Da's discussiėren met een hoofdletter D. Als je zelf aan de discussie meedoet, is het zo rommelig nog niet.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:39 schreef Sander170 het volgende:
Wat een rommelig Topic wordt dit zeg met al die Quote,s !
Voor sommigen blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:39 schreef Sjakie01 het volgende:
Steeds meer Marokkanen zonder werk.
Is dit nieuws?
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:45 schreef Strolie75 het volgende:
Marokkanen werken toch als andere mensen niet kijken?
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 07:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]'s nachts en in donkere steegjes enzo.
Moet jij niet werken?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!
Eerlijk gezegd zie ik om mij heen niet zo veel werkloze Marokkanen. De Marokkanen DIE werkloos zijn, zijn dat vanwege het feit dat ze er "gewoon geen zin in hebben". Ze zijn alles behalve actief bezig met hun opleiding of baan. Maar zoals ik al zei, om mij heen werkt iedereen, en dat geeft natuurlijk ook weer een positieve impuls aan mij om te gaan werken. Mensen die in wijken wonen waarvan echt iedereen werkloos is, krijgen die impuls gewoon niet. In mijn familie wordt niet-werken als een ware schande gezien, en mijnsinsziens is dat een correcte gedachtegang.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:36 schreef JanPoedel het volgende:
Mutant, jij bent zelf een marokkaan. Waarom denk jij dat steeds meer marokkanen geen werk hebben en wat is volgens jou de oplossing hiervoor?
Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
Aan de andere kant is er ook gewoon een grote groep marokkanen die het verneukt voor de welwillende. Mijn broer is directeur van een BV (op zn 25ste), maar die vertikt het om Marokkanen of Turken aan te nemen (ja, behalve mij natuurlijk). Hij weet zelf ook wel dat het er maar een paar zijn die verrot zijn, maar het kost hem geld en tijd als hij net zo'n verrotte persoon aanneemt. Er zit een bepaald risico aan die ondernemers niet willen nemen.
Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:47 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.
Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.
Nee. Er wordt pas sinds kort negatief over ze gepraat, maar de problemen bestaan al 20 jaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:
ik snap dit onderwerp niet helemaal...
hoe kan het nou zijn dat als je marrokaan bent geen zin hebt om te werken?,dit word toch niet aangeboren!
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
zou dat misschien meespelen(teveel negatieve aandacht),ik weet zeker als de pers zich er in wil gaan verdiepen vinden we ook wel dingen over chinezen maar dat is gewoon niet interessant!
en anders weet ik het ook niet,misschien moeten we ze anders verplicht ergens laten werken met behoud van uitkering(vegen,schoonmaken,kleine reparaties,bejaardehuis)
"Zelfs" een marokkaan? Zie je, daarom is je aanname loos. Een ondernemer is een ondernemer, ongeacht achtergrond. Een ondernemer kijkt naar centjes, naar eventuele ondernemersrisico's, naar kansen. Relatief gezien zitten er meer rotte appels tussen de Marokkanen dan tussen de Nederlanders. Daardoor is procentueel gezien de risico's groter bij de Marokkanen dan bij de NL-ers.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:53 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.
tof dat je zo eerlijk bent maar nog steeds: dat is dan toch nog jou probleem, en daar zul je dan toch nog steeds iets mee moeten doen?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
Juist, nog erger is wanneer dit door de geitenwollensokken onder ons wordt aangegrepen om te pleiten voor positieve discriminatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico.
Het heeft juist alles met discriminatie te maken. Het is gewoonweg discrimeren op afkomst of je nu als redenatie gebruikt dat een groter percentage Marokkanen fout is en ze niet in je bedrijf wilt zien of niet. Een Marokkaanse solicitant is niet voor een bepaald percentage crimineel of onbetrouwbaar of voor een bepaald percentage laag opgeleid. Je kan het begrijpelijk noemen maar het maakt het nog steeds discriminatie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico. Zelfs Mutant01 zegt dat.
Overigens wist ik dat al veel langer, maar enkelen op dit forum schijnen dit niet in te willen zien.
Als een Volkert een bekende Nederlander vermoord dan mag je het Mohamed toch niet kwalijk nemen dat hij hetzelfde doet?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Als zelfs een Marokkaanse ondernemer liever een Nederlandse sollicitant aanneemt dan een Marokkaanse, kun je Nederlandse ondernemers toch niet kwalijk nemen dat ze hetzelfde doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |