Is toch een reden om te blijven? Mensen met een geweldig intellect en voetbalinzicht!quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
maarrrrrrrrrr, ze hebben fans als DAM.
Het is voor Gomes een stuk moeilijker om een betere club te vinden dan het is voor Steek en Gomes heeft geen EU pas en Steek welquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:20 schreef Radegast het volgende:
Gomes blijft toch ook bij PSV?
Nee er zijn maar een stuk of 6 clubs een verbetering voor Gomes terwijl dat er voor Steek minimaal 25 zijnquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Uiteraard niet te vergelijken want PSV is warm, gemoedelijk, open, gezellig, geweldig, verdiend veel beter etc etc etc.
Vent wat slik jijquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee er zijn maar een stuk of 6 clubs een verbetering voor Gomes terwijl dat er voor Steek minimaal 25 zijn
Neem je hem uberhaubt nog serieus?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vent wat slik jij.
Jij beweert hier keihard dat PSV de 7e club in europa is?
Neequote:Op donderdag 21 februari 2008 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vent wat slik jij.
Jij beweert hier keihard dat PSV de 7e club in europa is?
quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee er zijn maar een stuk of 6 clubs een verbetering voor Gomes terwijl dat er voor Steek minimaal 25 zijn
Toch liggen ze werelden uit elkaarquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:56 schreef VoreG het volgende:
[..]
PSV is nu beter dan Ajax, maar qua positieverbetering scheelt het hoogstwaarschijnlijk maar 1 plaatsje.
quote:Stekelenburg de man in vorm bij Ajax
Uitgegeven op donderdag 17 april 2008 om 12:50:31
(Novum) - Maarten Stekelenburg is bezig een sterk seizoen bij Ajax en net als John Heitinga, Edgar Davids en Klaas-Jan Huntelaar een van de bepalende spelers. Samen strijden ze zondag voor de laatste kans op een kampioenschap. Ajax won woensdag met 2-1 van FC Groningen, waardoor de Amsterdammers met een achterstand van drie punten op PSV en een veel beter doelsaldo de laatste competitieronde ingaan. "Vorig jaar ging PSV er onverwachts met de titel vandoor, laten we hopen dat dit nu ons overkomt", zegt de 25-jarige keeper.
De wedstrijd in Groningen zou eigenlijk zondag worden gespeeld, maar vanwege brandjes op de tribune werd het duel uitgesteld. "Dat was balen. We gingen met een goed gevoel naar Groningen. Dan moet je de knop omzetten en met een relatief korte voorbereiding weer klaarstaan", zei Stekelenburg na afloop van het duel.
Nu komt het er in de laatste thuiswedstrijd tegen Heracles op aan voor Ajax, terwijl PSV op bezoek moet bij Vitesse. Stekelenburg: "Natuurlijk is PSV in het voordeel, maar het wordt nog lastig genoeg. Vorig seizoen werd PSV in eigen huis kampioen tegen Vitesse. Zij spelen nu nog voor een tiende plaats en als ze hun plicht doen is het nog niet gespeeld."
"Dit is een van mijn betere seizoenen", zei Stekelenburg verder tegen Novum Nieuws. "Ik begon sterk, had een iets mindere periode, maar ik heb dit seizoen niet veel te klagen. "Natuurlijk denk je wel eens dat ik bepaalde situaties anders had moeten oplossen. Aan de andere kant, als het team minder speelt is het voor mij ook lastiger. Ik moet dan proberen daar niet in mee te gaan, daar leer ik in."
Ondanks dat Stekelenburg zelf in goede vorm verkeert -hij stopte dit seizoen onder meer enkele strafschoppen- kreeg hij sinds zijn debuut in Ajax 1 nog nooit zo veel tegengoals: 44. "Tsja, dat zijn er te veel. Dat frustreert me wel, zeker als de tegendoelpunten het resultaat negatief beïnvloeden. Het zijn vaak individuele fouten. We hebben vooral problemen met de lopende mensen. Maar het is te gemakkelijk om het op de verdediging af te schuiven, verdedigen begint voorin."
Stekelenburg kreeg te maken met een nieuwe keeperstrainer. Fred Grim verruilde Ajax voor Sparta en Carlo L'Ami nam zijn plaats in. De doelman is, na een korte gewenningsperiode, te spreken over de aanpak van L'Ami. "Ik vond het persoonlijk erg jammer dat Fred wegging. Maar de samenwerking met Carlo is erg goed. Het is niet beter of slechter, maar anders."
L'Ami stelt dat Stekelenburg zich vooral heeft ontwikkeld op het gebied van coaching. "Hij is daarin veel volwassener geworden. Hij zet meer de lijnen uit dan voorheen." Stekelenburg is nuchter in zijn aandeel in het coachen van zijn medespelers. "Ik kan niet elf man neerzetten. Natuurlijk laat ik me als ervaren jongen meer gelden, maar op een gegeven moment moet ik ook een bal pakken."
Volgens zowel L'Ami als Stekelenburg moet hij zich vooral op fysiek vlak nog meer ontwikkelen. "Ik ben nu 25, dus ik heb nog even. Maar als ik het vergelijk met een aantal jaar geleden, ben ik al flink vooruitgegaan. Toen was ik vaak geblesseerd. Nu doseer ik beter, blijf niet altijd doorgaan."
Na het seizoen wacht Stekelenburg nog een mooi toetje. Komende zomer is hij achter Edwin van der Sar normaal gesproken tweede keeper van Oranje tijdens het Europees kampioenschap. "Dat is wel spannend. Twee jaar geleden was ik erbij op het WK en dat was erg mooi." De Ajax-goalie geeft Oranje meer dan vijftig procent kans om door de lastige poulefase, waarin Italië, Frankrijk en Roemenië de opponenten zijn, te komen. "Als we de poule overleven, kunnen we in het toernooi groeien. En als je kampioen wil worden moet je toch van iedereen winnen."
Na het EK stopt Van der Sar bij Oranje, waarmee de weg voor Stekelenburg vrij lijkt om eerste doelman te worden. "Ik vind het jammer dat hij stopt en ben blij dat hij er nu nog is. Niet dat ik veel van hem heb geleerd, daar waren de periodes bij Oranje te kort voor. Maar het is gewoon een goede keeper. Aan de andere kant kom ik meer aan spelen toe als hij weg is."
In maart verlengde de keeper zijn contract bij Ajax tot 2012, en hij wil minimaal nog een jaar in Amsterdam blijven. "Ik heb hier mijn familie, mijn vrienden en ik ben hier eerste keeper. Al met al heb ik het bij Ajax naar mijn zin." Aan de andere kant weet Stekelenburg ook hoe het werkt in de voetballerij. "Kijk, als er een club komt met veel miljoenen, dan wordt lastig." Ooit hoopt hij voor een grote buitenlandse club te spelen. "Als ik dit niveau vast kan houden, zullen we kijken waar het eindigt. Engeland en Spanje vind ik mooie competities, Italië trekt me niet zo."
quote:
Maarten Stekelenburg is deze competitie de penaltykiller. De keeper van Ajax kreeg vier keer een tegenstander tegenover zich en liet zich niet kloppen: hij stopte de inzetten van Everton, Mounir El Hamdaoui, Rutger Worm en Theo Lucius. Daarmee is Ajax de enige club in de Eredivisie die geen doelpunt tegenkreeg door een strafschop.
quote:'Ik wil Oranjes vaste keeper worden'
AMSTERDAM - Oranje speelt vanavond zijn eerste duel sinds het EK: een oefenwedstrijd tegen Rusland, de tegenstander waarvan op het EK in de kwartfinales met 3-1 werd verloren. Maarten Stekelenburg keept vanavond in Moskou waarschijnlijk zijn dertiende interland voor het Nederlands elftal, maar het is als het goed is de eerste in een nieuwe en lange reeks. ''Ik wil de vaste keeper van Oranje worden.''
Het zal wel even duren eer Stekelenburg uit de schaduw treedt van zijn illustere voorganger Edwin van der Sar, die tot en met het EK in Zwitserland en Oostenrijk dertien jaar vrijwel onafgebroken het Oranjefort bewaakte. Van der Sar (37) gaf Stekelenburg (25) in Basel zijn zegen na zijn laatste interland: de kwartfinalewedstrijd tegen Rusland die met 3-1 verloren ging. Stekelenburg: ''Edwin had een ronde langs de supporters gemaakt en kwam daarna naar mij toe. Hij gaf me een hand en zei: 'Succes jongen.' Dat was mijn persoonlijke hoogtepunt van het EK.''
Bondscoach Bert van Marwijk zei gisteren dat Stekelenburg de potentie heeft tot een waardige vervanger van Van der Sar uit te groeien. Is het geen ondankbare taak de beste Nederlandse keeper van het laatste decennium op te volgen? Van Marwijk: ''Zo denk ik niet. Als spelers stoppen, komt iemand anders aan bod. Vergelijken heeft geen zin.''
Van Marwijk begint vanavond waar Marco van Basten twee maanden geleden is geëindigd: met een wedstrijd tegen het Rusland van Guus Hiddink, al betreft het ditmaal een oefenduel. Veel is onder de nieuwe bondstrainer niet veranderd in de Oranjeselectie, op de terugkeer van Mark van Bommel na.
Ook de 36-jarige Henk Timmer, derde doelman tijdens het EK, is er vanavond in Moskou weer bij. Na de generatie-Van der Sar, waartoe Timmer behoort, hebben zich weinig grote keeperstalenten aangediend. Veel Nederlandse clubs hebben oudere keepers, of buitenlanders. De lichting-Stekelenburg bestaat alleen uit Stekelenburg. Gevraagd naar zijn concurrenten voor de selectie van Oranje noemt de Ajacied de namen van jongere keepers: Kenneth Vermeer (22), Piet Velthuizen (21) en Tim Krul (20).
Vermeer was tijdens de Olympische Spelen eerste doelman onder bondscoach Foppe de Haan en hij deed dat naar behoren, maar hij is vooralsnog tweede of derde doelman bij Ajax. Velthuizen, reserve in China, komt uit voor Vitesse. Na het vertrek van Heurelho Gomes bij PSV was hij een kandidaat om de Braziliaan te vervangen, maar de club koos uiteindelijk toch voor de ervarener 26-jarige Zweed Andreas Isaksson. Krul, die al op jonge leeftijd naar Newcastle United toog, werd vorig seizoen verhuurd aan het Schotse Falkirk.
Stekelenburg: ''Die jongens zullen veel wedstrijden moeten spelen om naar een hoger niveau te groeien. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Ze zeggen ook vaak van keepers: hoe ouder, hoe beter.'' Zijn zesde seizoen in de A-selectie van Ajax was veruit zijn beste, maar het aantal tegendoelpunten in de competitie van dat seizoen noemt hij schrikbarend hoog. ''Het was iets van in de veertig of zo (45, red.), en dat wil ik nooit meer meemaken.''
In zijn dertiende interland hoopt Stekelenburg vanavond de basis te leggen voor een lange periode in het Nederlands elftal. Hij rekent op een eerlijke kans. Hem vergelijken met Van der Sar heeft geen zin. ''Edwin is twaalf jaar ouder en hij heeft als clubspeler alles gewonnen wat je kunt winnen. Sterker, hij heeft alles twee keer gewonnen.''
Joh, Steek.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hij zal ook wel de vaste keeper van Oranje worden. Terecht natuurlijk.
Ja want elke andere keeper die had hem gepakt, komop zeg die bal zat hoog in de hoek , die houd je never nooit tegen. En dat dankzij die kut kakkerlak van jullie.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:52 schreef Messenga het volgende:
[..]
Liet ie maar weer ff zien vandaag.
Was onberispelijk ingeschoten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:52 schreef Messenga het volgende:
[..]
Liet ie maar weer ff zien vandaag.
Messenga een Feyenoordsupporter?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:16 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Ja want elke andere keeper die had hem gepakt, komop zeg die bal zat hoog in de hoek , die houd je never nooit tegen. En dat dankzij die kut kakkerlak van jullie.
Ga naar je eigen topic man:quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:28 schreef Messenga het volgende:
WTF, Jnk18, wil je me niet zo uitschelden?
tot Krul of Vermeer bij een grote club onder de lat staan, dat lijken me betere keepers.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hij zal ook wel de vaste keeper van Oranje worden. Terecht natuurlijk.
Want je hebt Krul vaak zien spelen bij Falkirk?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tot Krul of Vermeer bij een grote club onder de lat staan, dat lijken me betere keepers.
ja ik heb toevallig wel een aantal dingenv an Krul gezien jaquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Want je hebt Krul vaak zien spelen bij Falkirk?![]()
En Vermeer is ook geen betere keeper mijns inziens, die is veel te onrustig in de goal.
quote:Stekelenburg wil weer onder de lat staan
AMSTERDAM - Maarten Stekelenburg is terug in de selectie van Ajax. Een blessure aan de schouder hield de keeper twaalf weken aan de kant. Hij is weer fit.
Consternatie tijdens een partijspel op het veld van FC Ferreiras in de Algarve, waar Ajax deze week een trainingskamp belegt: een viervoeter zonder vaste woon-of verblijfplaats rent plotseling over het gras. Kwispelend houdt het beest halt voor de grote keeper. Stekelenburg vindt het maar niets. ''Hállo, kan iemand die hond hier weghalen?''
Zwerfhonden zorgen af en toe voor een ongepland intermezzo, maar dat ongemak weegt niet op tegen de voordelen van een werkweek in Portugal. Mals gras en over het algemeen een aangename temperatuur voor buitensporters. De zwarte ijsmutsen zijn in Amsterdam achtergebleven.
Onder trainer Ronald Koeman overwinterde Ajax al drie keer in de Algarve. Het bleek vruchtbare grond. In 2002 (kampioen), 2003 (kwartfinales Champions League) en 2004 (kampioen) werd in het zuidwesten van Europa de basis gelegd voor een succesvol vervolg van de competitie. Stekelenburg was er alle keren bij, maar nooit als eerste doelman. In 2002 had hij Fred Grim en Joey Didulica vóór zich. Het lijkt een eeuwigheid geleden. Wesley Sneijder voetbalde nog in de A1, John Heitinga kwam net kijken. Jan van Halst was van de partij. Ferdie Vierklau. Cedric van der Gun. Nikos Machlas. Maar ook het huidige hart van Inter: Cristian Chivu, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell.
Het gros van die generatie Ajacieden bezorgde zijn club voor het laatst de landstitel. Stekelenburg is als enige van die lichting overgebleven. ''Het kampioenschap staat boven aan mijn verlanglijstje. Die prijs telt het zwaarst in Nederland, én het opent de weg naar de Champions League. Het Uefa-Cuptoernooi is een uitdaging, ik kijk uit naar de wedstrijden tegen Fiorentina, maar ik begrijp heel goed dat voor een duel met Zilina alleen de eerste ring van de Arena gevuld is. De mensen zien ons liever tegen Real Madrid voetballen. Dat geldt voor ons ook.''
Ajax staat op de helft van de competitie op de tweede plaats, drie punten achter AZ. Stekelenburg speelde door een schouderblessure slechts vier wedstrijden mee. Hij vindt dat Kenneth Vermeer hem uitstekend heeft vervangen. ''Kenneth is een goede keeper. Je moet het alleen wel laten zien. Een speler van Ajax, en zeker een jonge speler, ligt onder een vergrootglas. Kenneth liet een bal los tegen Aston Villa en dat kostte een doelpunt. Dat is mij ook overkomen en het zal nog wel eens gebeuren. Je moet er nuchter mee kunnen omgaan. Kenneth kon dat en dat is knap.''
Vermeer (22) houdt er echter rekening mee dat hij morgen in de vriendschappelijke wedstrijd tegen VfB Stuttgart weer plaats moet maken voor zijn drie jaar oudere collega. ''Maarten is in alles veel verder dan ik. Hij is op dit moment de nummer één van Nederland.''
Maarten Stekelenburg vindt het niet vanzelfsprekend dat hij terugkeert onder de lat. ''Zo arrogant ben ik niet. Maar aan het begin van het seizoen was ik eerste keeper en tweede aanvoerder. Dus ik denk dat ik speel als ik fit ben.''
Hij is fit. Op 13 oktober werd de doelman in het OLVG geopereerd aan zijn linkerschouder (gescheurde kraakbeenring). ''Vanaf 15 oktober ben ik elke dag op de club geweest om te revalideren. Sinds maandag ben ik terug bij de jongens op het veld. Heerlijk. Ik ben een trainingsbeest. Ik kan nog niet tien dagen achter elkaar twee keer per dag voluit gaan, ik moet het doseren, maar ik kan wel een wedstrijd spelen. Een training is voor een keeper veel intensiever.''
De thuiswedstrijd tegen Vitesse op 28 september (3-0) was zijn laatste. Stekelenburg hield kort daarvoor ook tegen Roda JC de 'nul'. In bijna de helft (acht) van de competitieduels kreeg Ajax dit seizoen geen doelpunt tegen. ''We geven als ploeg minder kansen weg dan vorig seizoen. Dat was misschien wel mijn beste seizoen bij Ajax, maar we kregen 45 goals tegen. Dan klopt er iets niet. De teller staat nu op zeventien, dat is ook veel, maar als ik die uitschieter tegen Heerenveen (5-2, red.) even buiten beschouwing laat, gaat het de goede kant op.''
De groei die Ajax in dat opzicht doormaakt, resulteerde in klinkende overwinningen tegen PSV (4-1) en HSV (1-0) en in vier zeges in de maand december. Stekelenburg: ''Een jaar geleden verloren we rond de feestdagen van Excelsior en speelden we gelijk tegen VVV. Dat zijn nekkenbrekers in een kampioensrace.''
Hij beleefde de afgelopen drie maanden als een supporter. ''Thuis op de bank heb ik gejuicht om het doelpunt van Leonardo in Hamburg. En ik heb genoten van het spel en de goals tegen PSV, maar toen zat ik in het stadion en dan reageer je toch wat meer ingetogen. Voor de tv laat je je makkelijker gaan. Tijdens de bekerwedstrijd tegen Volendam heb ik alleen maar zitten vloeken. Maar ik was vast niet de enige.'' (DICK SINTENIE)
quote:‘Tijd voor een échte titel op mijn cv’
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Als enige selectie speler weet Maarten Stekelenburg wat het is om met Ajax kampioen te worden. Na drie maanden blessureleed keert de keeper zondag tegen NEC terug onder de lat.
‘De landstitel staat al twee keer op mijn cv. Maar ik wil hem wel eens écht winnen,’’ zegt de 26-jarige Maarten Stekelenburg. Hij doelt op de kampioenschappen van Ajax in 2002 en 2004. In beide jaren zat hij in de selectie en in de laatste titelrace keepte hij een handvol wedstrijden, maar eerste keus was hij nog niet.
In 2002 had hij Fred Grim en Joey Didulica voor zich, in 2004 Bogdan Lobont. Deze week zei Ajax-trainer Marco van Basten tegen zijn spelers: Jullie moeten in de tweede seizoenshelft bijna bezeten raken van de gedachte om kampioen te worden. Stekelenburg: ,,Ik heb in mijn kop dat ik een wezenlijk aandeel wil hebben in een kampioenschap. Zoals Gomes dat had bij PSV. Gomes heeft PSV zelfs kampioen gemáákt de laatste twee jaar.’’
Aan Gomes spiegelt hij zich verder niet. ,,Ik kan mezelf wel vergelijken met de keeper die ik was bij de laatste Ajax-titel. Ik ben veel verder in het keepen en het coachen. Was ik toen nog puur met mijn eigen prestatie bezig, nu heb ik het overzicht om ook anderen te helpen.’’
Morgen tegen NEC keert Stekelenburg na een absentie van twaalf weken terug onder de lat. Afgescheurde banden rond de kraakbeenring in zijn linkerschouder hielden de international lang aan de kant. Kort na het EK kreeg hij al last en eind september tegen Vitesse moest de spuit erin om nog te kunnen spelen.
,,Na die wedstrijd ben ik onderzocht, ik schrok van de uitkomst,’’ blikt hij terug. ,,Deze blessure kwam me bekend voor. Lobont heeft het ook gehad in zijn Ajax-tijd. Hij had het nog in een ergere gradatie. Bij Lobont waren de banden ingescheurd, waardoor het gehecht moest worden. Hij heeft een halfjaar niet gespeeld. Bij mij was het zaakje al niet meer te hechten, qua revalidatietijd is dat gunstiger omdat je al meteen kunt opereren.’’
Hij heeft niet de garantie dat het probleem nooit meer terugkomt. ,,Maar dit is geen typische keepersblessure, is me verteld. Handballers en volleyballers die constant ballen meppen vanuit hun schouder hebben er vaker last van.’’
Het moment dat hij wegviel, was Stekelenburg net tweede aanvoerder geworden, achter Klaas-Jan Huntelaar. Binnen Ajax werd de keuze van Van Basten voor die twee gezien als een stimulans voor de laatste stap in hun ontwikkeling als eredivisiespeler.
Met de band om zijn arm kondigde Huntelaar prompt aan dat hij zich in het teambuildingsproces zou laten gelden. ,,Als ik straks voel dat we ergens aan werken met de groep en het resultaat is er niet, dan zal ik me laten horen. Desnoods zet ik de boel op scherp,’’ zei de spits.
Iets ‘op scherp zetten’, deed hij al na de derde wedstrijd tegen Feyenoord. Huntelaar vond dat de arbiter van dienst marchandeerde en zei meteen ook maar dat de hele Nederlandse arbitrage wel wat meer verantwoordelijkheidsbesef zou mogen tonen. Voor zijn uitlatingen werd hij door de KNVB gestraft met een voorwaardelijke schorsing.
In Stekelenburg schuilt niet direct een man voor de barricaden of een bindende factor in een spelergroep. ,,Ik ben nooit eerder aanvoerder geweest, ook niet bij de jeugd. Ik ben aan het ontdekken wat erbij komt kijken, zonder dat ik die band als iets heel gewichtigs beschouw. In onze groep zitten meer jongens die weten hoe het er in de top aan toegaat en die geen aanvoerder zijn.
,,Maar ik voel me wel méér verantwoordelijk. Wat ik bijvoorbeeld merk, is dat ik nieuwe jongens al wel eens wijs op hoe dingen bij Ajax gaan. Als je voor deze club speelt, moet je de bal willen hebben. Moet je willen domineren. In die zin houdt Ajax altijd iets arrogants over zich. Als je hier komt spelen, moet je daar in mee willen gaan.
,,Dat Klaas weg is, vind ik ook in de omgang een gemis. We kunnen het al sinds Jong Oranje goed vinden. Toen de trainer over het aanvoerderschap had beslist, hebben we elkaar ’s avonds direct gebeld. We hebben erover gepraat en gelachen in de trant van: zie ons nou. Nu hij bij Real zit, houden we contact. Mijn vrouw gaat deze maand bij zijn vriendin langs. En zodra het kan, ga ik ook eens kijken hoe hij zich in Madrid houdt. Zelf heb ik er bewust voor gekozen dit seizoen nog in Nederland te spelen. In de zomer bekijk ik dat opnieuw, mocht ik het nodig vinden.’’
Alle goals van Huntelaar brachten Ajax nooit de titel, alle reddingen van zijn maat in het doel evenmin. ,,Laatst las ik wel dat Ajax de beste is geweest… over het kalenderjaar 2008. Van zo’n statistiek baal ik. Hooguit kun je er een stimulans in zien om nu zo door te gaan. Voorlopig hebben we weer de meeste doelpunten gemaakt, maar ook minder weggegeven dan in voorgaande seizoenen. Een slechte pot als Volendam-uit bracht drie punten. Vorig jaar vergooiden we de titel door in december gelijk te spelen bij VVV en te verliezen van Excelsior.’’
In de eerste 17 competitieduels hield Ajax acht keer de nul. Zes ‘clean-sheets’ kwamen op het conto van Kenneth Vermeer. Op twee fouten (Aston Villa en FC Utrecht) na maakte de vervanger van Stekelenburg een prima indruk.
,,Daarom is het naar Kenneth toe fair dat ik mijn plek van Van Basten opnieuw moet verdienen. Kenneth is een goede keeper. Je moet het maar doen als ze je van de ene op de andere dag in het diepe gooien. Een speler van Ajax, en zeker een jonge, ligt onder een vergrootglas. Kenneth is daar ook na een fout nuchter mee omgegaan en dat is knap.
,,Maar zonder arrogant te willen zijn: ik ging er wel van uit dat ik weer zou starten in het seizoen waarin ik behalve tweede aanvoerder ook keeper van Oranje ben geworden.’’
Ik ben de enige die het nooit een geweldenaar gevonden heeft zeker?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef sjimz het volgende:
Staat te schutteren sinds zijn terugkeer.
iddquote:Op woensdag 11 februari 2009 22:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De waarde van Stekelenburg zal wel flink gedaald zijn de afgelopen wedstrijden.
Ik ook nietquote:Op woensdag 11 februari 2009 22:58 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik ben de enige die het nooit een geweldenaar gevonden heeft zeker?
Geweldenaar gaat ook te ver. Maar een redelijke keeper wel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:58 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik ben de enige die het nooit een geweldenaar gevonden heeft zeker?
Behoorlijk, dus dan weten we ZEKER dat ie Zondag in de basis staatquote:
Hij is wel beter geweest dan wat hij de laatste 6 wedstrijden laat zien.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:52 schreef SCH het volgende:
Hij wordt nu ineens door iedereen en alles aangevallen en afgevallen, ook in de kranten.
Terecht, maar hij is nooit een heel goede keeper geweest dus wel raar.
Kwestie van tijd voordat ie naar Sparta gaat, kan Oranje ook een nieuwe keeper zoeken.
Natuurlijk niet, Stekelenburg is een uitstekende keeper, alleen nog niet fit na zijn blessure. Die had gewoon ritme moeten opdoen in het 2de.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:52 schreef SCH het volgende:
Hij wordt nu ineens door iedereen en alles aangevallen en afgevallen, ook in de kranten.
Terecht, maar hij is nooit een heel goede keeper geweest dus wel raar.
Kwestie van tijd voordat ie naar Sparta gaat, kan Oranje ook een nieuwe keeper zoeken.
Ik ben beter van je gewend SCH.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:54 schreef SCH het volgende:
Nou Heracles dan, of ruilen met Utrecht...
quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:55 schreef HeatWave het volgende:
Eens
[..]
Natuurlijk niet, Stekelenburg is een uitstekende keeper, alleen nog niet fit na zijn blessure. Die had gewoon ritme moeten opdoen in het 2de.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |