Sja is maar net hoe je 'm bewerkt denk ik.. Ik heb Dave's BW Action gebruikt.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik vind van wel.
Digitale zw/w foto´s vind ik toch niet zo mooi als analoge versies die daarna ingescanned zijn...
Stukken beterquote:
Heb ik geprobeerd, maar dan loopt die jas helemaal dicht, wat niet echt mooi is..quote:Op zondag 6 maart 2005 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Stukken beter. Of je moet die zwartwit-versie wat meer contrast geven. Dat zou ook nog wel eens een verbetering kunnen zijn.
quote:Op zondag 6 maart 2005 13:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik ben geen prutser!Nu zit ik via een linux PC te posten omdat ik wat software probleempjes heb op mijn windoos.
quote:Op zondag 6 maart 2005 13:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, maar dan loopt die jas helemaal dicht, wat niet echt mooi is..
Wat een onzin, wij hebben aardig wat portretfoto's hangen van onze honden en katten...quote:Op zondag 6 maart 2005 13:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook. Een portret is een foto van een mens en niet van een dier. Als je dit toelaat bestaat de helft van de inzendingen straks weer uit dierenfoto's.
Is dat een manquote:Op zondag 6 maart 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
waarom niet? moet het altijd dat standaard werk zijn. Dit is toch een portret van een sportman?
Niet iedere foto waar een mens op staat is een portret.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
waarom niet? moet het altijd dat standaard werk zijn. Dit is toch een portret van een sportman?
Subtielquote:Op zondag 6 maart 2005 16:33 schreef American_Nightmare het volgende:
In plaats van matig archiefmateriaal in te sturen kun je natuurlijk deze hele maand ook gebruiken om echt goede foto's te maken.
Achtergrond was me nog niet opgevallen, maar idd...daar heb je gelijk inquote:#1 mist scherpte en de compositie doet snapshotterig aan. De achtergrond is niet mooi.
Dat recht in de lens kijken lijkt me niet echt verplicht.quote:#2 [...]. Het is een leuk kind, maar hij/zij had recht in de lens moeten kijken.
nee tuurlijk niet, iedereen beschikt over een Falcon Eyes 500 Ws flitsset met parapuls en softboxenquote:Op zondag 6 maart 2005 16:33 schreef American_Nightmare het volgende:
En voor een goed portret gebruik je natuurlijk geen interne flits.
jij weet hoe de foto's er in kleur uit zien?quote:Bij beide foto's vind ik de omzetting naar zwartwit niet iets toevoegen.
quote:Op zondag 6 maart 2005 16:59 schreef PdeHoog het volgende:
http://www.dpchallenge.com/challenge_results.php?CHALLENGE_ID=51
Maar wel de zon!quote:Op zondag 6 maart 2005 18:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet, iedereen beschikt over een Falcon Eyes 500 Ws flitsset met parapuls en softboxen
klopt, maar ik vind dit een prima voorbeeld van roeien met de riemen die je hebt. en bovendien, ik dit land is de zon niet altijd gewilligquote:
Met de zon bedoel ik natuurlijk gewoon daglicht. Fotograferen in de felle zon levert juist meestal niet al te beste resultaten op. En het moet gek gaan als het in een maand niet 1 keer droog is.quote:Op zondag 6 maart 2005 19:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
klopt, maar ik vind dit een prima voorbeeld van roeien met de riemen die je hebt. en bovendien, ik dit land is de zon niet altijd gewillig
ik had vanmiddag fotos gemaakt van een nicht met man en kids.
hele dag de zon schijnen, komen zij, wolken enzo, en sneeuw
bad luck
Ik vind dat inderdaad geen portretfoto hoewel het natuurlijk een mooie plaat is. Wat je daar ziet overigens is dat er nauwelijks dierenfoto's ingeleverd worden. Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.quote:Op zondag 6 maart 2005 19:02 schreef Bowiefan het volgende:
[..]waardeloos dat dpchallenge [afbeelding]
volgens de kenners hier is die derde plaats echt geen portretfoto
niet gelet op de belichtingquote:Op zondag 6 maart 2005 19:48 schreef Puckzzz het volgende:
Nou ik heb deze ook nog, maarja weer geflitst he? Ik ben ook nog van plan om deze maand er wat aandacht aan te besteden. Maar dat van die #1 dat die niet scherp is vind ik bullshit. Ik kan bijna zijn neusharen tellen man! En ik hou er niet van wanneer iemand recht in de lens kijkt. Persoonlijke mening zullen we maar denken
[afbeelding]
Daar breng je me zomaar gratis op een ideequote:Op zondag 6 maart 2005 19:51 schreef American_Nightmare het volgende:
Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.
Ik zie wel wat je bedoelt hoorquote:Op zondag 6 maart 2005 19:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar wel de zon!
@ PdeHoog: In de lens kijken is zeker geen vereiste. Mijn ervaring is dat het echter wel mooiere foto's oplevert, omdat ogen toch iets heel bijzonders doen met een portret. Jouw voorbeeld is inderdaad een mooie foto. Maar wie zegt dat deze niet beter was geweest als het model in de lens had gekeken? De foto deed me denken aan deze (imo mooiere) foto: http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=2886 Hopelijk zie je wat ik bedoel.
Jeuj da's wel ergquote:Op zondag 6 maart 2005 19:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad geen portretfoto hoewel het natuurlijk een mooie plaat is. Wat je daar ziet overigens is dat er nauwelijks dierenfoto's ingeleverd worden. Als het op Fok wordt toegestaan gaat dadelijk iedereen de hele dag m'n z'n compactcammetje achter de kat aanrennen en bestaat dadelijk de helft van de inzendingen uit kattenfoto's.
Lachen...quote:Op zondag 6 maart 2005 20:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daar breng je me zomaar gratis op een idee
Ouderwetse portretfoto's kenmerkten zich door een griezelig grote detaillering, dat is hier helaas niet uit de verf gekomen, de hele schaduwkant van het gezicht is dichtgesmeerd. Zoals al gezegd is dit te voorkomen met een reflectiescherm.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:51 schreef Olio het volgende:
Een wat ouderwetse sfeer geprobeerd te krijgen. Gelukt?
Mijn idee, maar het ziet er naar uit dat we weer precies hetzelfde gezeur krijgen als de vorige keer.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:51 schreef Olio het volgende:
De vorige keer dat er een portretwedstrijdje was ging het daar flink mis. Gewoon zonde, maak dan een dierenwedstrijd aan en ga achter die kat aan.
Daar kon je wel eens gelijk in hebbenquote:Op zondag 6 maart 2005 22:02 schreef Olio het volgende:
deHoog als ik het vlak belicht dan blijft er van de sfeer weinig over vrees ik..
Dat hangt toch echt af naar welke foto's je kijkt, of welk tijdperk.quote:Op zondag 6 maart 2005 22:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ouderwetse portretfoto's kenmerkten zich door een griezelig grote detaillering
3200 ASA is ook niet je van het als je fotografeert, was niks anders mogelijk op dat moment, of flitsen natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2005 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Ivo, je portretten met flits zijn aan de lichte kant, en die zonder flits zijn korrelig
We hebben al een keer zwart-wit als onderwerp gehad.quote:Op zondag 6 maart 2005 19:51 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik snap trouwens niet wat de richtlijnen van dpchallenge met deze wedstrijd te maken hebben. Daar mocht je alleen zwartwit inleveren. Dat zou hier ondenkbaar zijn, want jullie bepalen toch zeker allemaal zelf of je zwartwit of kleur inlevert?
Probeer er wat meer contrast in te krijgen.quote:
Kwestie van er niet op stemmen tochquote:Op zondag 6 maart 2005 22:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Mijn idee, maar het ziet er naar uit dat we weer precies hetzelfde gezeur krijgen als de vorige keer.
Nee dat is te simpel. Want dan kan ik in principe dus alles inleveren waarvan ik vind dat het een portret is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |