Ach, de Egyptenaren schreven ook op hoe een reusachtige kever de zon elk etmaal voorbij liet rollen. Dus dan zal dat ook wel waar zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:35 schreef erodome het volgende:
Dat kunnen ze vinden, maar dat maakt het niet minder waar, aangezien dat het oudste bekende scheppingsverhaal is waar ze allemaal vanaf komen, heel genesis staat er in, op sommige punten iets anders en ook de vervolgverhalen staan er in...
Weleens van nefilim gehoort die in de bijbel genoemd worden, letterlijke betekenis, zij die uit de lucht komen, komt allen uit de klei tabeltten.
Dat verschilt per geloof, maar heeft verder weinig met dit topic te maken. Geloven in aliens, een hogere macht of "dat er wel iets is" staat los van de debiel in casu.quote:Dus geloof en aliens zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, of de gelovige dat nu leuk vinden of niet
Nou maak je me nieuwsgierig, hoe doe je dat dan? Wat neem je waar? En hoe weet je dat het entiteiten zijn?quote:Ik comminuceer weleens met entiteiten, niet zomaar even, zijn methode's voor, dat jij denkt dat dat niet bestaat is jouw probleem, maar ga niet zomaar mensen voor gek uitmaken...
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat verschilt per geloof, maar heeft verder weinig met dit topic te maken. Geloven in aliens, een hogere macht of "dat er wel iets is" staat los van de debiel in casu.
[..]
**Heeft alles met dit topic te maken.
Nl het geloof in iets.
Iemand die in een god gelooft vind jij geen debiel.( is ook algemeen meer geaccepteerd)
Zo iemand als deze persoon die op de tv is geweest vind jij wel een debiel.
Ik zei het gister al, het is maar net waar iemand in geloofd.
Maar schijnbaar iemand die afwijkt van waar anderen in geloven, ( en waar ze heilig in geloven) is debiel.
Het zij zo.
Nou maak je me nieuwsgierig, hoe doe je dat dan? Wat neem je waar? En hoe weet je dat het entiteiten zijn?
**Intresseert jou dit werkelijk?
Sorry hoor.
Maar eerst loop je te roepen en blijf je roepen dat die mensen die daarmee praten psygisch in de war zijn. En nou ga je vragen hoe en wat??
Jij wilt gewoon je eigen mening gestaafd zien. En aangezien meningen verschillen zul je dat niet zien.
Heeft het zin het hier over te hebben, want je oordeel heb je al klaar, als ik me vergis moet je het maar zeggen...quote:Nou maak je me nieuwsgierig, hoe doe je dat dan? Wat neem je waar? En hoe weet je dat het entiteiten zijn?
Je doet je sig wel eer aan he?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:57 schreef nezumi het volgende:
[..]
Mediums zeggen heel vaak "hij/zij zegt dit tegen me"
Denk jij dan werkelijk dat ze die stem horen?
Dat denk ik niet, maar ze voelen dingen, krijgen dingen op een bepaalde manier door.
Alleen hoe moeten ze dat duidelijk maken t.o. iemand?
ik voel dat ie zegt?
Dat zou toch ook een beetje dom staan?
Dus wat is de logische verklaring, hij/zij zegt tegen mij.....
Met jou studie/werk heb je zeker ook waanideeen?
Want jij weet!
Je gelooft niet dat je het weet, nee je weet want je hebt er voor geleerd, of het is je werk.
Snap je wat ik bedoel?
Iedereen heeft dan waanideeen. Of het nou gaat om geloof, studie werk etc etc.
Iedereen weet gewoon bepaalde dingen. Maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen juist zijn.
Ik weet dat appels gezond zijn, want dat is mij zo geleerd. Dus ik weet dat.
Nu is er pas geleden een studie geweest dat appels dus helemaal niet zo gezond zijn als altijd gedacht werd. Wat nou? Ik weet dat het wel gezond is. Althans.......
nie zo bijdehand, dumb ass.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:23 schreef POLL het volgende:
[..]
Je doet je sig wel eer aan he?
Of wil je het gewoon niet begrijpen?
Wat TS zegt: als je stemmen in je hoofd hoort dan ben je niet goed snik.
Lees je de draad wel mee?quote:
En jij?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:23 schreef POLL het volgende:
[..]
Je doet je sig wel eer aan he?
Of wil je het gewoon niet begrijpen?
Wat TS zegt: als je stemmen in je hoofd hoort dan ben je niet goed snik.
Neej of mijn sig er iets toe doet...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:44 schreef POLL het volgende:
[..]
Lees je de draad wel mee?![]()
Die vergelijking sloeg echt nergens op.
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:27 schreef Moonah het volgende:
* Discussie gescanned.
Nezumi, ik ben het met je eens.
Slechts op één puntje niet...
PsyCHisch en psyCHiatrisch.![]()
**Nouja als er maar gesnapt wordt wat ik bedoel
Enige dat ik er nog over kwijt wil:
* Ik (wetenschappelijk geschoold en voorheen zeer sceptisch) maak van zeer dichtbij mee dat er wel degelijk meer bestaat. Ik wil er niet over uitwijden, maar ík kan er iig niet onderuit, ook al is eea niet wetenschappelijk te bewijzen.
**Soms kunnen dingen ook niet wetenschappelijk bewezen worden.
Daarom zal het in vele hun ogen ook niet bestaan of aanwezig zijn.
* Naar mijn idee kun je 'gevoeligheid' op een continuüm plaatsen:
Compleet rationeel/geen contact met gevoel en emotie -- rationeel maar wel ervaring van fysiek gevoel en emoties -- gemiddeld gevoelig -- gevoelig en empathisch -- hooggevoelig (tegenwoordig ook wel HSP genoemd) -- paranormaal dat zich op verschillende manieren en in diverse gradaties kan uiten.
**Helemaal mee eens.
* Tot slot: natuurlijk zijn er veel charlatans die zich voordoen als paranormaal zijnde. Zij willen er een slaatje uit slaan. Maar dat soort mensen bevinden zich niet alleen op een 'parabeurs' . Fakers en opportunisten kom je ook op allerlei andere (maatschappelijke) vlakken tegen. Kwestie van kaf en koren.
**Dit is een ding wat zeker is. Helaas
Ik moet toegeven dat niet alles (wetenschappelijk) te verklaren is. Maar ik ben gewoon heel erg kritisch. Hoe weet je bijvoorbeeld dat zo'n paranormaal persoon geen gedachte kan lezen? Ze vertellen nooit iets wat je nog niet wist.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Heeft het zin het hier over te hebben, want je oordeel heb je al klaar, als ik me vergis moet je het maar zeggen...
Kritisch is niet erg. Juíst niet, zou ik zeggen.quote:Op zondag 6 maart 2005 10:27 schreef sizzler het volgende:
Ik moet toegeven dat niet alles (wetenschappelijk) te verklaren is. Maar ik ben gewoon heel erg kritisch.
Niet iedereen hoor. Ik ken een paar "paranormaal begaafden" die ik zeker niet al gestoord zou bestempelen. (nouja, prettig gestoord misschien). Anderen die ik ken zeer zeker wel. Daar zou ik nog wel wat leuke anekdotes over kunnen vertellen, maar dat is teveel offtopic.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kritisch is niet erg. Juíst niet, zou ik zeggen.
Maar jij verklaart mensen die gepresenteerd worden (of zichzelf beschouwen) als paranormaal bij voorbaat al psychisch gestoord. [...]
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, heb me daar voor wetenschapsfilososfie eens in verdiept, maar er is niets gevonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:27 schreef Moonah het volgende:
* Ik (wetenschappelijk geschoold en voorheen zeer sceptisch) maak van zeer dichtbij mee dat er wel degelijk meer bestaat. Ik wil er niet over uitwijden, maar ík kan er iig niet onderuit, ook al is eea niet wetenschappelijk te bewijzen.
Even een vraagje: ken jij eigenlijk ook maar één persoon die "normaal" is? Ik niet. Zowat alles is een psychische afwijking, en dat is nu net het probleem. Zelfs de meest sociaal aangepaste mensen moeten volgens de psychologie waarschijnlijk nog steeds getypeerd worden als "neurotisch" of "passief-agressief" (dwz schijnbaar onderworpen en volgzaam, maar met merkbaar kleine frustraties zeg maar). De enige conclusie die ik er uit trek is dat mensen met DIE "afwijkingen" tegenwoordig "normaal" gevonden worden in onze samenleving (de ideale werknemer, die nooit in opstand komt tegen zijn of haar baas, de brave burger die de regels netjes respecteert, etc. etc.)quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Mijn tirade richt zich tegen het onvoorwaardelijk geven van een podium voor debielen en de hele sfeer die er omheen gecreëerd wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand dode mensen ziet, met "entiteiten" praat en mensen via de televisie instraalt. Niet één iemand die er een critische houding tegenover zet! Iedereen vindt het maar normaal. Terwijl alle andere psychische afwijken wél massaal afgekeurd worden. Bang? Nee, het is eigenlijk best komisch. Ga voor de grap eens naar een paranormale beurs (echt, ze handelen er gewoon in) . Ik kan het iedere suïcidaal aanraden. Je lacht je een deuk om al die gekken en je komt herboren terug. Je leven heeft weer zin!
Jij vindt afwijkingen als stemmen in je hoofd horen, geesten zien, praten met dode mensen, instralen via de tv en entiteiten fotograferen even afwijkend als iemand die niet lekker slaapt als hij niet van tevoren zijn kleren heeft klaargelegd? Als de eerste beschrijving inderdaad zo normaal zou zijn dan was deze meneer nieteens op tv geweest. Dan deden we dat namelijk allemaal!quote:
Ik vraag me af of deze vent er echt zelf in gelooft. Foto's manipuleren doe je imho bewust. Het lijkt mij eerder een geval van overmatige behoefte aan aandacht en dat nu ook nog eens financieel kunnen uitbuiten, ideaal toch. Natuurlijk moeten ze zulke lui gewoon oplsuiten maar zolang er mensen zijn die erin geloven gaat dat helaas niet, uitermate bedroevend.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:25 schreef sizzler het volgende:
Maar mensen die écht in de war zijn (die het verschil tussen werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar kunnen houden en dus zó erg de weg kwijt zijn dat ze er zelf in geloven)
In God geloven is een heel ander verhaal in het opzicht dat als dat er door je ouders van baby af aan wordt ingeramd, het verdomde moeilijk te weerstaan is, onderschat niet de invloed van opvoeding. Vooral niet DIE opvoeding.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb me ook al eens afgevraagd wat geloven in een god of in andere spirituele entiteiten nu anders maakt dan geloven dat je achtervolgd wordt of stemmen horen. Tot op de dag van vandaag kan ik niet anders concluderen dat mensen die in een god geloven, of denken dat graancirkeltjes door geesten in elkaar geklust zijn in de vroege uurtjes, lijden aan een psychische stoornis en waanideeën hebben.
kans-loosquote:Op donderdag 3 maart 2005 15:05 schreef buzzer het volgende:
Ik heb hem ook gezien, en ik ben nog steeds op zoek naar het juiste woord om deze trieste vertoning in een woord samen te vatten....
Je heb helemaal gelijk.quote:Zowel deze "paranormale" persoon als het programma Life & Cooking. De doelgroep van "paranormale" personen bestaat uit psychologisch instabiele mensen die hulp nodig hebben. Ik vind dat je als programma met een zeer hoog kijkpercentage de verantwoordelijkheid hebt mensen op een verstandige manier voor te lichten. Dit was gewoon reclame maken. Hij heeft zelfs zijn eigen mailadres: robbert@lifeandcooking.nl!! Dat slaat toch nergens op?
Dat denk ik soms ook.quote:Het lijkt mij eerder een geval van overmatige behoefte aan aandacht en dat nu ook nog eens financieel kunnen uitbuiten
Maar waarom moet dat op tv.quote:Maar voor hun is het wel normaal. Hun geloven erin.
Een hoger niveau als in: De shit ligt hoger gestapeld?quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef smoking2000 het volgende:
Precies het niveau wat je verwacht van RTL, het iets hoger dan SBS, maar even goed bagger.
Dat röstie bratella die truuk nog opvoert, in een uitzending met astrid joosten heeft ie dat ook al eens gedaan, en daar heeft Anita Witsier hem ontmaskerd hoe die dat deed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:22 schreef sizzler het volgende:
Heeft iemand heel toevallig "Jensen" gezien waarin Rasti Rostelli te gast was?
Hij had een truc waarbij hij een zilverpapiertje nam, dat natmaakte en op de arm van Jensen legde.
Het betreffende fragment:
[afbeelding]
Hij keek Jensen aan en herhaalde: "dit is een heet stukje houtskool, het wordt steeds heter, het gloeit, het brandt! "
Totdat Jensen keihard "au!" riep en zijn arm terugtrok.
Hypnose? Nee. Ik ken toevallig een goochelaar en dit is niets meer dan een goochelaarstruc. Hij heeft het zelfs voorgedaan. In het stukje aluminiumpapier zit een bepaalde stof (magnesium dacht ik) dat reageert en heet wordt. Hoeveel mensen zouden dit als iets paranormaals bestempelen?
Bekijk het fragment.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |