar eigen vooroordelen ten opzichte van de VS te bevestigen is natuurlijk diep triest. Maar goed, anti-VS geblaat valt nu eenmaal lekker in die kringen.
Zoiets lijkt mij ook het meest aannemelijke scenario. Een Amerikaanse jongen raakt in paniek, omdat er een auto op hem afrijd.Want hij is niet ingelicht over het vervoer van een Italiaanse journaliste richting het vliegveld. Beschiet die auto in een vlaag van verstandverbijstering. Commadant (Sergeant af weet ik veel wat) houdt daarna een nepverhaal op over genegeerde stoptekens en te hard rijden om zo het hachje van die soldaat te redden. Zoiets lijkt mij nog steeds het meest aannemelijks en ondersteunt beide kanten van het verhaal voor een groot gedeelte.
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:37:15 #195
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25445156
En die journaliste kan dit verwerken in wat Amerika-bash verhalen en ondertussen mooi de aandacht afleiden van het feit dat er tig miljoen Italiaans belastinggeld aan haar verspild is. Iets dat de Italiaanse politiek ook mooi uitkomt.
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:41:29 #196
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25445245
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:37 schreef Strolie75 het volgende:
En die journaliste kan dit verwerken in wat Amerika-bash verhalen en ondertussen mooi de aandacht afleiden van het feit dat er tig miljoen Italiaans belastinggeld aan haar verspild is. Iets dat de Italiaanse politiek ook mooi uitkomt.
Ja het is nou eenmaal veel makkelijker en popiejopie bij haar commievrienden om een groot Amerikaans complot tegen je te verzinnen.. Dan te erkennen dat het niet meer en minder is dan het "falen" van één of meerdere doodsbenauwde Amerikaanse jongeren.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2005 @ 20:46:36 #197
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25445336
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 18:35 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze doet de ontvoering ook wel af als een politieke statement tegen "de kapitalistische honden blabla"
Maar volgens mij was het ze gewoon om het geld te doen, ordinaire misdaad ala de ontvoering van Heineken.
quote:
Sgrena had been kidnapped by another one of these mysterious groups that seems to like to target those people who support their cause (kidnapping foreign pacifists just benefits the Americans, so you really have to wonder about many of these incidents). It appears this was a kidnapping for money, with the kidnappers taking the highest amount offered. Before they let her go, they warned her that the Americans wanted to see her dead ("the Americans don't want you to go back"). How would they know that? Presumably because the Americans offered them so many dollars to have her returned dead. Fortunately for her, the Italians offered more to have her returned alive.

Assassination Attempt
"All the American accounts I've read about this incident, including by those on the left, conclude that the Pentagon would never do such a thing as engage in this kind of assassination. This strikes me as being remarkable naive, but I guess you can believe what you want.."
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:50:19 #198
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25445399
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ja het is nou eenmaal veel makkelijker en popiejopie bij haar commievrienden om een groot Amerikaans complot tegen je te verzinnen.. Dan te erkennen dat het niet meer en minder is dan het "falen" van één of meerdere doodsbenauwde Amerikaanse jongeren.
Plus dat ze haar uitspraak "vijanden van Amerika hebben in Irak niks te vrezen" had moeten terugnemen.

Enige slachtoffers in deze zaak zijn de Amerikaanse soldaat en die Italiaanse geheim agent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Strolie75 op 09-03-2005 20:58:55 ]
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2005 @ 20:54:49 #199
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25445461
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Plus dat ze haar uitspraak [i]"vijanden van Amerika hebben in Irak niks te vrezen" had moeten terugnemen.

Enige slachtoffers in deze zaak zijn de Amerikaanse soldaat en die Italiaanse geheim agent.
Ja hoor. Zij heeft dat gat in haar longen zeker ook zelf verzonnen.

Àls het idd triggerhappy gung-ho soldaten zijn geweest, ben ik het wel met je eens dat de werkelijke verantwoordelijken in Washington zitten, maar die soldaat een 'slachtoffer' te noemen lijkt me ongeveer hetzelfde als Ali el B. een materlaar noemen. Amerika kent nog geen draft dus die vent zit daar ook nog eens vrijwillig.
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:56:10 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25445494
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Plus dat ze haar uitspraak [i]"vijanden van Amerika hebben in Irak niks te vrezen" had moeten terugnemen.

En de nabestaanden van de arme man natuurlijk.

Maar je hebt gelijk, de vrouw moet eigenlijk wel die uitspraak terug nemen. Maar dat verwacht ik niet snel. Ik zou eigenlijk erg verbaasd zijn, als er in het officieel onderzoek ongeveer dit uitkomt en zij daar mee akkoord gaat. Vast niet, dan wordt het vast weer afgedaan als een cover-up,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')