meer iets in de stijl van madball of biohazard ofzo
En Reaching Forward & Mainstrike natuurlijk (Dutch Pride!)
quote:Mmmm, hardcore = hardcore toch? Maar er zijn teveel goede hardcore tracks verschenen om als beste uit de bus te komen... Beste hardcore track is misschien wel "Hard Creation - I will have that power". De plaat die toch een voorbeeld is geweest voor een groot aantal hardcoreproducties van de afgelopen 2 jaar (basslijn, rauw simpel melodietje, lange break met een mooie handjes in de lucht melodie, dan stampen, dan vervolgens weer afbouwen naar het einde toe) Geweldig nummer, geweldige samples...
Op maandag 01 oktober 2001 11:22 schreef iroQuai het volgende:
en dan bedoel ik dus geen gabbermeer iets in de stijl van madball of biohazard ofzo
Om er toch maar even een paar échte hardcore nummers te noemen. Kan je zien als irritant
, maar ach, de rockers onder ons doen ook altijd of hun neus bloedt als er een hardcorehouse topic wordt geopend en posten daar dus ook vrolijk.
Niks tegen rockers trouwens, ik ben ook gedeeltelijk rocker. Mooi he, die combinatie van muziekstijlen.
quote:Idd, btw een goede plaatkeuze. Die Ruff Rider is echt perfect
Op maandag 01 oktober 2001 11:57 schreef TimMer1981 het volgende:
The Prophet - Big Boys Don't Cry
Ruff Ryder - Black Knight
Turbulance 'n terrorist - Six Million Ways To DieOm er toch maar even een paar échte hardcore nummers te noemen.
Kan je zien als irritant
, maar ach, de rockers onder ons doen ook altijd of hun neus bloedt als er een hardcorehouse topic wordt geopend en posten daar dus ook vrolijk.
Niks tegen rockers trouwens, ik ben ook gedeeltelijk rocker. Mooi he, die combinatie van muziekstijlen.
Enne ff over je sig: Ik heb een onbekende DHT-plaat met dat sample: weet jij of er nog een nummer is met dat sample. Want ik heb volgens mij juist een andere versie wel eens gehoord op feestjes e.d.
quote:k denk dat jij je meer thuis voelt in dit topic..
Op maandag 01 oktober 2001 11:57 schreef TimMer1981 het volgende:
The Prophet - Big Boys Don't Cry
Ruff Ryder - Black Knight
Turbulance 'n terrorist - Six Million Ways To DieOm er toch maar even een paar échte hardcore nummers te noemen.
Kan je zien als irritant
en waar slaat dat 'echte hardcore' op.. de nummers in dit topic zijn [ook? ] echte hardcore..
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 13:08 schreef Love Mae King het volgende:
Zoek de 10 verschillen:Hardcore:
[afbeelding]
Hardcore:
[afbeelding]
quote:Ja, maar dan anders...het gaat namelijk over het beste hardcore nummer aller tijden
Op maandag 01 oktober 2001 13:12 schreef Aneurism het volgende:
Zoiets als Decent, today's pain, openhaardcore ?
quote:Ik mag toch hopen dat je Deathlok Hardcore Team bedoeld en niet Danger Harcore Team...???!!!
Op maandag 01 oktober 2001 14:18 schreef ikbenveldmuis het volgende:
DHT ROELEEEEEEEEEEEEEEEERT!
Als je echt goede hard-core wil horen raad ik je aan deze cd aan te schaffen. En dan voornamelijk het nummer 'my life'
of Fire Burn.
Ik zag ze destijds 'toevallig' live in de Baroeg en ik moet zeggen: uit me dak!!
quote:
Op maandag 01 oktober 2001 13:08 schreef Love Mae King het volgende:
Zoek de 10 verschillen:Hardcore:
[afbeelding]
Hardcore:
[afbeelding]
quote:heb die band toen op DOA gezien... is idd best aardig, naar imo zeker niet de beste hc-song
Op maandag 01 oktober 2001 14:21 schreef JooB het volgende:
Een jaartje of oh, 5,6 geleden maakte de zanger en de drummer van het toen ontbonden CroMags samen met de gitarist van Biohazard, Bobby Gimbell onder de naam "White Devil" een 5 track cd.Als je echt goede hard-core wil horen raad ik je aan deze cd aan te schaffen. En dan voornamelijk het nummer 'my life'
of Fire Burn.Ik zag ze destijds 'toevallig' live in de Baroeg en ik moet zeggen: uit me dak!!
quote:DANGER HARDCORE TEAM ROELSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Op maandag 01 oktober 2001 14:21 schreef Phydomir het volgende:[..]
Ik mag toch hopen dat je Deathlok Hardcore Team bedoeld en niet Danger Harcore Team...???!!!
quote:Beetje zoals jouw posts eigenlijk?
Op maandag 01 oktober 2001 18:06 schreef Aneurism het volgende:
Dat hardcore is alleen maar gezeik, gezwam over idealen etc en hoe slecht het leven wel niet is... Tja... daarnaast is het muzikaal gezien zo slecht als dikke stront wat je door een rietje hoort komen...
quote:Nou ik kreeg meet een LMK gevoel bij wat ik zojuist had neergezet.. Je weet wel... vol geblaat maar eigenlijk komt er niets meer dan schijt uit je smoel... sorry... ik voel wat...
Op maandag 01 oktober 2001 18:12 schreef Love Mae King het volgende:[..]
Beetje zoals jouw posts eigenlijk?
quote:Kijk, daar heb je het al: alleen maar gezeik, maar taaltechnisch is het allebehalve een hoogstandje.
Op maandag 01 oktober 2001 18:13 schreef Aneurism het volgende:[..]
Nou ik kreeg meet een LMK gevoel bij wat ik zojuist had neergezet.. Je weet wel... vol geblaat maar eigenlijk komt er niets meer dan schijt uit je smoel... sorry... ik voel wat...
Zo, en nu weer on-topic:
Minor Thread heeft ook wel wat leuke nummertjes natuurlijk...
quote:Grapjas
Op maandag 01 oktober 2001 11:22 schreef iroQuai het volgende:
en dan bedoel ik dus geen gabbermeer iets in de stijl van madball of biohazard ofzo
quote:Zit toch in "Laidback Luke - Rocking with the best"
Op maandag 01 oktober 2001 12:18 schreef MikeyMo het volgende:
Enne ff over je sig: Ik heb een onbekende DHT-plaat met dat sample: weet jij of er nog een nummer is met dat sample. Want ik heb volgens mij juist een andere versie wel eens gehoord op feestjes e.d.
(Ja, daar zit 'ie in, en hij's kewl )
Hard Creation - I Will Have That Power
Masochist - Killing scum
Omar Santana - Make Some Noise
Scott Brown - Bass Be Louder
Nosferatu - Experiments of Human Nature
quote:misschien vind jij het gezeik, maar het is wel de waarheid. vind ik beter dan van die neppe popliedjes waarin men je wijsmaakt dat alles helemaal geweldig is
Op maandag 1 oktober 2001 18:06 schreef Aneurism het volgende:
Dat hardcore is alleen maar gezeik, gezwam over idealen etc en hoe slecht het leven wel niet is... Tja... daarnaast is het muzikaal gezien zo slecht als dikke stront wat je door een rietje hoort komen...
Wat betreft Converge, kwam eerst nooit echt door die muziek heen, na een paar keer vaker luisteren blijkt er toch een bepaalde "emotie" in de muziek te zitten. Luister het nr "dead" bijvoorbeeld eens!
New School: het nummer Firestorm van Earth Crisis
Mengelmoes: Gehele Life Love Regret album van Unbroken
als ik een gabber hardcore topic lees sta ik me te irriteren aan gitaar hardcore liefhebbers die kinderachtig lopen te doen, maar andersom is het niet veel beter.....
quote:ach ja...
Op maandag 28 oktober 2002 20:24 schreef Metamorphozis het volgende:
pfffffffffffffffffffffffffffffffffals ik een gabber hardcore topic lees sta ik me te irriteren aan gitaar hardcore liefhebbers die kinderachtig lopen te doen, maar andersom is het niet veel beter.....
ik kan het best begrijpen dat de gabbers zo reageren.
weten ze ook hoe het is als je topics keer op keer verneukt worden.
[edit] oud topic
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 28-10-2002 20:37]
(sorry moest ik toch ff kwijt)
zo, ff het hardcore gehalte van deze topic opkrikken, stelletje fekkits.
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 01:11 schreef ZixS het volgende:
wavoor hardcore bedoel je dan?
jah biohazard zegt me wel wat, maar is dat ook al hardcore?
Daarna was het niet veel soeps meer of te metal, wat weer niet erg is maar weer niet core.
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 29-10-2002 14:00]
quote:Natuurlijk begrijp ik dat.... maar het is gewoon dom, van beide kanten. Ga vooral allemaal lekker zo door, dan weet je zeker dat "die anderen" jou de volgende keer komen irriteren als jij een topic post over jou muziek..
Op maandag 28 oktober 2002 20:29 schreef terabyte het volgende:[..]
ach ja...
ik kan het best begrijpen dat de gabbers zo reageren.
weten ze ook hoe het is als je topics keer op keer verneukt worden.
Gotta Go bijvoorbeeld, of Crucified.
Als je AF noemt zeg dan Victim In Pain of The Eliminator of Last Warning of United Blood ofzo...
quote:Ow ja, van Iron Cross toch?? Ik ben verder niet zo bekend met het materiaal van voor de reunie, maar ik vind het nieuwe zeker goed
Op woensdag 30 oktober 2002 15:05 schreef CharlesBronson het volgende:
Gotta Go? Alsjeblieft zeg...
Crucified? Dat is niet van AF.Als je AF noemt zeg dan Victim In Pain of The Eliminator of Last Warning of United Blood ofzo...
quote:Judge is echt wel 1000x gaver!!!!
Op woensdag 30 oktober 2002 22:18 schreef Thomasumo het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
agnostic front
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
xJUDGEx
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Yep, Iron Cross. Maar het materiaal na de reunie zuigt nog meer dan het materiaal ervoor. Zie Charles Bronson's post hierboven voor klassiekers.
Op woensdag 30 oktober 2002 21:14 schreef WaterBlade7 het volgende:[..]
Ow ja, van Iron Cross toch?? Ik ben verder niet zo bekend met het materiaal van voor de reunie, maar ik vind het nieuwe zeker goed
quote:understatemet van het jaar,...
Op woensdag 30 oktober 2002 22:21 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
Judge is echt wel 1000x gaver!!!!
Wat was er eerder, dat is de enige echte hardcore, en dan denk ik toch dat agnostic front als eerste uit de bus komt.
Tadaa opgelost.
quote:Oh ik dacht altijd dat Death by stereo punkrock was
Op maandag 1 oktober 2001 11:27 schreef TrashNSk8 het volgende:
ik kan er niet 1 kiezen... Minor Threat is geniaal. En op dit moment Death by Stereo en American Nightmare.En Reaching Forward & Mainstrike natuurlijk (Dutch Pride!)
Wel mooi om te horen, ik dacht dat bijna niemand die band hier kende.
Puristen zouden overigens wel eerder punk in de mond nemen dan hardcore bij DBS
quote:Die gitarist kan trouwens flink shredden, laat ie alleen niet zovaak horen.
Op donderdag 31 oktober 2002 17:27 schreef Thomasumo het volgende:
DBS is genreoverschrijdend geniaal, Alles kan en met geniale teksten....Puristen zouden overigens wel eerder punk in de mond nemen dan hardcore bij DBS
punk/funk/core/rock/metal: Wat dat betreft mag cryptopsy ook wel genoemd worden niet?
Eigenlijk zit er in veel metal stijlen vaak wel wat hardcore, en andersom.
Suicidal Tendencies valt wat mij betreft gewoon onder HARDCORE trouwens.
quote:Die kerel van DBS kan ook behoorlijk goed clean zingen!
Op vrijdag 1 november 2002 17:00 schreef CharlesBronson het volgende:
DBS is vet, EMO HOLOCAUST! Dat is echt een geniaal nr, hoor je ook even hoe fucking goed die gasten zijn.Suicidal Tendencies valt wat mij betreft gewoon onder HARDCORE trouwens.
Ken dat nummer nog niet, zal het eens zoeken.
quote:De meeste mensen noemen mij toch een purist, maar ik vind DBS toch echt Hardcore. Duidelijk gemixt met punk en metal, maar voor mij toch hardcore. Niet in de laatste plaats vanwege de teksten.
Op donderdag 31 oktober 2002 17:27 schreef Thomasumo het volgende:
DBS is genreoverschrijdend geniaal, punk/funk/core/rock/metal. Alles kan en met geniale teksten....Puristen zouden overigens wel eerder punk in de mond nemen dan hardcore bij DBS
....nu stop ik....
Good Clean Fun vind ik trouwens ook beslist geen slechte hardcoreband
quote:maar Good Clean Fun had na hun eerste full length moeten stoppen...
Op maandag 4 november 2002 20:49 schreef WaterBlade7 het volgende:
Het valt me op dat er een aardig aantal sXe bands worden genoemdGood Clean Fun vind ik trouwens ook beslist geen slechte hardcoreband
verder ben ik niet zo in die muziekjes... doe mij maar ietsje meer metalen geluid
quote:die eerste full length is al ronduit kut. Alleen die eerste 2 singles vond ik toen nog wel om aan te horen, nu ook niet meer. Blije zooi.
Op maandag 4 november 2002 20:53 schreef Asphyxion het volgende:[..]
maar Good Clean Fun had na hun eerste full length moeten stoppen...
quote:hahaha, precies wat ik dacht bij het zien van dat lijstje.
Op maandag 4 november 2002 17:22 schreef CharlesBronson het volgende:
jij hebt smaak.
quote:Verdulleme, het is Jasper de boardslet
Op zaterdag 2 november 2002 15:18 schreef CharlesBronson het volgende:
Puristen zouden overigens ook zeggen dat Thomas gewoon een dikke sellout is
quote:ik zou er liever 7" en tour van maken.
Op maandag 4 november 2002 20:53 schreef Asphyxion het volgende:[..]
maar Good Clean Fun had na hun eerste full length moeten stoppen...
iets van de cro-mags. pick one
quote:bedoel je die cd met de 2 singles erop?
Op dinsdag 5 november 2002 00:01 schreef Asphyxion het volgende:
Die eerste Full Length van GCF vond ik zeer ok, met ook nog wat oude nummers er op. Je kunt het eigenlijk ook geen full length noemen...
quote:Nah, ik bedoelde "On The Streets Saving the Scene From the Forces of Evil", maar alleen the 11th Commandment blijkt op een 7" te staan alswel op die CD...
Op dinsdag 5 november 2002 08:16 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
bedoel je die cd met de 2 singles erop?
Ah well...
1) Cro-Mags rule.
3) Good Clean Fun was kut, is kut, en zal altijd kut blijven. Happy is voor homo's.
3) Thomas, je bent een hardcore sellout.
4) Bane is kut.
5) Cro-Mags rule.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-11-2002 16:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-11-2002 19:01]
quote:Wat is eigenlijk de eerste gitaarhardcore band en wanneer in die ontstaan?
Op woensdag 6 november 2002 17:27 schreef -Ma3stro- het volgende:
Hatebreed en Blood for Blood luister ik de laatste tijd weer veel. De negativiteit van bfb is echt geweldig
Ik wil ff 3 nummers nomineren:
DFL - America's most hardcore
Beastie Boys - Egg raid on mojo
Bad Brains - I against I
quote:Moeilijk te zeggen. Minor Threat zou kunnen, Hüsker Dü zou kunnen. Maar d'r zijn vele anderen geweest, allemaal rond dezelfde tijd (eind jaren 70-begin 80) Dead Kennedys, Minutemen, Flipper, X, Circle Jerks, Bad Brains, etc.
Op woensdag 6 november 2002 19:45 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Wat is eigenlijk de eerste gitaarhardcore band en wanneer in die ontstaan?
quote:Hatebreed ben ik het compleet mee eens!!! die schoppen echt kont!!
Op woensdag 6 november 2002 17:27 schreef -Ma3stro- het volgende:
Hatebreed en Blood for Blood luister ik de laatste tijd weer veel. De negativiteit van bfb is echt geweldig
GCF is verder wel wat aan de 'happy' kant inderdaad, maar hardcore komt uit het hart is het niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |