abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25426205
Zijn er hier niet meer afgestudeerde econometristen??
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:49:27 #52
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_25431100
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:29 schreef amr_diab het volgende:
En trouwens, als er staat: salaris in schaal 11 (op basis van leeftijd, opleiding en werkervaring: minimaal 2539 euro, maximaal 3946 euro) kun je dan toch ergens worden geplaatst in schaal 10?
Ja, het eerste jaar zit je in schaal 10, de aanloopschaal voor 11, waar je op basis van je werkervaring in een bepaalde periodiek wordt geplaatst. Geen relevante werkervaring? Dan periodiek 0. 1 jaar werkervaring? Dan periodiek 1 enz. Ben je erg gewild dan kan je daar wel over onderhandelen. De situatie is nu echter dat voor elke functie er veel kandidaten zijn.

Na 1 jaar ga je meestal bij goed functioneren naar de eigenlijke schaal 11 en krijg je het contract voor onbepaalde tijd. Bij die overgang naar schaal 11 maak je een mooie "klapper" in procenten gezien. Je krijgt namelijk je jaarlijkse periodiek en een bevorderingsperiodiek. Daarbij komt dat beginperiodiek 10 en beginperiodiek 11 relatief ver uit elkaar zitten in vergelijking met andere schaalcombinaties.

Ik ga er nu in dit verhaal even van uit dat de regels bij het rijk overal hetzelfde zijn en dat die overal hetzelfde worden toegepast.

Vergeet niet dat de secundaire arbeidsvoorwaarden bij het rijk zeker niet slecht zijn en dat 36 uur in de meeste gevallen (behoudens de leidinggevenden) ook echt 36 uur is en vrije tijd is ook wat waard.

Die 4000 euro in schaal 11 bereik je pas na een jaar of tien als je gewoon je werk als ieder ander doet. Als je veel binnen het rijk van functie verandert, krijg je vaak mobiliteitsperiodieken en stijg je sneller.
could you just [i]not[/i] breathe?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 21:53:55 #53
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_25431155
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 10:03 schreef Scipio het volgende:
Honderden meer dan 1639 netto? Als je begint? Dus dan zit je rond de ¤ 3000 bruto o.i.d. Goed geregeld, doe mij ook maar zo'n traineeship!
3000 bruto zit zo ongeveer op 2000 netto. 3100 zit namelijk, inclusief tegemoetkoming ziektekosten, op ongeveer 2100.
could you just [i]not[/i] breathe?
  Redactie Games woensdag 9 maart 2005 @ 00:56:32 #54
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25434706
Ligt er volgens mij ook aan waar je in NL zit.. Ik heb gemerkt dat ik in het westen veel hogere vergoedingen kreeg, omdat daar de levensstandaard gemiddeld ook iets hoger ligt. Met name de huisvesting. Als startend ICTér in het oosten hebben ze voor mij een indicatieloon gegeven van 17 a ¤1800,- bruto in de maand. Vraag het maar na bij het Arbeidsbureau of bij een uitzendbureau. Verschil alleen in de ICT-branche is dat daar nog geen sprake is van vaste CAO's en dat we behoorlijk kunnen onderhandelen over de primaire en secundaire voorwaarden e.d. Standaard leasebak, laptop, mobiel. Omdat je dat nodig hebt voor je werkzaamheden...

Nadeel alleen is dat je ook uitgemolken kan worden... als je over je heen laat lopen bij de onderhandelingen. En dat is nou het moeilijke als pas afgestudeerde mag je/ kun je gewoon niet al te veel wensen. Immers kom je net uit de schoolbanken en er valt nog genoeg te leren.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_25523926
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:49 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

Ja, het eerste jaar zit je in schaal 10, de aanloopschaal voor 11, waar je op basis van je werkervaring in een bepaalde periodiek wordt geplaatst. Geen relevante werkervaring? Dan periodiek 0. 1 jaar werkervaring? Dan periodiek 1 enz. Ben je erg gewild dan kan je daar wel over onderhandelen. De situatie is nu echter dat voor elke functie er veel kandidaten zijn.

Na 1 jaar ga je meestal bij goed functioneren naar de eigenlijke schaal 11 en krijg je het contract voor onbepaalde tijd. Bij die overgang naar schaal 11 maak je een mooie "klapper" in procenten gezien. Je krijgt namelijk je jaarlijkse periodiek en een bevorderingsperiodiek. Daarbij komt dat beginperiodiek 10 en beginperiodiek 11 relatief ver uit elkaar zitten in vergelijking met andere schaalcombinaties.

Ik ga er nu in dit verhaal even van uit dat de regels bij het rijk overal hetzelfde zijn en dat die overal hetzelfde worden toegepast.

Vergeet niet dat de secundaire arbeidsvoorwaarden bij het rijk zeker niet slecht zijn en dat 36 uur in de meeste gevallen (behoudens de leidinggevenden) ook echt 36 uur is en vrije tijd is ook wat waard.

Die 4000 euro in schaal 11 bereik je pas na een jaar of tien als je gewoon je werk als ieder ander doet. Als je veel binnen het rijk van functie verandert, krijg je vaak mobiliteitsperiodieken en stijg je sneller.
In 10.3 beginnen met nauwelijks werkervaring... sja, sommige mensen zoals die vriendin van mij hebben altijd mazzel. Oké, laten we wel weten, ik gun mensen graag het beste, maar het moet wel leuk blijven en getuigen van realiteitszin.

Ik ben zeer tevreden als ik een geschikte baan vind op of rond mijn opleidingsniveau. Vandaag iemand gesproken die zei dat sommige mensen wel erg hoge verwachtingen hebben van startsalarissen. Immers: je praktijkervaring is nog (vrijwel) nihil.

10.1 (2225 euro) lijkt mij heel realistisch, maar de mogelijkheid tot 10.3 laat ik open.

Maar wel terecht dat je na één jaar bevorderd wordt naar 11.0, tenzij je al in 10.3 zit, want dan is het eerstvolgende hogere salaris de 11.1.

[ Bericht 18% gewijzigd door amr_diab op 15-03-2005 18:32:11 ]
pi_25534926
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:11 schreef amr_diab het volgende:
Ik zal inderdaad al blij zijn met een baan, ongeacht het salaris. Wel een baan die gerelateerd is aan mijn opleiding, omdat daar op dit moment mijn kwaliteiten liggen. Helaas heb ik in mijn studententijd weinig lef vertoond, maar dat kan ik nu niet meer terugdraaien. Het is een feit.
Heel herkenbaar. Ik had er ook veel meer uit kunnen halen, maarja.. Soms kom je later pas achter bepaalde zaken.
quote:
Omgekeerd is het ook zo dat als ik eenmaal meer zal verdienen, mijn levensstijl niet drastisch zal veranderen. Maar ik moet nu eenmaal verder; ik ben nu 25 en woon nog steeds bij mijn ouders, iets wat ook komt doordat ik een relatief langzame algemene ontwikkeling heb, wat zich vooral in de kinderjaren manifesteerde.
Ik ben ook 25 en woon nu ook bijna op mezelf (ben bezig ). Ik heb altijd thuis gewoond, maar wel zelf heel veel dingen moet opknappen en alles vanaf m'n 16 zelf moeten betalen. Niet altijd makkelijk, maar heb daar denk ik nu wel profijt van.
quote:

Soms ben ik trots om mijzelf (ik kan nu van het verdiende geld toch naar Marokko op vakantie), maar dan weer heb ik de grootste hekel aan mijzelf omdat ik kansen heb laten liggen.
Ik heb ook steeds het gevoel dat ik achterloop ofzo. Nadat ik de Mavo heb gedaan, ben ik naar de MBO gegaan en heb net de HBO afgerond. Dan ben je al snel 24 jaar voordat je aan het werk kunt. En dan zie je al je vrienden al op hun zelf wonen, mooie auto enz... Maarja, die tijd komt er nu ook voor mij aan!
pi_25535064
quote:
Op zondag 6 maart 2005 18:46 schreef Coolgoza het volgende:
Starters van mijn opleiding Techn Bedrijfskunde 1600 - 2000 euro, echt niet meer, tenzij je jezelf wel erg goed kan presenteren en naar binnen lullen.
Tja, maar sommige 'bazen' zeggen bij een sollicatiegesprek dat alle salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden gelijk zijn bij elk personeelslid. Dan zeggen ze dat ze geen schevige gezichten willen en niet meer dan het basispakket kunnen bieden. Tja, wat zeg je dan?
pi_25535243
Interessant, Hanneman!

Wij zitten min of meer in hetzelfde schuitje, met het verschil dat ik een ander soort opleiding heb gedaan. Je ziet dat bij sommige mensen alles min of meer komt aanwaaien, terwijl je eigen leven is niet gemakkelijk is. Maar de meest gewaardeerde mensen zijn juist die mensen die ook af en toe eens tegenvallers hebben.

Belangrijk voor je eigenwaarde is dan om in elk geval je best te doen. Op dit moment heb ik een reële kans op een interessante baan, de uitslag hoor ik op vrijdag. Het is mogelijk dat ik postbode moet blijven, er is ook een vrij grote kans dat veel moeilijkheden van de afgelopen tijd als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Kortom: ALLES of NIETS
pi_25536110
Ik ben benieuwd naar mijn startsalaris (moet nog een jaar). Ik denk dat een leuke baan vinden (en krijgen) maar voorop moet staan. Was wel verbaasd over mijn stagevergoeding in Engeland. Dat gaat daar blijkbaar wel even anders dan hier. Toevallig kreeg een studiegenoot laatste een baan aangeboden bij een grote Engelse oliemaatschappij, dat verdient ook al direct een behoorlijk stuk meer dan hier. Jammer genoeg is het leven daar natuurlijk ook duurder....
Over het algemeen hoor ik van de mensen die hier afstuderen gewoon enorm wisselende verhalen. De ene kans niks vinden, de andere verdient te weinig en de laatste mag direct na afstuderen voorzichting gaan 'harken'.... ligt hier in Delft ook wel enorm aan de studie
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27512196
Ik (bijna afgestudeerd HBO ICT'er) kan een baan krijgen, juniorfunctie met een startsalaris van 1700-1800 bruto. Verder 8% vakantiegeld en verder 25 vakantiedagen en geen laptop, auto etc. maar wel reiskostenvergoeding. (1,5 uur per dag reizen naar Amsterdam, uitgaande van geen files)

Maar ik zit ook erg te twijfelen om er nog 2 jaar uni achteraan te doen, dus ik zit echt met een groot dilemma.

Wat vinden jullie van de aanbieding die ik gekregen heb, is die redelijk?
pi_27516160
Voor een ICT-er is dan heden ten dage geen verkeerde aanbieding.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27516339
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor een ICT-er is dan heden ten dage geen verkeerde aanbieding.
Nahja tis meer een mix van ICT/consultant functie.. Maar ik denk dat als ik er nog 2 jaar uni achteraan doe mijn kansen er niet echt slechter op worden... Bovendien zit ik erg met de reistijd in mn maag, voor mij het grootste struikelblok.. Zo'n moeilijke keuze
pi_27516417
2 jaar universiteit zul je nooit slechter van worden inderdaad, is het niet te combineren met die baan?

Waar woon je ergens? 1,5 naar Amsterdam is wel veel, zeker als je elke dag in de file staat en dat zal zeker vrijwel elke dag het geval zijn als je naar Amsterdam moet en op het einde van de werkdag weer naar huis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27516589
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
2 jaar universiteit zul je nooit slechter van worden inderdaad, is het niet te combineren met die baan?

Waar woon je ergens? 1,5 naar Amsterdam is wel veel, zeker als je elke dag in de file staat en dat zal zeker vrijwel elke dag het geval zijn als je naar Amsterdam moet en op het einde van de werkdag weer naar huis.
De file is het voornaamste probleem ja, zonder file vond ik het misschien nog wel te doen. Ik woon nog een stuk noordelijker in Noord-Holland. Nu 2 keer geweest voor een gesprek daar en op de terugweg ook in de file, dan ben je al gauw 1 uur tot 1,5 uur onderweg bent waardoor de totale reistijd op een dag 3 uur bedraagt.

Ze hebben me ook een deeltijd variant aangeboden maar dat is voor minimaal 3 dagen per week, minder vinden ze niet bespreekbaar en. Dat is gewoon niet te combineren met een fulltime universitaire studie en ik kan ze al helemaal niet garanderen dat ik die 3 dagen per week in kan vullen
pi_27516821
Op zich is het bijzaak natuurlijk die reistijd, want de hoofdvraag is of je verder wilt studeren of niet. Deze job is niet te combineren met een fulltime-studie. Het is 3 dagen en je bent 3 hele dagen kwijt en als je een hele tijd in de file hebt gestaan en de hele dag hebt gewerkt dan heb je geen puf meer om te studeren, dat kan ik je uit eigen ervaring wel vertellen.

Ik zou eerst voor jezelf bepalen of je die 2 jaar universiteit wilt doen of niet....
pi_27517117
Nahja ik vind die reistijd niet echt bijzaak, want het is toch elke dag 3 uur van je tijd die je onbetaald extra kwijt bent waarin je ook geen andere dingen kunt doen. Ik denk dat ik gewoon voor die studie moet gaan, ondanks dat het me een geweldige baan lijkt met goede groeimogelijkheden etc.

Over 2 jaar ben ik klaar met de universiteit en heb ik wellicht ook de mogelijkheid om meer richting de randstad te gaan wonen. Misschien zijn er binnen dat bedrijf dan nog wel opties, de contacten heb ik natuurlijk al.. Of misschien loop ik wel tegen iets anders aan. De reistijd is dan ook veel minder een issue.

Vooraf weet je toch nooit of je er goed aan doet, maar voor mn gevoel moet ik die uni kans gewoon pakken, werken kan altijd nog... En ik ben net een paar dagen 21, 23 als ik klaar ben met uni, dus echt in tijdsnood zit ik ook niet....

Evengoed voelt het alsof ik een hele mooie kans laat lopen en blijf ik ergens toch twijfels houden... (en het geld kan ik natuurlijk ook goed gebruiken om te sparen)
pi_27523672
het salaris is redelijk denk ik, hoewel ik een andere tak zit en een ander opleidingsniveau, vindt wel dat je bij die reistijd wel een leaseauto aangeboden mag krijgen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:02:42 #68
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_27526779
23 en afgestudeerd aan de uni is nog erg jong, dus ik zou gaan voor nog 2 jaar studeren. De economie is dan ook weer flink aangetrokken dus liggen de banen dan wel weer voor het oprapen.
pi_27582467
Hoi allemaal,

ik wil niet spammen, maar als onderzoeker van de SEO (en Fok-member) heb ik gemerkt dat jullie topic op de vorige pagina naar ons onderzoek heeft doorgelinkt. Dat was echter het onderzoek van vorig jaar, want de nieuwste gegevens (uit een enquete van jan. 2005) zijn vanaf vandaag gratis te downloaden op http://www.seo.nl/nl/arbeidenkennis/studiewerk.html . Kun je bv. zelf berekenen wat een redelijk salaris zou zijn, anderhalf jaar na afstuderen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
pi_27583353
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:03 schreef daakhaos het volgende:
Hoi allemaal,

ik wil niet spammen, maar als onderzoeker van de SEO (en Fok-member) heb ik gemerkt dat jullie topic op de vorige pagina naar ons onderzoek heeft doorgelinkt. Dat was echter het onderzoek van vorig jaar, want de nieuwste gegevens (uit een enquete van jan. 2005) zijn vanaf vandaag gratis te downloaden op http://www.seo.nl/nl/arbeidenkennis/studiewerk.html . Kun je bv. zelf berekenen wat een redelijk salaris zou zijn, anderhalf jaar na afstuderen.

Als econometrist ben ik zeer tevreden!!!
pi_27583907
dat zit ik wel goed boven het gemiddelde met pas een paar maanden werkervaring
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:23:13 #72
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_27604290
quote:
Hoi allemaal,

Ik ben pas 20 als ik afstudeer (over 1 maand), maar het onderzoek begint pas bij 23! Ik zou bijna € 1500,- netto kunnen gaan verdienen, maar met mn bijbaan verdien ik nu al meer! Jammer genoeg kan ik hier niet full-time komen werken..
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_27604745
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:23 schreef the shining het volgende:

[..]

Ik ben pas 20 als ik afstudeer (over 1 maand), maar het onderzoek begint pas bij 23! Ik zou bijna € 1500,- netto kunnen gaan verdienen, maar met mn bijbaan verdien ik nu al meer! Jammer genoeg kan ik hier niet full-time komen werken..
Leuke bijbaan. Wat doe je doen?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:05:31 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27619790
hoe langer je werkeloos blijft , hoe lager je marktwaarde. reken op 1300-1400 als startsalaris. Als je nog laner werkeloos blijft, reken dan op minimumloon. Werkeloosheid is erg slecht voor je marktwaarde, het is werkervaring die telt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27619935
ik hoop toch dat je 1300 netto bedoelt want 1300 bruto is erg weinig
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:18:36 #76
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_27620175
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 21:53 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

3000 bruto zit zo ongeveer op 2000 netto. 3100 zit namelijk, inclusief tegemoetkoming ziektekosten, op ongeveer 2100.
3000 komt uit op 1968 bij het bedrijf waar ik werk
Neerkomen wel!
pi_27620341
met hoe veel werkervaring krijg je die 3000 ?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:32:39 #78
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_27622366
Afgestudeerd bedrijfseconomie HBO.
Begonnen als Assistent-Accountant voor 1673 bruto excl. resikostenvergoeding 30 Euro bruto en 8% vak. geld en winstdeling. 34 vrije dagen per jaar.
Heb er ook nog een bedrijf naast voor +/- 800+ bruto per maand ben dus erg tevreden.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:40:21 #79
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_27624337
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:24 schreef komrad het volgende:
met hoe veel werkervaring krijg je die 3000 ?
6 maanden relevante werkervaring om heel eerlijk te zijn.
indirecte werkervaring telde echter ook mee en dat is ongeveer 3 jaar.
Neerkomen wel!
pi_27629811
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:32 schreef mgeelh het volgende:
Afgestudeerd bedrijfseconomie HBO.
Begonnen als Assistent-Accountant voor 1673 bruto excl. resikostenvergoeding 30 Euro bruto en 8% vak. geld en winstdeling. 34 vrije dagen per jaar.
Je gaat de accountancy in zonder auto? Ze hebben die startsalarissen wel drastisch verlaagd trouwens, vorig jaar kwamen de BE'ertjes nog tegen de 2 binnen op ons kantoor. 34 vrije dagen is wel heel erg lekker though.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_27649758
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:37 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Leuke bijbaan. Wat doe je doen?
Ik vermoed iets met nachtdienst.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27721292
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:40 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

6 maanden relevante werkervaring om heel eerlijk te zijn.
indirecte werkervaring telde echter ook mee en dat is ongeveer 3 jaar.
doe je goed dan
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:41:33 #83
65674 RCHY
Go Cards!
pi_27723077
quote:
Hoi allemaal,

Briljant, dank je wel !
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:41:35 #84
122393 ronin01
"I am That"
pi_27744223
Hoi daar,

Ik zit momenteel in Oxford en het is voor een Nederlander soms shockerend om te vernemen wat men in de VS en de UK als startsalaris (na een top universiteit) krijgt aangeboden.

Een paar voorbeeldjes:

Investment Banking London: 35.000 pond per jaar excl. bonus (70-80 urige werkweek)

Strategy Consulting: 35.000 pond per jaar excl. bonus (60-70 urige werkweek)

Top Law Firm (Law School duur in de VS: 3 jaar): 100.000 pond (70-80 urige werkweek)

Dit zijn slechts startsalarissen, echter de situatie is moeilijk te vergelijken met NL: de concurrentie is moordend, men werkt elke dag tot in de late uurtjes en bijv. in London zijn de kosten erg hoog (tenminste 1,5 keer die van NL).

Ronin01
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:04:11 #85
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27745025
Leuk dat je daar zoveel verdient. Je hebt alleen geen tijd meer om het uit te geven...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27746751
Inderdaad, dan maar wat minder salaris en wat meer vrije tijd, ik wil nog wel een leven naast m'n werk
pi_27747019
Hoe lang zoek jij naar een baan op je eigen niveau?
2,2 maanden.

Hoeveel verdien jij na anderhalf jaar:
¤ 1610 NETTO PER MAAND

Mjah... ach. Het is íets hè.
I've got a ridge in my brooke
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:12:59 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27747486
Dat is toch prima?!
Ik verdien maar iets meer (tegen de 1700 netto) en heb rúim voldoende hoor!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27747524
Die 2,2 maanden bevalt me in ieder geval!
I've got a ridge in my brooke
pi_27750311
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:41 schreef ronin01 het volgende:
Hoi daar,

Ik zit momenteel in Oxford en het is voor een Nederlander soms shockerend om te vernemen wat men in de VS en de UK als startsalaris (na een top universiteit) krijgt aangeboden.

Een paar voorbeeldjes:

Investment Banking London: 35.000 pond per jaar excl. bonus (70-80 urige werkweek)

Strategy Consulting: 35.000 pond per jaar excl. bonus (60-70 urige werkweek)

Top Law Firm (Law School duur in de VS: 3 jaar): 100.000 pond (70-80 urige werkweek)

Dit zijn slechts startsalarissen, echter de situatie is moeilijk te vergelijken met NL: de concurrentie is moordend, men werkt elke dag tot in de late uurtjes en bijv. in London zijn de kosten erg hoog (tenminste 1,5 keer die van NL).

Ronin01
Investment banking is een vrij positief startsalaris. Ik heb contracten gezien van een top3 ibank en die lag op de 25.900 brutto ex bonus. Dat is dus zonder de bonus net zoveel als wat je bij een top 3 consultant in nederland verdient. Tel daarbij de lagere onkosten en de iets relaxtere uren.... Het valt allemaal wel mee, vind ik. Elke banker die je het vraagt kan je vertellen dat je pas na enige tijd echt gaat verdienen, daarvoor valt het uurloon (met zoveel uren in de week) nog wel mee...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 juni 2005 @ 03:08:43 #91
46960 StefanP
polemicist
pi_27764318
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:59 schreef RidgeForrester het volgende:

Hoe lang zoek jij naar een baan op je eigen niveau?
2,2 maanden.

Hoeveel verdien jij na anderhalf jaar:
¤ 1610 NETTO PER MAAND

Mjah... ach. Het is íets hè.
Da's een mooi salaris hoor, daar zat ik pas na 4,5 jaar op.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52869904
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:41 schreef ronin01 het volgende:
(Law School duur in de VS: 3 jaar)
bovenop een undergraduate van 4 jaar, ja...

wat is tegenwoordig het gemiddelde startsalaris van een HBO'er (richting HEAO)?
pi_80356718
En hoe gaat het nu met jullie salaris, ik neem aan dat jullie aardig zijn gestegen door je jaren heen!
pi_80365430
Onlangs ben ik ergens begonnen bij een bedrijf direct na mn studie

Heb eerst HBO Bedrijfskundige informatica gedaan en daarna een Master Informatiekunde!

Verdien 2650 per maand (ex bonus)! en ook nog een leaseauto erbij, laptop, telefoon en voor 10k per jaar mag ik cursussen/studeren op kosten van de zaak

Ook meteen een contract voor onbepaalde tijd
Bla
pi_80366072
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:09 schreef PjotrXII het volgende:
En hoe gaat het nu met jullie salaris, ik neem aan dat jullie aardig zijn gestegen door je jaren heen!
Vind ik ineens mijn 5 (!) jaar oude topic terug (heb inmiddels wel een andere naam)...
Ik ben in de tussenliggende jaren qua salaris aan lager wal geraakt. Een te lang verhaal om op in te gaan (meer iets voor R&P). Niet zo lang geleden heb ik toch een start kunnen maken met mijn carrière. Ik werk nu bij de Rijksoverheid, de werkgever waar het in dit draadje ooit mee begonnen was.
pi_80423454
Sempron, geef jezelf gerust een schouderklop.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:02:46 #97
297051 schaal_9
Caissière B
pi_92339868
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2010 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Sempron, geef jezelf gerust een schouderklop. :)
Dat kan inmiddels wel, met het contract voor onbepaalde tijd :)

Binnen drie jaar staat die 2536¤ (geïndexeerd: 2850¤) op de teller heb ik al uitgerekend en gezien mijn beperking (lees: modediagnose 8)7 ) ben ik zeer tevreden met het resultaat. Ik werk in zekere zin naar vermogen, mensen leggen mij niet de druk op om een bepaald niet-realistisch niveau te halen.

Wel een vraagje: een salarissprong of andere functie, voelt dat nou als een feestje of calculeren mensen dat min of meer in als ze aan een carrière beginnen?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92340368
Met een studie econometrie + goede cijfers & nevenactiviteiten kan je prima terecht komen bij investment banks als analyst, met salaris tussen ¤2800-¤3500 start. Hoe dan ook, 2500 is goed, niet geweldig.

Edit: nm, 2005...
pi_92341231
Zit een beetje in hetzelfde schuitje, in juni hopelijk afgestudeerd op HBO Elektrotechniek. Ik doe de laatste twee jaar een combinatie van werken/leren en heb van het betreffende bedrijf een verlenging van de overeenkomst gekregen. Er wordt echter geen nieuw salaris genoemd en er staat vermeld dat alle bepalingen uit het huidige contract worden meegenomen tenzij anders vermeld. Is dit niet vreemd na het behalen van HBO? Wat zou een startsalaris kunnen zijn? Zit nu in de telecom.
pi_92342934
Vreselijke branche :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')