abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25353777
Ha!

Ik heb eens besloten om morgen vakantie te vieren, en wel met de trein naar amsterdam
Alleen heb ik geen idee wat ik daar kan doen. Wat ik zou MOETEN zien etc.

Ik wou niet naar musea ofzo, maar liever op n leuke maar goedkope plek middageten / avondeten de grachtengordels eens zien en wat avondeten, dan weer naar huis.

Iemand nog goede idee-en?

K weet dat het ook een beetje laat is, excuses
-
  Moderator donderdag 3 maart 2005 @ 22:42:13 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25353800
wandeling door het Vondelpark, ligt er nu schijnbaar mooi bij
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25353832
Duik gewoon de Jordaan in, dat is toch wel het hart van Amsterdam, zit vol met leuke café's en eettentjes, winkeltjes, en je zit bovenop de grachten.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_25353838
hey! idd, goeje tip
-
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:48:02 #5
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25353939
Nou mechatronics, ik ben dus vorige week vrijdag ook een dagje naar Amsterdam geweest, gewoon helemaal compleet zonder doel.

Om 11:00 kwam ik aan op Amsterdam CS. Ik ben (naar later bleek) over het Damrak geslenterd en ik dacht: "Verdulle, waar is die Kalverstraat nou?" Ik zag in een zijsteegje winkels dus ik liep er in en plotsklaps stond ik midden in de Kalverstraat. De eerste de beste winkel die ik inliep was meteen puik, want daar vond ik een vest wat ik al heel lang zocht.

Daarna ben ik de Kalverstraat uitgelopen en wilde ik hoertjes zien. Ik had geen flauw idee waar de Wallen ergens waren, dus duurde het effe voordat ik er was. Blijkbaar zijn ze nog niet ingeklokt om 12:00 uur, want ik heb er geen één gezien.

Toen ben ik gaan lunchen bij de McDonald's, omdat ik bij de Burger King 'ruzie' had met de wc-juffrouw, om een geschil m.b.t. geld.

Toen was het 12:30 en had ik het wel weer gezien. Ben toen naar huis gegaan.

Iets zegt mij dat je vast meer uit zo'n trip kunt halen en ik raad je aan om dat ook te doen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:03:23 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25354386
hhahaha Braun toch
  Moderator donderdag 3 maart 2005 @ 23:13:37 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_25354641
Schaatsen op het Museumplein.

Ik hoop voor je dat de treinen rijden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_25354730
Bijenkorf restaurant bovenste verdieping raamplaatsje ook leuk om even op te warmen. Kalvertoren bij munt lift naar hoogste verdieping: uitzicht genieten en eventueel weer een spaatje bestellen.

Albert Cuypmarkt. Altijd leuk. De Pijp, wijk er om heen barst het van de echt voordelige winkeltjes, cafeetjes en restaurants. Het is wat de Jordaan ooit was.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:21:38 #9
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25354818
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:42 schreef UIO_AMS het volgende:
wandeling door het Vondelpark, ligt er nu schijnbaar mooi bij
Yep, aanrader, gebeurt niet vaak dat er zoveel sneeuw ligt, vandaag werd er zelfs gelanglauft!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:25:42 #10
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_25354901
Vondelpark is zeker mooi nu!

Absoluut even heengaan.
Wallahjeweettog
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:28:43 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25354970
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:25 schreef EmjaY het volgende:
Vondelpark is zeker mooi nu!

Absoluut even heengaan.
Helemaal in de sneeuw !
Edit: ik lees ook altijd alle posts

Dan even naar de galerietjes achter de wetering.

[ Bericht 20% gewijzigd door ondeugend op 03-03-2005 23:36:14 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_25355075
Dagje wallen is best gezellig.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25361317
cool , ik ben nu alles aan het opschrijven, en ga ervandoor , thanks!

(wel wat later weggegaan trouwens, maarja)
-
  Moderator vrijdag 4 maart 2005 @ 13:57:07 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25363247
Ik ga nu de deur uit. Mocht ik mechatronics nog tegenkomen dan laat ik het hier wel even weten.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25370310
Ik ben geweest!
Hier mijn reisverslag
redelijk laat vertrokken, en kwam rond 13.30 aan
in de trein 1 of andere meid uit leiden tegengekomen die naar assen ging, en in Amsterdam op haar vriendje ging wachten.
Ze ging naar de bijenkort, en ik laat haar dat briefje zien wat ik gemaakt had, hey daar wil ik ook nog heen! , dan lijkt het tenminste niet erop dat ik haar achterna liep , maar meer met haar.
Enfin, naar de bijenkorf geweest
Literair café op de 4e was gesloten , helaas, toen maar in restaurant La Boucher ( ??? ) een glas kiwisap genomen, was best te doen, lekker relaxt.
Daarna naar de Mac ertegenover geweest, wat een paupertent was dat zeg.
Bestel ik een double cheeseburger menu. Sprite en zonder saus, , ik ga naar mijn tafel.
Ik hoorde ondertussen echt VEEL toeristen, viel me op.
Naast me zat een koppel uit Texas ofzo. ik denk dat die toeristen best vervelend kunnen worden.
Maargoed, ik had net m’n burger op, en begin aan mijn patat.
Sterveskoude patat!
Dus ik terug naar de balie, ik zo van "deze patat is een beetje er koud, mag ik een nieuwe?"
Dus ik geef die papieren zak met tissues er nog bij, gooit ze dat weg, en pakt ze een zak zonder tissues maar met nieuwe patat. Toen was ik het zat en had van laat maar.
Vervolgens zat er toen weer te weinig zout op, , enfin, paupertent dus daar.
Tijdens mn friet eten komt er ook nog n neger binnen, direct naar mijn tafel of ik 2 euro heb. (zie ik er zo vriendelijk uit ofzo?) ik: nee, tuurlijk niet!
3 tellen later komt de manager, zo een beetje klappen van eruit, dat ging flexibel. Kordaat optreden van die manager dus.

Na een teleurstelling bij de mac (voor het eerst ! ) loop ik naar buiten, om te kijken op de kaart waar het vondelpark is, spreekt er 1 mij aan: "do you speak english?"
ik: "jep"
zij: een verhaal ophangen dat ze duits is, haar paspoort, geld en alles is gejat en nu zit ze vast in Amsterdam, ze was al naar de ambassade geweest
>toen had ik het idee, Duitsland, dat kan je toch wel aanliften? ze had trouwens ook al n flinke laag bruin prut op haar tanden, dus 2 dagen geloofde ik ook al niet, maar, alsnog een triest verhaal.
zij: of ik wat geld heb voor overnachting
ik: (had toevallig die ochtend het RTL nieuws gekeken, en gezien dat het zelfs verboden is in AMS om buiten te slapen, dus iedereen ging naar het leger des heils)
ik: just walk to that information point and ask for Leger des Heils
zij: op een schreeuwachtige toon: I've already been there, it's full! blabla!
ik (had al het idee, okey, dit is echt bullshit, oprotten) en netjes gezegd van "sorry, can't help you" en weggegaan.

Vervolgens loop ik naar de tramhalte en vraag ik welke tram naar vondelpark gaat, dan moest ik een tram achter het paleis hebben, ik stond toen bij een halte bij de dam, voor het paleis.
Dus ik loop daar zo heen, zie ik ineens dat ik in de Kalverstraat ben!
Ik zo van okey, aanpassen, en door de Kalverstraat lopen, een paar winkels in geweest, en t was wel leuk.
Op slot ergens aan het eind naar rechts, 1 of ander klein plein opgeweest, en toen daar een tram gepakt, warempel, lijn 5, die moest ik hebben voor vondelpark zeiden ze, en ja, dat was zo.
Ik zo instappen, met het idee dat roepen ze wel om, zo'n groot park.

Dus in de tram, Hobbemastraat (ofzoiets) en die chauffeur erachteraan PC hooftstraat etc.
Ik denk hey! dat wil ik ook wel zien (per ongeluk zat daar dus ook het vondelpark)

maar eerst via 1 of ander groot park, waar ik aan het eind een schuin dak zag staan ( wat later de AH bleek te zijn, het zat bij het van gogh musuem of rijksmuseum, zoiets)

na een korte wandeling daar, 50 meter maar teruggegaan, dit vond ik kaal, dus de borden volgen naar vondelpark, toevallig kom ik PC hooftstraat tegen en dacht hey! dit is het dus!
de straat met bekende Nederlanders e.d. dus ik stop met lopen, knalt er half een dame van stand tegen me op, en geeft me een blik van "jij vlegel! is dat nou de toekomst?! "
Ik wou bijna wat terugzeggen, maargoed dat ik het niet gedaan had, want het was niet positief.

PC viel knap tegen eigenlijk, vond het dood, er stonden geen luxe auto's niks
net aan een Porsche Cayenne dan.

op naar vondelpark.
Dat was wel cool! daar heengelopen, op gegeven moment onder een brug door, via een meertje of 2, een paar mensen zien sleeën en een hoop sneeuwpoppen.
Ik meen ook gezien te hebben dat een gezin bezig was een iglo te bouwen, maar het was te ver weg voor mij , ik vond het wel best.

Toen kwam ik in 1 of andere straat, waar ik naar links ging, wat echt vol zat met uitzendbureaus , echt 3 op een rij was geen uitzondering. Glibberend over de stoep kwam ik ineens links de AH tegen, ik dacht hey, ik wil wel even wat eten.
Dus AH in, flesje Aquarius gehaald en 4 croissantjes waar ik er 3 van op at.
Ik had trouwens een bonuskaart aan mn sleutelbos hangen, dus de prijs viel nog mee.
En ik liep de ah weer uit, via de roltrap weer!
En daar zag ik dus dat schuine dak, wat ik eerder zag, en ik zag ook dat er heel veel kinders met de slee of iets dergelijks naar beneden gingen, sommigen vlogen zo hard over het fietspad dat ze het park invlogen tussen de bankjes door. Grappig gezicht was dat.

Na een korte 200 meter kwam ik rechts het Concert Gebouw tegen, wat wel mooi was.
daarna liep ik dus nog steeds rechtsdoor (hier begonnen de uitzendbureaus pas echt)
na een tijdje lopen was ik het weer eens zat, en stapte ik dacht ik óf tram 16 óf tram 24 in.
Richting Centraal Station.
Tijdens de rit kwam ik langs een bouwput, en besloot uit te stappen, om te kijken. Het was een bouwput voor de metro lijn Noord-Zuid, meen ik te herinneren.
Maar echt veel zag ik niet. Op de terugweg zag ik een winkel wat "Spiffy""heette.
Ik herinnerde me nog dat in LA een meid tegen me zei"You look spiffy! ".
Dus ik dacht mooi, dat moet er wel goed zijn dan.
T bleek een schoenenzaak te zijn en ik dacht voor de gein, ik vraag eens of ze maat 47 hebben (dat heb ik ja )
Maar daar hadden ze maar 2 paar van, en niet van die nette, die ik toevallig passief zoek.

Dus ik stap weer tram 16/24 in, op naar Centraal Station.
Even voorbij de Heineken Brouwerij kom ik een mooi opschrift op een muur tegen.
Ik heb er een foto van gemaakt, maar hier de tekst.
"een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht ..."
Helaas is de foto te onduidelijk om te zien van wie het is,... iemand?

Ik stap weer de tram in. Beetje met het idee van tsja Rick, nu heb je het muntplein / Kalvertoren en de wallen gemist. jammer maar helaas, volgende keer beter.
Ik was het een beetje zat, mede vanwege de kou want ik ben niet zo'n liefhebber.
Maar ik heb wel een iglo gebouwd gister!

En ineens wordt er omgeroepen: "Muntplein". Ik van "hey!". En ik stap uit.
Daar vroeg ik bij iemand aan de halte waar de Kalvertoren was. Door de V&D zei hij.
En dat was goed, na de eerste maal door de V&D te zijn gelopen kwam ik een bord tegen waar kalvertoren op geschreven stond. Daar moest ik zijn.
Ik loop binnen en jawel via een roltrap kom ik alwéér een V&D binnen.
Weer door die V&D lopen en ik kom een stel trappen tegen. Ik besluit omhoog te lopen. En ik kwam bij een toren uit.
Een goede Cappuccino heb k daar op, wat gelezen, en vooral van het uitzicht genoten, het was geweldig!
Leuk personeel wat daar werkt trouwens .

Ik heb daar toch best lang nog gezeten, en ik wou toen echt weer eens naar huis, ik wou de eerste show van "Joey" op Veronica toch niet gaan missen eigenlijk.

Dus ik weer de tram in, en zie op een beeldscherm daar dat 74% van de jongeren die in aanraking komen met criminaliteit, dit weer doen binnen 6 jaar.
Beetje oud nieuws dacht ik, maar nu is het echt bewezen.

Uiteindelijk aangekomen bij Amsterdam Centraal loop ik naar spoor 13A, want daarvandaan ging de eerste sneltrein naar den haag HS.
Binnen een kwartier,... dacht ik. Uiteindelijk een half uur vertraging. Maakt niet zoveel uit.
Hop gelijk de trein naar HS dus, daar uitgestapt.
IK dacht een kwartier te wachten op de bus, wat een dik halfuur werd.
Vandaar zag ik dat ik nog een half uur had om naar huis te gaan. Een rit waar ik normaal 20 minuten over doet, maar nu lag er sneeuw!
Net aan op tijd thuis ging ik maar Joey kijken, wat best tegen viel.

Zo, en dat was mijn verhaal, ik zet hem toch nog even in Word, en spellingscheck doen...

Samenvatting:
-Bijenkorf + restaurant
-Kalverstraat
-Vondelpark
-Meerdere mooie gebouwen gezien
-PC Hooftstraat gezien
-Muntplein, Kalvertoren

Het was top! Binnekort ga ik nog maar een keertje als ik een dagje vrij heb.
Nu is mijn hoofd ook goed leeggeruimd, werkt goed verfrissend zo'n drukke stad.
Kan ik straks tenminste goed verslag bouwen, dat moet ik namelijk ook nog doen...
-
pi_25370528
Nagoed, ik probeer al een paar keer te editen, maar ik krijg dit:
quote:
Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen opnieuw. (De verbinding met de database server werd verbroken tijdens een handeling.)
Zou mn verslag te lang zijn?
Waar het om ging, ik had dit erbij gezet.

---Dus ik stap weer tram 16/24 in, op naar Centraal Station.
Even voorbij de Heineken Brouwerij kom ik een mooi opschrift op een muur tegen.
Ik heb er een foto van gemaakt, maar hier de tekst.
"een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht ..."
Helaas is de foto te onduidelijk om te zien van wie het is,... iemand?
[edit]
na google kwam ik dit tegen

bron: http://www.dodenakkers.nl/beroemd/randwijk.html
Het was dus: H.M. van Randwijk
(Gorinchem 9 november 1909 - Purmerend 13 mei 1966)
[/edit]
---
-
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:17:23 #17
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_25370592
HAHAHAHAHAHAHA

oh damn, made my day
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_25370705
Nog beter, dat allemaal voor :
kiwisap: 2.95
Mac: 4.95
AH: 3.45
WC: 0.25
totaal 11 euro 60!
Heerlijk zo'n OV kaart, ik ga er meer gebruik van maken.
Zo hou ik nog geld over om binnekort een keer terug te gaan om naar de wallen te gaan
-
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:28:23 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25370813
Wat ben je toch een ouwe schraper. Meneer gaat bij de AH croissantjes halen, met, let wel, een bonuscard. En om nieuwe friet vragen omdat de ouwe koud is.

Amusant verslagje, wat een mens zoal niet mee maakt op een dag hè!
pi_25370977
die friet was echt niet te vreten daar, ik was het echt zat.
Ik dacht zo, ik zal het boegbeeld zijn van mensen die gaan klagen over koude patat bij de Mac tegenover de Bijenkorf! (het was die mac waar NIET Mac express onder staat)
maar t was nog verder nog niet te vreten, 5 euro en nog niet te vreten,
volgende keer maar subway

verder hoorde ik net dat ik morgen weer vrij ben, dus ik heb neit zoveel centen.
K vind het trouwens onzin om te gaan eten voor 20 euro in een restaurant in je eentje.
-
pi_25371061
beste reisverslag ooit dit. Hilarisch! http://www.st-christophers.co.uk/email/amsterdam.htm <Nog zo'n vreemdeling>
pi_25371223
bedankt voor het compliment!

maar,...noem jij mij een vreemdeling?

Ik ben trouwens én niet stoned geweest én niet naar de hoeren gegaan.
Godsamme ik moet nog n keer

over die liegende duitser, hier die bron http://spitsnet.nl/cci.php?id=40480 over dat er wél plek is

[ Bericht 21% gewijzigd door mechatronics op 04-03-2005 23:05:48 ]
-
pi_25371340
Ik heb me nooit gerealiseerd dat een dagje Amsterdam voor sommige mensen zo'n avontuur kon zijn!
Ja lekker!
pi_25372224
Vroeger vroegen de negers om een gulden.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:44:34 #25
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25372335
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:38 schreef longinus het volgende:
Vroeger vroegen de negers om een gulden.
En plukten zij katoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')