quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:22 schreef aldostuta het volgende:In Alkmaar vinden ze zichzelf niet eens favoriet tegen Allemania Aachen.......
Tja Co Adriaanse houdt er nogal een vreemde redenering op na als het gaat om wie er nu de favoriet is.
Aangezien Allemannia gewonnen had van roda (tijdens een potje in de winterstop) en hij Az gelijk achte aan roda, was Allemannia dus beter.....
Toen hij coach bij Ajax was vond hij dat FC kopenhagen (die Ajax uitschakelde) favoriet was, aangezien het een Deense club was en Denemarken hoer op het WK en EK was geëindigd dan Nederland.
Eenzelfde redenatie zou betekenen dat Top Oss favoriet zou moeten zijn tegen Real Madrid of Manchester United.
Het is een leuke eigenschap van Co, dat hij altijd iets anders verteld bij interviews of persconferenties, maar het moet wel binnen de norm van geloofwaardigheid blijven natuurlijk.
Voor Ajax breken (denk ik) leuke tijden aan. Het voetbal is al een lange tijd matig, met enkele uitschieters naar boen en naar beneden, toch beschikken ze over een goede selectie die 'niet lekker in zijn vel' zit.
Een echte topcoach kan van dit elftal een samenhengend geheel maken wat in en biuten het veld door een deur gaat.
"Alle neuzen dezelfde kant op" zou bij een club als Ajax belangrijk moeten zijn, denkend aan de bijnaam.
het moddergooien en het geruchten aanzwengelen is in volle gang als het gaat om de opvolger van Ronald Koeman, Jol zou ruzie hebben bij de Spurs, wat weer tegengesproken wordt, Rijkaard zou ten Cate een dienst willen bewijzen door hem te laten gaan etc.
Persoonlijk denk ik dat de werkelijke aanstelling pas kort voor het seizoen 2005-2006 bekend wordt, maar een club als Ajax zit meestal niet verlegen als het gaat om interesse voor e vacature van hoofdtrainer.
Zelf ben ik PSV-supporter dus heb een beetje gemengde gevoelens over de situatie en enerzijds is een concurrent van PSV in zwaar weer terecht gekomen (heeft meestal een negatieve invloed op het aantal punten dat behaald wordt) en anderszijds is deze zaak een verlies voor het Nationale voetbal.
Ik gun Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot mooie wedstrijden en een volle Arena uiteraard (de enige kans op sfeer zo lijkt het) en zie ik ajax deze 'crisis' over een maand of wat al achter zich laten.
De nieuwe trainer zal daarentegen wel wat garanties eisen mbt de selectie. Het zou zomaar kunnen zijn dat er nogal wat getransfereerd gaat worden komende zomer, Trabelsi zal wel wegggaan, Maxwell is misschien niet te houden, en misschien willen Sneijder en Van der Vaart ook wel weg.
Maar Ajax heeft zijn dieptepunt al gehad denk ik, dus een tweede plaats of ene bekerwinst zou een bonus zijn lijkt me. AZ speelt momenteel een beetje krampachtig en lijkt zijn hoogtepunt ook gehad te hebben (Louis is aan een kansloze missie begonnen volgend jaar), dus ik zie Ajax als licht favoriet.