quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 21:58 schreef Patrick281 het volgende:Ik ga toch eens uitzoeken wat de verzendkosten zijn. Op die ene site net kon ik alleen US en Canada selecteren.
Kleine tip, heb dit ook weleens gedaan.
![]()
(niet voor dempers overigens)
Gewoon opbellen en uitleggen. Niet bellen met de klantenservice want die zeggen toch nee maar eerst doorvragen naar een technische afdeling oid. Verzendkosten moet je ongeveer rekenen op 20 ~ 30 dollar als je twee weken de tijd hebt (met de boot) en 40 ~ 50 dollar als je hem met een paar dagen wil hebben (vliegtuig), kijk zelf ook even op de site van UPS. (daar doen de meesten het transport mee) Je kan ook via je baas kijken of je niet een nummer van UPS kan aanvragen, scheelt je zo 20 ~ 25% op de transportkosten.
![]()
Dat er vaak US & Canada only bij staat is voor hun eigen gemak, anders krijgen ze constant van die gekke europeanen aan de lijn die iets willen.
![]()
Als je belt zorg dat je goed verstaanbaar bent en bedenk vantevoren goed wat je wil weten, telefoonetiquete kennen ze daar niet en duurt het te lang of snappen ze je niet kwakken ze gewoon de hoorn erop. (canada is minder erg dan de VS maar soms spreken de gasten die je nodig hebt alleen frans
![]()
)
Hou even in de gaten dat een gemiddeld telefoongesprek daar nog geen minuut duurt dus doe je verhaal binnen een minuut.
![]()
Soms zeggen ze ook even niks dan zijn ze iets aan het opzoeken, babbel je door dan hoor je al snel "easy man, relax".
![]()
Als ze het verder via mail willen doen vraag dan naar hun AOL ipv de bedrijfsmailbox. (scheelt je een hoop tijd want die eerste lezen ze elke dag)