Om alle fans niet teleur te stellen een korte beknopte recensie van ons etentje van vanavond.
We hebben vanavond gegeten in
www.dingespoort.nl Santpoort-Noord.
Zonder reserveren ernaar toe vanavond.
We komen binnen (aan de buitenkant wat saai, alleen een houten bank en een enorm geel zonnescherm) en daarbinnen krijg ik spontaan associaties met een oude werfkelder in Utrecht o.i.d.
De bedoeling, zag ik later op de site, was dat het je een vakantiegevoel moet geven, alsof je in de grotten van Valkenburg bent.. het was alsof het nog afgeschilderd moest worden..maar toch een leuk sfeertje gecreeërd.
Wat wel opviel de acoustiek, echt verschrikkelijk… geen geroezemoes meer maar herrie, ook omdat er een paar lange tafels met grotere gezelschappen zaten, wat altijd veel meer kabaal met zich meebrengt natuurlijk.
We wilden eigenlijk alweer naar buiten lopen, toen de eigenaresse (zo blijkt uit de info op de site) hoogwitblond, hooggehakt, met goud behangen, lijkend op een madam die elders nog ene praktijk voert
![]()
, ons amicaal verwelkomde met “Hallooooo lieffies!!!” een tafeltje voor 2?, niet gereserveerd?, dat geeft toch niets lieverds!, ik ga even kijken……..
En weer terugkwam met de mededeling dat het leukste en rustigste tafeltje (voor zover dat kon) door geslijm bij de baas voor ons vrij gemaakt kon worden.
Het enige tafeltje bij het raam
Een enorme lange diepe ruimte, veel tafeltjes met 3 vrouw bediening..
Het valt weer eens op dat men geen “eigen” tafeltjes heeft om te bedienen, waardoor je de kans loopt óf vergeten te worden, óf overmatig aandacht te krijgen en 3X gevraagd wordt of het smaakt, óf ze bijna het bord onder je wegpakken omdat ze denken dat je klaar bent.
We kregen warm pitabrood met knoflookboter van het huis om mee te beginnen.
(Later zagen we ook op de kaart veel grieks/turks snackbar food met pitabrood)
Lekker wijntje om mee te beginnen, en er meteen een fles van gevraagd (een franse sauvignon), goed koud en meteen gebracht met een wijnkoeler met ijs.
Voortjes: Golfer nam de rundercarpaccio die er goed uitzag en ook zo smaakte.
Lekkere dressing, kappertjes pijnboompitten e.d. en een net bergje sla.
Ik koos toast met lekker gekruide gebakken champignons.
Tot zover ging het goed.
Veel, echt veel te snel kwam het
hoofdgerecht.Golfer koos de Tournedos, en er werd gevraagd hoe hij hem wilde en met wat voor saus.
Alleen maar geb. champignons vroeg ie. (Waar ie notabene later nog 2,50 voor moest betalen
![]()
)
Het vlees was lekker mals en veel, mét een ongevraagd sausje waar die champignons dus inlagen, maar het was lekker, aan de zoetige kant.
Ik had zin in de gesneden Ossehaas, op de kaart stond stroganoff saus wat ik graag wilde veranderen in pepersaus, geen probleem.
Mijn vlees had wel een goeie hoeveelheid vond ik zelf, en het smaakte prima, sausje leek verdacht veel op een pakje saus…
Op allebei de borden een bescheiden portie sla/komkommer/mais e.d.
Erbij een bakje friet met mayo.
Toen we klaar waren hebben we ongeveer 3 kwartier gewacht voor we iemand echt bijna hebben laten struikelen die we naar de rekening vroegen… of ze komen dus téveel naar je toe of ze vergeten je gewoon.
Het was best lekker, ware het niet dat golfer nog bijna tijdens de carpaccio en de hele verdere avond regelmatig een bezoekje naar het erg propere toilet moest maken, wat het toch een rare bijsmaak heeft gegeven.
Geen aanrader, en ook geen cijfer