quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:58 schreef Omaha het volgende:
De Amerikaanse comapatiënte
Terri Schiavo hoeft niet kunstmatig te
worden gevoed.Een federale rechter in
Florida heeft dat bepaald.
Het schijnt dat ze sowieso geen honger en dorst meer ervaart omdat dit in een hoger gelegen hersendeel ligt wat niet meer functioneert bij haar. En vaak krijgen dit soort gevallen pijnstillers om elke mogelijkheid erop alsnog uit te sluiten. Mond enzo wordt wel vochtig gehouden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:05 schreef matthijst het volgende:
Yep. Leven als een kasplantje schiet niet op, al vind ik die hongerdood wel erg wreed: waarom niet gewoon een injectie?
Een injectie is actieve levensbeeïndiging en dat mag niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:05 schreef matthijst het volgende:
Yep. Leven als een kasplantje schiet niet op, al vind ik die hongerdood wel erg wreed: waarom niet gewoon een injectie?
Het is Nederland niet..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:05 schreef matthijst het volgende:
waarom niet gewoon een injectie?
Volgens mij wilde men de ouders de kans geven die laatste strohalm nog aan te grijpen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:10 schreef ee-04 het volgende:
Ik heb de zaak niet echt gevolgd maar ik denk dat Bush en medestanders haar in leven willen laten mede vanwege het Christelijk geloof waardoor zij vinden dat ze niet mogen beslissen over leven en dood. Ik vind haar kunstmatig in leven houden net zo goed beslissen over leven en dood. Of ze haar in leven laten of niet.
Vooralsnog heeft ze nog een dag of 11 en is de sonde er 4 dagen af.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:19 schreef matthijst het volgende:
Ze is nog niet dood
sneue ouders dan bedoel je.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:19 schreef matthijst het volgende:
Ze is nog niet dood: hoger beroep in Atlanta meen ik.
Sneu volk, laat een mens gewoon dood gaan.
Ik denk dat ze wel eerder dood is. Twee weken is zo ongeveer het maximum.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:21 schreef milagro het volgende:
tja, moeten ze snel wezen, want er zijn al weer zowat 2 dagen voorbij van de 15
Nou ja, het is op zijn minst hoogst 'uitzonderlijk' dat de politiek zich nog eens gaat bemoeien met een zaak die alle mogelijke procedures heeft doorlopen. En midden in vakantietijd het congress bijeen, Bush naar DC. etc.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Volgens mij wilde men de ouders de kans geven die laatste strohalm nog aan te grijpen.
En de laatste strohalm heeft beslist, en nu hebben de ouders iig enigzins het gevoel er álles aan gedaan te hebben wat in hun mogelijkheid lag.
En dát vind ik ook goed, evenals het feit dat Terri nu eindelijk rustig kan inslapen, zonder pijn.
Ze liggen waarschijnlijk helemaal niet wakker van deze uitspraak. Misschien komt het hen misschien zelfs goed uit, dan kunnen ze verontwaardigd doen en zich in een slachtofferpositie wringen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja, het is op zijn minst hoogst 'uitzonderlijk' dat de politiek zich nog eens gaat bemoeien met een zaak die alle mogelijke procedures heeft doorlopen. En midden in vakantietijd het congress bijeen, Bush naar DC. etc.
Dat heeft mi toch alles te maken met waar de Republikeinen hun stemmen weghalen.
ik ga die ouders niet veroordelen, geen zin an, ik kan namelijk niet zien wat zij zien, niet voelen wat zij voelen, niet weten wat zij weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:23 schreef matthijst het volgende:
Ouders, en Bush en z'n maatjes die erin meegaan.
edit: afmaken, vrouw heeft geen leven zo.
Oòòòw, nou, plak er dan nog maar 15 jaar aan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:23 schreef DePresident het volgende:
Ze is zich alleen niet meer goed bewust van wat er om haar heen gebeurd en kan niet praten.
Nou, niks aan de hand toch?quote:Ze heeft haar ogen open, valt 's avonds in slaap.... wordt weer wakker...
Misschien trekken ze gewoon van rechtzaal naar rechtzaal tot ze er wel zo eentje vinden. En dan moeten we ons allemaal neerleggen bij het oordeel van zo'n rechterquote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:28 schreef ShaoliN het volgende:
Gelukkig zijn de meeste Amerikaanse rechters een stuk minder bekrompen dan Bush & co.
Maak alle zwaar gehandicapten dan ook maar afquote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:28 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Oòòòw, nou, plak er dan nog maar 15 jaar aan.
En ik maar denken dat het niet zo goed met haar ging..
[..]
Nou, niks aan de hand toch?
Ow, definieer wakker effe a.u.b..
Je ogen open hebben betekent niet dat je leeft. Zie de Paus.quote:Ze heeft haar ogen open, valt 's avonds in slaap.... wordt weer wakker...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |