Functie omschrijving: Multivlaai-meisje
Werkgever: Multivlaai dus
Werktijd: Vrijdag van 18.00-21.30 en zaterdag van 7.00-18.00
Aantal collegae: In totaal 7, op zaterdag 3
(en als ik de vreemde man meereken die altijd wil helpen met dingetjes 4
![]()
)
Gratis koffie? Oui
![]()
en thee, en fanta, en cappucino, en warme chocomel en vlaai!
's morgens vroeg moet ik dus in alle kou en regen naar m'n werk fietsen, alwaar er vlaaien staan die moeten worden uitgepakt (het is kouououd in de koelcel maar ik heb niet zo'n tof pak als Braun
![]()
)
En dan snijden we dus bestellingen.
Mensen zijn altijd heel creatief met hun bestellingen.
Zo willen ze soms 4 vlaaien en dan half-om-half in de doos want dat staat zo leuk voor de visite.
Of ze willen van 15 vlaaien één puntje.
Of ze willen alles in kleine doosjes want dan kan het in de fietstas.
En als alles dan gesneden is ziet de koelcel er zo uit:
![]()
Soms begrijpen klanten niet dat het even duurt voordat hun bestelling gevonden is.
Dan gaan ze zeuren. Mensen hebben een kort lontje
![]()
Met kerst waren er trouwens wel 400 vlaaien besteld
Toen duurde het helemaal lang voordat we dingen konden vinden
En de rest van de dag komen mensen vlaai kopen en koffiedrinken.
![]()
Mensen zijn heel leuk, vooral als ze dingen vragen als
Wat zit er in de bananenvlaai? Banaan? Kost snijden ook extra anders hoef ik het niet hoor Wat is dat nou.. het is bijna sluitingstijd en jullie hebben bijna niks meer!? Hel en verdoemenis zal over jullie heen komen! Een tasje? Kom je het niet bij me thuisbrengen dan
Deze vlaai was niet lekker, mag ik een nieuwe? Wat? Nee, ik heb nog maar 1 puntje over, de rest is op. Maar ik wil toch een nieuwe Bij de HEMA is de vlaai veel goedkoper dan hier! Laat die 2 cent maar zitten hoor, kan je van uit eten! 9 uur open? Ja maar ik moet de vlaai wel om 8 uur 's morgens hebben want ik krijg visite!Maar gelukkig hangen er messen in de winkel
![]()
Hele scherpe
![]()
En soms versieren we de winkel als we ons vervelen
![]()
En af en toe hebben mijn collega's een beetje teveel koffie op en worden ze een beetje vreemd:
![]()
Het leukste zijn de vaste klanten, zo hebben we:
Piet: Piet is een man, een dikke man. Met een scooter en een overmatig speeksel-probleem. Waardoor er behalve restjes vlaai op zijn bordje en tafel ook altijd weer kleine poeltjes kwijl liggen.
Mevrouw Dekker: Mevrouw Dekker heeft een hekel aan het bejaardentehuis en zit daarom elke zaterdagmiddag van 2 tot 5 commentaar te leveren op onze klanten.
Meneer van de Capelle:]Meneer van de Capelle is een meneer die eerst altijd samen met z'n vriendin kwam. Maar nu zijn ze uit elkaar en kijkt hij elke keer als hij binnenkomt eerst schichtig rond of ze er zit of niet. Zo ja, dan loopt hij gauw door. Zo niet, dan komt hij binnen om over haar te zeuren. En zij doet hetzelfde.
Mevrouw Annema: Mevrouw Annema kwam altijd bij ons om naar de WC te gaan. Totdat ze tot 4x toe alles heeft ondergescheten. Toen hebben we haar maar doorverwezen naar de HEMA omdat onze wc altijd net grondig chemisch gereinigd wordt als zij binnenkomt. Wat een toeval toch.
En aan het eind van de dag moeten we schoonmaken en dan is de dag alweer om!
Het is leuk werk
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2006 14:01:08 ]