Cannon A80 is een pracht van een ding als je foto's wilt maken. (Check ook het canon A serie's topic)quote:Op donderdag 14 april 2005 12:12 schreef detulp050 het volgende:
Okee, hier komt dé uitdaging.
Mijn moeder wil een digitale camera. Eentje die simpel in gebruik is, maar hij moet wel een uitklapschermpje a la Canon hebben. Nu dacht ik zelf dat de simpelste camera met een dergelijk schermpje de Canon A80 is, maar om die nu voor een beginner te nemen is ook weer wat, iemand advies?
Kijk dat wordt weer een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:32 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb zelf ook de Canon A80, dus ik ben het met je eens dat hij geweldig is
Ik vroeg me af of hij wel geschikt zou zijn voor den beginner
Ik zat zelf ook voor haar te denken aan een Powershot S1, omdat deze 10x optische zoom heeft en mijn moeder wel eens een hert achterin het weiland zou willen fotograferen.
Redelijk, behalve dan dat ik met bijvoorbeel landschapsfoto's/foto's in het bos redelijk wat ruis krijg imo. Ik weet niet waar het aan ligt, die foto's zijn gewoon niet echt mooi.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ben je van Canon niet tevreden?
In dezelfde prijsklasse als je nu aan het zoeken bent zit ook de Powershot S70.
7megapixels, 3.6 keer zoom, Macro vanaf 4cm ....
Kijk zelf ff naar de specs.
Wat zijn de beperkingen waar je nu tegenaan loopt? Wat wil je meer, en wat wil je ermee doen/kunnen?quote:Op maandag 18 april 2005 21:21 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb nu een A75, leuke camera, maar ik wil meer. Hoe slim is het om een eos300d te kopen? is dat een beetje een goede camera, kan ik daar wat mee (technische gesproken dan).
Prijzen van Dixons site.quote:Olympus Camedia C-470 zoom digitale camera
199,99
Olympus Camedia D540 digitale camera
129,99
Kodak CX7530 digitale camera
199,99
Nikon Coolpix 4600 digitale camera
199,99
Er zit volgens mij niet veel verschil in. De A85 heeft één megapixel meer (4mp tegenover 3mp bij de A75). De A75 heeft iets meer mogelijkheden voor het opnemen van (korte) filmpjes.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kwam net de Canon Powershot A85 tegen voor 199 euro. Nu lees ik altijd erg lovende kritieken over de A75, die 20 euro duurder is. Wat is nu eigenlijk precies het verschil waardoor de A75 duurder is? Ik zie zo snel niets bij de specificaties waarvan ik het idee krijg dat de A75 beter is.
Filmpjes zal ik niet/nauwelijks maken. Dus dan is de A85 ook een leuke camera. Nu al 2 Canons die er leuk uitzien.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:56 schreef Elefes het volgende:
[..]
Er zit volgens mij niet veel verschil in. De A85 heeft één megapixel meer (4mp tegenover 3mp bij de A75). De A75 heeft iets meer mogelijkheden voor het opnemen van (korte) filmpjes.
Dank je, ik zal even kijken. Ik zal net al op pixmania.nl te kijken, daar kun je ook e.e.a. vergelijken.quote:Op http://www.dpreview.com kun je de camera's vergelijken met elkaar.
Komen de verschillen:quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kwam net de Canon Powershot A85 tegen voor 199 euro. Nu lees ik altijd erg lovende kritieken over de A75, die 20 euro duurder is. Wat is nu eigenlijk precies het verschil waardoor de A75 duurder is? Ik zie zo snel niets bij de specificaties waarvan ik het idee krijg dat de A75 beter is.
Oeps verkeert gelezenquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dank je, SpeedyGJ, en nu even de verschillen tussen de A75 en A85.
De A80 is vast een mooie camera, maar wel ruim 100 euro boven het budget waar ik vanuit ga. Dat uitklapbare schermpje is overigens wel erg handig als je bij een concert staat met de camera boven je hoofd.
Ga je ook foto's laten afdrukken in het vergoot of nietquote:Op dinsdag 19 april 2005 14:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, uiteraard ga ik ook eens kijken wat ze in de winkel aanbieden, als mijn vader tijd/zin heeft. Het is immers wel zijn geld, en uiteindelijk zijn camera. Maar ik orienteer me graag even voordat ik me iets laat aansmeren door een opdringerige verkoper.
Tot nu toe neig ik heel erg naar de Canon Powershot A510. Lijkt me een erg fijne camera voor dat geld.
Ga dan gewoon eens kijken tussen de A75 en de A510quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee. Althans dat is moeilijk met zekerheid te zeggen, je weet nooit wat je ooit nog wil gaan doen natuurlijk. Maar ik geloof niet dat ik het tot nu toe ooit heb laten doen, dus ik ga er niet van uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |