abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25395584
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:46 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik vind van wel.

Digitale zw/w foto´s vind ik toch niet zo mooi als analoge versies die daarna ingescanned zijn...
Sja is maar net hoe je 'm bewerkt denk ik.. Ik heb Dave's BW Action gebruikt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25395620
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]

Deze beter?
Stukken beter . Of je moet die zwartwit-versie wat meer contrast geven. Dat zou ook nog wel eens een verbetering kunnen zijn.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25395637
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Stukken beter . Of je moet die zwartwit-versie wat meer contrast geven. Dat zou ook nog wel eens een verbetering kunnen zijn.
Heb ik geprobeerd, maar dan loopt die jas helemaal dicht, wat niet echt mooi is..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25395644
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:44 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik ben geen prutser!

Nu zit ik via een linux PC te posten omdat ik wat software probleempjes heb op mijn windoos.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25395708
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, maar dan loopt die jas helemaal dicht, wat niet echt mooi is..
pi_25395734
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk ook. Een portret is een foto van een mens en niet van een dier. Als je dit toelaat bestaat de helft van de inzendingen straks weer uit dierenfoto's.
Wat een onzin, wij hebben aardig wat portretfoto's hangen van onze honden en katten...
Ik ben het met je eens als je zegt dat niet zomaar elke fotto van mens of dier een portretfoto is, maar het maakt niets uit of je nu een mens of dier portretteerd, een beetje smaldenkend vind ik dat.

En een stuk hout is geen portret maar kan b.v. wel een stilleven zijn (een boom is weer een ander verhaal ).

Nu ga ik naar mijn werk...
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  zondag 6 maart 2005 @ 14:44:28 #107
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25396185
Hier een portretje van mij

pi_25396912
Tja, zoiets vind ik dus ook geen echt portret.
  zondag 6 maart 2005 @ 16:05:45 #109
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25397656
waarom niet? moet het altijd dat standaard werk zijn. Dit is toch een portret van een sportman?
pi_25397694
Inderdaad. Een portret zie ik als een zowel innerlijke als uiterlijke karakterisering van een persoon. Maar ik begrijp dat we hier de definitie "een plaatje met een mens of dier erop" gaan hanteren.
pi_25397761
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
waarom niet? moet het altijd dat standaard werk zijn. Dit is toch een portret van een sportman?
Is dat een man

Ik vind het ook geen portret. De foto 'vertelt' niks over het innerlijk van de man/vrouw. Een foto van een voetballer waarin het gezicht en de gezichtsuitdrukking niet centraal staan is IMO ook geen portret. Dit is voor mij gewoon een foto van een sporter met een bloedneus.
  zondag 6 maart 2005 @ 16:15:16 #112
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25397901
Ik denk aan 1 van deze twee:

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25398018
Ik vind #1 wat aan de krappe kant gecropped puckzzz. #2 is wel lief . Hij / zij had alleen iets meer richting camera mogen kijken
pi_25398193
In plaats van matig archiefmateriaal in te sturen kun je natuurlijk deze hele maand ook gebruiken om echt goede foto's te maken. #1 mist scherpte en de compositie doet snapshotterig aan. De achtergrond is niet mooi. #2 is ook niet meer dan een snapshot imo. Het is een leuk kind, maar hij/zij had recht in de lens moeten kijken. En voor een goed portret gebruik je natuurlijk geen interne flits. Bij beide foto's vind ik de omzetting naar zwartwit niet iets toevoegen.
pi_25398318
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
Niet iedere foto waar een mens op staat is een portret.
pi_25398390
Valt de foto hieronder ook onder portret, ofonder groepsfoto?

-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_25398476
Denk dat dat meer een groepsfoto is

Ik zie een portretfoto meer als een schets van een (1) persoon waarbij je de nadruk legt op OF zijn / haar gezicht OF zijn / haar persoon.

De foto van fr.oosje was bijvoorbeeld al een stuk succesvolller geweest indien de rechterpersoon (het lijdend voorwerp in dit geval volgens mij) recht de camera in had gekeken en ook alleen die persoon op de foto had gestaan. Dan was de foto denk ik veel sprekender geweest
pi_25398577
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:33 schreef American_Nightmare het volgende:
In plaats van matig archiefmateriaal in te sturen kun je natuurlijk deze hele maand ook gebruiken om echt goede foto's te maken.
Subtiel
quote:
#1 mist scherpte en de compositie doet snapshotterig aan. De achtergrond is niet mooi.
Achtergrond was me nog niet opgevallen, maar idd...daar heb je gelijk in
quote:
#2 [...]. Het is een leuk kind, maar hij/zij had recht in de lens moeten kijken.
Dat recht in de lens kijken lijkt me niet echt verplicht.

Dit is een schitterende portretfoto, maar de dame kijkt niet de lens in. Dit is dus het creatieve aspect waar ik wel benieuwd naar ben deze wedstrijd

Overigens, voor meer portret-foto's bij DPChallenge:
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=51
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=198
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=230
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 18:30:01 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25399441
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:33 schreef American_Nightmare het volgende:
En voor een goed portret gebruik je natuurlijk geen interne flits.
nee tuurlijk niet, iedereen beschikt over een Falcon Eyes 500 Ws flitsset met parapuls en softboxen
quote:
Bij beide foto's vind ik de omzetting naar zwartwit niet iets toevoegen.
jij weet hoe de foto's er in kleur uit zien?
misschien een storende achtergrond kleur die nu onderdrukt wordt?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25399914
quote:
waardeloos dat dpchallenge
volgens de kenners hier is die derde plaats echt geen portretfoto
pi_25400231
quote:
Op zondag 6 maart 2005 18:30 schreef Xilantof het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet, iedereen beschikt over een Falcon Eyes 500 Ws flitsset met parapuls en softboxen
Maar wel de zon!

@ PdeHoog: In de lens kijken is zeker geen vereiste. Mijn ervaring is dat het echter wel mooiere foto's oplevert, omdat ogen toch iets heel bijzonders doen met een portret. Jouw voorbeeld is inderdaad een mooie foto. Maar wie zegt dat deze niet beter was geweest als het model in de lens had gekeken? De foto deed me denken aan deze (imo mooiere) foto: http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=2886 Hopelijk zie je wat ik bedoel.

[ Bericht 37% gewijzigd door American_Nightmare op 06-03-2005 19:40:17 ]
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 19:38:01 #122
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25400366
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Maar wel de zon!
klopt, maar ik vind dit een prima voorbeeld van roeien met de riemen die je hebt. en bovendien, ik dit land is de zon niet altijd gewillig
ik had vanmiddag fotos gemaakt van een nicht met man en kids.
hele dag de zon schijnen, komen zij, wolken enzo, en sneeuw

bad luck
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_25400438
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:38 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt, maar ik vind dit een prima voorbeeld van roeien met de riemen die je hebt. en bovendien, ik dit land is de zon niet altijd gewillig
ik had vanmiddag fotos gemaakt van een nicht met man en kids.
hele dag de zon schijnen, komen zij, wolken enzo, en sneeuw

bad luck
Met de zon bedoel ik natuurlijk gewoon daglicht. Fotograferen in de felle zon levert juist meestal niet al te beste resultaten op. En het moet gek gaan als het in een maand niet 1 keer droog is. De moraal van mijn verhaal: een binnenshuis gemaakte portretfoto gemaakt met interne flits inleveren kan eigenlijk niet.
  zondag 6 maart 2005 @ 19:48:08 #124
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25400503
Nou ik heb deze ook nog, maarja weer geflitst he? Ik ben ook nog van plan om deze maand er wat aandacht aan te besteden. Maar dat van die #1 dat die niet scherp is vind ik bullshit. Ik kan bijna zijn neusharen tellen man! En ik hou er niet van wanneer iemand recht in de lens kijkt. Persoonlijke mening zullen we maar denken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25400542
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:02 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

waardeloos dat dpchallenge [afbeelding]
volgens de kenners hier is die derde plaats echt geen portretfoto
Ik vind dat inderdaad geen portretfoto hoewel het natuurlijk een mooie plaat is. Wat je daar ziet overigens is dat er nauwelijks dierenfoto's ingeleverd worden. Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.
Ik snap trouwens niet wat de richtlijnen van dpchallenge met deze wedstrijd te maken hebben. Daar mocht je alleen zwartwit inleveren. Dat zou hier ondenkbaar zijn, want jullie bepalen toch zeker allemaal zelf of je zwartwit of kleur inlevert?
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 19:54:33 #126
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25400600
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:48 schreef Puckzzz het volgende:
Nou ik heb deze ook nog, maarja weer geflitst he? Ik ben ook nog van plan om deze maand er wat aandacht aan te besteden. Maar dat van die #1 dat die niet scherp is vind ik bullshit. Ik kan bijna zijn neusharen tellen man! En ik hou er niet van wanneer iemand recht in de lens kijkt. Persoonlijke mening zullen we maar denken
[afbeelding]
niet gelet op de belichting
maar op compositie:
ik vind je uitsnede beetje akelig, hij wordt nu net door z'n nek gesneden
ik zou, of wat verder af gaan (met schouders er bij, of wat dichterbij..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 maart 2005 @ 20:07:38 #127
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25400788
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:51 schreef American_Nightmare het volgende:
Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.
Daar breng je me zomaar gratis op een idee
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 maart 2005 @ 20:50:10 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25401301
Zaterdag genomen:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25401640
quote:
Op zondag 6 maart 2005 19:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Maar wel de zon!

@ PdeHoog: In de lens kijken is zeker geen vereiste. Mijn ervaring is dat het echter wel mooiere foto's oplevert, omdat ogen toch iets heel bijzonders doen met een portret. Jouw voorbeeld is inderdaad een mooie foto. Maar wie zegt dat deze niet beter was geweest als het model in de lens had gekeken? De foto deed me denken aan deze (imo mooiere) foto: http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=2886 Hopelijk zie je wat ik bedoel.
Ik zie wel wat je bedoelt hoor . Het hangt dus eigenlijk gewoon van de totale plaat af en wat je ermee over wilt brengen en zo
  zondag 6 maart 2005 @ 21:25:50 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25401875
quote:

[..]

Ik vind dat inderdaad geen portretfoto hoewel het natuurlijk een mooie plaat is. Wat je daar ziet overigens is dat er nauwelijks dierenfoto's ingeleverd worden. Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.
Jeuj da's wel erg Da motte we nie hebbe hier hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_25402231
quote:
Op zondag 6 maart 2005 20:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Daar breng je me zomaar gratis op een idee
Lachen...
De vorige keer dat er een portretwedstrijdje was ging het daar flink mis. Gewoon zonde, maak dan een dierenwedstrijd aan en ga achter die kat aan.

Een wat ouderwetse sfeer geprobeerd te krijgen. Gelukt?

pi_25402291
hmmmm....leuke foto . Ik heb nog wat kleine puntjes van aandacht

- De belichting rechts is wat minder. Misschien iets van een reflector gebruiken?
- De houding van het model is een beetje nonchalant waardoor ze er een beetje plompverloren bij staat.

Qua uitsnede en zo vind ik hem wel netjes
pi_25402410
deHoog als ik het vlak belicht dan blijft er van de sfeer weinig over vrees ik..

Ze staat wel plompverloren ja.
pi_25402434
2 fototjes :

1:

2:

Comments welkom...
pi_25402543
Jammer van de schaduw.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 maart 2005 @ 22:12:50 #136
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25402573
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:51 schreef Olio het volgende:
Een wat ouderwetse sfeer geprobeerd te krijgen. Gelukt?
Ouderwetse portretfoto's kenmerkten zich door een griezelig grote detaillering, dat is hier helaas niet uit de verf gekomen, de hele schaduwkant van het gezicht is dichtgesmeerd. Zoals al gezegd is dit te voorkomen met een reflectiescherm.

Pdehoog zei het al eerder, de nonchalante houding. daardeur zijn er in een lichaam een aantal bochten zichtbaar die met een stukje modelregie goed te voorkomen waren geweest.

Volgende poging wat meer afstand tussen model en achtergrond
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_25402574
Swet de flitsschaduw is jammer, En bij dit soort foto's is het uitkijken dat het geen gestaar naar niets wordt. Uitsnede bij de eerste vind ik goed.
pi_25402579
quote:
Op zondag 6 maart 2005 21:51 schreef Olio het volgende:
De vorige keer dat er een portretwedstrijdje was ging het daar flink mis. Gewoon zonde, maak dan een dierenwedstrijd aan en ga achter die kat aan.
Mijn idee, maar het ziet er naar uit dat we weer precies hetzelfde gezeur krijgen als de vorige keer.
pi_25402645
zit te denken aan deze....echter zijn die van me laatste vakantie en wil ik nog wat tijd in dit onderwerp steken.

en ja ook ik vind dus dat een portret niet persee van een mens moet zijn:
pi_25402653
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:02 schreef Olio het volgende:
deHoog als ik het vlak belicht dan blijft er van de sfeer weinig over vrees ik..
Daar kon je wel eens gelijk in hebben .
het is overigens PdeHoog
pi_25402690
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ouderwetse portretfoto's kenmerkten zich door een griezelig grote detaillering
Dat hangt toch echt af naar welke foto's je kijkt, of welk tijdperk.
Die afstand model achtergrond is inderdaad minder. Weer niet goed.
  zondag 6 maart 2005 @ 22:21:41 #142
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_25402747
ff een probeersel
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 22:22:16 #143
73911 ultra_ivo
pi_25402755
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Ivo, je portretten met flits zijn aan de lichte kant, en die zonder flits zijn korrelig
3200 ASA is ook niet je van het als je fotografeert, was niks anders mogelijk op dat moment, of flitsen natuurlijk.
Maar ik heb de Pentax flitser nog altijd niet onder de duim, er zitten te weinig manual functies op om 'm precies te laten doen wat ik wil, dus is het altijd een heel gezoek hoeveel ik moet corrigeren.
In ieder geval worden deze twee foto's niet mijn wedstrijdfoto's. In m'n archief zit heel wat beters.
Zoals deze hier bijvoorbeeld:

FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 22:24:36 #144
73911 ultra_ivo
pi_25402804
quote:
Ik snap trouwens niet wat de richtlijnen van dpchallenge met deze wedstrijd te maken hebben. Daar mocht je alleen zwartwit inleveren. Dat zou hier ondenkbaar zijn, want jullie bepalen toch zeker allemaal zelf of je zwartwit of kleur inlevert?
We hebben al een keer zwart-wit als onderwerp gehad.
pi_25402807
Mooi Ivo!
pi_25402858

Technisch verre van perfect, maar kblijf 'm erg mooi vinden.
pi_25402883
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:21 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ff een probeersel
[afbeelding]
Probeer er wat meer contrast in te krijgen.
pi_25402921
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn idee, maar het ziet er naar uit dat we weer precies hetzelfde gezeur krijgen als de vorige keer.
Kwestie van er niet op stemmen toch
pi_25402946
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Kwestie van er niet op stemmen toch
Nee dat is te simpel. Want dan kan ik in principe dus alles inleveren waarvan ik vind dat het een portret is.
pi_25403055
k_man

Nog eentje , heb de smaak te pakken. Ook niet helemaal af maar toch mooi, voor mij dan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')