abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25486153
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 11:12 schreef Bayswater het volgende:
Xbox2 maak je om iedereen die al een xbox heeft tot een tweede aankoop van console en spellen aan te zetten. Kortom je huidige marktsegment nog eens uitbuiten. Je legt gewoon het verzadigingpunt weer een stukje verder neer. Slimmerds lopen 3 jaar achter.
Jep, ik loop ook 2 jaar achter op het gebied van alle consoles, scheelt een hoop geld en voor jou blijft het nut en de nieuwigheid hetzelfde.
pi_25544430
Over die ''mega-specs'' van de XBox 2, volgens IGN wordt de PS3 zo'n 3,5 keer zo snel.
quote:
The hype for PlayStation 3 is already there. Talk to any developer and you'll get a range of comments, from "the system eclipses Xenon" to "it's three and a half times more powerful." Publishers are on board in a big way. Everyone is making Xenon and PS3 games. And Sony's brand name has never been better.

There's no point in releasing it now. Not when PlayStation 2 is doing just fine.

An added six months to a year ensures that PlayStation 3 will not only be significantly more powerful than Xenon -- which it clearly is -- but also able to play high-definition Blu-ray movies out of the box, all with a cheaper price tag than would have been possible this year.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_25544587
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Over die ''mega-specs'' van de XBox 2, volgens IGN wordt de PS3 zo'n 3,5 keer zo snel.
Lees dat artikel op IGN nog eens goed door en neem niet ieder woordje te letterlijk. Dit is iets wat een editor van IGN geeft als voorbeeld van hype-praat.
pi_25544781
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lees dat artikel op IGN nog eens goed door en neem niet ieder woordje te letterlijk. Dit is iets wat een editor van IGN geeft als voorbeeld van hype-praat.
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.

(IMO is deze fase nog altijd het leukste trouwens van dat hele nieuwe console gebeuren, het gelul vooraf )
  donderdag 17 maart 2005 @ 15:57:14 #105
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25545006
3.5 keer zo snel als een 3x 3gig bak met nog uit te komen ATi chip?
Lijkt me nogal bullshit. Devvers kunnen zo veel claimen, maar die technologie is er nu nog niet eens.
-
pi_25545074
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.
Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd! Ik wil best geloven dat de PS3 straks tot meer in staat is dan de xbox2, daar ga ik zelf immers ook vanuit. Maar dat betekent niet dat 'ie in elk opzicht veel krachtiger wordt of dat alle features beter zullen zijn.
quote:
(IMO is deze fase nog altijd het leukste trouwens van dat hele nieuwe console gebeuren, het gelul vooraf )
Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:23:09 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25545488
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
3.5 keer zo snel als een 3x 3gig bak met nog uit te komen ATi chip?
Lijkt me nogal bullshit. Devvers kunnen zo veel claimen, maar die technologie is er nu nog niet eens.
De PS3 ook nog lang niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25545722
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd! Ik wil best geloven dat de PS3 straks tot meer in staat is dan de xbox2, daar ga ik zelf immers ook vanuit. Maar dat betekent niet dat 'ie in elk opzicht veel krachtiger wordt of dat alle features beter zullen zijn.
[..]

Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.
Ik neem helemaal niets te letterlijk, het is gewoon leuk dat dit soort ''feiten'' in de wereld worden geholpen, komen er weer allerlei fanboys aan om HUN console te verdedigen enzo, terwijl er nog eigenlijk niets concreet is...

Check gaming-age voor de gein, waar alweer 6 paginas volgeschreven zijn met gigaflops, hotbits, en megahertz vergelijkingen, altijd humor.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:39:35 #109
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25545812
Laten we ervan uit gaan dat een Pentium 4 3 GHz de helft zo snel is als de chips die in de Xbox gaan (stel dus ). Dan zou je er dus 6 nodig hebben. De Cell-chip zou 100 keer zo snel zijn als die Pentium 4's, dus de PS2 wordt dan niet 3.5 keer zo snel als de Xbox Next, maar meer dan 16 keer zo snel
pi_25545901
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik neem helemaal niets te letterlijk...
Gelukkig maar! Al kreeg ik net een andere indruk.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:46:20 #111
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25545944
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De PS3 ook nog lang niet
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.
Dat kan niet op basis van nog niet bestaande hardware, me dunkt. .
-
pi_25546211
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.
Dat kan niet op basis van nog niet bestaande hardware, me dunkt. .
Niet op niet-bestaande hardware nee, wel op voor het publiek nog onbekende hardware!
pi_25546433
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
gamen!!!! zoals gamen ooit bedoelt was
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:18:15 #114
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25546684
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware. .
-
pi_25546986
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware. .
Wat Dr.Daggla zegt inderdaad. Als je alléén op goede spellen hoopt (en niet op goeie hardware) snap ik sowieso niet wat je in een xbox2 topic te zoeken hebt. Op de Commodore 64 zijn vast ook nog wel wat goeie spellen te vinden en anders programmeer je d'r zelf maar eentje. Hardware IS het platvorm waar games (goed of slecht) op draaien. Zonder hardware geen games. Slechte games moet je gewoon negeren en goeie games worden alleen maar beter met goeie hardware!
pi_25553492
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.

Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
pi_25554920
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:

Die heb ik ook gelezen, ja... leuk artikel inderdaad.

Maar goede artikelen over de Cell-chip horen natuurlijk thuis in deze topic:
[PS3] Feiten, geruchten & speculaties...

pi_25563204
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:

de xbox ligt sneller in de winkel
pi_25566852
Ik koop ze alle drie.
Ze gaan toch een hele tijd mee dus dat geld haal je er wel uit.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:39:36 #120
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25568017
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 15:07 schreef Vitalogy het volgende:
Ik koop ze alle drie.
Ze gaan toch een hele tijd mee dus dat geld haal je er wel uit.
Precies..
Naja, de PS3 en X2 iig.
-
  donderdag 7 april 2005 @ 07:11:33 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26039662
Er is een soort Ilovebees campagne gestart voor de Xbox 2:

Vergelijk dit eens met je powerknop op de Xbox 1

Xbox 360 lijkt dus werkelijkheid aan de bol te zien

Wat er verder nog is vrijgegeven en wordt vergeleken bij Gamespot:

Hmm, waar hebben we dat eerder gezien?

Dusssss
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 7 april 2005 @ 12:19:04 #122
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26044675
Developerslijst

3rd parties:

spring international limited liability company
third wave information limited liability company
2KGames
Activision Inc.
Atari Inc. (English valuable standard)
Bandai Co. Ltd.
Bethesda Softworks LLC
Capcom Co. Ltd.
Codemasters Software Company Ltd.
Eidos Inc.
Electronic Arts Inc. (Beautiful business skill electricity)
FromSoftware Inc.
KOEI Co. Ltd.
Konami
LucasArts
Majesco Entertainment
Midway Games Inc.
Namco Hometek Inc.
Phantagram Co. Ltd.
Rockstar Games
Sega of America Inc.
Tecmo Inc.
THQ Inc.
Ubisoft Entertainment
Vivendi Universal Games Inc.
Webzen Inc. (Net imperial sacrifices)

1st/2nd parties:

BioWare Corp.
Bizarre Creations Ltd.
Bungie Studios
Epic Games Inc.
FASA Studio
Game Republic Inc.
Lionhead Studios Ltd.
Mistwalker
Q Entertainment Inc.
Rare Ltd.
Real Time Worlds
pi_26045265
Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat in een tijd dat de PS2 al 8 GB dual layer DVD9 schijfjes nodig heeft met games als GT4 en God of War, de Xbox2 daar ook nog mee gaat werken. De resolutie wordt straks verdubbeld of 'vertrippeld', en textures en CGI die van MS op HDTV niveau moeten liggen gaan ontzettend veel space vreten op schijfjes met de gemiddelde next-gen games. Wat dat betreft is 50GB geen overbodige luxe als je in lengte van jaren vooruit wil, dus dat doen ze bij Sony en de PS3 een stuk beter. Ik heb echt het idee dat dat ding teveel gerushed wordt omdat ze de PS3 toch niet aankunnen bij een gelijktijdige launch. Met als gevolg een 3 tot 4 keer zo zwak systeem, en allerlei inpraktische achilleshielen zoals die opslagcapaciteit.

XboxNiks denk ik dus. I.p.v. 1Tera-flop, 1 grote teringflop.
  donderdag 7 april 2005 @ 12:46:28 #124
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26045366
Met developers als Mistwalker, Bungie, BioWare en Rare kan het wmb al niet meer floppen, al zou de PS3 zelfs 10 keer zo krachtig zijn
pi_26045549
Xbox2 komt in hetzelfde parket als de PS2 qua development. Het afstappen van de PC-architectuur geeft meteen een flinke achterstand en dus moet men weer van 0 af aan beginnen. Of die developers zich meteen kunnen onderscheiden is maar afwachten, wellicht kost het veel meer tijd om dezelfde kwaliteitsstandaard te bereiken.

En eigenlijk is de Xbox ook geflopt vanuit een bepaald concurrentie-oogpunt, die zou immers qua marktaandeel groter moeten worden dan de PS2, zei MS voor de launch. Stand is momenteel 85 miljoen PS2's versus 15 miljoen Xboxen. Zelfs de online community van de PS2 is ondanks zijn grilligheid en mindere kwaliteit groter dan Xbox-Live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')