No way; ik vind dertig al heel veel eigenlijk. Maar goed: hoe meer, hoe beter natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:42 schreef jojomen4 het volgende:
Dirk maakt er echt een hoop dit seizoen. Denk dat ie straks op 40 eindigd in totaal.
Hij zit in de competitie op 21. Daar alleen eindigd die al op 30.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
No way; ik vind dertig al heel veel eigenlijk. Maar goed: hoe meer, hoe beter natuurlijk.
Zo denkt hij er zelf ook over.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:58 schreef rotskibo het volgende:
Kan mij het schelen hoeveel die scoort of hoe hoog hij eindigt bij de topscorers, als Feyenoord die beker nou maar pakt. Daar heb je tenminste wat aan.
Ik denk dat Huntelaar een beetje duur is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:10 schreef rotskibo het volgende:
Ik ken hem niet, maar ik vind dat je pas buitenlanders moet halen als er geen geschikte Nederlandse vervanger (het gaat nu om eventuele opvolger Kalou, Kuyt) haalbaar is. Zo lijkt Huntelaar mij een geschikte vervanger en als 1 van onze 2 spitsen verkocht wordt heeft Feyenoord ook de centen om hem te halen.
Zou je bijna standaard vanuit gaan hae?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is die van Luik een aanvaller, trouwens?
Jammer genoeg wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:38 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Zou je bijna standaard vanuit gaan hae?![]()
Want het is namelijk een echte hoofdprijs...........quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:58 schreef rotskibo het volgende:
Kan mij het schelen hoeveel die scoort of hoe hoog hij eindigt bij de topscorers, als Feyenoord die beker nou maar pakt. Daar heb je tenminste wat aan.
Die beker interesseert me eigenlijk geen hol.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Want het is namelijk een echte hoofdprijs...........
Ze speelden een paar jaar terug nog CL hoor.....quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die beker interesseert me eigenlijk geen hol.
Wel leuk voor Willem II dat die een keertje de UEFA Cup in mogen. Jammer dat ze hoogstwaarschijnlijk een stuk slechter zullen presteren dan bijvoorbeeld FC Utrecht of Vitesse zou doen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat Huntelaar een beetje duur is.
Ajax, Feyenoord en PSV spelen al Europa Cup (door de competitie), en dan krijgt Willem II op basis van de beker de laatste plek in de UEFA Cup, en niet de nummer zes van de competitie. Toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:32 schreef Erasmusch het volgende:
Dan moeten ze toch eerst die neusjes verslaan?
Ja, en dat is ook erg vergelijkbaar... Willem II is dit seizoen echt rampzalig slecht, en ik zie niet echt verbetering aan de horizon. Sowieso had Willem II een heel andere ploeg indertijd; de boel is helemaal leeggelopen inmiddels.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ze speelden een paar jaar terug nog CL hoor.....
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ajax, Feyenoord en PSV spelen al Europa Cup (door de competitie), en dan krijgt Willem II op basis van de beker de laatste plek in de UEFA Cup, en niet de nummer zes van de competitie. Toch?
[..]
Ik vind sowieso dat de nummer zes voorrang moet krijgen t.o.v. zelfs de bekerfinalist, maar ik wist niet zeker hoe het zat. Rare regeltjes ook, maar ze zijn nodig,quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Alleen de bekerwinnaar of verliezend bekerfinalist gaat voor de nummer 6.
Verliezend bekerfinalist niet toch? Roda JC hoopte in 2003 dat Feyenoord de beker zou winnen, want dan zouden zij als 6e in de competitie Europa in gaan. Maar omdat Utrecht won (die niet op plekken 1-5 stond) ging het feest niet door.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Alleen de bekerwinnaar of verliezend bekerfinalist gaat voor de nummer 6.
Had ook niet anders verwacht.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:27 schreef Erasmusch het volgende:
Afgelast dus.
Daar heb jij gelijk in. Maar volgens mij kwam dat omdat Feyenoord zich had geplaatst voor de CL en dan vervalt er iets ofzo. Want in Duitsland staat Aachen wel gewoon in de UEFA Cup.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:16 schreef belanov het volgende:
[..]
Verliezend bekerfinalist niet toch? Roda JC hoopte in 2003 dat Feyenoord de beker zou winnen, want dan zouden zij als 6e in de competitie Europa in gaan. Maar omdat Utrecht won (die niet op plekken 1-5 stond) ging het feest niet door.
mm interessant. Feyenoord haalde geen CL toen in ieder geval, maar misschien is dat het verschil. Misschien als de bekerwinnaar CL haalt mag de verliezer alsnog Europa in? Utrecht mocht na het incidentje met Kloeg in 2002 wel Europa in dacht ik (ajax was reeds kampioen)quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Daar heb jij gelijk in. Maar volgens mij kwam dat omdat Feyenoord zich had geplaatst voor de CL en dan vervalt er iets ofzo. Want in Duitsland staat Aachen wel gewoon in de UEFA Cup.
Ja dat denk ik nu ook. Hoewel dat in de huidige situatie kan betekenen dat Willem II het liefst PSV en Feyenoord op plaats 1 & 2 zou willen zien (zijn ze bij winst op Ajax zeker van Uefa cup), wat weer zou kunnen leiden tot competitievervalsing. Niet dat het aan de orde is, maar het had gekundquote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:26 schreef methodmich het volgende:
Eens denken... Vorig seizoen was het duidelijk, toen won Utrecht de beker. 2002/03 ook, maar Feyenoord werd toen 3e. Daar zat het in.
Volgens mij gaat de verliezend finalist alleen indien de bekerwinnaar zich voor de CL heeft geplaatst, omdat die competitie "hoger" is dan UEFA Cup.
Joepiequote:07-03-2005: Joep van den Ouweland wil weg bij Feyenoord
[Bron: AD]
Joep van den Ouweland vertrekt na dit seizoen bij Feyenoord. De middenvelder van de beloften heeft de clubleiding gevraagd de optie in zijn aflopende contract niet te lichten.
,,Ik wil gaan spelen en bij Feyenoord zie ik de kans daartoe niet'', zegt Van den Ouweland. ,,Er is al wat interesse, ik zie wel wat er verder komt.'' Fc Den Bosch, waar zijn broer Charlie dit seizoen een transfer naar Roda Jc verdiende, is een optie.
Nou 20+ miljoen voor kuijt lijkt me wat veel, Feyenoord heeft niet zo'n historie qua toptransfers eerlijk gezegd. Hoe raar het ook klinkt, dát beleid bepaald uiteindelijk voor hoeveel een speler weggaat, niet de kwaliteit van de speler zelf. (speelt wel een belangrijke rol natuurlijk, John van Loen kun je niet duurder verkopen dan Marco van Basten).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:54 schreef ferrarifreak het volgende:
[..]Niet als we net 20 miljoen voor Dirkie hebben gekregen.
Maar ik wil geen opvolger voor Kuijt, want hij moet blijven![]()
quote:Warme en koude ballen II (Feyenoord vs. NAC 4-0)
Door Jan Willem
Het zat de KNVB niet lekker, die loting na de achtste finales. Feyenoord naar de halve finale, op kinderlijk eenvoudige wijze werden de Brabanders opnieuw naar de slachtbank gevoerd. Van Oostveen, competitie leider van de legale voetbal maffia in ons land, genaamd KNVB, wist het zeker; de stadionclub zou nu wel een oor worden aangenaaid.
Voor de Rotterdammers geldt eigenlijk hetzelfde als onze vrinden uit Noord Holland; slechts een gewonnen bekerfinale kan nog kleur geven aan een verloren competitie waarin voor beiden enkel troostprijzen lijken weggelegd. En daar heeft men in Zeist voor aanvang van deze jaargang al rekening mee gehouden. Wie door de jaren heen kritisch naar het programma van de voetbal kalender heeft gekeken zal het zijn opgevallen hoe opvallend vaak Feyenoord vol aan de bak moet.
Op zich niet zo erg natuurlijk als je weet dat de gemiddelde baltovenaar van tegenwoordig hier uitermate vorstelijk voor wordt beloond. Kwalijker wordt het als deze praktijken opmerkelijk beter uitpakken voor de concurrentie. Zonder direct in het Gerard Cox syndroom te willen vervallen durf ik te zeggen dat de club van rood en wit hierin structureel wordt benadeeld.
Neem het nu volgende programma voor de halve finale van de Amstel Cup. Op Zondag 17 april wordt de klassieker gespeeld, weliswaar in Rotterdam. De Amsterdammers spelen vier dagen later de ogenschijnlijk makkelijke uitwedstrijd in Tilburg en zullen met twee vingers in de neus de finale bereiken. Opmerkelijk is dat de stadionclub reeds na drie dagen in eigen huis aantreedt tegen de aanstaande landskampioen. Zou het vreemdelingen legioen van Rotterdam zuid nog succesvol Europees bekeren, gelukkig schier onmogelijk met deze spelers, had het op Donderdag 14 april aanstaande ook nog even de kwart finale van de UEFA Cup mogen afwerken.
Zo heeft het er dus alle schijn van dat er in de donkere bossen van Zeist alles aan gedaan wordt om Feyenoord maar niet op de Coolsingel te krijgen. Heel even leek dit in 2003 mis te gaan, toen plots de Rotterdammers in de finale konden aantreden tegen FC Utrecht, dat het jaar ervoor nog zo schandalig van de overwinning was beroofd. De voetbalbond leek in deze wedstrijd de dans te ontspringen omdat de stadionclub zich destijds geen raad wist met de torenhoge favorietenrol.
Toen Bonaventure Kalou echter vanuit het niets het net van de Domstedelingen wist te vinden was de geest uit de fles. Een schandalig weggewuifde strafschop en een belachelijke rode kaart voor ‘rots in de branding' Bosvelt waren het gevolg, resulterend in een zekere overwinning van destijds Dirk Kuyt en de zijnen. Toeval? Eerder ingreep van hoger hand.
Nee, als het aan de KNVB ligt zullen Rotterdamse successen nog lang uitblijven. Manipulatie is hen niet vreemd. Scheidsrechters hoeven enkel in te grijpen als de situatie uit de hand dreigt te lopen. Echter om te voorkomen dat dit er te dik boven opligt probeert men zoveel mogelijk te sturen op basis van toevalligheden, zoals van tevoren bedachte voetbal kalenders aangevuld door warme en koude ballen.
Of zoals competitieleider Oostveen memoreerde na afloop van de gespeelde wedstrijden in het kader van de Amstel Cup; ‘zo, het was weer een geslaagde voetbal avond waarin de loting maar weer ééns bewezen heeft waar een kleine voetbalbond groot in kan zijn'.
Edward van Cuilenborg keek beschamend de andere kant op, Marc van Hintum klaagde over verbrande vingers. Henk Kessler zat thuis, stak een sigaar op en liet zich voldaan achterover vallen, zonder ook maar enige moeite te doen een glimlach te onderdrukken.
Koesteren zo'n jongen, ook al heeft hij een karakter a la Rivaldo, qua voetbal is hij een verrijking voor de HCE.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:01 schreef Luni het volgende:
Leonardo heeft dinsdagochtend zijn aflopende contract met één jaar verlengd. De Braziliaanse aanvaller, die woensdag zijn 22ste verjaardag viert, kwam de afgelopen twee jaar door verschillende blessures nauwelijks aan spelen toe, maar is momenteel weer fit. ´Ik ben blij met het vertrouwen dat Feyenoord in me stelt, ik moet het nu gaan laten zien´, aldus Leo, die sinds zijn elfde actief is voor Feyenoord.
Technisch directeur Mark Wotte toonde zich verheugd met het bijtekenen. Wotte: ´Maar het is wel het jaar van de waarheid voor Leo. Hij zal het nu moeten laten zien. Leonardo is een zeer getalenteerde speler waarin Feyenoord veel heeft geïnvesteerd. Hij verdient daarom een kans om wat terug te doen voor deze club.´
Leonardo doorliep vanaf 1995 de jeugdopleiding van Feyenoord en tekende in 2000 een driejarig contract. In augustus 2000 debuteerde hij voor de Rotterdammers en al snel groeide hij uit tot een sensatie in de eredivisie. In 2001 werd zijn contract verlengd tot de zomer van 2005. Een zware enkel- en knieblessure voorkwamen de laatste jaren dat Leonardo langere tijd inzetbaar was. Sinds januari dit jaar traint hij weer met de groep mee. In de thuiswedstrijd tegen Willem II in februari maakte hij zijn rentree en toonde hij aan op de weg terug te zijn.
Want de Calimero's komen immers uit Amsterdamquote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:35 schreef Cart_man het volgende:
Niet echt hoor, past meer bij dat domme gelul wat jullie de meeste tijd uitkramen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |