abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 07:31:53 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25823541
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:39 schreef Sander170 het volgende:
Wat een rommelig Topic wordt dit zeg met al die Quote,s !
Da's discussiėren met een hoofdletter D. Als je zelf aan de discussie meedoet, is het zo rommelig nog niet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25823567
Steeds meer Marokkanen zonder werk.

Is dit nieuws?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 29 maart 2005 @ 07:41:26 #253
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25823575
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 07:39 schreef Sjakie01 het volgende:
Steeds meer Marokkanen zonder werk.

Is dit nieuws?
Voor sommigen blijkbaar wel.

Ik sta vooral versteld dat er toch Marokkanen blijken te zijn die werken .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 07:45:05 #254
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25823584
Marokkanen werken toch als andere mensen niet kijken?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 07:46:30 #255
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25823590
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 07:45 schreef Strolie75 het volgende:
Marokkanen werken toch als andere mensen niet kijken?
's nachts en in donkere steegjes enzo.
pi_25824782
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 07:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

's nachts en in donkere steegjes enzo.
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:25:07 #257
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25824938
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
Of als moderator op NWS. EN NU ONTOPIC!!
Moet jij niet werken?

[ Bericht 15% gewijzigd door Mutant01 op 29-03-2005 10:26:18 ]
pi_25824973
Ik studeer en heb net 3 dagen achter elkaar gewerkt, daarom was ik de laatste tijd niet zo actief. En sorry dat ik je bericht perongeluk editte, ik wilde reageren
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:36:04 #259
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_25825123
Mutant, jij bent zelf een marokkaan. Waarom denk jij dat steeds meer marokkanen geen werk hebben en wat is volgens jou de oplossing hiervoor?
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:41:55 #260
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25825255
Mijn inziens is het gewoon een situatie dat de goeden onder de slechten lijden. Maar zolang alle Marokkanen in een slachtofferrol kruipen en "racisme" beginnen de gillen wanneer de problemen met deze bevolkingsgroep worden benoemd zullen ze er ook allemaal last van blijven houden.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:44:28 #261
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25825302
Ik heb het al vaker gezegd: het is puur een imagoprobleem. Maar dat probleem kunnen Marokkanen alleen zelf, als groep, oplossen.
pi_25825313
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:36 schreef JanPoedel het volgende:
Mutant, jij bent zelf een marokkaan. Waarom denk jij dat steeds meer marokkanen geen werk hebben en wat is volgens jou de oplossing hiervoor?
Eerlijk gezegd zie ik om mij heen niet zo veel werkloze Marokkanen. De Marokkanen DIE werkloos zijn, zijn dat vanwege het feit dat ze er "gewoon geen zin in hebben". Ze zijn alles behalve actief bezig met hun opleiding of baan. Maar zoals ik al zei, om mij heen werkt iedereen, en dat geeft natuurlijk ook weer een positieve impuls aan mij om te gaan werken. Mensen die in wijken wonen waarvan echt iedereen werkloos is, krijgen die impuls gewoon niet. In mijn familie wordt niet-werken als een ware schande gezien, en mijnsinsziens is dat een correcte gedachtegang.

Aan de andere kant is er ook gewoon een grote groep marokkanen die het verneukt voor de welwillende. Mijn broer is directeur van een BV (op zn 25ste), maar die vertikt het om Marokkanen of Turken aan te nemen (ja, behalve mij natuurlijk). Hij weet zelf ook wel dat het er maar een paar zijn die verrot zijn, maar het kost hem geld en tijd als hij net zo'n verrotte persoon aanneemt. Er zit een bepaald risico aan die ondernemers niet willen nemen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:47:41 #263
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25825365
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

Aan de andere kant is er ook gewoon een grote groep marokkanen die het verneukt voor de welwillende. Mijn broer is directeur van een BV (op zn 25ste), maar die vertikt het om Marokkanen of Turken aan te nemen (ja, behalve mij natuurlijk). Hij weet zelf ook wel dat het er maar een paar zijn die verrot zijn, maar het kost hem geld en tijd als hij net zo'n verrotte persoon aanneemt. Er zit een bepaald risico aan die ondernemers niet willen nemen.
Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.
Ik ban eigenlijk een hele gakke meid heur.
pi_25825437
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:47 schreef -Famke- het volgende:

[..]

Tja. Blijkbaar zijn het er dan toch wel meer dan 'een paar' als zelfs hij het al vertikt om die aan te nemen.
Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:53:41 #265
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25825470
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Beetje een loze aanname. Er is gewoon een bepaald risico, ondernemers vermijden die risico's. Waarom 1% risico nemen als je ook 0,1 % risico kan nemen, het is een kwestie van afwegen.
Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:55:30 #266
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_25825512
ik snap dit onderwerp niet helemaal...
hoe kan het nou zijn dat als je marrokaan bent geen zin hebt om te werken?,dit word toch niet aangeboren!
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
zou dat misschien meespelen(teveel negatieve aandacht),ik weet zeker als de pers zich er in wil gaan verdiepen vinden we ook wel dingen over chinezen maar dat is gewoon niet interessant!
en anders weet ik het ook niet,misschien moeten we ze anders verplicht ergens laten werken met behoud van uitkering(vegen,schoonmaken,kleine reparaties,bejaardehuis)
Bas heeft gesproken...
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:56:07 #267
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25825527
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:
ik snap dit onderwerp niet helemaal...
hoe kan het nou zijn dat als je marrokaan bent geen zin hebt om te werken?,dit word toch niet aangeboren!
Ik ga niks voor ze goedpraten,maar als er de hele dag negatief over mij word gelult krijg je misschien een instelling van:ja...ik zal laten zien hoe slecht ik ben!
zou dat misschien meespelen(teveel negatieve aandacht),ik weet zeker als de pers zich er in wil gaan verdiepen vinden we ook wel dingen over chinezen maar dat is gewoon niet interessant!
en anders weet ik het ook niet,misschien moeten we ze anders verplicht ergens laten werken met behoud van uitkering(vegen,schoonmaken,kleine reparaties,bejaardehuis)
Nee. Er wordt pas sinds kort negatief over ze gepraat, maar de problemen bestaan al 20 jaar.
pi_25825588
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:53 schreef -Famke- het volgende:

[..]

Nee het is geen loze aanname. Als zelfs een Marokkaan zelf weigert om Marokkanen aan te nemen, dan laat dat zien dat er wel iets ernstigs aan de hand is.
"Zelfs" een marokkaan? Zie je, daarom is je aanname loos. Een ondernemer is een ondernemer, ongeacht achtergrond. Een ondernemer kijkt naar centjes, naar eventuele ondernemersrisico's, naar kansen. Relatief gezien zitten er meer rotte appels tussen de Marokkanen dan tussen de Nederlanders. Daardoor is procentueel gezien de risico's groter bij de Marokkanen dan bij de NL-ers.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:15:37 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25825948
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico. Zelfs Mutant01 zegt dat.

Overigens wist ik dat al veel langer, maar enkelen op dit forum schijnen dit niet in te willen zien.
pi_25825973
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:55 schreef baskabel4 het volgende:

tof dat je zo eerlijk bent maar nog steeds: dat is dan toch nog jou probleem, en daar zul je dan toch nog steeds iets mee moeten doen?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:17:00 #271
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_25825982
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico.
Juist, nog erger is wanneer dit door de geitenwollensokken onder ons wordt aangegrepen om te pleiten voor positieve discriminatie.
pi_25828398
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
Het heeft dus niks met 'racisme' of 'discriminatie' te maken als een Marokkaan op grond van zijn afkomst niet aangenomen wordt, maar puur met ondernemersrisico. Zelfs Mutant01 zegt dat.

Overigens wist ik dat al veel langer, maar enkelen op dit forum schijnen dit niet in te willen zien.
Het heeft juist alles met discriminatie te maken. Het is gewoonweg discrimeren op afkomst of je nu als redenatie gebruikt dat een groter percentage Marokkanen fout is en ze niet in je bedrijf wilt zien of niet. Een Marokkaanse solicitant is niet voor een bepaald percentage crimineel of onbetrouwbaar of voor een bepaald percentage laag opgeleid. Je kan het begrijpelijk noemen maar het maakt het nog steeds discriminatie.
pi_25828484
Dergelijk topics zijn prachtig
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:13:01 #274
3542 Gia
User under construction
pi_25831236
Als zelfs een Marokkaanse ondernemer liever een Nederlandse sollicitant aanneemt dan een Marokkaanse, kun je Nederlandse ondernemers toch niet kwalijk nemen dat ze hetzelfde doen.
pi_25833159
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:13 schreef Gia het volgende:
Als zelfs een Marokkaanse ondernemer liever een Nederlandse sollicitant aanneemt dan een Marokkaanse, kun je Nederlandse ondernemers toch niet kwalijk nemen dat ze hetzelfde doen.
Als een Volkert een bekende Nederlander vermoord dan mag je het Mohamed toch niet kwalijk nemen dat hij hetzelfde doet?

Het is discriminatie hoe je het wend of keert en dat doet er mij niet toe maar doe dan niet alsof discriminatie een vies woord is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')