Inderdaad, hier worden daders slachtoffers.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:26 schreef ThunderChild het volgende:
Typisch weer Nederland . . .![]()
Sterkte
Dat was Marianne Bachmeier en die is dus NIET vrijgesproken, maar heeft zes jaar gekregen en is na 4 jaar vrij gekomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Herinner je je dat verhaal nog van die Duitse vrouw, wiens dochter was verkracht en vermoord? Ze smokkelde een pistool mee naar binnen in de rechtszaal en schoot de dader overhoop. Ze werd vrijgesproken. Via de mazen van de wet en oeverloos juridisch gekrakeel kunnen vele criminelen ontsnappen aan vervolging. Een pedofiel die een klein meisje in de kont boort hoort niet te ontsnappen aan de wet. Gebeurt dit toch, dan verdient zo'n smeerlap niet minder dan een einde aan z'n leven
Ten eerste wil ik jullie allemaal sterkte wensen. Verder zou ik eens onderzoek proberen te doen naar zijn verblijf in het buitenland. WIE WEET wat hij daar uitgespookt heeft, misschien valt er mogelijk iets te ondernemen om 'dit' toch achter de tralies te krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:42 schreef Mr-Mackey het volgende:
De geschiedenis
toen hij teugkwam van een verblijf in het buitenland van een paar jaar. Hij kon nergens anders terecht en destijds hadden wij zoiets van "het is toch familie".
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:42 schreef Mr-Mackey het volgende:
Dhr. Rudy Paul V. domicilie houdende te Hilversum
Hmm.. Maar ik twijfel.. Ik bedoel ik kan alleen mijn verhaal doen.. Wat hij heeft gedaan.. Ik weet niet eens hoe vaak.. en de plaats (in de bosjes vlakbij mijn huis waar ik toen woonde) bestaat niet eens meer.. daar staan nu huizen op.. Ik weet wel zeker dat er meer buurmeisjes toen misbruikt zijn, want als klein kind vang je wel eens dingen op... Maar ik betwijfel of ik een poot heb om op te staan..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:09 schreef Mr-Mackey het volgende:
Je kan er nog uitstekend aangifte van doen, in de wet staat nl. dat de verjaringstermijn pas begint te tellen wanneer het SLACHTOFFER 18 jaar wordt en als de DADER ten tijde van het delict minderjarig was is de verjaringstermijn voor aanranding 6 jaar en voor verkrachting 7,5 jaar.
In jou geval zou het dus pas verjaren wanneer je 24 of 25,5 jaar bent....alleen moet je wel sterk in je schoenen staan en dus niet te veel verwachten van justitie. Het is alleen vaak meer de erkenning die je wilt, want goedmaken kan natuurlijk nooit meer.
Mrs. Mackey
Ik ben het zomaar, letter voor letter, met je eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:20 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Beste ouders,
Ik heb jullie website doorgelezen en het enige woord wat in me opkwam was "Godverdomme"!
Waar haalt zo'n man het gore lef vandaan om jullie levens zo overhoop te gooien en jullie kinderen van littekens op hun zieltjes te voorzien. Ik kan hier natuurlijk gaan roepen dat ze die vent moeten opknopen, maar dat spreekt eigenlijk voor zich.
Anderzijds, wat een respect voor jullie als ouders. Toch die goede psychologische hulp inschakelen in plaats van je kind naar een RIAGG sturen en dat zelf bekostigen. Je kinderen geen haat en angst jegens anderen, maar veiligheid, liefde en vertrouwen meegeven. Ik ken jullie niet, maar na het lezen van jullie verhaal is mij een ding volkomen duidelijk: jullie komen hier uit met zijn allen.
Heel veel sterkte, en het kan alleen nog maar beter gaan nu!
Alleen beroep in cassatie is nog een mogelijkheid. Dit is echter alleen reeel wanneer er verkeerde beslissingen zijn gemaakt door de rechter (Er kunnen bijv. geen nieuwe bewijzen worden aangedragen).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:22 schreef Georges het volgende:
Heftig allemaal, van je familie moet je het maar hebben.
Maar, hoe is de rechtsgang nu verder? Dat was me niet helemaal duidelijk. Zijn er nog beroepmogelijkheden?
Dat denk ik ook.. Ze kunnen zelf altijd nog kiezen om in hoger beroep te gaan..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Echt kansvol zijn de bovenstaande mogelijkheden niet, en zij duren ook lang, en betekenen ook opnieuw een confrontatie met de dader. Persoonlijk denk ik dat het, vooral voor de kinderen, beter is om de zaak te laten rusten, hoe wrang het ook is dat de dader er zomaar mee weg komt..
Nee, dat kan niet, want het hoger beroep is nu geweest. Alleen cassatie en een civiel proces behoren nu dus nog tot de mogelijkheden. Maar voor een civiel proces kunnen ze later nog kiezen. Cassatie moet het OM over beslissen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:53 schreef Hel1tjuhh het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.. Ze kunnen zelf altijd nog kiezen om in hoger beroep te gaan..![]()
Hmm.. dan denk ik dat ze de kinderen zelf moeten vragen.. de oudste is tenslotte al 13 jaar.. Ja dan vind ik eigenlijk dat je ermee door moet gaan..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, want het hoger beroep is nu geweest. Alleen cassatie en een civiel proces behoren nu dus nog tot de mogelijkheden.
Sommige mensen kunnen zelfs in dit soort situaties primitieve instincten onderdrukken, en hun kinderen op de eerste plaats zetten.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:00 schreef Linz het volgende:
Waarom heb je je broer niet totaal verrot geslagen?
Wat schiet je daarmee op? dan word de vader van die kinderen aangeklaagd wegens mishandeling.. en moet ie misschien wel in de bak.. nee dat is lekker..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:00 schreef Linz het volgende:
Waarom heb je je broer niet totaal verrot geslagen?
Ja, dat zei ik ook altijd heel stoer inderdaad. Maar wanneer je het echt meemaakt leef je in een soort waas van ongeloof. Moeilijk uit te leggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Natuurlijk is het niet het verstandigste, maar mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze, als het recht niet zegeviert, voor mij (en evt. nieuwe slachtoffers!) rustig een paar jaar voor moord zou willen gaan zitten.
Heel veel respect voor ouders die idd het allemaal volgens de "correcte" weg doen, denk dat door de onmacht en woede dat soms best moeilijk kan zijn.
Ja daar geef ik je wel weer gelijk in.. Van mij mogen ze bij die verkrachters de pik wel afsnijden.. en dat meen ik serieus.. ik vind het echt een schande hoe ze zoiets kunnen doen..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Natuurlijk is het niet het verstandigste, maar mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze, als het recht niet zegeviert, voor mij (en evt. nieuwe slachtoffers!) rustig een paar jaar voor moord zou willen gaan zitten.
Heel veel respect voor ouders die idd het allemaal volgens de "correcte" weg doen, denk dat door de onmacht en woede dat soms best moeilijk kan zijn.
Heel knap van ze, ik ben een rationele kerel en zeker niet dom, maar dan zou er bij mij toch zeker een knopje omgaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen zelfs in dit soort situaties primitieve instincten onderdrukken, en hun kinderen op de eerste plaats zetten.
Misschien dat door de landelijke aandacht die het krijgt, het openbaar ministerie wat meer beweegt er daadwerkelijk wat aan en/of mee te doen dan nu het geval is . . .quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet overigens niet of je hier het type voor bent, ik vermoed eerlijk gezegd van niet, maar je zou er eventueel nog aan kunnen denken om contact op te nemen met een Peter r. de vries achtig programma. Aan de andere kant.... wat win je ermee. Niet veel en waarschijnlijk is dit voor je kinderen ook niet de juiste weg
Er rust nog steeds zo'n taboo op.. Ik vind echt dat er iets moet veranderen.. Er moet meer over gesproken worden.. Als het al gebeurt met 1 op de 7 mensen.. Ik bedoel er zullen vast wel meer mensen zijn die erover willen praten... Net zoals ik..quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:00 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Misschien dat door de landelijke aandacht die het krijgt, het openbaar ministerie wat meer beweegt er daadwerkelijk wat aan en/of mee te doen dan nu het geval is . . .
Niet te pessimistisch, daar is nog geen uitspraak over geweest. Laten we hopen dat het niet mals is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:57 schreef Triloxigen het volgende:
Laatste heeft een vader zijn kind vanaf geboorte tot haar 9e misbruik, weer een kansloze uitspraak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |