Hij heeft iig een flitshouder, geen idee wat voor flits hierop zou kunnen werken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
......
Die zei dat er geen EXTERNE flitser op kan zo te zien dus wel
Dit is een ontspan kabel. Je plugt dit in en je kan op de knop drukken om foto's te maken. Met lange sluitertijden is dit handig zodat je geen beweging van de camera hebt als je de ontspanknop indrukt.quote:......
Wat houd dit ding eigelijk in?
[afbeelding]
Kabel-Fernauslöser.
Für die LUMIX Digitalkameras:
DMC-FZ20
De filter op de link is een grijsfilter. Deze filter zorgt voor minder licht in je lens, dat is alles wat hij doet. Je gebruikt dit soort filters in omstandigheden met fel licht en donkere gebieden door elkaar. Je zwakt het felle licht af zodat je donkere delen beter uitkomen.quote:Daarnaast wil ik weten wat die filter eigelijk doet
Lastig he mijn vragen
Aha okequote:Op dinsdag 5 april 2005 17:19 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hij heeft iig een flitshouder, geen idee wat voor flits hierop zou kunnen werken.
[..]
Dit is een ontspan kabel. Je plugt dit in en je kan op de knop drukken om foto's te maken. Met lange sluitertijden is dit handig zodat je geen beweging van de camera hebt als je de ontspanknop indrukt.
Dit hele geval werkt bij alle DLSR's ongeveer gelijkaardig en is niets meer dan een mini stereoplug met een kabel aan de 3 punten. Bij het sluiten van het contact (2delen van de kabel tegen elkaar houden, zet je de focus, en met het 3de contact maak je de foto. Dit is heel makkelijk zelf te maken, en dan kan je meer functies inbouwen.
[..]
De filter op de link is een grijsfilter. Deze filter zorgt voor minder licht in je lens, dat is alles wat hij doet. Je gebruikt dit soort filters in omstandigheden met fel licht en donkere gebieden door elkaar. Je zwakt het felle licht af zodat je donkere delen beter uitkomen.
Minolta is zeker geen slecht toestel. De canon (300D) en de nikon zijn vergelijkbaar. De 350D heeft een aantal opties meer en is iets beter van specificaties, maar of dat de meerprijs tov de 300D waard is ... zie vorige posts ergens.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:30 schreef lotje11 het volgende:
Hoi allemaal,
ik zou graag een beetje meesurfen met de info die quantumcat gevraagd heeft, en er zelf nog wat aan toevoegen......
Ik heb een minolta dynax 5, met enkele lenzen. Nu wil ik binnenkort toch maar eens gaan overstappen naar digitaal omdat het ontwikkelen/afdrukken financieel de spuigaten uitloopt.
(Als iemand een goede negatiefscanner heeft/weet die niet te duur is houd ik me ook aanbevolen )
Nu is mijn oog gevallen op de minolta 7D, canon 300/350D en de nikon D70. De meeste reviews (en gebruikers reviews) die ik gelezen heb leggen de verschillen niet echt goed bloot (oke de 7D heeft stabilisatie). Op het oog (voor mij) niet veel verschil en allemaal goed op kleine details na...
Mijn vraag aan jullie: wat te doen? Zijn hier mensen die toevallig ervaring hebben met 1, of liefst meer van bovengenoemde toestellen?? Zijn jullie tevreden? Nog meer keuzeopties toe te voegen? En waarom dan?
Thanx
Doe je goed aan! Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik hem gekocht hebquote:Op donderdag 7 april 2005 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kortom, in kleine 3 maanden ben ik in bezit van een 300D
Look look lookquote:Op donderdag 7 april 2005 09:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Doe je goed aan! Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik hem gekocht heb
Nog even een kleine update - ik heb vandaag een aantal fotozaken bezocht.quote:Op zondag 3 april 2005 16:27 schreef peligro2k het volgende:
hoe zit dat nou met fuji camera's. ik ga binnenkort (na mn tentamenweek) de fuji s5500 kopen, maar bijna alle winkels verkopen ze zonder Nederlandse handleiding. Vind het ook onzin om 50euro meer te betalen voor een Nederlandse versie. Maar als ik dus een koop met de Duitse en Engelse handleiding heb ik geen garantie in Nederland ?
Hier: http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=39566&cat=Fuji%20Digitale%20Cameras
staat 2 jaar NL garantie, maar is geen NL versie dus..
het aantal keer optische zoom dat bij een toestel staat, stelt niet zoveel voor. Het is gewoon de verhouding van de maximale tot de minimale brandpuntsafstand.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:08 schreef QuantumCat het volgende:
Nu even wat anders -
zoom lenzen
70-300
55-200
Noem eens iets geks -hoe moet je dat vergelijken t.o.v. de zoveel keer optische zoom?
Als ik een op een object mik dat 100m voor me staat hoe dichtbij kan ik het halen?
Oww is het die verhouding ... weer wat geleerdquote:Op donderdag 7 april 2005 21:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
het aantal keer optische zoom dat bij een toestel staat, stelt niet zoveel voor. Het is gewoon de verhouding van de maximale tot de minimale brandpuntsafstand.
70 - 300 is dus 4.2 zoom.
[...]
Deze heeft dus een zoomlens van 35mm (35mm equivalent -> dus op een 300D zou dit 22mm zijn) tot 105mm (of voor de 300D een 65mm)
Min of meer de eigenschappen van de kitlens voor de 300D dus.
Mijn excuses dat ik de vraag wat lomp neergooi, maar wat ik bijvoorbeeld wil weten is, waarom zou ik overgaan op spiegelreflex? Waarom zou ik met een extra 70-300 objectief werken ipv een lenzenstelsel die tot 10x optische zoom aan kan? Waarom zou je de Nikon kiezen voor de Canon EOS 300D of omgekeerd? Bijvoorbeeld als ik toch besluit de Nikon te nemen, waarom dan niet de Canon EOS 350D (ca zelfde prijs)quote:Op donderdag 7 april 2005 21:09 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
Oww is het die verhouding ... weer wat geleerd
Nu een andere vraag -
Olympus E300
Canon EOS 300/350D
Nikon D70
niet reflex als
Panasonic FZ20
Olympus 8080
Welke zouden jullie nemen? En waarom?
Oeh.. jij stelt precies mijn vraag! En dan (als het mag) heb ik nog een aanvullende... ik heb nu een Konica Minolta Z10 terwijl er net een Konica Minolta Z5 is uitgebracht met een 35-420mm lens.quote:Op donderdag 7 april 2005 21:27 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
Mijn excuses dat ik de vraag wat lomp neergooi, maar wat ik bijvoorbeeld wil weten is, waarom zou ik overgaan op spiegelreflex? Waarom zou ik met een extra 70-300 objectief werken ipv een lenzenstelsel die tot 10x optische zoom aan kan? Waarom zou je de Nikon kiezen voor de Canon EOS 300D of omgekeerd? Bijvoorbeeld als ik toch besluit de Nikon te nemen, waarom dan niet de Canon EOS 350D (ca zelfde prijs)
Zit ik appels met peren te vergelijken? Vast wel, ik wil weten waarom -teneinde een goede keus te maken.
Overigens (ik ben een leek, he)quote:Op donderdag 7 april 2005 21:00 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
het aantal keer optische zoom dat bij een toestel staat, stelt niet zoveel voor. Het is gewoon de verhouding van de maximale tot de minimale brandpuntsafstand.
70 - 300 is dus 4.2 zoom.
Je moet bij die toestellen kijken bij de specificaties
Zo staat er bij de Canon Powershot A85 (om maar iets als voorbeeld te geven)
optische zoom 3 x
digitale zoom 3.6 x
min. 35mm equiv 35 mm
max. 35mm equiv 105 mm
Deze heeft dus een zoomlens van 35mm (35mm equivalent -> dus op een 300D zou dit 22mm zijn) tot 105mm (of voor de 300D een 65mm)
Min of meer de eigenschappen van de kitlens voor de 300D dus.
De keuze van welk model moet je eigenlijk zelf maken. D70 - 300D ... de specificaties zijn ongeveer gelijk, de 350D iets meer megapixels en een paar instellingen maar of dat nu de meerprijs waard is (daar hadden we het al over).quote:Op donderdag 7 april 2005 21:09 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
Oww is het die verhouding ... weer wat geleerd
Nu een andere vraag -
Olympus E300
Canon EOS 300D
Nikon D70
niet reflex als
Panasonic FZ20
Olympus 8080
Welke zouden jullie nemen? En waarom?
.........
Mijn excuses dat ik de vraag wat lomp neergooi, maar wat ik bijvoorbeeld wil weten is, waarom zou ik overgaan op spiegelreflex? Waarom zou ik met een extra 70-300 objectief werken ipv een lenzenstelsel die tot 10x optische zoom aan kan? Waarom zou je de Nikon kiezen voor de Canon EOS 300D of omgekeerd? Bijvoorbeeld als ik toch besluit de Nikon te nemen, waarom dan niet de Canon EOS 350D (ca zelfde prijs)
Zit ik appels met peren te vergelijken? Vast wel, ik wil weten waarom -teneinde een goede keus te maken.
Je zou een Sigma lens voor je DSLR kunnen nemen. Met een "sigma 70-300/4.0-5.6 dl macro af" (¤ 95,00) zit je (bij canon300D x1.6 = 112 - 480) op een grotere bandpuntsafstand dan met de vaste Z5 lens. Je zou, als je echt actief aan vogelfotografie doet, nog een SIgma 50 - 500 kunnen aanschaffen (wat dan voor een 300D op 80 - 800 uikomt).quote:Op donderdag 7 april 2005 21:58 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Oeh.. jij stelt precies mijn vraag! En dan (als het mag) heb ik nog een aanvullende... ik heb nu een Konica Minolta Z10 terwijl er net een Konica Minolta Z5 is uitgebracht met een 35-420mm lens.
Nu doe ik veel aan vogelfotografie waarmee je vaak behoorlijk moet zoomen, aangezien de beste beestjes vaak niet op ooghoogte gaan zitten.. Aan wat voor soort lens moet ik denken (telelens wellicht?) als ik overga op een spiegelreflexcamera met een lens die sterker is dan de Z5?
Het aantal keer zoom zegt niets (zoals ik een paar posts eerder al aangaf). Het is alleen de verhouding tussen je minimale en maximale brandpunt. Hoe verder je brandpunt van je opnamemateriaal af zit, hoe dichter je objecten kan halen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 00:28 schreef QuantumCat het volgende:
[..]
Overigens (ik ben een leek, he)
- als de kit lens ca 3x optische zoom heeft,
waarom zou ik dan de 55-200 of de 70-300 nemen nu dit
neerkomt op tussen de 3.6 tot 4.2 x zoom?
Dan is het effect van vergroting toch niet zo heftig? (of wel?)
Waar zit hem dan het verschil? de brandspuntadstanden zijn langer... en dan?
scherper (brandpunt ipv brandvlak?)? beter? minder vervormingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |