Stukkie beter!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:58 schreef Klonk het volgende:
ik heb denk ik het probleem ondekt, ik heb tijdens het eerste klooien het kleur effect op cool gezet en daarna niet meer uitgezet
[[url=http://img187.exs.cx/img187/5054/div0058pp.th.jpg]afbeelding][/URL]
coloreffect: warm
[[url=http://img187.exs.cx/img187/9833/div0061tc.th.jpg]afbeelding][/URL]
colloreffect: cool
raar hé dat foto's dan mat van kleur worden
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:58 schreef Klonk het volgende:
raar hé dat foto's dan mat van kleur worden
Ik plaats 2 minuten geleden dit verhaal in een ander topic:quote:Op maandag 28 maart 2005 20:01 schreef portier het volgende:
Ik ben heimelijk verliefd geworden op deze camera;
[afbeelding]
12x zoom, 5 mp
, die vorm
, opzetstuk voor externe flitser
.
Anyway, het is dus de perfecte vervanger voor mijn eos300 en mijn fuji a203. Een eos300d is al snel 100-150 euro duurder en dan heb je ong. 3x zoom.
Maar nu mijn vraag, zijn de meningen over panasonic over het algemeen lovend? Zijn er veel problemen? Zijn er misschien mensen die al ervaring hebben met deze camera? Ik hoor het graag.
Specs staan overigens hier;
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=digitalecamera&q=lumix+and+dmc-fz20&pcode=digitalecamera
en
http://www.dcresource.com(...)0-review/index.shtml
Je bedoelt die van dat glas? Of zijn er nog meer foto's? Die mag je me met alle liefde sturenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:58 schreef Klonk het volgende:
ow ja en de foto's die portier (of ik) je met liefde op wil sturen die zijn dus door mijn gestuntel met color effect cool genomen, dus de foto's zijn wat bleekjes, gelukkig dankzij dit topic opgelost.
Dan moet ik, of Klonk wel je emailadres wetenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:06 schreef Leintje het volgende:
[..]
Je bedoelt die van dat glas? Of zijn er nog meer foto's? Die mag je me met alle liefde sturen![]()
Khad trouwens eventjes gekeken naar de Canon EOS 300D....maar die scheelde inderdaad qua prijs wel wat met de panasonic. Maar of die 100 euro nu zoveel zegt over de kwaliteit van de foto's....
Mijn hotmail welquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:20 schreef Klonk het volgende:
stuut jij ze portier of zal ik dat doen ?
ehmmm, kan hotmail eigenlijk wel 6 mb hebben, ach ik zal er even snel een paar op imageshack gooien.
Doe dat maarquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:20 schreef Klonk het volgende:
stuut jij ze portier of zal ik dat doen ?
ehmmm, kan hotmail eigenlijk wel 6 mb hebben, ach ik zal er even snel een paar op imageshack gooien.
Op echt grote formaten kan je zelfs met minder tevreden zijn. Als je laat afdrukken op 1mx1m heb je gewoon minder dpi, je krijgt dan een groffe korrel (of grote pixel) maar dat maakt niet zoveel uit. Een foto van 1 meter breed ga je niet vanop 20cm afstand bekijken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:26 schreef portier het volgende:
[..]
Doe dat maar. Vooral die zoomfoto's zijn informatief
.
Ik heb dit tabelletje gevonden, de getallen onder het aantal dpi zijn het hoeveelheid MP die je nodig zal hebben. Het is wel erg minimaal eigenlijk (10x15 met 1mp komt er volgens mij niet 'goed' uit), maar het geeft een redelijke indicatie. Volgens mij wordt er in principe ook op 300dpi afgedrukt door fotowinkels.
[afbeelding]
hij zou dus een stuk sneller moeten zijn dan mijn s5000quote:the S5500 feels very responsive indeed in use. It is also considerably faster than its predecessor, the S5000, in two key areas - focus speed (now down to under half a second at wideangle, not a lot more at telephoto) and shutter (full press) lag (now under 0.1 seconds).
Dat zou ik zeker doen, ook al gewoon om te kijken of hij wel lekker in de hand ligt. Of een toestel voor jou makkelijk te bedienen en vast te houden is, heeft wel degelijk belang en is een persoonlijke voorkeur. Wat iemand lekker in de hand vindt liggen, kan voor een ander net omgekeerd zijn. Ga dus naar een winkel en probeer hem uit.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:35 schreef Magneet het volgende:
Ik weet dus niet hoe het zit bij de 5500, dat zou ik gewoon bij een fotozaak even gaan bekijken, kopen kan je dan nog altijd via internet doen.
Die is bij www.camerahuis.nl 300 euro, die laatste, is toch de C765UZ ?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:10 schreef peligro2k het volgende:
Ik was in Zwolle bij de Media Markt maar daar hadden ze hem niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:40 schreef portier het volgende:
Klonk, waar had jij hem voor 589 gezien? Ik heb m voor 599 bij de Mediamarkt en 619 geloof ik bij de Foto Prisma hier in Utrecht gezien. In Steenweg wastie 589, maar daar kwam nog 111 euro belastig bij, stelletje grappenmakers. Ik zag het toevallig toen hij het in de computer opzocht.
Tis een mooi dingetje trouwens en voelt lekker aan.
Is het mij niet waardquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:31 schreef peligro2k het volgende:
770 is de nieuwe versie, heeft wat meer opties, waaronder een externe flitser en nog enkele dingen (ben ik ff kwijt)
in http://www.dcresource.com/reviews/olympus/c765uz_770uz-review/ worden ze vergeleken
quote:Op zondag 6 maart 2005 22:34 schreef bartbh het volgende:
[ik moest hier wezen, dus hier komt het:]
Ik was op zoek naar een digitale camera en m'n oog viel op de Ixus 430 van Canon.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera?
Nu ben ik op de canon site wezen kijken en daar stond op: 'Product niet langer leverbaar'
Is het nu nog verstandig om zo'n camera aan te schaffen? (ik had hem op camerakoning.nl gezien voor ¤259,-)
Of heeft iemand anders een goed alternatief?
Heb je dan geen plannen om terplaatse een camera te kopen. In Amerika zijn de meesten een stuk goedkoper dan in europa.quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Allo iedereen...
Hier komt weer een veelgestelde vraag in dit forum denk ik ...
Ik ga binnekort een jaar naar Amerika high school doen, alleen ik wil ook een digitaal fototoestel mee...
het probleem wil dat ik niet weet wat voor 1 ik mee wil...het enige wat ik wel wil is dat hij veel dingen moet kunnen (zelf diafragma en sluitertjid in kunnen stellen en etc.) ook moet hij liefst onder de 400 euro blijven, oja en nu ik toch bezig ben....weet iemand of je dan ook een andere adapter nodig bent omdat ze in Amerika ander voltage hebben?
Alvast bedankt![]()
Ook een idee...maar dan moet ik nog wel weten wat voor 1 het gaat worden natuurlijkquote:Op donderdag 31 maart 2005 19:08 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Heb je dan geen plannen om terplaatse een camera te kopen. In Amerika zijn de meesten een stuk goedkoper dan in europa.
De kodak DX7590 is een mooie camera, of de canon Powershot S1. Beide hebben 10x optische zoom, de Kodak heeft wel 5 megapixels en de canon maar 3.3. De Kodak is wel iets duurder dan de canon, maar heeft dan ook een groter max instelbaar diafragma en meer instelmogelijkheden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ook een idee...maar dan moet ik nog wel weten wat voor 1 het gaat worden natuurlijk
Ik zit nu in havo 5...ga daarna naar Amerika en wil dan een opleiding fotografie doen, dus ja ik wil er wel verder in doorgaan...zal zo is kijken naar die camera'squote:Op donderdag 31 maart 2005 20:23 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
De kodak DX7590 is een mooie camera, of de canon Powershot S1. Beide hebben 10x optische zoom, de Kodak heeft wel 5 megapixels en de canon maar 3.3. De Kodak is wel iets duurder dan de canon, maar heeft dan ook een groter max instelbaar diafragma en meer instelmogelijkheden.
De vraag is wat je vooral wil doen. Is het voor hier en daar iets vast te leggen of wil je meer en meer in de fotografie gaan doen? Wat zijn dan je onderwerpen die je meest gaat fotograferen enz... De keuze hangt voor een groot deel af van wat je wensen zijn, wat je ermee wil doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |