Ik had natvoer besteld in Duitsland, niet alleen voor m'n eigen katten maar ook voor twee vriendinnen met elk een cattery. Tot zij het kwamen ophalen had ik de dozen even in het rommelkamertje gezet, ik kom daar nooit behalve om de kattenbakken schoon te maken, was op te hangen en uitgelezen boeken in de kast te zetten. Toen ik de kattenbakken kwam uitscheppen vond ik dat er wel een erg funky luchtje hing, mijn eerste gedachte was dat er iemand iets bijzonder op de bak geproduceerd had, maar na een paar seconden had ik de lucht toch geidentificeerd; kattenvoer ! Uh-oh. En ja hoor, daar zat Mimosa, midden in een doos met 100 maaltijdzakjes. Ze had gewoon wat van die zakjes opengekauwd (ik vrees dat ze ook een gedeelte van de verpakking heeft opgegeten)
Mimosa zit in de boekenkast duidelijk na te genieten van haar buit.
![]()
Voor het oog van de camera gaat ze terug voor meer !
![]()
Ik al die maaltijdzakjes uitgepakt, de kapotte eruit gehaald, het kattenvoer van de andere zakjes geveegd, de doos weer ingepakt en nu onder een andere doos weggezet zodat de katten er niet meer bij konden. Dacht ik....
De volgende morgen:
![]()
Doos staat nu in de schuur, in totaal zijn er 11 zakjes gesneuveld. Ik geef zelf eigenlijk nooit maaltijdzakjes (en ik bewaar kattenvoer normaal in een afgesloten kast) dus dit was me nog niet eerder gebeurd (en ook niet in me opgekomen dat ze dat zou doen), degene voor wie het voer is vertelde me dat haar katten zichzelf hebben geleerd hoe ze de keukenkastjes moeten openmaken om bij de maaltijdzakjes te komen