abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:12:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25349190
Je ziet het aan de jeugd die nog steeds zat geld heeft blijkbaar om zich massaal te bezatten en als een ketter te roken.

De enige manier om dit goed aan te pakken is het flink verhogen van de prijzen. Het liefst in Europees verband natuurlijk, maar Nederland zou de scandinavische landen kunnen volgen. Een pakje sigaretten zou imho minstens 30 euro moeten kosten en bier in een cafe op zn minst 10 euro per glas. Dan wordt alcohol en een sigaret weer een exclusief genot ipv dat het de jeugd zoals nu massaal ten gronde richt!! De prijs moet zo hoog zijn dat de jeugd het zich niet meer kan veroorloven!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:26:16 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25349406
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je ziet het aan de jeugd die nog steeds zat geld heeft blijkbaar om zich massaal te bezatten en als een ketter te roken.

De enige manier om dit goed aan te pakken is het flink verhogen van de prijzen. Het liefst in Europees verband natuurlijk, maar Nederland zou de scandinavische landen kunnen volgen. Een pakje sigaretten zou imho minstens 30 euro moeten kosten en bier in een cafe op zn minst 10 euro per glas. Dan wordt alcohol en een sigaret weer een exclusief genot ipv dat het de jeugd zoals nu massaal ten gronde richt!! De prijs moet zo hoog zijn dat de jeugd het zich niet meer kan veroorloven!
je denkt dat mensen minder gaan roken als de prijzen flink omhoog gaan? Of minder drinken? Dat zal echt niet zo zijn, en mensen zijn eerder geneigd zich in de illegaliteit te begeven om goedkoop aan drank of sigaretten te komen. De drooglegging heeft ook niks uitgehaald in de VS.

De overheid moet ook niet je opvoeder zijn. Je beslist zelf wel wat goed of slecht voor je is. En zolang je anderen er niet mee schaadt moet de overheid zich daar niet mee bemoeien
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:31:25 #3
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_25349485
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:26 schreef DionysuZ het volgende:
De overheid moet ook niet je opvoeder zijn. Je beslist zelf wel wat goed of slecht voor je is. En zolang je anderen er niet mee schaadt moet de overheid zich daar niet mee bemoeien
Op dit punt ben ik het niet met je eens.
Alcohol & Tabak (nicotine) zijn verslavende stoffen daarom worden ze ook zo massaal geconsumeerd. Mensen die eenmaal verslaafd zijn aan een bepaald middel/produkt zijn niet bereid dat snel op te geven. Vergelijk het met een junk & harddrugs, die personen kunnen niet meer zelfstandig denken omdat hun wilskracht wordt afgenomen door het middel waar ze onder invloed van zijn. Dat zelfde geldt ook voor alcohol & nicotine, daarom ben ik van mening dat de overheid wel degelijk zeer streng dient in te grijpen om deze mensen voor zichzelf te beschermen!

Indirect schaadt je trouwens wel degelijk anderen er mee, in de eerste plaats in de gezonheidszorg door de randverschijnselen/ziekten die je van overmatige consumptie kunt krijgen. Ten tweede bij roken je omgeving waar je op dat moment in vertoeft, en bij alcohol heb je ook nog neveneffecten zoals agressie tijdens het uitgaan en rijden onder invloed. Redenen te over om overmatig gebruik tegen te gaan
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:32:00 #4
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_25349494
dus je bedoelt : "ik rook niet en ik drink niet"of ik heb genoeg geld,

en dan moeten ze alles duur maken zodat ik kan zeggen IK heb wel het geld om te roken , en om te drinken
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_25349530
Mar ja, dan heb je degene die in het weekend een piske pakken omdat ze het lekker vinden weer mee lijkt mij. maar dat van de tabak kan ik wel begrijpe
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:36:14 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25349556

Maar wel een goed idee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:37:27 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25349583
het gaat erom dat je de kinderen en jeugd van 10-21die zch nu massaal bezatten in de discotheken de mogelijkheid ontneemt. Want van de krantenwijk kun je dan geen bier, breezer en sigaretten meer kopen, wat nu wel massaal gebeurt! Ook in supermarkten zullen deze prijzen gehanteerd moeten worden!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:40:43 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25349641
Als het doel is kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen kan je strenger toezien op leveranciers ipv de hele bevolking te naaien met hoge accijnzen. Maar het lijkt me niet helder dat zoiets er tegen helpt, zo worden er ook aardig wat andere drugs gebruikt door jongeren.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:41:22 #9
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25349646
Ophoeren bekrompen klojo. Je hebt het niet eens over overlast, dus alleen plezier ontnemen.
pi_25349650
Kijk. Mensen zijn mensen. Mensen willen graag een leven als mens. Dat betekent graag een Biertje en een sigaretje op zijn tijd en een lekkere Burgerking/McDonalds hamburger met alles erop en eraan.

Dat dit de overheid niet goed uitkomt is niet echt mijn probleem. Als ze een fucking machine willen dan moeten ze niet bij mij zijn. Ik ben niet op deze wereld voor onze fuck* overheid maar voormezelf. Thank you
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:42:46 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25349672
je naait niemand, want alcohol en sigaretten zijn toch slecht (op wellicht rode wijn met mate na) Dus iedereen heeft baat bij hoge accijns! Het zijn doorgaans met name mensen met lage inkomens die een ongezonde levensstijl hebben, dus als je die hiermee al helpt bewijs je hen een goede dienst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25349681
ik vind het opvallend dat ik op de FP al kon zien dat het een BHFH-topic was...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:44:07 #13
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_25349689
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De prijs moet zo hoog zijn dat de jeugd het zich niet meer kan veroorloven!
Een xtc pil kost 1 euro dus ik denk dat de jeugd dan gewoonweg massaal aan de dope zal gaan!

Is overigens wel gezonder dan zuipen dus van mij mogen ze
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:44:16 #14
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25349697
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:31 schreef succubus het volgende:

[..]

Op dit punt ben ik het niet met je eens.
Alcohol & Tabak (nicotine) zijn verslavende stoffen daarom worden ze ook zo massaal geconsumeerd.
alcohol is niet lichamelijk verslavend, wel geestelijk. Nicotine is welzeker lichamelijk verslavend. Iemand moet ook ooit eens beginnen met het nuttigen van deze middelen en daar kiest de persoon zelf voor.
quote:
Mensen die eenmaal verslaafd zijn aan een bepaald middel/produkt zijn niet bereid dat snel op te geven. Vergelijk het met een junk & harddrugs, die personen kunnen niet meer zelfstandig denken omdat hun wilskracht wordt afgenomen door het middel waar ze onder invloed van zijn.
ze zijn er zelf bij, en als ze ermee willen stoppen dan zijn er genoeg mogelijkheden. Een junk zal echt niet minder gebruiken als je zijn drugs 10x zo duur maakt, dan zal hij zich gewoon gaan richten op het criminele circuit, waar zijn drug wel nog goedkoop te krijgen is.
quote:
Dat zelfde geldt ook voor alcohol & nicotine, daarom ben ik van mening dat de overheid wel degelijk zeer streng dient in te grijpen om deze mensen voor zichzelf te beschermen!
Vet eten is ook slecht voor je. Bungeejumpen vergroot ook de kans op voortijdig sterven. Hell, zelfs in de zon lopen kan gevaarlijk zijn. Moet de overheid hier ook in gaan grijpen? Laat iedereen toch fijn voor zichzelf beslissen wat hij wel en niet wil.. een mens is heus niet zo stom om niet de gevolgen van zijn keuzes in te zien.
quote:
Indirect schaadt je trouwens wel degelijk anderen er mee, in de eerste plaats in de gezonheidszorg door de randverschijnselen/ziekten die je van overmatige consumptie kunt krijgen.
Overmatige consumptie, dat is bij ALLES slecht. Een overmatige consumptie van water is ook slecht. We hebben het niet over overmatige consumptie hier maar consumptie in het algemeen.
quote:
Ten tweede bij roken je omgeving waar je op dat moment in vertoeft
Hier schaadt je dus anderen mee, zoals ik al zei. En daar mag de overheid wmb wel ingrijpen door roken in openbare gelegenheden te verbieden, ook in kroegen etc. dus. Maar in eigen huis moet de overheid van je keuzes afblijven.
quote:
, en bij alcohol heb je ook nog neveneffecten zoals agressie tijdens het uitgaan en rijden onder invloed.
Ook hier weer, je schaadt er anderen mee. Een overmatig alcoholgebruik kan inderdaad leiden tot agressie, en daar moet de politie dan ook hard tegen optreden. Maar dat treedt ook op bij overmatig drankgebruik, alleen dan met illegaal gestookte drank omdat de drank in de winkel te duur is. Alleen loop je dan nog het risico dat er giftige stoffen zijn vrijgekomen en dat je sterft of blind wordt bij het drinken van je flesje.
quote:
Redenen te over om overmatig gebruik tegen te gaan
we hebben het hier dan ook niet over het overmatige gebruik maar het verhogen van accijnzen. Mensen blijven toch wel gebruiken, ook al moeten ze hun flesje jenever dan bij een illegale stokerij halen omdat ze het anders niet kunnen betalen. Ook al moeten ze de grens over voor hun slof sigaretten
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:44:55 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_25349704
Tsja, die 20 cent prijsverhoging die er af en toe bij komt zet niet aan; 300 euro per peuk moet kunnen, stokslagen voor illegale handel! En het goede is: na afkicken mist niemand het meer!!
('t is redelijk van de zotte dat er niet een land is waar niet gerookt wordt...)
censuur :O
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:45:43 #16
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25349721
Alcohol is goed.

Als je alles duur wilt maken wat slecht is, ben je nog lang bezig. De accijnzen mogen wel weggehaald worden, een burger hoef je toch ook geen accijnzen over te betalen. Sigaretten begrijp ik nog, want daar schaad je de gezondheid van anderen ook mee. Men mag tegenwoordig gelukkig nog zelf bepalen wat ze met hun lichaam doen.

Alcohol accijnzen moeten verdwijnen!
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:46:00 #17
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_25349727
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:44 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Een xtc pil kost 1 euro dus ik denk dat de jeugd dan gewoonweg massaal aan de dope zal gaan!

Is overigens wel gezonder dan zuipen dus van mij mogen ze

Je krijgt van beiden een hersenbeschadiging dus zoveel verschil maakt dat niet
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:47:43 #18
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25349766
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:46 schreef succubus het volgende:

[..]

Je krijgt van beiden een hersenbeschadiging dus zoveel verschil maakt dat niet
ach als ze xtc pillen voor 150 euro gaan verkopen dan stapt de gebruiker wel naar een 'mannetje' waar hij zijn pillen kan halen, met het gevaar dat hij daarbij net pilletjes koopt met fout spul erin waardoor hij sterft
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:47:54 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25349770
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je naait niemand, want alcohol en sigaretten zijn toch slecht (op wellicht rode wijn met mate na) Dus iedereen heeft baat bij hoge accijns!
Je kan goed en slecht niet zo makkelijk definieren door alleen te kijken naar gezondheidsaspecten. Er tellen meer zaken mee. En, nee, niet iedereen heeft baat bij hoge accijnsen; ga dat maar vertellen aan een junk die op straat moet leven omdat mensen zoals jij beweren dat het goed is voor hem dat hij zich voor zijn verslaving blauw moet betalen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:48:46 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25349792
die junks kunnen naar een afkick centrum
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:50:44 #21
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25349838
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:43 schreef Jordy-B het volgende:
ik vind het opvallend dat ik op de FP al kon zien dat het een BHFH-topic was...
ik had dat ook
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:51:57 #22
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_25349856
BHFH woont toch in Belgie, dat ze de prijs in NL gaan verhogen, kan hem niks schelen daarom roept ie maar zulke dingen
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:53:19 #23
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25349890
als je alcohol of sigaretten te duur maakt ontstaat er illegale handel, en dat is een nog veel groter probleem. in plaats van belachelijk hoge accijnzen zou je beter de identificatieplicht bij het kopen kunnen aanscherpen. desnoods op zijn noord koreaans met een mannetje achter iedere kassa. mits de belgen het voor ons betalen natuurlijk.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:54:35 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25349908
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die junks kunnen naar een afkick centrum
Ze zouden ook een relatief normaal leven kunnen leiden als mensen niet in een soort van oneindige goedheid eerst hun leven onmogelijk maken.
pi_25349909
Zoals altijd is BHFH weer alle grip op de werkelijkheid kwijt ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')