Gefeliciteerd, kerel! Iets om hartstikke blij en trots op te zijn. Een megaprestatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat kan inmiddels wel, met het contract voor onbepaalde tijd
Binnen drie jaar staat die 2536¤ (geïndexeerd: 2850¤) op de teller heb ik al uitgerekend en gezien mijn beperking (lees: modediagnose) ben ik zeer tevreden met het resultaat. Ik werk in zekere zin naar vermogen, mensen leggen mij niet de druk op om een bepaald niet-realistisch niveau te halen.
Wel een vraagje: een salarissprong of andere functie, voelt dat nou als een feestje of calculeren mensen dat min of meer in als ze aan een carrière beginnen?
Whoa - flashback! Inmiddels is alles wel goed gekomen met me, verdien lekker en zit nog steeds naar mijn zin in Londen. En startsalaris is niet alles, dat heb ik om me heen inmiddels wel gezien. Veel mensen die met weinig begonnen doen het goed, ook omdat ze vaak kozen voor hun passie.quote:Op donderdag 17 maart 2005 01:50 schreef Drive-r het volgende:
Ik ben benieuwd naar mijn startsalaris (moet nog een jaar). Ik denk dat een leuke baan vinden (en krijgen) maar voorop moet staan. Was wel verbaasd over mijn stagevergoeding in Engeland. Dat gaat daar blijkbaar wel even anders dan hier. Toevallig kreeg een studiegenoot laatste een baan aangeboden bij een grote Engelse oliemaatschappij, dat verdient ook al direct een behoorlijk stuk meer dan hier. Jammer genoeg is het leven daar natuurlijk ook duurder....
Over het algemeen hoor ik van de mensen die hier afstuderen gewoon enorm wisselende verhalen. De ene kans niks vinden, de andere verdient te weinig en de laatste mag direct na afstuderen voorzichting gaan 'harken'.... ligt hier in Delft ook wel enorm aan de studie
Wat zijn goede cijfers dan? 7 gemiddeld, 7,5, 8?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:10 schreef Häagen-Nesz het volgende:
Met een studie econometrie + goede cijfers & nevenactiviteiten kan je prima terecht komen bij investment banks als analyst, met salaris tussen ¤2800-¤3500 start. Hoe dan ook, 2500 is goed, niet geweldig.
Edit: nm, 2005...
Jij was toch diegene die nu een gigasalaris verdient?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Whoa - flashback! Inmiddels is alles wel goed gekomen met me, verdien lekker en zit nog steeds naar mijn zin in Londen. En startsalaris is niet alles, dat heb ik om me heen inmiddels wel gezien. Veel mensen die met weinig begonnen doen het goed, ook omdat ze vaak kozen voor hun passie.
Mooi dat je goed terecht bent gekomen!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Whoa - flashback! Inmiddels is alles wel goed gekomen met me, verdien lekker en zit nog steeds naar mijn zin in Londen. En startsalaris is niet alles, dat heb ik om me heen inmiddels wel gezien. Veel mensen die met weinig begonnen doen het goed, ook omdat ze vaak kozen voor hun passie.
Dat heet talent en vaak werken deze mensen 80 uur per week. Je wordt geboren met talent, je hebt het of niet. Zo werkt het in deze wereld en er is daar geen verklaring voor. Als iedereen hetzelfde ozu verdienen dan werkt er niemand meer of doet niemand meer zijn best. Jij profiteert ook omdat mensen die hun best doen de economie laten groeien.quote:Waarom wordt de een tot in de hemel beloond
Wat een flauwekul. In de eerste plaats is talent geen aangeboren zaak. Het is iets waar je hard voor moet werken, maar wat vooral ook beinvloed wordt door je omgeving. Vrijwel iedereen met een topsalaris moet daar hard voor werken, maar ze hebben nog veel meer te danken aan het land waar ze geboren zijn, hun ouders, toevalligheden en andere omgevingsfactoren. Misschien goed om dat even in het oog te houden voor we die mensen op de schouders hijsen.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heet talent en vaak werken deze mensen 80 uur per week. Je wordt geboren met talent, je hebt het of niet. Zo werkt het in deze wereld en er is daar geen verklaring voor. Als iedereen hetzelfde ozu verdienen dan werkt er niemand meer of doet niemand meer zijn best. Jij profiteert ook omdat mensen die hun best doen de economie laten groeien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |