Afgaande die opmerking over de penalty, denk ik niet dat Chen zelf voetbalt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef mitt het volgende:
Voetbal je zelf Chen?
Ja, dat is het ergequote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef mitt het volgende:
Voetbal je zelf Chen?
Er wordt in principe dan gefloten omdat een speler die buiten de lijnen is niet zonder toestemming terug binnen de lijnen mag komen. Op de zijkanten van het veld geldt dat ook, maar daar doet men er niet zo moeilijk over logischerwijs, omdat spelers anders wel erg beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid daar.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:
Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.
Als een speler buiten het veld gaat moet hij toestemming van de scheids krijgen om er weer in te mogen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:39 schreef sir_dalord het volgende:
goed topique [14.gif]
Wat ik me al tijden afvraag is het volgende:
Als een speler over de achterlijn stapt in het strafschopgebied, dan doet hij zogezegd niet mee met het spel en kan daarom ook geen buitenspel staan. Maar wat als hij dan in diezelfde aanval vervolgens weer terug het veld in komt en daardoor kan scoren? Wordt er dan afgefloten, want hij stond eerst niet buitenspel omdat hij buiten het veld stond.
Je was me voor..quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:43 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Er wordt in principe dan gefloten omdat een speler die buiten de lijnen is niet zonder toestemming terug binnen de lijnen mag komen. Op de zijkanten van het veld geldt dat ook, maar daar doet men er niet zo moeilijk over logischerwijs, omdat spelers anders wel erg beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid daar.
dus, als het spel doorgaat en als gevolg van die aanval een voorzet komt vanaf de achterlijn en hij stapt het veld weer in, dan staat hij geen buitenspel?quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Zolang de betreffende speler zich niet met het spel bemoeit tijdens het teruglopen van zijn postie buiten het speelveld naar een positie in het speelveld alwaar hij geen buitenspel meer staat, is er geen sprake van buitenspel. In alle andere gevallen wel, zodra de speler namelijk een stap in het veld zet staat ie buitenspel. Ook al is de bal al gespeeld.
Overtredingen die met een waarschuwingquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij het verlaten van het veld bij de achterlijn hoeft de speler geen toestemming te vragen weer terug te keren...
Als er een penalty genomen word moet er door de spelers 9.15 meter afstand genomen worden. Dat rondje geeft die afstand aan.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:06 schreef Poerkie het volgende:
Wat ik me altijd al afvraag. Wat doet dat halve rondje voor de lijn bij het doel?
Ik wou het net zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:51 schreef devv05 het volgende:
Sowieso is dat niet relevant omdat volgens de nieuwe regels alleen de speler waar de bal naartoe gaat buitenspel kan staan en niet een speler die in een buitenspelpositie staat maar niet deelneemt aan het spel.
Lijkt mij toch duidelijk ? Een achterlijn is een afscheiding van het speelveld. Strikt volgens deze regels zou je als speler dus een gele kaart kunnen krijgen als je door een sliding buiten het veld komt en dan zonder toestemming weer terug loopt op het veldquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef Thieske het volgende:
6. het speelveld (opnieuw) betreedt zonder
toestemming van de scheidsrechter;
Staat niks bij over achterlijnen of iets dergelijks.
neequote:Op donderdag 3 maart 2005 15:06 schreef gohan16 het volgende:
Iets onduidelijk over voetbal?
lees: http://fifaworldcup.yahoo.com/releases/en/lotg2004_en.pdf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |