Apart, heb advocaat/jurist daar gecheckt - maar daar klopt geen fluit vanquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:48 schreef aOk het volgende:
http://www.loonwijzer.nl/index.php?pag=salarischeck
Een startende advocaat verdient meestal niet meer dan tussen de 2200 en 2600 euro bruto.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:51 schreef MarkzMan_X het volgende:
Apart, heb advocaat/jurist daar gecheckt - maar daar klopt geen fluit van. 9 euro'tjes per uur
Wat leuk dat je het CBS noemt, ik heb in februari een sollicitatiebrief gestuurd voor een statistische functie en wacht nog op een reactie. Maar die vacature voor statistisch onderzoeker is nog iets aantrekkelijker.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:25 schreef Liejannuh het volgende:
Kijk eens bij www.cbs.nlLijkt me wel een boeiende werkgever als je econometrie hebt gedaan.
Als je wordt aangenomen gaan we wel een keer een bakkie doen!
Overigens stromen afgestudeerde academici bij het CBS in op schaal 10 en dat is ¤ 2.118,16 (volgens werken bij het rijk)
Heel apart, dan verdien ik nu met m'n bijbaantje meerquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:22 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Een startende advocaat verdient meestal niet meer dan tussen de 2200 en 2600 euro bruto.
De cijfers voor advocaat-stagiaires zijn toch niet zo'n verrassing?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
Heel apart, dan verdien ik nu met m'n bijbaantje meer. Weird!
Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik had voorgesteld. Ik dacht toch zeker wel 4-5x hoger dan wat ik nu met m'n studenten-bijbaan verdien. Maar w.s. is dat maar max 2x hoger.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:53 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De cijfers voor advocaat-stagiaires zijn toch niet zo'n verrassing?
snif... Dat wordt nog mijn grootste hindernisquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:53 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De cijfers voor advocaat-stagiaires zijn toch niet zo'n verrassing?
Dan moet je maar geen advocaat-stagiair wordenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Heel apart, dan verdien ik nu met m'n bijbaantje meer. Weird!
Gewoon achter die sollicitatie aanbellen. Volgens mij moet je Karin van Kasteel hebben, staat er een nummer op de site?quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Wat leuk dat je het CBS noemt, ik heb in februari een sollicitatiebrief gestuurd voor een statistische functie en wacht nog op een reactie. Maar die vacature voor statistisch onderzoeker is nog iets aantrekkelijker.
Ik werk er zelf idd. Heb HEAO gedaan en doe nu bedrijfskunde aan de OU.quote:Werk je er zelf, toevallig of heb je bv. econometrie of wiskunde gestudeerd?
Ik dacht ook dat inderdaad er veel vraag is naar econometristen. (Laatst nog op landelijke econometristen dag geweest.)quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:50 schreef bruut het volgende:
Pas afgestudeerde econometristen zouden bij ons op ong. 2300 bruto uitkomen. Maar een econometrist die na een half jaar nog geen baan heeft? De beste studenten zijn weg voor hun afstuderen, en uit een half jaar postbode zijn spreekt niet echt ambitie. Solliciteer op alles wat los of vast zit, get a job. Je eerste baan hoeft niet perfect te zijn (maar wel beter dan postbode).
Ik vind zelfs de helft daarvan nog veel als startsalaris voor iemand zonder werkervaring.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Scipio het volgende:
Voor een goed overzicht wat er in de advocatuur wordt verdient, staat er een mooi overzicht op advocatie.nl. In het overzicht is overigens niet goed af te leiden wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn, die nog wel eens willen verschillen.
Ik vind het trouwens vrij bizar dat iemand als startsalaris ¤ 5000,- verwacht te krijgen,
Vriendin van mij (die pas afgestudeerde econometriste) is bij de overheid geplaatst in schaal 10, maar gelijk in trede 3 (salaris gelijk aan schaal 11, trede 0). Dat is dus een substantieel verschil met schaal 10, trede 0 (419 euro). Als bedrijven om een salarisindicatie vragen, stel ik die indicatie wel iets naar boven bij.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:59 schreef Liejannuh het volgende:
Over het algemeen wordt je bij het CBS ingeschaald in een schaal die eentje lager is dan de eindfunctie en na een jaar en bij goed functioneren word je in je eindschaal geplaatst. En dat is in het algemeen voor een Academische functie schaal 11.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |